Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Problémás online kommunikáció 

Sajnos egyre általánosabb jelenség az igen népszerű Facebookon, hogy a posztok alatt folytatott online kommunikációt újra és újra balhézni vágyó kommentelők zavarják meg agresszív és rosszindulatú hozzászólásokkal.

Egy-két hete már írtunk róla, hogyan fordíthatod át a negatív Facebook kommenteket a vállalkozásod javára, de úgy tűnik, már a közösségi oldal üzemeltetői is felismerik az állandó kommentháborúk hátrányait, és egy-két változtatást eszközölnek ezekkel szemben.

A Facebook kommunikációban mindig komoly hangsúly volt a relevancián, vagyis hogy az kerüljön a szemed elé a hírfolyamodban, ami számodra érdekes vagy értékes lehet.
 

Többé nem etetik a trollokat

Továbbra is törlik azokat a posztokat, amelyek ellenkeznek a Facebook szellemiségével és szabályzatával. Ismét alakítottak azon az algoritmuson, amely többek között a posztok értékeléséért, sorrendbe helyezéséért felelős. Ez alapján még inkább figyelembe veszik az emberek kommentekre adott visszajelzését, valamint a posztot kihelyező felhasználó kommentre tett reakciója is iránytűként szolgál a jövőben a poszt értékeléséhez és listában való elhelyezéséhez. Az is számít majd a lista helyezésnél a továbbiakban, hogy a komment egy ismerősödtől érkezik-e vagy csak egy arra tévedő felhasználótól.

Azok a hozzászólások kerülhetnek előre a kommentlistában, amelyeket a fenti szempontok alapján relevánsnak ítél az algoritmus. Ha például egy ismerősöd szól hozzá a posztodhoz, vagy ha Te magad is értékeled az adott hozzászólást (kedveled vagy válaszolsz rá), akkor az algoritmus értékesebb hozzászólásként tekint rá, vagyis előrébb sorolva olvashatjuk majd a hozzászólások listájában.

Persze a szokásos kézzel végzett komment szabályozás is megmarad, azaz elrejtheted, törölheted a posztokat, illetve a hozzászólások letiltásának lehetősége is opció lesz.

De bízhatunk a hathatós eredményben?

Erre sajnos nem könnyű válaszolni. Az újításokkal lényegében azt kívánják elérni, hogy a troll-kommentelők hozzászólásait az algoritmus jobban kiszűrje, és azokat hátrébb kerüljenek a hozzászólások között. Arra számítanak, hogy a bajkeverő kommentelőknek a jövőben nem lesz eredményes az a törekvése, hogy nagy nézőközönségre vagy rajongótáborra tehessenek szert az erősen kifogásolható kommentekkel. 

Bár jó az alapgondolat, de többnyire éppen az ilyen kommentelők állnak elébe szívesen azoknak a kihívásoknak, hogy kikerüljék a szabályokat, korlátozásokat. Így kíváncsian várjuk mennyire lesz sikeres ez a kezdeményezés a gyakorlatban.

Te békés felhasználónak vagy lázadó kommentelőnek tartod magad? A Facebook kommunikációs gyakorlatában még mindig nem teljesen egyértelmű, melyikkel hallathatod jobban a hangodat.

További bejegyzések

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...

A blog írás Batmanje és Robinja: a cím és a bevezetés

A blog írás a fénykorát éli. Alig akad már olyan téma, szakma vagy hobbi, amelyről ne értekeznének szakszerű és kevésbé szakszerű blogok. Nincs egyszerű dolgod, ha ki szeretnél tűnni a blogok tengeréből. Ám akad a tarsolyunkban néhány trükk, amikkel könnyedén a magasba emelkedhetsz. Megmutatjuk, milyen címmel és bevezető szöveggel győzheted meg az olvasóidat, hogy érdemes Rád hallgatniuk!

Olvasom tovább...

Hívj fel! Google Ads hirdetés telefonhívásokra

Az elmúlt években a Google Ads hirdetései leginkább a weblapokhoz és az azokon történő aktivitásokhoz voltak köthetőek. De mi a helyzet azokkal a cégekkel, akiknek inkább az azonnali telefonhívások a fontosak? A Google erre is talált megoldást, mi pedig megmutatjuk Neked, hogyan aknázd ki az új funkció előnyeit.

Olvasom tovább...