Call to action – Így vedd rá, hogy cselekedjen

Call to action – Így vedd rá, hogy cselekedjen

Call to action – Így vedd rá, hogy cselekedjen

Már ott van az ügyfeled a weboldaladon, elolvasta a kiválóan összerakott szövegedet a cégedről/termékedről, és már csak egy apró kattintásnyira van attól, hogy megtegye, amit vársz tőle – a call to action pedig segít befejezni ezt a folyamatot.

Ezt teszi a call to action

A call to action egy gomb vagy egy hiperhivatkozás – a honlapodon, a hirdetésedben, a videódban, az e-mailedben vagy bármilyen más felületen –, ami valamilyen konkrét cselekvésre ösztönzi az ügyfeledet. Mint egy iránytű, mutatja neki a következő lépést. Azért fontos, hogy használd, mert ennek híján az olvasód nem fogja pontosan tudni, mit vársz tőle, és lehet, hogy idejekorán elkattint az oldaladról
 
A call to action használatának számos célja lehet. A leggyakoribb okok között van a vásárlásra való ösztönzés – ez lehet egy konkrét termék vagy szolgáltatás megvétele, esetleg egy rendezvényre való jelentkezés. Emellett használhatod arra is, hogy növeld a feliratkozóid számát, hogy minél több emberhez eljussanak az újdonságok a termékeiddel / a cégeddel / a blogoddal kapcsolatban. Sokszor célja a call to actionnek egy másik tartalomra való átirányítás, például, amikor a blogodon a következő cikkre akarod átvezetni az olvasódat, vagy amikor a részletes termékleírásig juttatod el a használatával.
 

A leggyakrabban használt mondatok

 
A call to action legyen tömör, ütős, és mindig pontosan mondja meg, mit vársz az olvasótól! Általában a következő variációkkal találkozhatsz:

  • Rendeld meg most!
  • Iratkozz fel hírlevelünkre!
  • Jelentkezz (most)! / Regisztrálj te is!
  • Próbáld ki ingyen!
  • Csatlakozz hozzánk te is!
  • Tudj meg többet!

 

Hogyan lehet ütősebb a call to action?

 
Sokszor nem elég azonban, hogy megmondd az olvasódnak, hogy mit csináljon, hanem az is fontos, hogy tudja, miért tegye ezt meg. Ez az ok lehet pénzvisszafizetési garancia, lehet készletkisöprés, mondhatod neki, hogy kattintson, hogy többet tudjon meg valamilyen témáról, vagy iratkozzon fel, hogy kupont kapjon stb. A lényeg, hogy értse is, miért kell azonnal cselekednie.

A jól megírt szövegen kívül fokozza a hatást, ha a call to action gomb színe erősen elüt a háttér színétől, illetve, ha jól látható helyen helyezkedik el.
 
Hogyan lehet ütősebb a call to action?A call to action segít az ügyfelednek, hogy megtegye azt, amit vársz tőle. Bizonytalan vagy benne, hogy jó-e weboldalad szövege úgy, ahogy van? Kétségeid vannak arra vonatkozóan, hogy az általad használt call to actionök vajon elég figyelemfelkeltők-e? Rendeld meg webszöveg átvilágítás szolgáltatásunkat, hogy magabiztosabban várhasd ügyfeleid megkeresését!

 

 

 

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.10.13.

Online Percek a Mex Rádióban: Te készen állsz a karácsonyra?

Hogyan lehet meglovagolni már októberben a karácsonyi hullámot? Ahhoz, hogy az emberek egyáltalán tudomást szerezzenek a termékedről, időben el kell kezdeni a kommunikációt - méghozzá egy jól meghatározott stratégia mentén. Ennek első lépése a cég erősségeinek feltérképezése. Zsuzsa ismét jelentkezik az Online Percekkel a Mex Rádióban. Mikor kell a rádió elé ülnöd?

Olvasom tovább...

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

Olvasom tovább...

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Aranyszabály, hogy a közösségi média kampányok nagy nyertese az a cég, amely párbeszédet tud indítani a célközönséggel – és ez a közelgő ajándékszezonban, karácsony táján is érvényes lesz. 

Csakhogy könnyű ezt mondani, de nehezebb elérni! Sokszor senki sem szól hozzá egy sima bejegyzéshez csak azért, mert erre felszólítják. Íme, hogyan lehetséges mégis:

Olvasom tovább...