Legyél Te is emoji kutató!

Legyél Te is emoji kutató!

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Az emoji (ismertebb nevén hangulatjel) egy japán szó, amely képírást jelent. Az 1990-es évek végén megjelenő képecskékből mára már egy komplett nyelv alakult ki, hiszen az online térben lévők 92%-a napi rendszerességgel használja a hangulatjeleket üzeneteik színesítésére, rövidítésére. Meglepő lehet, de idegen nyelvként ingyenesen tanulható a Duolingo nyelvtanuló alkalmazásban, mindössze napi 5 perc ráfordítással.

Beszélj angolul!

Az Internet világnyelve leginkább az angol – tehát ha a kis képecskék világában szeretnél jobban elmélyedni, akkor ezen a nyelven találod a legtöbb információt a kutatáshoz.

Sajátítsd el ennek a különleges nyelvnek az alapjait!

Mindenekelőtt fontos tisztázni az alapokat. A legfontosabb tudnivalók:
 
- Az emoji és az emotikon két különböző dolog. Sokszor - tévesen - szinonimaként használják ezt a két szót. Az emotikon csak szövegben előforduló jelrendszert jelent, amellyel általában egy-egy arckifejezést lehet megjeleníteni, például :P. A hangulatjel ezzel szemben mindig egy kis képecske, ami nem csak egy arcot formáló jel lehet, hanem bármilyen más jelentést közvetítő kép is, például: broken heart.
 

- 2018 júniusában 2823 féle hangulatjel létezett, és az idei évben további 157-et fognak bevezetni, így hát egyre több kutatási alany keletkezik.

- A telefonodon már használod is a Messengeren vagy a Facebookon a hangulatjeleket, amelyek többek között arcok, gyümölcsök vagy közlekedési táblák formájában is megjelennek.

Gyakorold a fordítás egy különleges módját! 

Ha már nagyon profi vagy a hangulatjelek használatában, próbáld ki magad a képecskék lefordításában az Emojipedia segítségével, vagy készíts vicces emojigramokat az Emojisaurus oldalon.

Hasznosítsd a tudásodat!

A hangulatjelek használata leginkább a marketing és a tartalomgyártás területén jelenik meg, így nem feltétlenül kell szuper programozónak lenned, hogy szakértő lehess. Ha egy angol nyelvű álláskeresési oldalon bepötyögöd az „emoji jobs” szavakat, kidob jó néhány lehetséges munkakört, például stílus rajzoló vagy mobil applikációs matrica tervező. 

Téged is érdekel a hangulatjelek világa? Esetleg kíváncsi lennél, milyen munkaköröket kínálnak ebben a témában? Nézd meg az aktuális emoji állásajánlatokat itt!


Ha pedig azért foglalkoztat a közösségi média, mert ellenállhatatlan céges profilt szeretnél építeni, akkor itt találsz hasznos olvasnivalót!enlightenedyesheart

További bejegyzések

Egyik hozza a másikat: ügyfélkörépítés üzleti kommunikáció által

Nehéz megszerezni, de elveszteni egy pillanat műve! Profi üzleti kommunikáció nélkül könnyen máshoz pártol át az ügyfeled. Mit kell tenned, hogy még a legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyesmi veled? És hogyan érhetnéd el, hogy a régi ügyfeleid újabbaknak ajánljanak, úgy, hogy hirdetésekre szinte ne is kelljen költened?

Olvasom tovább...

A szövegírás csúcsa: tippek a pénzt hozó érkezőoldalhoz

Egy online hirdetési kampány legfontosabb részeként és profi szövegírás erőpróbájaként az érkezőoldal (a landing page vagy landing oldal) az a weboldal, amelyre egy linken keresztül érkezik az internetező. A link egy rövid hirdetés részeként jelent meg, és sikeresen elhozta az érdeklődőt arra az oldalra, ahol kiderül: lesz-e folytatás, konverzió (értsd: az érdeklődő ügyféllé történő átalakítása), azaz vásárlás és haszon. Ahhoz, hogy elérd a további kattintásokat, felhívjuk a figyelmed pár fontos szempontra az érkezőoldal megtervezésénél.

Olvasom tovább...