Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Milyen lehetőségek rejlenek a Google Ads használatában?

A Google Ads nem más, mint egy kattintásalapú hirdetési rendszer. A hirdetések a Google-ban jelennek meg, segítségükkel vállalkozásod honlapjára tudod terelni az internetes felhasználókat, érdeklődőket.
Bizonyára nem árulunk el titkot azzal a ténnyel, hogy a Google-ben történő hirdetésnek hihetetlen nagy ereje van, hiszen bármilyen tartalom megtalálása a cél, a kiindulás szinte minden alkalommal a Google keresője. 
 
Aki keres, az talál - tartja a mondás. Hangsúlyozottan igaz ez az interneten is, nem mindegy azonban, hogy mit és hol. A felhasználók általában csak a Google első találati oldalát nézik meg, sőt, a legtöbben az első három találatot. Látható tehát, hogy a legkevésbé sem mindegy, hogy hol jelenik meg a Te céged hirdetése. Ha a Google “előkelő” helyén, akkor nyert ügyed van, ha csak a második vagy harmadik találati oldalon, akkor a legkevésbé sem biztos, hogy el is jutnak Hozzád az érdeklődők. 
 
Egy felhasználóval akkor jön szembe a Te hirdetésed a Google-on, ha azzal a témával kapcsolatos információra van szüksége.  
 

Milyen előnyei vannak a Google Ads-nek?

  • PPC (Pay Per Click) rendszer, vagyis kattintás alapon kell fizetned a hirdetésért, önmagában a megjelenésért még nem. Azt, hogy mennyi az a maximum, amit hajlandó vagy fizetni egy kattintásért, Te magad döntöd el.
  • Hirdetéseidet csak olyan emberek látják, akiknek releváns a témád.
  • Pontosan mérhető minden. Statisztikák, kimutatások állnak rendelkezésedre, melyek elemzésével javíthatod akár céged honlapját vagy termékkínálatát is. Azt is világosan látod, hogy egy kattintásnak mennyi a költsége.
  • Rugalmas rendszer, hiszen bármikor tudod módosítani a hirdetésed az eredmények függvényében.
  • Azonnali eredményeket hoz.
  • Remarketinggel megcélozhatod azokat az embereket, akik korábban már jártak az oldaladon, de elsőre nem sikerült meggyőznöd őket.
  • A Google Display hálózatán belül is megjelenhetnek hirdetéseid. Ez több mint 2 millió weboldalt és több mint 650 ezer alkalmazást foglal magába. 
  • A Google Ads rendszerből érhető el a Youtube hirdetési felülete is.
  • Egy kevésbé ismert, de annál nagyszerűbb lehetőség az egymilliárd felhasználóval rendelkező Gmailben - ami szintén a Google család tagja - a bejövő emailek között hirdetni.
 

Mikor használd a Google Ads-et?

  • Ha gyorsan láthatóvá akarsz válni, és nincs időd kivárni a SEO eredményeit.
  • Ha aktuálisan fut egy kampányod, amit most akarsz megmutatni az embereknek.
 

Mikor nem alkalmas számodra a Google Ads?

A Google Ads elméletben egy nagyszerű lehetőség abban az esetben, ha vállalkozásod forgalomnövelése a cél. Azonban nem minden vállalkozásnak ez a testhezálló kommunikációs csatorna ahhoz, hogy potenciális ügyfeleit elérje. 
 
Ahhoz, hogy a Google Ads-ban valóban sikeres tudj lenni, megfelelő mennyiségű keresésre van szükséged, amit az általad kínált témában folytatnak le az emberek. Ennek érdekében érdemes kulcsszótervezőt használnod, nem csak azért, hogy kulcsszóötleteket gyűjts, hanem azért is, mert ennek segítségével a havi keresési trendeket is tisztán láthatod. Ha nem érkezik havi pár száz keresés a kulcsszavaidra, gondold át, hogy lehet, hogy érdemesebb lenne a Google Ads helyett másfelé kacsintgatnod.
 
Akkor is el kell gondolkodnod rajta, hogy Neked való-e ez a csatorna, ha nem áll rendelkezésedre akkora büdzsé, mint a versenytársaidnak. Sokszor előfordul, hogy túl magas egy kattintás ára. A nagy cégekkel pedig nehéz versenyezni.
 
Amennyiben úgy érzed, hogy a termékedre vagy a szolgáltatásodra nincs még kialakult igény, érdemes még várnod azzal, hogy a Google Ads-on megjelenj. 
 
Ha mindezek alapján úgy döntesz, hogy cégednek szüksége van Google Ads hirdetésekre, ne feledd, mindennek az alapja a kulcsszókutatás. Bízd szakemberre a feladatot, jelentkezz webszöveg átvilágításra, és utána biztosan tudni fogod, mely szavakra érdemes kampányt indítanod.
További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...