Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Facebook vélemények, avagy a 21. század szégyenbélyege

Nos, ez a szellem szabadult ki az utóbbi években a palackból, így most már szabadon élvezhetjük a Facebook vélemények súlyát, magunkon. Az ebből eredő szertelenség érzete fogja a vásárlóidat arra késztetni, hogy hangot adjanak a véleményüknek, akár pozitív, akár negatív tapasztalat érte őket Nálad.
 
A valóság az, hogy ezen Facebook vélemények alapján a többi kliensed is levonja rólad a számára hasznos következtetéseket. Bár van néhány tipikus eset, amikor a legjobb megoldás a Facebook vélemények moderálása, de a vállalkozásod szempontjából értékesebb eredménnyel az jár, ha megtanulod, hogyan fordíthatod előnyödre még a kritikákat is.
 

3+1 tipp, hogy a Facebook vélemények ne döntsék romba a vállalkozásodat

Kár is lenne tiltakoznod e jelenség ellen, inkább koncentrálj arra, amivel a legjobbat hozhatod ki a negatív Facebook vélemények kategóriába eső hozzászólásokból. Van néhány tippünk arra, hogyan tereld új mederbe a közösségi profilodon hömpölygő kommentfolyót.
 

1.  Mindig reagálj!

Tévedés azt hinni, hogy kizárólag a Facebook vélemények alapján ítélik meg a vállalkozásodat vagy a személyedet. A pszichológia jelen állása szerint már tisztában lehetsz azzal, hogy mások véleménye valójában másokról szól. Téged történetesen az alapján fognak megítélni, ahogy kommunikálsz, illetve jelen esetben, hogy mi lesz a nyilvános reakciód a felbukkanó Facebook véleményekre, történésekre.
 
Bár a mondás azt tartja, hogy „Hallgatni arany!”, de egy vállalkozásban a moderátori szerep mindig a vállalkozó kezében kell hogy legyen, rövidebben: az ügyfélkommunikációt TE irányítod! Ha ezt okosan használod, az segíteni fog Téged a fellendülésben.
 
Nézz szembe a lényeggel: A közösségi oldalak világában nem kizárólag azt figyelik, hogy miről beszélsz, hanem azt is, hogy kommunikálsz-e egyáltalán. Figyelem! A hangsúly nem azon van, hogy a Facebook vélemények kapcsán vitaestet indíts a profilod alatt, vagy hogy a tiéd legyen az utolsó szó. Arra törekedj, hogy a beszélgetés addig tartson, amíg el nem simítottad a felkorbácsolt kedélyhullámokat.
 

2.  Maradj pozitív! Akkor is, ha épp szidnak…

A pozitív hozzáállásodat és a hidegvéredet vélhetően könnyebb lesz megőrizned azon Facebook vélemények esetében, ahol dicsérnek. Azonban rögtön nehezített pályán találod magad, amikor éppen kevésbé fényes jelzőkkel illetnek. Légy őszinte magaddal a kérdésben: rövid gondolkodás után beugrik néhány ügyfél neve, aki akkor is panaszkodik, ha éppen meg van elégedve azzal, amit csinálsz. Sokszor még csak nem is rossz szándékkal teszi ezt, hanem egyszerűen azért, mert ilyen a világképe.
 
Függetlenül attól, hogy a kommentelőd vélt vagy valós probléma miatt nyúl a Facebook vélemények eszközéhez, a hangsúlyt mindig arra helyezd, hogy a megértő oldaladat mutasd a világ felé.
 
Ha más iránt nem is, legalább a másik fél frusztrált állapota irányában mindig mutathatsz megértést, ami nem fogja csorbítani a fényedet, SŐT! Nem is lehet annál profibb hozzáállást elképzelni, mint amikor együttérzel az ügyfeleddel akkor is, ha épp rád zabos valamiért.
 
Ez a hozzáállás azt tükrözi, hogy stabilan állsz a világban, reális helyzetértékeléssel, és még az ügyfeleiddel is törődsz, ergo megbízható vagy, érdemes veled üzleti kapcsolatba kerülni.

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

3.  Néha az ügyfélnek bizony nincs igaza, így mondd el neki udvariasan

Annak ellenére, hogy az „Ügyfélnek mindig igaza van” idea megítélése már szépen finomodott az elmúlt évtizedekben, azért még mindig nem a legjövedelmezőbb stratégia a vállalkozásban a fizető kliensek mentális állapotára megjegyzéseket tenni. 
 
Ha egy olyan kommenttel találod magad szemben, ahol azt érzed, hogy igazságtalan vagy elfogult az ügyfél, akkor józan érveléssel rávezetheted őt (vagy rosszabb esetben legalább a kommentet olvasókat), hogy érted a problémát, de érdemes azt néhány további aspektusból is megvizsgálni.
 
