Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Problémás online kommunikáció 

Sajnos egyre általánosabb jelenség az igen népszerű Facebookon, hogy a posztok alatt folytatott online kommunikációt újra és újra balhézni vágyó kommentelők zavarják meg agresszív és rosszindulatú hozzászólásokkal.

Egy-két hete már írtunk róla, hogyan fordíthatod át a negatív Facebook kommenteket a vállalkozásod javára, de úgy tűnik, már a közösségi oldal üzemeltetői is felismerik az állandó kommentháborúk hátrányait, és egy-két változtatást eszközölnek ezekkel szemben.

A Facebook kommunikációban mindig komoly hangsúly volt a relevancián, vagyis hogy az kerüljön a szemed elé a hírfolyamodban, ami számodra érdekes vagy értékes lehet.
 

Többé nem etetik a trollokat

Továbbra is törlik azokat a posztokat, amelyek ellenkeznek a Facebook szellemiségével és szabályzatával. Ismét alakítottak azon az algoritmuson, amely többek között a posztok értékeléséért, sorrendbe helyezéséért felelős. Ez alapján még inkább figyelembe veszik az emberek kommentekre adott visszajelzését, valamint a posztot kihelyező felhasználó kommentre tett reakciója is iránytűként szolgál a jövőben a poszt értékeléséhez és listában való elhelyezéséhez. Az is számít majd a lista helyezésnél a továbbiakban, hogy a komment egy ismerősödtől érkezik-e vagy csak egy arra tévedő felhasználótól.

Azok a hozzászólások kerülhetnek előre a kommentlistában, amelyeket a fenti szempontok alapján relevánsnak ítél az algoritmus. Ha például egy ismerősöd szól hozzá a posztodhoz, vagy ha Te magad is értékeled az adott hozzászólást (kedveled vagy válaszolsz rá), akkor az algoritmus értékesebb hozzászólásként tekint rá, vagyis előrébb sorolva olvashatjuk majd a hozzászólások listájában.

Persze a szokásos kézzel végzett komment szabályozás is megmarad, azaz elrejtheted, törölheted a posztokat, illetve a hozzászólások letiltásának lehetősége is opció lesz.

De bízhatunk a hathatós eredményben?

Erre sajnos nem könnyű válaszolni. Az újításokkal lényegében azt kívánják elérni, hogy a troll-kommentelők hozzászólásait az algoritmus jobban kiszűrje, és azokat hátrébb kerüljenek a hozzászólások között. Arra számítanak, hogy a bajkeverő kommentelőknek a jövőben nem lesz eredményes az a törekvése, hogy nagy nézőközönségre vagy rajongótáborra tehessenek szert az erősen kifogásolható kommentekkel. 

Bár jó az alapgondolat, de többnyire éppen az ilyen kommentelők állnak elébe szívesen azoknak a kihívásoknak, hogy kikerüljék a szabályokat, korlátozásokat. Így kíváncsian várjuk mennyire lesz sikeres ez a kezdeményezés a gyakorlatban.

Te békés felhasználónak vagy lázadó kommentelőnek tartod magad? A Facebook kommunikációs gyakorlatában még mindig nem teljesen egyértelmű, melyikkel hallathatod jobban a hangodat.

További bejegyzések

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...