Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Aranyszabály, hogy a közösségi média kampányok nagy nyertese az a cég, amely párbeszédet tud indítani a célközönséggel – és ez a közelgő ajándékszezonban, karácsony táján is érvényes lesz. 

Csakhogy könnyű ezt mondani, de nehezebb elérni! Sokszor senki sem szól hozzá egy sima bejegyzéshez csak azért, mert erre felszólítják. Íme, hogyan lehetséges mégis:

Közösségi média kampánytippek a karácsonyi eladásért

Hiába mondod, hogy „oszd meg”, „lájkold” stb.? Semmi válasz, és nem teszi láthatóbbá a cégedet a bejegyzés a közösségi média felületein. 

Ezért lesz érdemes játékosra venned a figurát, és párbeszédet, játékot vagy versenyt indítanod. Hiszen az világos, hogy a Facebook akkor fog igazán szeretni, ha a posztod alatt minél több hozzászólás díszeleg. Ehhez azonban némi tétje, tartalma és témája is kell hogy legyen a dolognak.

Próbáld csak ki! Már most összerakhatsz egy olyan üzleti kommunikációs tervet, amelyben a játékos üzeneteké a főszerep.

Kérheted a követőidet arra, hogy osszák meg kedvenc ünnepi receptjüket – akár ajándékot is ígérve a legklasszabb tippekért. Még érdekesebb lehet, ha az önmegmutatás egy másik lehetőségét javaslod – és egyben a diszkrét „kukucskálásét”, ami persze (kimondatlanul is) a közösségi média másik, kiegészítő alapfunkciója –, arra kérve őket, hogy valamilyen rendhagyó családi hagyományukat, emlékezetes sztorijukat osszák meg a világgal.

Mi jöhet még? Ha igazán merész vagy, és a célközönséged bizalmát is élvezed, akkor a fényképek versenye. Rendezhetsz karácsonyfa-szépségversenyt, giccses pulcsik vetélkedőjét, vagy keresheted a fogyasztói közösségeddel közösen a legőrültebb családi karácsonyi fotót – ha mindez illik a céged profiljához. Na, de ilyenkor akkor sem kell félni egy kis lazulástól, ha „nyakkendős” típusú vállalkozói profilod van, hiszen még a legkomolyabb hangulatú vállalatok év végi buliján is más a légkör, mint a dolgos hétköznapokban – és ez a fajta kampányolás leginkább egy év végi buli rendezéséhez hasonlít.

Még jobban ki szeretnéd használni az ajándékidényt? Sőt, azt sem bánnád, ha az interakció (párbeszéd, visszajelzések) mellett határozottabban rámenne az eladásra a kampány?

Van ehhez egy napi tippekből álló, díjmentes anyagunk, kimondottan az idei karácsonyra. Kattints tovább a linkre a közösségi média és más marketingeszközök bevételhozó használatához!
 

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.12.03.

Csak semmi pánik! Kifogáskezelés alapú marketing eszközök

A marketing eszközök legtöbbje arra összpontosít, hogy kiemelje a termék vagy a szolgáltatás előnyeit. Nem is rossz stratégia! De az ügyféljelöltnek csakhamar az az érzése támad, hogy mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, és innentől máris jönnek a kifogások. Mihez kezdünk velük? Nem kell megijedni!

Olvasom tovább...

Hogyan szórakoztassuk az ügyfeleinket? Online Percek a Mex Rádióban

Még van néhány hét karácsonyig, egyre nagyobb a reklámzaj, egyre nehezebb kitűnni belőle. Lehet, hogy másképp kellene az érdeklődők figyelmét felkeltsük? Ma már sokkal inkább a szórakoztatásról, informálásról szól a közösségi média, mint a konkrét eladásösztönzésről. A felhasználók ugyanis már nem szeretnének reklámokat látni! Sokkal hatékonyabb itt az olyan kommunikáció, amely önmagában is értéket képvisel:  így a megosztásokkal úgy érhetjük el célközönségünket, vásárlóinkat, hogy ők nem érzik ezt reklámnak – így nem is utasítják el!

Olvasom tovább...