A brand építés ABC-je: ellenőrizd, hogy jól csinálod-e!

A brand építés ABC-je: ellenőrizd, hogy jól csinálod-e!

A brand építés ABC-je: ellenőrizd, hogy jól csinálod-e!

Van pár dolog, amire sosincs késő. Például a szerelem, a tanulás… és a brand építés is ilyen. Tippjeinkkel sokkal könnyebben fog menni. De akkor is érdemes belekukkakantanod a cikkbe, ha már javában rajta vagy a témán, hogy lecsekkold, jól haladsz-e.

Brand építés alapok kezdőknek (és újrakezdőknek)

„Csak” látszat? Ilyen nincs! A vizuális (látható) kommunikációd rétege az első, amivel a leendő ügyfeleid találkoznak, és aminek a lényeget (a márkád üzenetét) közvetítenie kell.

Válassz hát két (fő) színt, ami a brandet képviselni fogja! Miért max. kettőt? Mert könnyebb megjegyezni. A kutatók olyan primitív népekről beszélnek, akiknek a számolási tudománya ennyiből állt: egy, kettő, sok. De figyelemzavaros világunkban lehet, hogy nem is kell túl messzire menni, ha ennek a rendszernek az alkalmazását keressük. Sőt akár egy is elég, hiszen a kevesebb: több – és nem csak színben. 

Az egyszerűen és nagyszerűen elv érvényes a betűtípusok használatára is. Eszedbe ne jusson kettőnél többet bevetni. Klasszikus, hivatalosabban ható serif betűtípusra (magyarul: talpas betűre) lesz szükséged, ha inkább „önözős” stílusú, konzervatív céget képviselsz. Könnyebb is olvasni a hosszabb szövegekben. De serif nélküli is lehet a betű, ha röpke, vidám üzeneteket közvetítenél inkább.

Miután a képi elemekről döntöttél, érdemes aludnod egyet rá, mert a következetességen múlik minden, és ezért hat hónap, hat év, sőt lehetőleg: hat évtized múltán is ezeket kell használnod.

Eddig a vizuális rész, és innentől a szavaké a pálya. Cégneved, mottód olyan legyen, ami a termékedről, szolgáltatásodról szóló, fő ígéretet közvetíti annak, aki elolvassa. Mivel teszed szebbé, jobbá, egyszerűbbé az emberek életét? Ezt kell belefogalmaznod a szóbeli üzenetekbe, amik először érik majd az érdeklődők retináját. 

Kulcsszavakként is érdemes lejegyezni magadnak ezt a pár varázsigét, amit szintén következetes, sokat ismétlő kommunikációval véshetsz az célközönséged tagjai elméjébe – és ha egy kicsit sztorizni (történetet mesélni) is tudsz a sikeres eladásért, akkor a szívébe is.

Kedvet kaptál a márkád felturbózásához, de több infóra van szükséged? Csemegézz a hanganyagaink közt, és már holnaptól máris jobban mehet Neked a brand építés!

 

 

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.10.13.

Online Percek a Mex Rádióban: Te készen állsz a karácsonyra?

Hogyan lehet meglovagolni már októberben a karácsonyi hullámot? Ahhoz, hogy az emberek egyáltalán tudomást szerezzenek a termékedről, időben el kell kezdeni a kommunikációt - méghozzá egy jól meghatározott stratégia mentén. Ennek első lépése a cég erősségeinek feltérképezése. Zsuzsa ismét jelentkezik az Online Percekkel a Mex Rádióban. Mikor kell a rádió elé ülnöd?

Olvasom tovább...

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

Olvasom tovább...

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Aranyszabály, hogy a közösségi média kampányok nagy nyertese az a cég, amely párbeszédet tud indítani a célközönséggel – és ez a közelgő ajándékszezonban, karácsony táján is érvényes lesz. 

Csakhogy könnyű ezt mondani, de nehezebb elérni! Sokszor senki sem szól hozzá egy sima bejegyzéshez csak azért, mert erre felszólítják. Íme, hogyan lehetséges mégis:

Olvasom tovább...