Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Nem a felkiáltójelek számától működik az értékesítési szöveg!

Képzelj csak el egy színészt, amint felolvas. Ha minden egyes szót hangsúlyoz (!!!), az pont olyan, mintha semmit se hangsúlyozna. 
 
Megfigyelted? Az előbbi két-három sorban összesen 4 db felkiáltójel volt, de lehet, hogy máris kezdett idegesítően hatni (mintha a szerző elkezdett volna kiabálni veled, az Olvasóval). Vagy az is lehet, hogy csak simán átsiklottál felette. Egy biztos: az ötödik felkiáltójel mindenképpen hatástalan lenne a pozitív figyelemfelkeltés szempontjából. 
 
Ezért néha még akkor is diszkréten elhagyhatók a felkiáltójelek, ha az egyébként felszólító mondatokkal teli szöveg megkövetelné – például a használati utasításokban –, és a magyartanárnőnk alaposan összepirosozta volna az egészet. (Lásd ezt a kis kegyes, felkiáltójel-ellenes csalást a gyakorlatban alább is.)
 
De ha nem (csak) így: !!! – hát akkor hogyan hasson az értékesítési szöveg lezárása? Dobpergés és harsonaszó, jönnek az új szabályok:
 

1. Tisztázd a cselevésre való felszólítás célját

 
„Az idő pénzˮ – szögezte le a gyakorlatias Benjamin Franklin, és Amerikában azóta is hallgatnak rá. Márpedig ha az Olvasód a cselekvés gombhoz ért, akkor csak minimális idő áll a rendelkezésedre, hogy meggyőzd őt a kattintásról. Azért, hogy ezt megtehesd, mindenekelőtt a Te számodra legyen kristálytiszta a cél: mit kap az Olvasó, miért is kattintson?
 

2. Fogalmazz (hajszál)pontosan

 
Ha számodra már tiszta, akkor jobb eséllyel teheted azzá másnak is. Az akciógombok egy másik gyakori hibája azonban éppen ez: a sejtelmes általánosság szokott lenni. Hogy azt mondja: „Vásárold meg! … Töltsd le!ˮ, vagy: „Kattints!ˮ, na de mi is a cselekvés tárgya? Vajon egészen pontosan emlékszik-e még az Olvasód a szöveg elejére? Manapság, a számítógépes vírusok korában nem árt, ha tisztázzuk, hogy mi van a gomb után.
 

3. Emeld ki a konkrét előnyöket

 
Legyünk őszinték: vajon lehet, hogy a vállalati hírek és szereplések leginkább a Te számodra bírnak hírértékkel? Lehet biza. Senki se fog a hírleveledre feliratkozni csak azért, hogy havonta egyszer ezekről a történelmi mérföldkövekről olvashasson. Inkább foglald össze pár szóban, hogy milyen problémáját old meg, vagy legalább milyen hasznos információt ad az Olvasónak a kattintás.
 

4. Csökkentsd a félelmeket

 
Az értékesítési szöveg nem muszáj rögtön az elején rátérjen a lényegre ahhoz, hogy működjön. Udvarolj kicsit. Ezzel ellensúlyozhatod a természetes bizalmatlanságot, ami a szemtől szembeni kapcsolat hiánya miatt az interneten fennáll a felek között.
 
Ehhez néhány olyan gombot is alkalmazhatsz itt-ott a szövegben, ami lehetővé teszi a termék kipróbálását vagy a szolgáltatások előnyeibe való mélyebb bepillantást. Pl. ingyenes demóverzióra, részletre vagy a használatot bemutató videoklipre, ügyfélvéleményeket összegyűjtő aloldalra vezető link formájában. Na de ott aztán már legyen lezárás is, nehogy még elveszítsd a manapság a legdrágább kincsünknél is értékesebbet: a figyelmet.
 
Még több tippet szeretnél a hatékony online eladáshoz? Töltsd le az értékesítési szöveg felturbózásához való tudástárat!

 

 

 

További bejegyzések

Egyik hozza a másikat: ügyfélkörépítés üzleti kommunikáció által

Nehéz megszerezni, de elveszteni egy pillanat műve! Profi üzleti kommunikáció nélkül könnyen máshoz pártol át az ügyfeled. Mit kell tenned, hogy még a legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyesmi veled? És hogyan érhetnéd el, hogy a régi ügyfeleid újabbaknak ajánljanak, úgy, hogy hirdetésekre szinte ne is kelljen költened?

Olvasom tovább...

A szövegírás csúcsa: tippek a pénzt hozó érkezőoldalhoz

Egy online hirdetési kampány legfontosabb részeként és profi szövegírás erőpróbájaként az érkezőoldal (a landing page vagy landing oldal) az a weboldal, amelyre egy linken keresztül érkezik az internetező. A link egy rövid hirdetés részeként jelent meg, és sikeresen elhozta az érdeklődőt arra az oldalra, ahol kiderül: lesz-e folytatás, konverzió (értsd: az érdeklődő ügyféllé történő átalakítása), azaz vásárlás és haszon. Ahhoz, hogy elérd a további kattintásokat, felhívjuk a figyelmed pár fontos szempontra az érkezőoldal megtervezésénél.

Olvasom tovább...