Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Ahány ház, annyi blog írás

Személy szerint – függetlenül attól, hogy hobbi, szakterület vagy esetleg a tudomány a blog írás témája – elengedhetetlenül fontosnak tartom, hogy az író szenvedélyes internetes naplójába csöppenjek bele, amikor blog olvasásra adom a fejemet.

Ha valaha íráshoz kapnál kedvet, azt javasolnám Neked, hogy a szenvedélyed vezesse kezed, amikor soraidat weblapra veted.
 

Te hiszel abban, amit blog írás címén teremtesz?

Ha találkozol valakivel, aki blogot vezet, tedd fel Neki ezt a kérdést. Aki lobogó szenvedéllyel űzi a blog írás mesterségét, az csillogó szemmel, lelkesen válaszol majd a kérdésedre. Persze lesz olyan is, aki hűvösebben reagál majd. De Te csak keresd szüntelenül a lelkes válaszokat!

A különbség a két választípus között ugyanis: a szenvedély. Ami azért fontos, mert ez egy olyan dolog halandó földi életedben, ami varázsütésre képes hitelt adni a szavaidnak. Ha valamit szenvedéllyel mondasz, csinálsz, viszel véghez, akkor akarva-akaratlanul hitelessé válsz az embertársaid szemében.

Foglalkozz bármivel is az életben, ez hatalmas kincs lesz a számodra, ugyanis jelen világunk talmi információs rendszerében éhezzük és szomjazzuk a hiteles forrásokat. Én arra biztatlak, hogy ha a blog írás szerepel a repertoárodban, törekedj mindig rá, hogy hiteles maradj a közönséged számára. És ha a közönség éppen azt keresi, amiben hiteles vagy, akkor rövid időn belül üdvözölheted bennük a vevőkörödet is.

Te hiszel abban, amit blog írás címén teremtesz?

A többi szinte már megy majd magától

Lehet, hogy alapvetően azt gondolod, hogy a blog írás azért nehéz, mert nem megy jól a fogalmazás, vagy nem tökéletes a helyesírásod, esetleg nincsenek briliáns témáid. A valóság az, hogy az írásban (akár könyv írása, akár blog írás a cél) a kenőanyag a szenvedély. Ha mindennap törekszel arra, hogy a tűz sose szűnjön meg lobogni benned, akkor a többi már csak kitartás kérdése. 

A blog írás témája lényegében az utcán hever, és szinte mindig hozzá tudod kapcsolni a szakmai véleményedet. Lehet, hogy nem vagy világbajnok fogalmazásban, de a gyakorlás idővel meghozza az eredményt ezen a téren is. A helyesírásod miatt sem kell aggódnod többé, mert ma már speciálisan erre fejlesztett programok segítségével a nyelvtan szempontjából hibátlan írásokat készíthetsz el. A szenvedélyt azonban általában nem öntik beléd, azért többnyire Te vagy a felelős, hogy megteremtsd magadban.
 

Csodás érzés, mikor mégis más példája buzdít lelkesedésre…

A minap a Langmár Kommunikáció részt vett egy rendezvényen, blogoltunk is róla. Találkoztam ott egy íróval, aki őszinte szenvedéllyel beszélt a hivatásáról. Amikor élettel telve arról mesélt, hogy a könyveit hagyományosan papíron és tollal (!) írja, valamint szövegrögzítő audioprogrammal ülteti át ezeket elektronikus formába, hirtelen elkapott a vágy, hogy elolvassam a könyveit, pedig az szóba sem került, hogy milyen témában alkot. Pusztán a szavaiból áradó hév elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy felkeltse vele az érdeklődésemet.

Te emlékszel arra, mikor találkoztál utoljára olyan emberrel, aki arra sarkallt, hogy tovább akard hallgatni a mondandóját? A blog írás is hasonlóképpen működik. Gyakran nem a tartalom a legfontosabb, hanem az, hogy mindössze pár száz szóba foglalva elolvashasd valaki szenvedélyének a történetét, amitől Te is újraéledő lelkesedéssel fordulhatsz ismét a világ felé.

A blog írás tehát felelősséggel is jár, mert fontos, hogy az oldalunkra tévedő olvasóinkat azzal az útravalóval engedjük tovább, hogy akarják feléleszteni az önmagukban szunnyadó parazsuk tüzét.

Régóta keresed a blogot, ami motivál a saját tüzed táplálásában?

Megtaláltad! Iratkozz fel hírlevelünkre, mert hétről-hétre szenvedéllyel írunk szenvedélyünkről: a kommunikációról.

További bejegyzések

Újratervezés után így indítsd újra az üzleti kommunikációdat

Az elmúlt hetekben gyötrelmes időszakon ment keresztül minden vállalkozó, de szerencsére már érezhető, hogy újraindul az üzleti élet, újraindul az üzleti kommunikáció sok cégnél. Vannak, akik elvesztették mindenüket, mert rossz szektorban voltak, rossz helyen. A legnagyobb vesztesei ennek az őrületnek azok, akik az idegenforgalomban dolgoztak, vagy a turizmusban, esetleg kiállításokat szerveztek. Szívszorító látni, hogy jól prosperáló cégek szűntek meg. Ők most az újratervezésen dolgoznak. Azok, akiknek nem kellett lehúzniuk a rolót, most reménykedve várják, hogy mikor jönnek már végre elő a régi ügyfelek, és mikor tudják újra megközelíteni a tavalyi bevételi számokat.

Olvasom tovább...

Hogyan erősíti az értékesítést a szövegírás?

A szövegírás, a tartalmak rendszeres megjelentetése a weblapodon az eladást megalapozó legfontosabb tényező. Tudnod kell, hogy azok az érdeklődők, akiket bármilyen módszerrel (például hirdetéssel vagy Facebook-posztokkal) a weblapodra tudsz vonzani, csak akkor fognak eléggé megbízni benned ahhoz, hogy vásároljanak, ha valódi szakértőként tekintenek Rád, aki tudását akár díjmentesen is a rendelkezésükre bocsátja, vagyis előbb ad nekik valamit, mielőtt kapni szeretne.

Olvasom tovább...

Most is a folyamatos kommunikáció hozott túlélést - Online Percek

Sok vállalkozában a koronavírus válság kapcsolta fel a lámpát, és ha történetesen eddig nem kommunikált rendszeresen, akkor most elkezdte. Aki az elmúlt hetekben nem frissítette a kommunikációs csatornáit, nem figyelt arra, hogy a legutolsó infók legyenek fent a weboldalán, ahhoz el sem indultak. Mert nem elég jónak lenni...

Olvasom tovább...

Hogyan csinálják a Nagyok? Brand építés tippek az óriásmárkáktól

A brand építés folyamata hosszú, elkötelezett munka. Több, mint egy szerelem, hiszen az csupán fellángolás, múló pillanat. A brand építés inkább egy házasság: folyamatosan kell dolgozni azon, hogy minden nap a lehető legtökéletesebben alakuljon. Hogy hogyan kapaszkodott fel a Nike és a Starbucks versenytársaik fölé? Megmutatjuk!

Olvasom tovább...

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...