Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Nem a felkiáltójelek számától működik az értékesítési szöveg!

Képzelj csak el egy színészt, amint felolvas. Ha minden egyes szót hangsúlyoz (!!!), az pont olyan, mintha semmit se hangsúlyozna. 
 
Megfigyelted? Az előbbi két-három sorban összesen 4 db felkiáltójel volt, de lehet, hogy máris kezdett idegesítően hatni (mintha a szerző elkezdett volna kiabálni veled, az Olvasóval). Vagy az is lehet, hogy csak simán átsiklottál felette. Egy biztos: az ötödik felkiáltójel mindenképpen hatástalan lenne a pozitív figyelemfelkeltés szempontjából. 
 
Ezért néha még akkor is diszkréten elhagyhatók a felkiáltójelek, ha az egyébként felszólító mondatokkal teli szöveg megkövetelné – például a használati utasításokban –, és a magyartanárnőnk alaposan összepirosozta volna az egészet. (Lásd ezt a kis kegyes, felkiáltójel-ellenes csalást a gyakorlatban alább is.)
 
De ha nem (csak) így: !!! – hát akkor hogyan hasson az értékesítési szöveg lezárása? Dobpergés és harsonaszó, jönnek az új szabályok:
 

1. Tisztázd a cselevésre való felszólítás célját

 
„Az idő pénzˮ – szögezte le a gyakorlatias Benjamin Franklin, és Amerikában azóta is hallgatnak rá. Márpedig ha az Olvasód a cselekvés gombhoz ért, akkor csak minimális idő áll a rendelkezésedre, hogy meggyőzd őt a kattintásról. Azért, hogy ezt megtehesd, mindenekelőtt a Te számodra legyen kristálytiszta a cél: mit kap az Olvasó, miért is kattintson?
 

2. Fogalmazz (hajszál)pontosan

 
Ha számodra már tiszta, akkor jobb eséllyel teheted azzá másnak is. Az akciógombok egy másik gyakori hibája azonban éppen ez: a sejtelmes általánosság szokott lenni. Hogy azt mondja: „Vásárold meg! … Töltsd le!ˮ, vagy: „Kattints!ˮ, na de mi is a cselekvés tárgya? Vajon egészen pontosan emlékszik-e még az Olvasód a szöveg elejére? Manapság, a számítógépes vírusok korában nem árt, ha tisztázzuk, hogy mi van a gomb után.
 

3. Emeld ki a konkrét előnyöket

 
Legyünk őszinték: vajon lehet, hogy a vállalati hírek és szereplések leginkább a Te számodra bírnak hírértékkel? Lehet biza. Senki se fog a hírleveledre feliratkozni csak azért, hogy havonta egyszer ezekről a történelmi mérföldkövekről olvashasson. Inkább foglald össze pár szóban, hogy milyen problémáját old meg, vagy legalább milyen hasznos információt ad az Olvasónak a kattintás.
 

4. Csökkentsd a félelmeket

 
Az értékesítési szöveg nem muszáj rögtön az elején rátérjen a lényegre ahhoz, hogy működjön. Udvarolj kicsit. Ezzel ellensúlyozhatod a természetes bizalmatlanságot, ami a szemtől szembeni kapcsolat hiánya miatt az interneten fennáll a felek között.
 
Ehhez néhány olyan gombot is alkalmazhatsz itt-ott a szövegben, ami lehetővé teszi a termék kipróbálását vagy a szolgáltatások előnyeibe való mélyebb bepillantást. Pl. ingyenes demóverzióra, részletre vagy a használatot bemutató videoklipre, ügyfélvéleményeket összegyűjtő aloldalra vezető link formájában. Na de ott aztán már legyen lezárás is, nehogy még elveszítsd a manapság a legdrágább kincsünknél is értékesebbet: a figyelmet.
 
Még több tippet szeretnél a hatékony online eladáshoz? Töltsd le az értékesítési szöveg felturbózásához való tudástárat!

 

 

 

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...