Tartalommarketing – Neked, ha NEM akarsz szakmát váltani

Tartalommarketing – Neked, ha NEM akarsz szakmát váltani

Tartalommarketing – Neked, ha NEM akarsz szakmát váltani

A tartalommarketing esetében sincs másként, mint egyéb területeken: vannak szakértők, akik inkább a saját fontosságukat szeretik hangsúlyozni, és vannak olyanok is, akiknek a fő céljuk, hogy segítsenek Neked. 

Mi a vízválasztó a kettő közt? Az első esetben alacsonyan röpködnek az angol szakszavak. A másodikban azonban mindent érteni fogsz, mert csak arról fog szólni a fáma, amire szükséged van, és hasznos. Ehhez pedig elég a szakmai tapasztalattal társított józan „paraszti” ész. Úgyhogy szögezzük is le mindjárt az alapszabályt:

Tartalommarketing > hagyományos marketing eszközök

Miért? Mert a hagyományosakkal szemben már rég ellenállóvá lett a célpiacod. Úgy hívják ezt, hogy reklámimmunitás. Emellett az a játék (vagyis a hirdetősdi és az óriásplakátosdi) egyre költségesebb is, mert egyre inkább erőltetni kell, hogy elérje a leendő vevőid ingerküszöbét.

Ha azonban nem (annyira) a pénzedet szeretnéd költeni, akkor a tudásodból kell adnod, hiszen a semmiből nem lesz semmi. 

Mit is? Hát pont azt a bizonyos tartalmat, amivel a piacot (a „marketet”) meg fogjuk hódítani. Haditervünk „mindössze” annyiból fog állni, hogy értékes és hasznos, rendszeres tartalmak készítése és terjesztése által vonzzuk magunkhoz, szerezzük és tartjuk meg a célközönséget, a profitod növelése érdekében.

Jól hangzik, ugye? Hatásos is. A hangsúly azonban az „értékes” szón van, mert ez a varázslat akkor is hat, ha nem hiszel benne, de cserébe adnod kell a szakértelmedből.

Ezzel a feje tetejére állítjuk a hagyományos marketingeszközök logikáját. Nem tukmáljuk a portékát, mert – úgy, mint a fizikában – a hatás ellenhatást (itt: vásárlói ellenállást) szül. Az erőltetés helyett díjmentesen elérhetővé teszünk néhány olyan infót, amit az emberek keresnek.

Ezt a Google is szeretni fogja, és anélkül is előkelőbb helyen hoz ki a találati listán, hogy fizetned kellene érte. Sőt, akkor sem kell aggódnod, ha a szakmádat szereted inkább, mint az írást, mert útmutatód alapján a hivatásos szövegírók elkészíthetik, optimalizálhatják a tartalmakat.

Kattints a linkre, és dolgozd ki szakértői segítséggel a személyre szabott tartalommarketing terved!

 

 

További bejegyzések

Újratervezés után így indítsd újra az üzleti kommunikációdat

Az elmúlt hetekben gyötrelmes időszakon ment keresztül minden vállalkozó, de szerencsére már érezhető, hogy újraindul az üzleti élet, újraindul az üzleti kommunikáció sok cégnél. Vannak, akik elvesztették mindenüket, mert rossz szektorban voltak, rossz helyen. A legnagyobb vesztesei ennek az őrületnek azok, akik az idegenforgalomban dolgoztak, vagy a turizmusban, esetleg kiállításokat szerveztek. Szívszorító látni, hogy jól prosperáló cégek szűntek meg. Ők most az újratervezésen dolgoznak. Azok, akiknek nem kellett lehúzniuk a rolót, most reménykedve várják, hogy mikor jönnek már végre elő a régi ügyfelek, és mikor tudják újra megközelíteni a tavalyi bevételi számokat.

Olvasom tovább...

Hogyan erősíti az értékesítést a szövegírás?

A szövegírás, a tartalmak rendszeres megjelentetése a weblapodon az eladást megalapozó legfontosabb tényező. Tudnod kell, hogy azok az érdeklődők, akiket bármilyen módszerrel (például hirdetéssel vagy Facebook-posztokkal) a weblapodra tudsz vonzani, csak akkor fognak eléggé megbízni benned ahhoz, hogy vásároljanak, ha valódi szakértőként tekintenek Rád, aki tudását akár díjmentesen is a rendelkezésükre bocsátja, vagyis előbb ad nekik valamit, mielőtt kapni szeretne.

Olvasom tovább...

Most is a folyamatos kommunikáció hozott túlélést - Online Percek

Sok vállalkozában a koronavírus válság kapcsolta fel a lámpát, és ha történetesen eddig nem kommunikált rendszeresen, akkor most elkezdte. Aki az elmúlt hetekben nem frissítette a kommunikációs csatornáit, nem figyelt arra, hogy a legutolsó infók legyenek fent a weboldalán, ahhoz el sem indultak. Mert nem elég jónak lenni...

Olvasom tovább...

Hogyan csinálják a Nagyok? Brand építés tippek az óriásmárkáktól

A brand építés folyamata hosszú, elkötelezett munka. Több, mint egy szerelem, hiszen az csupán fellángolás, múló pillanat. A brand építés inkább egy házasság: folyamatosan kell dolgozni azon, hogy minden nap a lehető legtökéletesebben alakuljon. Hogy hogyan kapaszkodott fel a Nike és a Starbucks versenytársaik fölé? Megmutatjuk!

Olvasom tovább...

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...