Egyik hozza a másikat: ügyfélkörépítés üzleti kommunikáció által

Egyik hozza a másikat: ügyfélkörépítés üzleti kommunikáció által

Egyik hozza a másikat: ügyfélkörépítés üzleti kommunikáció által

Nehéz megszerezni, de elveszteni egy pillanat műve! Profi üzleti kommunikáció nélkül könnyen máshoz pártol át az ügyfeled. Mit kell tenned, hogy még a legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyesmi veled? És hogyan érhetnéd el, hogy a régi ügyfeleid újabbaknak ajánljanak, úgy, hogy hirdetésekre szinte ne is kelljen költened?

Milyen üzleti kommunikáció kell az ügyfélszerzéshez?

Ha Te hotelt keresel, babakocsit szeretnél vásárolni, vagy egy megbízható fogorvos után böngészel, kinek hinnél inkább? A fizetett reklámoknak, amik csak a cég marketingre szánt büdzséjéről árulkodnak? Vagy a barátaid érdek nélküli ajánlásának, akik már kipróbálták az illető céget vagy szolgáltatót, és pozitív tapasztalataikról számolnak be neked?

Alighanem az utóbbi.  Ezért azt kell elérned, hogy egyrészt megtartsd az ügyfeleidet, másrészt pedig elérd, hogy másoknak ajánljanak a régi ügyfelek. Az ajánlásszerzés klasszikus módszerei közt az alábbiakat érdemes első körben fontolóra venned.

1. Törődj többet az ügyfélszolgálati rendszereddel, mint a marketingkampányokkal! Ez persze kicsit sarkított – de csak azért, hogy felhívjuk rá a figyelmet. mindenki új kliensekre halászik, pedig ha a már megszerzett vevők kiszolgálását optimalizáljuk, szinte jobb hatást érhetünk el vele.

2. A gyorsaság a fél siker! Az udvariasság, a másik ember iránti figyelem legjobb, szavak nélküli kifejezője, ha az idejére értékként vigyázunk. Még az elégedetlen, reklamáló klienst is félig megszelídíti már csak az, ha a megkeresésére gyorsan válaszolnak.

3. Rakd össze a saját ajánlási programodat! Meg fog lepni, hogy mennyien hajlandóak ajánlani a cégedet, ha ezért cserébe kapnak valamit. Azt az árleszállítást, amit a régebbi vevő (teljesen megérdemelten) megkap, simán pótolhatod az új kuncsaft által fizetett pénzzel, úgyhogy semmit se veszítesz – és a bizonytalan sikerű, fizetett reklámnál kiszámíthatóbban működik a dolog.

4. Ünnepelj az ügyfeleddel! Akárcsak egy pákapcsolatban, az üzleti életben is érdemes az első találkozásotok évfordulóját, a jeles napokat, a számára fontos életeseményeket legalább egy figyelmez üzenettel nyugtázni. Ezáltal is azt a személyes kapcsolatot építed, ami minimum az ügyfél megtartásához, de a szájreklámhoz, ajánlásszerzéshez is kell.

5. Kérj véleményt magadról! Ma már mindenki az interneten csekkolja le előbb a meghozandó vásárlási döntéseit, és tuti utánanéz annak, hogy mások hogyan vélekednek rólad, mielőtt melletted döntene. Ne bánd, ha kritikákat is kapsz! Ha ezek nem állnak ott, az egyenesen gyanús, hogy a vélemények nem hitelesek. A véleménymondókat pedig legalább egy-egy köszönettel érdemes jutalmaznod.

Ha többet szeretnél hallani az ügyfélkörépítés leghatékonyabb módjáról, akkor bevezetésként ezt az üzleti kommunikáció témájú, díjmentes előadást ajánljuk neked. A legszuperebb szakmai fortélyokról pedig a Bevételnövelő kommunikáció tréningen hallhatsz hamarosan!

További bejegyzések

A szövegírás csúcsa: tippek a pénzt hozó érkezőoldalhoz

Egy online hirdetési kampány legfontosabb részeként és profi szövegírás erőpróbájaként az érkezőoldal (a landing page vagy landing oldal) az a weboldal, amelyre egy linken keresztül érkezik az internetező. A link egy rövid hirdetés részeként jelent meg, és sikeresen elhozta az érdeklődőt arra az oldalra, ahol kiderül: lesz-e folytatás, konverzió (értsd: az érdeklődő ügyféllé történő átalakítása), azaz vásárlás és haszon. Ahhoz, hogy elérd a további kattintásokat, felhívjuk a figyelmed pár fontos szempontra az érkezőoldal megtervezésénél.

Olvasom tovább...