Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Problémás online kommunikáció 

Sajnos egyre általánosabb jelenség az igen népszerű Facebookon, hogy a posztok alatt folytatott online kommunikációt újra és újra balhézni vágyó kommentelők zavarják meg agresszív és rosszindulatú hozzászólásokkal.

Egy-két hete már írtunk róla, hogyan fordíthatod át a negatív Facebook kommenteket a vállalkozásod javára, de úgy tűnik, már a közösségi oldal üzemeltetői is felismerik az állandó kommentháborúk hátrányait, és egy-két változtatást eszközölnek ezekkel szemben.

A Facebook kommunikációban mindig komoly hangsúly volt a relevancián, vagyis hogy az kerüljön a szemed elé a hírfolyamodban, ami számodra érdekes vagy értékes lehet.
 

Többé nem etetik a trollokat

Továbbra is törlik azokat a posztokat, amelyek ellenkeznek a Facebook szellemiségével és szabályzatával. Ismét alakítottak azon az algoritmuson, amely többek között a posztok értékeléséért, sorrendbe helyezéséért felelős. Ez alapján még inkább figyelembe veszik az emberek kommentekre adott visszajelzését, valamint a posztot kihelyező felhasználó kommentre tett reakciója is iránytűként szolgál a jövőben a poszt értékeléséhez és listában való elhelyezéséhez. Az is számít majd a lista helyezésnél a továbbiakban, hogy a komment egy ismerősödtől érkezik-e vagy csak egy arra tévedő felhasználótól.

Azok a hozzászólások kerülhetnek előre a kommentlistában, amelyeket a fenti szempontok alapján relevánsnak ítél az algoritmus. Ha például egy ismerősöd szól hozzá a posztodhoz, vagy ha Te magad is értékeled az adott hozzászólást (kedveled vagy válaszolsz rá), akkor az algoritmus értékesebb hozzászólásként tekint rá, vagyis előrébb sorolva olvashatjuk majd a hozzászólások listájában.

Persze a szokásos kézzel végzett komment szabályozás is megmarad, azaz elrejtheted, törölheted a posztokat, illetve a hozzászólások letiltásának lehetősége is opció lesz.

De bízhatunk a hathatós eredményben?

Erre sajnos nem könnyű válaszolni. Az újításokkal lényegében azt kívánják elérni, hogy a troll-kommentelők hozzászólásait az algoritmus jobban kiszűrje, és azokat hátrébb kerüljenek a hozzászólások között. Arra számítanak, hogy a bajkeverő kommentelőknek a jövőben nem lesz eredményes az a törekvése, hogy nagy nézőközönségre vagy rajongótáborra tehessenek szert az erősen kifogásolható kommentekkel. 

Bár jó az alapgondolat, de többnyire éppen az ilyen kommentelők állnak elébe szívesen azoknak a kihívásoknak, hogy kikerüljék a szabályokat, korlátozásokat. Így kíváncsian várjuk mennyire lesz sikeres ez a kezdeményezés a gyakorlatban.

Te békés felhasználónak vagy lázadó kommentelőnek tartod magad? A Facebook kommunikációs gyakorlatában még mindig nem teljesen egyértelmű, melyikkel hallathatod jobban a hangodat.

További bejegyzések

Egyik hozza a másikat: ügyfélkörépítés üzleti kommunikáció által

Nehéz megszerezni, de elveszteni egy pillanat műve! Profi üzleti kommunikáció nélkül könnyen máshoz pártol át az ügyfeled. Mit kell tenned, hogy még a legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyesmi veled? És hogyan érhetnéd el, hogy a régi ügyfeleid újabbaknak ajánljanak, úgy, hogy hirdetésekre szinte ne is kelljen költened?

Olvasom tovább...

A szövegírás csúcsa: tippek a pénzt hozó érkezőoldalhoz

Egy online hirdetési kampány legfontosabb részeként és profi szövegírás erőpróbájaként az érkezőoldal (a landing page vagy landing oldal) az a weboldal, amelyre egy linken keresztül érkezik az internetező. A link egy rövid hirdetés részeként jelent meg, és sikeresen elhozta az érdeklődőt arra az oldalra, ahol kiderül: lesz-e folytatás, konverzió (értsd: az érdeklődő ügyféllé történő átalakítása), azaz vásárlás és haszon. Ahhoz, hogy elérd a további kattintásokat, felhívjuk a figyelmed pár fontos szempontra az érkezőoldal megtervezésénél.

Olvasom tovább...