Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Aranyszabály, hogy a közösségi média kampányok nagy nyertese az a cég, amely párbeszédet tud indítani a célközönséggel – és ez a közelgő ajándékszezonban, karácsony táján is érvényes lesz. 

Csakhogy könnyű ezt mondani, de nehezebb elérni! Sokszor senki sem szól hozzá egy sima bejegyzéshez csak azért, mert erre felszólítják. Íme, hogyan lehetséges mégis:

Közösségi média kampánytippek a karácsonyi eladásért

Hiába mondod, hogy „oszd meg”, „lájkold” stb.? Semmi válasz, és nem teszi láthatóbbá a cégedet a bejegyzés a közösségi média felületein. 

Ezért lesz érdemes játékosra venned a figurát, és párbeszédet, játékot vagy versenyt indítanod. Hiszen az világos, hogy a Facebook akkor fog igazán szeretni, ha a posztod alatt minél több hozzászólás díszeleg. Ehhez azonban némi tétje, tartalma és témája is kell hogy legyen a dolognak.

Próbáld csak ki! Már most összerakhatsz egy olyan üzleti kommunikációs tervet, amelyben a játékos üzeneteké a főszerep.

Kérheted a követőidet arra, hogy osszák meg kedvenc ünnepi receptjüket – akár ajándékot is ígérve a legklasszabb tippekért. Még érdekesebb lehet, ha az önmegmutatás egy másik lehetőségét javaslod – és egyben a diszkrét „kukucskálásét”, ami persze (kimondatlanul is) a közösségi média másik, kiegészítő alapfunkciója –, arra kérve őket, hogy valamilyen rendhagyó családi hagyományukat, emlékezetes sztorijukat osszák meg a világgal.

Mi jöhet még? Ha igazán merész vagy, és a célközönséged bizalmát is élvezed, akkor a fényképek versenye. Rendezhetsz karácsonyfa-szépségversenyt, giccses pulcsik vetélkedőjét, vagy keresheted a fogyasztói közösségeddel közösen a legőrültebb családi karácsonyi fotót – ha mindez illik a céged profiljához. Na, de ilyenkor akkor sem kell félni egy kis lazulástól, ha „nyakkendős” típusú vállalkozói profilod van, hiszen még a legkomolyabb hangulatú vállalatok év végi buliján is más a légkör, mint a dolgos hétköznapokban – és ez a fajta kampányolás leginkább egy év végi buli rendezéséhez hasonlít.

Még jobban ki szeretnéd használni az ajándékidényt? Sőt, azt sem bánnád, ha az interakció (párbeszéd, visszajelzések) mellett határozottabban rámenne az eladásra a kampány?

Van ehhez egy napi tippekből álló, díjmentes anyagunk, kimondottan az idei karácsonyra. Kattints tovább a linkre a közösségi média és más marketingeszközök bevételhozó használatához!
 

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.10.13.

Online Percek a Mex Rádióban: Te készen állsz a karácsonyra?

Hogyan lehet meglovagolni már októberben a karácsonyi hullámot? Ahhoz, hogy az emberek egyáltalán tudomást szerezzenek a termékedről, időben el kell kezdeni a kommunikációt - méghozzá egy jól meghatározott stratégia mentén. Ennek első lépése a cég erősségeinek feltérképezése. Zsuzsa ismét jelentkezik az Online Percekkel a Mex Rádióban. Mikor kell a rádió elé ülnöd?

Olvasom tovább...

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

Olvasom tovább...