Örök hűség: kommunikáció alapú ügyfélmegtartás tippek

Örök hűség: kommunikáció alapú ügyfélmegtartás tippek

Örök hűség: kommunikáció alapú ügyfélmegtartás tippek

Mi a legjobb módja annak, hogy bebetonozd az értékesítést? Persze, a kommunikáció! De nem mindegy, hogy az egyre újabb célszemélyekkel – ami költséges és bizonytalan lehet, hiszen a marketinged kiterjesztését jelenti – vagy a meglevőkkel.

Hogyan hat a meglevő ügyfeleiddel való kommunikáció?

Kisebb erőfeszítés, és időben-pénzben egyaránt csekélyebb befektetés, ha a régi klienseiddel kiváló kapcsolatot ápolsz. Velük nem kell folyton a nulláról indítanod minden tárgyalást, és kőkeményen megdolgoznod a figyelmükért. Elegendő „csupán” elevenen tartanod az érdeklődésüket.

Ehhez sok apró, klasszikus tipp segíthet hozzá, amit a marketingesek ajánlani szoktak. (Ha pedig ennél többre vágysz, akkor az ügyfélbarát kommunikáció ingyenes előadásunkra kell eljönnöd.) Íme néhány bevált tipp:

  • Jutalmazd az ügyfelet! Ajándékkal, köszönettel, bónuszokkal láncolhatod őket érzelmileg magadhoz. Peter Drucker, a menedzsmentirodalom klasszikusa annak tulajdonította sikerét, hogy naponta (!) 12 db, kézzel írt köszönő képeslapot küldött.
  • Növeld a kommunikáció sebességét! Manapság nem mindenki válaszol túl gyorsan a megkeresésekre, se nem mindig tartja a visszahívás ígéretét. Ha Te kimagasló vagy ebben, az a figyelmességed csalhatatlan jele lesz.
  • Légy könnyen elérhető! Ha tartod az ígéreteidet és a határidőket, ráadásul nem ígérsz túl sokat, de az ígéretedhez képest mindig túlteljesítesz, akkor nagy előnyöd lesz az ügyfélmegtartásban. 
    De ha ráadásul azt is bizonyítod, hogy mindig elérhető vagy, és segítőkészen válaszolsz, ha gond van, akkor tényleg nyert ügyed lesz: mintha csak a saját, külön bejáratú piacodat alakítanád ki.
  • Úgy bánj az alkalmazottaiddal, ahogyan szeretnéd, hogy ők az ügyfelekkel bánjanak! Mivel nem szolgálhatsz ki Te személyesen mindenkit, idővel a csapatod lesz a cégnek az az arca, amit a világ felé mutat. Márpedig ez az arc nem lehet túl barátságos akkor, ha a cégen belüli kommunikáció kívánnivalót hagy. Ne feledd: az embereid csakis azt adják tovább hozzáállásban és segítőkészségben, amit tőled kapnak.

Többet szeretnél tudni és a gyakorlatba ültetni az ügyfélmegtartás módszerei közül? Semmi akadálya. Szeretettel és sok hasznos tudással várunk az ügyfélbarát kommunikáció témájú szezonnyitó előadáson, mely díjmentes lesz!

További bejegyzések

Egyik hozza a másikat: ügyfélkörépítés üzleti kommunikáció által

Nehéz megszerezni, de elveszteni egy pillanat műve! Profi üzleti kommunikáció nélkül könnyen máshoz pártol át az ügyfeled. Mit kell tenned, hogy még a legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyesmi veled? És hogyan érhetnéd el, hogy a régi ügyfeleid újabbaknak ajánljanak, úgy, hogy hirdetésekre szinte ne is kelljen költened?

Olvasom tovább...

A szövegírás csúcsa: tippek a pénzt hozó érkezőoldalhoz

Egy online hirdetési kampány legfontosabb részeként és profi szövegírás erőpróbájaként az érkezőoldal (a landing page vagy landing oldal) az a weboldal, amelyre egy linken keresztül érkezik az internetező. A link egy rövid hirdetés részeként jelent meg, és sikeresen elhozta az érdeklődőt arra az oldalra, ahol kiderül: lesz-e folytatás, konverzió (értsd: az érdeklődő ügyféllé történő átalakítása), azaz vásárlás és haszon. Ahhoz, hogy elérd a további kattintásokat, felhívjuk a figyelmed pár fontos szempontra az érkezőoldal megtervezésénél.

Olvasom tovább...