Legyél Te is emoji kutató!

Legyél Te is emoji kutató!

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Az emoji (ismertebb nevén hangulatjel) egy japán szó, amely képírást jelent. Az 1990-es évek végén megjelenő képecskékből mára már egy komplett nyelv alakult ki, hiszen az online térben lévők 92%-a napi rendszerességgel használja a hangulatjeleket üzeneteik színesítésére, rövidítésére. Meglepő lehet, de idegen nyelvként ingyenesen tanulható a Duolingo nyelvtanuló alkalmazásban, mindössze napi 5 perc ráfordítással.

Beszélj angolul!

Az Internet világnyelve leginkább az angol – tehát ha a kis képecskék világában szeretnél jobban elmélyedni, akkor ezen a nyelven találod a legtöbb információt a kutatáshoz.

Sajátítsd el ennek a különleges nyelvnek az alapjait!

Mindenekelőtt fontos tisztázni az alapokat. A legfontosabb tudnivalók:
 
- Az emoji és az emotikon két különböző dolog. Sokszor - tévesen - szinonimaként használják ezt a két szót. Az emotikon csak szövegben előforduló jelrendszert jelent, amellyel általában egy-egy arckifejezést lehet megjeleníteni, például :P. A hangulatjel ezzel szemben mindig egy kis képecske, ami nem csak egy arcot formáló jel lehet, hanem bármilyen más jelentést közvetítő kép is, például: broken heart.
 

- 2018 júniusában 2823 féle hangulatjel létezett, és az idei évben további 157-et fognak bevezetni, így hát egyre több kutatási alany keletkezik.

- A telefonodon már használod is a Messengeren vagy a Facebookon a hangulatjeleket, amelyek többek között arcok, gyümölcsök vagy közlekedési táblák formájában is megjelennek.

Gyakorold a fordítás egy különleges módját! 

Ha már nagyon profi vagy a hangulatjelek használatában, próbáld ki magad a képecskék lefordításában az Emojipedia segítségével, vagy készíts vicces emojigramokat az Emojisaurus oldalon.

Hasznosítsd a tudásodat!

A hangulatjelek használata leginkább a marketing és a tartalomgyártás területén jelenik meg, így nem feltétlenül kell szuper programozónak lenned, hogy szakértő lehess. Ha egy angol nyelvű álláskeresési oldalon bepötyögöd az „emoji jobs” szavakat, kidob jó néhány lehetséges munkakört, például stílus rajzoló vagy mobil applikációs matrica tervező. 

Téged is érdekel a hangulatjelek világa? Esetleg kíváncsi lennél, milyen munkaköröket kínálnak ebben a témában? Nézd meg az aktuális emoji állásajánlatokat itt!


Ha pedig azért foglalkoztat a közösségi média, mert ellenállhatatlan céges profilt szeretnél építeni, akkor itt találsz hasznos olvasnivalót!enlightenedyesheart

További bejegyzések

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...

A blog írás Batmanje és Robinja: a cím és a bevezetés

A blog írás a fénykorát éli. Alig akad már olyan téma, szakma vagy hobbi, amelyről ne értekeznének szakszerű és kevésbé szakszerű blogok. Nincs egyszerű dolgod, ha ki szeretnél tűnni a blogok tengeréből. Ám akad a tarsolyunkban néhány trükk, amikkel könnyedén a magasba emelkedhetsz. Megmutatjuk, milyen címmel és bevezető szöveggel győzheted meg az olvasóidat, hogy érdemes Rád hallgatniuk!

Olvasom tovább...

Hívj fel! Google Ads hirdetés telefonhívásokra

Az elmúlt években a Google Ads hirdetései leginkább a weblapokhoz és az azokon történő aktivitásokhoz voltak köthetőek. De mi a helyzet azokkal a cégekkel, akiknek inkább az azonnali telefonhívások a fontosak? A Google erre is talált megoldást, mi pedig megmutatjuk Neked, hogyan aknázd ki az új funkció előnyeit.

Olvasom tovább...