Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

A marketing eszközök három kihagyhatatlan klasszikusa

A mesterhármas első tagja, amit nem kell spanyolviaszként újra feltalálni, hanem „csak” profin használni kell, a keresőoptimalizálás. Lehet, hogy a fiatalabb korosztály ma már nagyrészt a Facebookon, sőt még inkább az Instagramon lóg, de fizetőképes ügyfelek tolonganak szép számban a Google felületén is. Információt, támpontokat keresnek itt, többek között a vásárláshoz. Ezért csak ki kell derítened, hogy pontosan miként is teszik fel a kérdést, és ha eltalálod az Ő szavaikat (ahelyett, hogy a saját szaknyelved bevett fogalmaiban gondolkodnál a problémákról), akkor nyert ügyed van. 

Mivel a Google algoritmusai – vagyis a szabályok, amelyek alapján kiszámolja, hogy kicsoda adja a legértékesebb válaszokat a leggyakoribb keresésekre – folyton változnak, ezt nem is elég csak egyszer lekutattatni, hanem rendszeresen figyelned kell. Ezért ez a kiindulópont a klasszikus és örökzöld marketing eszközök sorában. 

Másodikként a tartalommarketing említendő. Mi is ez? Vajon eszik vagy isszák? Ó, nem kell semmi túl bonyolultra gondolnod! Mindössze arról van szó, hogy rendszeresen blogolnod kell a szakterületed alapfogalmairól, újdonságairól és érdekességeiről. Ezáltal az előbbi szempontból is erősíted a weblapodat, mert a Google a rendszeresen frissülőket helyezi előtérbe. Másrészt a szakértői státuszodért is sokat tehetsz így: hiteles tanácsadónak fognak tekinteni, és hozzád folyamodnak majd vásárolni is a legjobb ügyfelek.

Végül, de nem utolsósorban a közösségi médiáról, illetve a közösségi marketingről sem szabad megfeledkezned. Ezek a szórakoztató, interakcióra (vagyis oda-vissza, kétirányú kommunikációra és részvételre) csábító felületek épp azért hatásosak, mert újabbak. Ehhez azonban az a figyelmeztetés is jár, hogy ne a kemény eladás terepeként gondolj rájuk, hanem mint ismerkedési lehetőségre. Szóval: csak finoman!

Eddig az elmélet. De hát bizonyára ismered a mondást: elméletileg nincs különbség az elmélet és a gyakorlat között, gyakorlatilag viszont a különbség óriási. smiley

Gyakorlati útmutatást szeretnél? Kérj személyes tanácsadást a linken, és kiderül, melyek lehetnének esetedben a leghatékonyabb marketing eszközök!

 

További bejegyzések

Maraton vagy sprint legyen a kommunikációs módszered? Online Percek a Mex Rádióban

Szeretnél a Google keresőjében elöl lenni? Ki nem?wink Főleg ilyenkor, karácsony előtt, sokan és sokat költenek hirdetésekre, komoly pénzeket fordítanak arra, hogy előkelő helyet biztosítsanak maguknak azon a bizonyos találati listán. Ez a sprint módszer. Megveszed az első helyet. Van azonban egy másik kommunikációs módszer is, amivel fel lehet jönni, de ez inkább a maraton kategória.

Olvasom tovább...

Fűszer a szövegnek: tippek a blog írás napi gyakorlatából

A blog írás esetére is igaz: a szándék kell, de nem elég. Senki sem azért ül laptop elé, hogy megírja a világ legunalmasabb szövegét. Sokszor nem csupán a szándék, hanem az íráskészség is megvan. Hát akkor min múlik mégis, hogy sok értékesítési szöveg és szakmai blog annyira unalmas, hogy az olvasó belealszik? És főként: hogyan lehetne izgalmasabbá tenni?

Olvasom tovább...

Hogyan hirdess okosan karácsony előtt? Online Percek a Mex Rádióban

Karácsony előtt a legtöbb vállalkozó hirdet. Aki még nem tette meg, legkésőbb most megteszi. Az év végén azonban elég drága mulatság megszerezni egy vevőt, és az árak karácsonyig egyre csak nőnek. Aki most hirdet először, könnyen megégetheti magát: például egy Facebook-hirdetés nem elég körültekintő beállításával.

Olvasom tovább...