Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Ahány ház, annyi blog írás

Személy szerint – függetlenül attól, hogy hobbi, szakterület vagy esetleg a tudomány a blog írás témája – elengedhetetlenül fontosnak tartom, hogy az író szenvedélyes internetes naplójába csöppenjek bele, amikor blog olvasásra adom a fejemet.

Ha valaha íráshoz kapnál kedvet, azt javasolnám Neked, hogy a szenvedélyed vezesse kezed, amikor soraidat weblapra veted.
 

Te hiszel abban, amit blog írás címén teremtesz?

Ha találkozol valakivel, aki blogot vezet, tedd fel Neki ezt a kérdést. Aki lobogó szenvedéllyel űzi a blog írás mesterségét, az csillogó szemmel, lelkesen válaszol majd a kérdésedre. Persze lesz olyan is, aki hűvösebben reagál majd. De Te csak keresd szüntelenül a lelkes válaszokat!

A különbség a két választípus között ugyanis: a szenvedély. Ami azért fontos, mert ez egy olyan dolog halandó földi életedben, ami varázsütésre képes hitelt adni a szavaidnak. Ha valamit szenvedéllyel mondasz, csinálsz, viszel véghez, akkor akarva-akaratlanul hitelessé válsz az embertársaid szemében.

Foglalkozz bármivel is az életben, ez hatalmas kincs lesz a számodra, ugyanis jelen világunk talmi információs rendszerében éhezzük és szomjazzuk a hiteles forrásokat. Én arra biztatlak, hogy ha a blog írás szerepel a repertoárodban, törekedj mindig rá, hogy hiteles maradj a közönséged számára. És ha a közönség éppen azt keresi, amiben hiteles vagy, akkor rövid időn belül üdvözölheted bennük a vevőkörödet is.

Te hiszel abban, amit blog írás címén teremtesz?

A többi szinte már megy majd magától

Lehet, hogy alapvetően azt gondolod, hogy a blog írás azért nehéz, mert nem megy jól a fogalmazás, vagy nem tökéletes a helyesírásod, esetleg nincsenek briliáns témáid. A valóság az, hogy az írásban (akár könyv írása, akár blog írás a cél) a kenőanyag a szenvedély. Ha mindennap törekszel arra, hogy a tűz sose szűnjön meg lobogni benned, akkor a többi már csak kitartás kérdése. 

A blog írás témája lényegében az utcán hever, és szinte mindig hozzá tudod kapcsolni a szakmai véleményedet. Lehet, hogy nem vagy világbajnok fogalmazásban, de a gyakorlás idővel meghozza az eredményt ezen a téren is. A helyesírásod miatt sem kell aggódnod többé, mert ma már speciálisan erre fejlesztett programok segítségével a nyelvtan szempontjából hibátlan írásokat készíthetsz el. A szenvedélyt azonban általában nem öntik beléd, azért többnyire Te vagy a felelős, hogy megteremtsd magadban.
 

Csodás érzés, mikor mégis más példája buzdít lelkesedésre…

A minap a Langmár Kommunikáció részt vett egy rendezvényen, blogoltunk is róla. Találkoztam ott egy íróval, aki őszinte szenvedéllyel beszélt a hivatásáról. Amikor élettel telve arról mesélt, hogy a könyveit hagyományosan papíron és tollal (!) írja, valamint szövegrögzítő audioprogrammal ülteti át ezeket elektronikus formába, hirtelen elkapott a vágy, hogy elolvassam a könyveit, pedig az szóba sem került, hogy milyen témában alkot. Pusztán a szavaiból áradó hév elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy felkeltse vele az érdeklődésemet.

Te emlékszel arra, mikor találkoztál utoljára olyan emberrel, aki arra sarkallt, hogy tovább akard hallgatni a mondandóját? A blog írás is hasonlóképpen működik. Gyakran nem a tartalom a legfontosabb, hanem az, hogy mindössze pár száz szóba foglalva elolvashasd valaki szenvedélyének a történetét, amitől Te is újraéledő lelkesedéssel fordulhatsz ismét a világ felé.

A blog írás tehát felelősséggel is jár, mert fontos, hogy az oldalunkra tévedő olvasóinkat azzal az útravalóval engedjük tovább, hogy akarják feléleszteni az önmagukban szunnyadó parazsuk tüzét.

Régóta keresed a blogot, ami motivál a saját tüzed táplálásában?

Megtaláltad! Iratkozz fel hírlevelünkre, mert hétről-hétre szenvedéllyel írunk szenvedélyünkről: a kommunikációról.

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...