Bevételnövelő kommunikációs terv okosan: SMART módra

Bevételnövelő kommunikációs terv okosan: SMART módra

Bevételnövelő kommunikációs terv okosan: SMART módra

Tudtad? A kommunikációs terv készítése a legjobb módszer arra, hogy elkerüld az úgynevezett „lépcsőház-effektust”. Ez az a hatás, amikor csak az elszalasztott lehetőség után, már a lépcsőházban lefelé sétálva jut eszünkbe, hogy mit kellett volna tennünk vagy mondanunk. Késő bánat! De akkor lássunk csak neki a tudatos tervezésnek, amihez tudnunk kell, hogy...

Mik a kommunikációs terv írásának alapszabályai?

Az „okos” jelentésű SMART betűszó 5 szempontot ajánl, amire építened kell. Legyen a terved:

enlightenedS – specifikus. Minél pontosabban körül kell határolnod a célcsoportot, az üzenetedet és az összes többi részletet. A kevesebb néha több, mert aki „mindenkihez” beszél, azt sokszor senki sem hallgatja meg. Célozz inkább lézerrel, mint golyószóróval, és pontosabban eltalálod a kisebb célpontot is.

 

enlightenedM – mérhető. Ugye észrevetted, milyen könnyen romlani kezd az, amire nem figyelünk? Életed bármely területén egyből zuhanórepülésnek indulnak a dolgok, ha nem méred folyton a fejlődést. Tervedhez is ajánlott a mérés és a kísérletezés, például kétféle szövegváltozattal, képvariánsokkal stb., amik által más-más célpiacot érhetsz el.

 

enlightenedA – akcióvá alakítható. Ha jó a terv, akkor eleve diktálja a megvalósításhoz szükséges lépéseket. Alcélokra bontható le, amik sorrendbe állíthatók, és egyikből következik a másik, úgyhogy az első, legegyszerűbb alcél megvalósításával kell kezdened a cselekvést. Egy lépést se tégy, amíg nem látod magad előtt az egész útvonalat! Ez a módja annak, hogy ne tévedj el se az életedben, se a marketingben (akkor is, ha közben mindez módosulni is fog).

 

enlightenedR – realisztikus. Mert az optimizmus szuper, és az is jó alapszabály, hogy: „célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést” – kicsit többre kell törekednünk annál, ami „normális”, ha kimagasló sikereket akarunk elérni. De ha egy szakértő azt ígéri neked, hogy holnapra megtöbbszörözi a bevételedet a konzultációs díjért cserébe, akkor inkább menekülj! Olyasmit érdemes megcélozni, amire még idén koccintani lehet a szilveszteri pezsgővel.

 

enlightenedT – temporális, azaz határidőkhöz kötött. Sőt, hozzáteszem: dolgozz nagyon szűk határidőkkel, hogy cselekvésre  „kényszerítsd” magad. Ha nem tudni, mikorra kell hogy meglegyen valami, akkor az bizony elhúzódhat egy darabig...

 

Mindez persze lehet, hogy jól hangzik, de vajon hogyan működik a gyakorlatban?
Nézd meg, hogyan néz ki a Facebookról bevételt hozó kommunikációs terv!

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.10.13.

Online Percek a Mex Rádióban: Te készen állsz a karácsonyra?

Hogyan lehet meglovagolni már októberben a karácsonyi hullámot? Ahhoz, hogy az emberek egyáltalán tudomást szerezzenek a termékedről, időben el kell kezdeni a kommunikációt - méghozzá egy jól meghatározott stratégia mentén. Ennek első lépése a cég erősségeinek feltérképezése. Zsuzsa ismét jelentkezik az Online Percekkel a Mex Rádióban. Mikor kell a rádió elé ülnöd?

Olvasom tovább...

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

Olvasom tovább...

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Aranyszabály, hogy a közösségi média kampányok nagy nyertese az a cég, amely párbeszédet tud indítani a célközönséggel – és ez a közelgő ajándékszezonban, karácsony táján is érvényes lesz. 

Csakhogy könnyű ezt mondani, de nehezebb elérni! Sokszor senki sem szól hozzá egy sima bejegyzéshez csak azért, mert erre felszólítják. Íme, hogyan lehetséges mégis:

Olvasom tovább...