E-mail kampány – így kezdd el jól!

E-mail kampány – így kezdd el jól!

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

1. Legyen célod… és célközönséged

Mielőtt nekifogsz egy e-mail marketing koncepcióhoz, fontos, hogy tudd, mit szeretnél kommunikálni, és kiknek szeretnéd azt elmondani. Az a célod, hogy minél többen megismerjék a céged tevékenységeit, vagy szeretnéd fellendíteni az eladást? Kiket érdekelhet az általad küldött tartalom? Ha induló vállalkozó vagy a legfontosabb, hogy megismerjenek a potenciális vásárlók. Ha van már egy kialakult célközönséged, őket sem érdemes elhanyagolni, maradj az emlékezetükben, egy-egy akcióval őket is újra aktivitásra serkentheted
 

2. Építs kiterjedt és bővíthető e-mail címlistát!

A kiépült vásárlói kör adataiból szerzett címek a címlista alapját képezik. Gyűjthetsz e-mail elérhetőségeket egy-egy ’vevőcsali’ ajánlattal, például, ha valaki feliratkozik a hírleveledre, akkor ingyenes e-bookkal vagy 10% kedvezménnyel jutalmazhatod. Az érdeklődő kitölthet egy érdekes tesztet és a kiértékelést e-mailben kapja meg, amelyhez természetesen meg kell adnia az e-mail címét. Fontos, és legtöbbször bizalmat ébreszt, ha a feliratkozó űrlapot könnyen és gyorsan ki lehet tölteni. A feliratkozó valóban kapja meg a felajánlott tartalmat, ajándékot. Ma már különböző weboldal eszközök (AddThis, OptinMaster) is segítenek, hogy egyre jobban bővüljön a címzettjeid listája.
 

3. Az e-mail kampány első üzenete

Ez az első benyomás, amelyet az olvasó megtapasztal, úgy tekints rá, mint egy első randira. Egy bevezető e-mail legyen barátságos és informatív! Írd meg, hogy jó helyen jár, és megérte csatlakozni ehhez a közösséghez, ahol az ő igényeit is figyelembe veszik és kiszolgálják. Mivel manapság az emberek féltik az adataikat, biztosítsd őt arról, hogy a céged betartja az összes GDPR követelményt, és a az általa megadott adatok biztonságban vannak és lesznek. Mondd el, mire számíthat a következőkben és teljesítsd a feliratkozásnál ígérteket! 
 

4. Átgondolt beállítások, sikeres konverziók

A kampányt szisztematikusan felépítve már az elején figyelj a küldési beállításokra, amelyek egy e-mail kampány esetén rendszerint automatizáltak. Az időzítés kulcsfontosságú: érdemes figyelembe venni a célközönséged feltételezett napi rutinját, munkarendjét, olvasási szokásait. Sokan reggel olvasnak hosszasabban e-maileket, mint régen a napi újságot. A technológiai eszközök segítségével betekintést nyerhetsz a visszajelzésekre is: a kattintási számok, fel/leiratkozás arányát rendszeresen ellenőrizve egyre jobban a potenciális ügyfelekhez igazíthatod a marketinged.
 
A Langmár Kommunikáció segítségével még sikeresebb és hatékonyabb lehet a marketinged – kérd a Személyes Konzultáció szolgáltatásunkat!

 

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.12.03.

Csak semmi pánik! Kifogáskezelés alapú marketing eszközök

A marketing eszközök legtöbbje arra összpontosít, hogy kiemelje a termék vagy a szolgáltatás előnyeit. Nem is rossz stratégia! De az ügyféljelöltnek csakhamar az az érzése támad, hogy mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, és innentől máris jönnek a kifogások. Mihez kezdünk velük? Nem kell megijedni!

Olvasom tovább...

Hogyan szórakoztassuk az ügyfeleinket? Online Percek a Mex Rádióban

Még van néhány hét karácsonyig, egyre nagyobb a reklámzaj, egyre nehezebb kitűnni belőle. Lehet, hogy másképp kellene az érdeklődők figyelmét felkeltsük? Ma már sokkal inkább a szórakoztatásról, informálásról szól a közösségi média, mint a konkrét eladásösztönzésről. A felhasználók ugyanis már nem szeretnének reklámokat látni! Sokkal hatékonyabb itt az olyan kommunikáció, amely önmagában is értéket képvisel:  így a megosztásokkal úgy érhetjük el célközönségünket, vásárlóinkat, hogy ők nem érzik ezt reklámnak – így nem is utasítják el!

Olvasom tovább...