Tartalommarketing – Neked, ha NEM akarsz szakmát váltani

Tartalommarketing – Neked, ha NEM akarsz szakmát váltani

Tartalommarketing – Neked, ha NEM akarsz szakmát váltani

A tartalommarketing esetében sincs másként, mint egyéb területeken: vannak szakértők, akik inkább a saját fontosságukat szeretik hangsúlyozni, és vannak olyanok is, akiknek a fő céljuk, hogy segítsenek Neked. 

Mi a vízválasztó a kettő közt? Az első esetben alacsonyan röpködnek az angol szakszavak. A másodikban azonban mindent érteni fogsz, mert csak arról fog szólni a fáma, amire szükséged van, és hasznos. Ehhez pedig elég a szakmai tapasztalattal társított józan „paraszti” ész. Úgyhogy szögezzük is le mindjárt az alapszabályt:

Tartalommarketing > hagyományos marketing eszközök

Miért? Mert a hagyományosakkal szemben már rég ellenállóvá lett a célpiacod. Úgy hívják ezt, hogy reklámimmunitás. Emellett az a játék (vagyis a hirdetősdi és az óriásplakátosdi) egyre költségesebb is, mert egyre inkább erőltetni kell, hogy elérje a leendő vevőid ingerküszöbét.

Ha azonban nem (annyira) a pénzedet szeretnéd költeni, akkor a tudásodból kell adnod, hiszen a semmiből nem lesz semmi. 

Mit is? Hát pont azt a bizonyos tartalmat, amivel a piacot (a „marketet”) meg fogjuk hódítani. Haditervünk „mindössze” annyiból fog állni, hogy értékes és hasznos, rendszeres tartalmak készítése és terjesztése által vonzzuk magunkhoz, szerezzük és tartjuk meg a célközönséget, a profitod növelése érdekében.

Jól hangzik, ugye? Hatásos is. A hangsúly azonban az „értékes” szón van, mert ez a varázslat akkor is hat, ha nem hiszel benne, de cserébe adnod kell a szakértelmedből.

Ezzel a feje tetejére állítjuk a hagyományos marketingeszközök logikáját. Nem tukmáljuk a portékát, mert – úgy, mint a fizikában – a hatás ellenhatást (itt: vásárlói ellenállást) szül. Az erőltetés helyett díjmentesen elérhetővé teszünk néhány olyan infót, amit az emberek keresnek.

Ezt a Google is szeretni fogja, és anélkül is előkelőbb helyen hoz ki a találati listán, hogy fizetned kellene érte. Sőt, akkor sem kell aggódnod, ha a szakmádat szereted inkább, mint az írást, mert útmutatód alapján a hivatásos szövegírók elkészíthetik, optimalizálhatják a tartalmakat.

Kattints a linkre, és dolgozd ki szakértői segítséggel a személyre szabott tartalommarketing terved!

 

 

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.10.13.

Online Percek a Mex Rádióban: Te készen állsz a karácsonyra?

Hogyan lehet meglovagolni már októberben a karácsonyi hullámot? Ahhoz, hogy az emberek egyáltalán tudomást szerezzenek a termékedről, időben el kell kezdeni a kommunikációt - méghozzá egy jól meghatározott stratégia mentén. Ennek első lépése a cég erősségeinek feltérképezése. Zsuzsa ismét jelentkezik az Online Percekkel a Mex Rádióban. Mikor kell a rádió elé ülnöd?

Olvasom tovább...

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

Olvasom tovább...

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Aranyszabály, hogy a közösségi média kampányok nagy nyertese az a cég, amely párbeszédet tud indítani a célközönséggel – és ez a közelgő ajándékszezonban, karácsony táján is érvényes lesz. 

Csakhogy könnyű ezt mondani, de nehezebb elérni! Sokszor senki sem szól hozzá egy sima bejegyzéshez csak azért, mert erre felszólítják. Íme, hogyan lehetséges mégis:

Olvasom tovább...