Call to action – Így vedd rá, hogy cselekedjen

Call to action – Így vedd rá, hogy cselekedjen

Call to action – Így vedd rá, hogy cselekedjen

Már ott van az ügyfeled a weboldaladon, elolvasta a kiválóan összerakott szövegedet a cégedről/termékedről, és már csak egy apró kattintásnyira van attól, hogy megtegye, amit vársz tőle – a call to action pedig segít befejezni ezt a folyamatot.

Ezt teszi a call to action

A call to action egy gomb vagy egy hiperhivatkozás – a honlapodon, a hirdetésedben, a videódban, az e-mailedben vagy bármilyen más felületen –, ami valamilyen konkrét cselekvésre ösztönzi az ügyfeledet. Mint egy iránytű, mutatja neki a következő lépést. Azért fontos, hogy használd, mert ennek híján az olvasód nem fogja pontosan tudni, mit vársz tőle, és lehet, hogy idejekorán elkattint az oldaladról
 
A call to action használatának számos célja lehet. A leggyakoribb okok között van a vásárlásra való ösztönzés – ez lehet egy konkrét termék vagy szolgáltatás megvétele, esetleg egy rendezvényre való jelentkezés. Emellett használhatod arra is, hogy növeld a feliratkozóid számát, hogy minél több emberhez eljussanak az újdonságok a termékeiddel / a cégeddel / a blogoddal kapcsolatban. Sokszor célja a call to actionnek egy másik tartalomra való átirányítás, például, amikor a blogodon a következő cikkre akarod átvezetni az olvasódat, vagy amikor a részletes termékleírásig juttatod el a használatával.
 

A leggyakrabban használt mondatok

 
A call to action legyen tömör, ütős, és mindig pontosan mondja meg, mit vársz az olvasótól! Általában a következő variációkkal találkozhatsz:

  • Rendeld meg most!
  • Iratkozz fel hírlevelünkre!
  • Jelentkezz (most)! / Regisztrálj te is!
  • Próbáld ki ingyen!
  • Csatlakozz hozzánk te is!
  • Tudj meg többet!

 

Hogyan lehet ütősebb a call to action?

 
Sokszor nem elég azonban, hogy megmondd az olvasódnak, hogy mit csináljon, hanem az is fontos, hogy tudja, miért tegye ezt meg. Ez az ok lehet pénzvisszafizetési garancia, lehet készletkisöprés, mondhatod neki, hogy kattintson, hogy többet tudjon meg valamilyen témáról, vagy iratkozzon fel, hogy kupont kapjon stb. A lényeg, hogy értse is, miért kell azonnal cselekednie.

A jól megírt szövegen kívül fokozza a hatást, ha a call to action gomb színe erősen elüt a háttér színétől, illetve, ha jól látható helyen helyezkedik el.
 
Hogyan lehet ütősebb a call to action?A call to action segít az ügyfelednek, hogy megtegye azt, amit vársz tőle. Bizonytalan vagy benne, hogy jó-e weboldalad szövege úgy, ahogy van? Kétségeid vannak arra vonatkozóan, hogy az általad használt call to actionök vajon elég figyelemfelkeltők-e? Rendeld meg webszöveg átvilágítás szolgáltatásunkat, hogy magabiztosabban várhasd ügyfeleid megkeresését!

 

 

 

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...