Call to action – Így vedd rá, hogy cselekedjen

Call to action – Így vedd rá, hogy cselekedjen

Call to action – Így vedd rá, hogy cselekedjen

Már ott van az ügyfeled a weboldaladon, elolvasta a kiválóan összerakott szövegedet a cégedről/termékedről, és már csak egy apró kattintásnyira van attól, hogy megtegye, amit vársz tőle – a call to action pedig segít befejezni ezt a folyamatot.

Ezt teszi a call to action

A call to action egy gomb vagy egy hiperhivatkozás – a honlapodon, a hirdetésedben, a videódban, az e-mailedben vagy bármilyen más felületen –, ami valamilyen konkrét cselekvésre ösztönzi az ügyfeledet. Mint egy iránytű, mutatja neki a következő lépést. Azért fontos, hogy használd, mert ennek híján az olvasód nem fogja pontosan tudni, mit vársz tőle, és lehet, hogy idejekorán elkattint az oldaladról
 
A call to action használatának számos célja lehet. A leggyakoribb okok között van a vásárlásra való ösztönzés – ez lehet egy konkrét termék vagy szolgáltatás megvétele, esetleg egy rendezvényre való jelentkezés. Emellett használhatod arra is, hogy növeld a feliratkozóid számát, hogy minél több emberhez eljussanak az újdonságok a termékeiddel / a cégeddel / a blogoddal kapcsolatban. Sokszor célja a call to actionnek egy másik tartalomra való átirányítás, például, amikor a blogodon a következő cikkre akarod átvezetni az olvasódat, vagy amikor a részletes termékleírásig juttatod el a használatával.
 

A leggyakrabban használt mondatok

 
A call to action legyen tömör, ütős, és mindig pontosan mondja meg, mit vársz az olvasótól! Általában a következő variációkkal találkozhatsz:

  • Rendeld meg most!
  • Iratkozz fel hírlevelünkre!
  • Jelentkezz (most)! / Regisztrálj te is!
  • Próbáld ki ingyen!
  • Csatlakozz hozzánk te is!
  • Tudj meg többet!

 

Hogyan lehet ütősebb a call to action?

 
Sokszor nem elég azonban, hogy megmondd az olvasódnak, hogy mit csináljon, hanem az is fontos, hogy tudja, miért tegye ezt meg. Ez az ok lehet pénzvisszafizetési garancia, lehet készletkisöprés, mondhatod neki, hogy kattintson, hogy többet tudjon meg valamilyen témáról, vagy iratkozzon fel, hogy kupont kapjon stb. A lényeg, hogy értse is, miért kell azonnal cselekednie.

A jól megírt szövegen kívül fokozza a hatást, ha a call to action gomb színe erősen elüt a háttér színétől, illetve, ha jól látható helyen helyezkedik el.
 
Hogyan lehet ütősebb a call to action?A call to action segít az ügyfelednek, hogy megtegye azt, amit vársz tőle. Bizonytalan vagy benne, hogy jó-e weboldalad szövege úgy, ahogy van? Kétségeid vannak arra vonatkozóan, hogy az általad használt call to actionök vajon elég figyelemfelkeltők-e? Rendeld meg webszöveg átvilágítás szolgáltatásunkat, hogy magabiztosabban várhasd ügyfeleid megkeresését!

 

 

 

További bejegyzések

A tartalommarketing legendája: valóban olyan hatékony az infografika?

Még mindig annyira hatásosak az infografikák? – a minap láttam ezt a kérdést az egyik közösségi portálon. Pontosan 5 évvel ezelőtt mi is írtunk egy blogcikket arról, hogy miért olyan szeretnivaló az infografika (itt elolvashatod), és tapasztalatból mondhatom, hogy az egyik legjobb tartalommarketing eszköz, ami valaha létezett. Persze naponta megjelenik egy cikk, amelyik valamelyik média vagy eszköz halálát jósolja meg, de ezek többségének egyetlen célja van: a klikkvadászat. 

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2020.07.07.
  • Marketing

5 lépés az értelmes influenszer marketing felé

Jól ismered már ezeket a hashtageket: #hirdetés #reklám #szponzorálttartalom, igaz? Sokszor a fejedet fogod az ilyen jellegű posztoknál, mégis időről időre elgondolkozol azon, hogy vajon célszerű, hasznos fogás lenne-e az influenszereket is bevonnod céged online marketingjébe?

Olvasom tovább...

Újrakezdéskor hogyan kell úgy beindítani a kommunikációt, hogy pénzt is hozzon? Online Percek

Ha az üzeneted egyre több emberhez eljut, akkor egyre többen fognak vásárolni. Ez az aranyszabály válsághelyzetben is működik. Azok az ügyfeleink, akik most sem hagyták abba a kommunikációt, nem kellett szembesüljenek a zuhanó statisztikák rémével. Hogyan támogasd az újrakezdést kommunikációs szempontból?

Olvasom tovább...

Tisza-tavi Fesztivál PR-cikk sikersztori: 24 óra alatt 40 megjelenés!

Hogy mi egy PR-cikk lényege? A válasz igen összetett. Egy ilyen cikk ugyanis megszülethet pl. azért, hogy megismertesse a közönséggel egy adott szervezet, illetve cég tevékenységét és eredményeit, vagy épp pozitív irányba terelje a szervezetről kialakított képet, de kiválóan alkalmas arra is, hogy felkeltse az érdeklődést az adott vállalkozás, termék vagy akár egy esemény iránt.

Olvasom tovább...

Inbound marketing, a profik marketingstratégiája

Az inbound marketinget a XXI. század reklámzajába belefásult és a milliós költségekkel rendelkező nagyvállalatok reklámzaját túlszárnyalni képtelen vállalkozások marketingszakemberei hívták életre. De mi az, ami képes túlmutatni egy dömpingszerű, lehengerlő marketingkampányon? Milyen stratégia teheti szorosabbá a közted és az ügyfeled között kialakult üzleti kapcsolatot? Ideje lerántani erről a leplet!

Olvasom tovább...