Örök hűség: kommunikáció alapú ügyfélmegtartás tippek

Örök hűség: kommunikáció alapú ügyfélmegtartás tippek

Örök hűség: kommunikáció alapú ügyfélmegtartás tippek

Mi a legjobb módja annak, hogy bebetonozd az értékesítést? Persze, a kommunikáció! De nem mindegy, hogy az egyre újabb célszemélyekkel – ami költséges és bizonytalan lehet, hiszen a marketinged kiterjesztését jelenti – vagy a meglevőkkel.

Hogyan hat a meglevő ügyfeleiddel való kommunikáció?

Kisebb erőfeszítés, és időben-pénzben egyaránt csekélyebb befektetés, ha a régi klienseiddel kiváló kapcsolatot ápolsz. Velük nem kell folyton a nulláról indítanod minden tárgyalást, és kőkeményen megdolgoznod a figyelmükért. Elegendő „csupán” elevenen tartanod az érdeklődésüket.

Ehhez sok apró, klasszikus tipp segíthet hozzá, amit a marketingesek ajánlani szoktak. (Ha pedig ennél többre vágysz, akkor az ügyfélbarát kommunikáció ingyenes előadásunkra kell eljönnöd.) Íme néhány bevált tipp:

  • Jutalmazd az ügyfelet! Ajándékkal, köszönettel, bónuszokkal láncolhatod őket érzelmileg magadhoz. Peter Drucker, a menedzsmentirodalom klasszikusa annak tulajdonította sikerét, hogy naponta (!) 12 db, kézzel írt köszönő képeslapot küldött.
  • Növeld a kommunikáció sebességét! Manapság nem mindenki válaszol túl gyorsan a megkeresésekre, se nem mindig tartja a visszahívás ígéretét. Ha Te kimagasló vagy ebben, az a figyelmességed csalhatatlan jele lesz.
  • Légy könnyen elérhető! Ha tartod az ígéreteidet és a határidőket, ráadásul nem ígérsz túl sokat, de az ígéretedhez képest mindig túlteljesítesz, akkor nagy előnyöd lesz az ügyfélmegtartásban. 
    De ha ráadásul azt is bizonyítod, hogy mindig elérhető vagy, és segítőkészen válaszolsz, ha gond van, akkor tényleg nyert ügyed lesz: mintha csak a saját, külön bejáratú piacodat alakítanád ki.
  • Úgy bánj az alkalmazottaiddal, ahogyan szeretnéd, hogy ők az ügyfelekkel bánjanak! Mivel nem szolgálhatsz ki Te személyesen mindenkit, idővel a csapatod lesz a cégnek az az arca, amit a világ felé mutat. Márpedig ez az arc nem lehet túl barátságos akkor, ha a cégen belüli kommunikáció kívánnivalót hagy. Ne feledd: az embereid csakis azt adják tovább hozzáállásban és segítőkészségben, amit tőled kapnak.

Többet szeretnél tudni és a gyakorlatba ültetni az ügyfélmegtartás módszerei közül? Semmi akadálya. Szeretettel és sok hasznos tudással várunk az ügyfélbarát kommunikáció témájú szezonnyitó előadáson, mely díjmentes lesz!

További bejegyzések

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...

Pénzt hozó népszerűség: az online márkaépítés alapjairól

A márkaépítés első számú fóruma az internet, mert sokszor még hirdetnie sem kell annak, aki itt rokonszenves és profi benyomást kelt. A legnépszerűbb márkák kommunikációja ma már nem az egyoldalú, harsogó monológ, mert a legjobbak folyamatosan figyelnek az érdeklődők problémáira, és válaszolnak a célpiac által feltett kérdésekre. De mi kell még ahhoz, hogy pénzt hozó márkád legyen?

Olvasom tovább...

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

A kommunikációs terv azért hasznos, mert aki tervez, az a jövőnek él, és nem csak a pillanatnyi problémamegoldásnak. Mi több, egy tavalyi felmérés szerint azok a kommunikációs tervvel rendelkező cégek, amelyek írott, dokumentált stratégiát követtek, 313%-kal nagyobb valószínűséggel számoltak be a kampányaik sikeréről, mint a csupán menetközben rögtönző társaik. (Forrás: a CoSchedule 100 országban végzett, 3 599 cégre kiterjedő kutatása.)

Olvasom tovább...