A cél ilyenkor valójában nem az, hogy az ügyfél nyilvánosan beismerje, hogy bizony tévedett (bár megfelelő válaszokkal azt is elérheted), hanem az, hogy kontrolláld a Facebook véleményeket és teljesebb képet adj az éppen arra járó vásárlóid számára. Erre kiválóak az olyan típusú mondatok, mint a „Megértem a problémádat, mindazonáltal ennél az esetnél figyelembe kell venni azt a tényt is…” vagy a „Köszönöm, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat. A teljes képhez figyelmedbe ajánljuk, hogy…”.
 

+1 A jó vélemények kiütik a rosszakat, törekedj a semlegesre

„Néma gyereknek anyja sem érti a szavát.” Ezért nem érdemes csendben maradni, ha látszólag kellemetlen események kezdenek kibontakozni az üzenőfaladon. A negatív Facebook vélemények az esetek nagy százalékában átfordíthatóak legalább semlegesbe, feltéve, hogy szentelsz erre kellő időt és energiát.
 
Ez problémás lehet, ha elfoglalt vállalkozásvezető vagy, de megéri rászánni az időt, mert a Facebook vélemények jelentik manapság az egyik legjobb reklámlehetőséget a vállalkozások számára. A felhasználók nagy része ugyanis még mindig utálja a hirdetéseket, viszont szereti a hírfolyamában kibontakozó, lélekpezsdítő drámákat figyelemmel követni. Ha jól szórakozik közben, és még pozitív képet is kap rólad, akkor jó eséllyel megnyerheted magadnak, mint leendő vásárlót.
 
Egyszóval mindegy, hogy alapból negatív hangulatot tükröznek-e a Facebook vélemények az oldaladon, az a fontos, hogy te mennyire színes képet tudsz alkotni ezekből.
 

Új megközelítés a régi dolgokhoz

Miután elolvastad a tanácsainkat a témában, már csak rajtad áll, hogy megfogadod-e ezeket, hogy a legjobbat hozd ki a Facebook véleményekből. Nem tagadjuk, hogy eleinte nem lesz könnyű tartani magadat a leírtakhoz, de kis gyakorlással könnyen bele lehet jönni. Motiválni fog az összkép, amelyben felelős és hozzáértő szakértő státuszodat mutatod a világ felé.
 
Neked is meggyűlik a bajod néha a Facebook vélemények kritikáival?
Meséld el kommentben, milyen tapasztalatokat szereztél ebben a témában!
További bejegyzések

A tartalommarketing legendája: valóban olyan hatékony az infografika?

Még mindig annyira hatásosak az infografikák? – a minap láttam ezt a kérdést az egyik közösségi portálon. Pontosan 5 évvel ezelőtt mi is írtunk egy blogcikket arról, hogy miért olyan szeretnivaló az infografika (itt elolvashatod), és tapasztalatból mondhatom, hogy az egyik legjobb tartalommarketing eszköz, ami valaha létezett. Persze naponta megjelenik egy cikk, amelyik valamelyik média vagy eszköz halálát jósolja meg, de ezek többségének egyetlen célja van: a klikkvadászat. 

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2020.07.07.
  • Marketing

5 lépés az értelmes influenszer marketing felé

Jól ismered már ezeket a hashtageket: #hirdetés #reklám #szponzorálttartalom, igaz? Sokszor a fejedet fogod az ilyen jellegű posztoknál, mégis időről időre elgondolkozol azon, hogy vajon célszerű, hasznos fogás lenne-e az influenszereket is bevonnod céged online marketingjébe?

Olvasom tovább...

Újrakezdéskor hogyan kell úgy beindítani a kommunikációt, hogy pénzt is hozzon? Online Percek

Ha az üzeneted egyre több emberhez eljut, akkor egyre többen fognak vásárolni. Ez az aranyszabály válsághelyzetben is működik. Azok az ügyfeleink, akik most sem hagyták abba a kommunikációt, nem kellett szembesüljenek a zuhanó statisztikák rémével. Hogyan támogasd az újrakezdést kommunikációs szempontból?

Olvasom tovább...

Tisza-tavi Fesztivál PR-cikk sikersztori: 24 óra alatt 40 megjelenés!

Hogy mi egy PR-cikk lényege? A válasz igen összetett. Egy ilyen cikk ugyanis megszülethet pl. azért, hogy megismertesse a közönséggel egy adott szervezet, illetve cég tevékenységét és eredményeit, vagy épp pozitív irányba terelje a szervezetről kialakított képet, de kiválóan alkalmas arra is, hogy felkeltse az érdeklődést az adott vállalkozás, termék vagy akár egy esemény iránt.

Olvasom tovább...

Inbound marketing, a profik marketingstratégiája

Az inbound marketinget a XXI. század reklámzajába belefásult és a milliós költségekkel rendelkező nagyvállalatok reklámzaját túlszárnyalni képtelen vállalkozások marketingszakemberei hívták életre. De mi az, ami képes túlmutatni egy dömpingszerű, lehengerlő marketingkampányon? Milyen stratégia teheti szorosabbá a közted és az ügyfeled között kialakult üzleti kapcsolatot? Ideje lerántani erről a leplet!

Olvasom tovább...