A brand építés ABC-je: ellenőrizd, hogy jól csinálod-e!

A brand építés ABC-je: ellenőrizd, hogy jól csinálod-e!

A brand építés ABC-je: ellenőrizd, hogy jól csinálod-e!

Van pár dolog, amire sosincs késő. Például a szerelem, a tanulás… és a brand építés is ilyen. Tippjeinkkel sokkal könnyebben fog menni. De akkor is érdemes belekukkakantanod a cikkbe, ha már javában rajta vagy a témán, hogy lecsekkold, jól haladsz-e.

Brand építés alapok kezdőknek (és újrakezdőknek)

„Csak” látszat? Ilyen nincs! A vizuális (látható) kommunikációd rétege az első, amivel a leendő ügyfeleid találkoznak, és aminek a lényeget (a márkád üzenetét) közvetítenie kell.

Válassz hát két (fő) színt, ami a brandet képviselni fogja! Miért max. kettőt? Mert könnyebb megjegyezni. A kutatók olyan primitív népekről beszélnek, akiknek a számolási tudománya ennyiből állt: egy, kettő, sok. De figyelemzavaros világunkban lehet, hogy nem is kell túl messzire menni, ha ennek a rendszernek az alkalmazását keressük. Sőt akár egy is elég, hiszen a kevesebb: több – és nem csak színben. 

Az egyszerűen és nagyszerűen elv érvényes a betűtípusok használatára is. Eszedbe ne jusson kettőnél többet bevetni. Klasszikus, hivatalosabban ható serif betűtípusra (magyarul: talpas betűre) lesz szükséged, ha inkább „önözős” stílusú, konzervatív céget képviselsz. Könnyebb is olvasni a hosszabb szövegekben. De serif nélküli is lehet a betű, ha röpke, vidám üzeneteket közvetítenél inkább.

Miután a képi elemekről döntöttél, érdemes aludnod egyet rá, mert a következetességen múlik minden, és ezért hat hónap, hat év, sőt lehetőleg: hat évtized múltán is ezeket kell használnod.

Eddig a vizuális rész, és innentől a szavaké a pálya. Cégneved, mottód olyan legyen, ami a termékedről, szolgáltatásodról szóló, fő ígéretet közvetíti annak, aki elolvassa. Mivel teszed szebbé, jobbá, egyszerűbbé az emberek életét? Ezt kell belefogalmaznod a szóbeli üzenetekbe, amik először érik majd az érdeklődők retináját. 

Kulcsszavakként is érdemes lejegyezni magadnak ezt a pár varázsigét, amit szintén következetes, sokat ismétlő kommunikációval véshetsz az célközönséged tagjai elméjébe – és ha egy kicsit sztorizni (történetet mesélni) is tudsz a sikeres eladásért, akkor a szívébe is.

Kedvet kaptál a márkád felturbózásához, de több infóra van szükséged? Csemegézz a hanganyagaink közt, és már holnaptól máris jobban mehet Neked a brand építés!

 

 

További bejegyzések

Mutasd meg magad és vállalkozásod – Instagram

A mai üzleti világban mindenki rendelkezik céges Facebook-oldallal, aki egy kicsit is számít a saját területén. Ezen túlmutatóan szépen lassan már eljutottunk oda, hogy ez is kevés, és az, aki az Instagramon nem jeleníti meg vállalkozását, esélytelenül veszi fel a versenyt a konkurenciával szemben. A széles körű reklámozás egy még egyenlőre kevésbé „birtokba vett” területének, a professzionális Instagram-fióknak a működtetésében rejlő potenciált egy személyi edző sem hagyhatja figyelmen kívül. A továbbiakban megmutatjuk Neked, hogy mennyire egyszerű és praktikus egy ilyen profil kezelése, és azt is, hogy milyen előnyökre tehetsz szert az alkalmazásával.

Olvasom tovább...

Erre figyel a célpiac! Milyen a problémaközpontú termékleírás?

A termékleírás is figyelembe kell hogy vegye a marketing alapszabályát, amely abból indul ki, hogy arról kell beszélnünk, ami az embereket elsősorban érdekli. Kitalálod, hogy mi az? Bizony, az első számú téma a célközönségedet alkotó személyek számára sem más, mint önmaguk és a saját problémáik. Ebből pedig először is egy negatív következmény adódik, éspedig:

Olvasom tovább...