Legyél Te is emoji kutató!

Legyél Te is emoji kutató!

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Az emoji (ismertebb nevén hangulatjel) egy japán szó, amely képírást jelent. Az 1990-es évek végén megjelenő képecskékből mára már egy komplett nyelv alakult ki, hiszen az online térben lévők 92%-a napi rendszerességgel használja a hangulatjeleket üzeneteik színesítésére, rövidítésére. Meglepő lehet, de idegen nyelvként ingyenesen tanulható a Duolingo nyelvtanuló alkalmazásban, mindössze napi 5 perc ráfordítással.

Beszélj angolul!

Az Internet világnyelve leginkább az angol – tehát ha a kis képecskék világában szeretnél jobban elmélyedni, akkor ezen a nyelven találod a legtöbb információt a kutatáshoz.

Sajátítsd el ennek a különleges nyelvnek az alapjait!

Mindenekelőtt fontos tisztázni az alapokat. A legfontosabb tudnivalók:
 
- Az emoji és az emotikon két különböző dolog. Sokszor - tévesen - szinonimaként használják ezt a két szót. Az emotikon csak szövegben előforduló jelrendszert jelent, amellyel általában egy-egy arckifejezést lehet megjeleníteni, például :P. A hangulatjel ezzel szemben mindig egy kis képecske, ami nem csak egy arcot formáló jel lehet, hanem bármilyen más jelentést közvetítő kép is, például: broken heart.
 

- 2018 júniusában 2823 féle hangulatjel létezett, és az idei évben további 157-et fognak bevezetni, így hát egyre több kutatási alany keletkezik.

- A telefonodon már használod is a Messengeren vagy a Facebookon a hangulatjeleket, amelyek többek között arcok, gyümölcsök vagy közlekedési táblák formájában is megjelennek.

Gyakorold a fordítás egy különleges módját! 

Ha már nagyon profi vagy a hangulatjelek használatában, próbáld ki magad a képecskék lefordításában az Emojipedia segítségével, vagy készíts vicces emojigramokat az Emojisaurus oldalon.

Hasznosítsd a tudásodat!

A hangulatjelek használata leginkább a marketing és a tartalomgyártás területén jelenik meg, így nem feltétlenül kell szuper programozónak lenned, hogy szakértő lehess. Ha egy angol nyelvű álláskeresési oldalon bepötyögöd az „emoji jobs” szavakat, kidob jó néhány lehetséges munkakört, például stílus rajzoló vagy mobil applikációs matrica tervező. 

Téged is érdekel a hangulatjelek világa? Esetleg kíváncsi lennél, milyen munkaköröket kínálnak ebben a témában? Nézd meg az aktuális emoji állásajánlatokat itt!


Ha pedig azért foglalkoztat a közösségi média, mert ellenállhatatlan céges profilt szeretnél építeni, akkor itt találsz hasznos olvasnivalót!enlightenedyesheart

További bejegyzések

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...