Bakimentes hírlevél ABC: játékszabályok a kommunikációdhoz

Bakimentes hírlevél ABC: játékszabályok a kommunikációdhoz

Bakimentes hírlevél ABC: játékszabályok a kommunikációdhoz

Madarat tolláról. Na meg az embert is tolláról, vagyis arról, hogy milyen hírlevél vagy más üzenet megy ki tőle, a legkönnyebb megismerni. Akár hírlevél, akár házon belüli, mezei e-mail, ami a munkatársaknak szól: érdemes figyelned ezekre a szempontokra.


A hírlevél és a házon belüli emailezés játékszabályai

1. Először is: minden emailre válaszolj! Legalább egyetlen sorban. Ezzel a kecske is jóllakik, meg a káposzta is megmarad. Értsd: eleget teszel az udvariassági követelményeknek, de a figyelmedet se terheled le fölöslegesen, ha pontosan annyi időt szánsz a válaszra, amennyit megérdemel, hacsak nem spam vagy eltévedt üzenet, hanem valóban személyre szóló megkeresést kaptál. Nem (csak) másért. Magadért! A mások iránt mutatott tisztelet Téged tesz nagyobbá. Pozitív beidegződéssé és a jó PR-ed alapjává válik. 

2. Minél hamarabb válaszolj! Nem kell várakoztatósdit játszanod, se az elfoglaltat adnod, mint a kacér hölgy a bálban. Az alapszabály: amit kevesebb, mint 2-3 perc elintézni, azzal jobban jársz, ha rögtön kezeld. Mert ha feljegyzed magadnak, hogy később újra előásd, azzal máris több idő megy el. Amikor elolvasod a levelet, egyszer már úgyis időt szántál rá. Ott van a lelkesedésed, és ott van a fejedben, hogy nagyjából mi a válasz. Úgyhogy ne dolgozz kétszer, mert később újra át kell futnod a sorokat.

3. Ha nem akarod, hogy a paparazzik orrpiszkálás közben vagy meztelenül fotózzanak le, akkor ne piszkáld az orrodat, és ne mutatkozz meztelenül! Ezt Brad Pitt mondta tanácsként a kezdő hollywoodi sztároknak. Hogy jön ide? Hát úgy, hogy még a legrosszabb rémálmodban se döntse romba üzletedet egy eltévedt levél, vagy egy félrement másolati példány. Vedd figyelembe, hogy amit leírtál, bárkinek továbbítható! 

De nem is ez a mélyebb ok. Hanem az, hogy az ügyfél a belső online kommunikációban is ügyfél: ez így profi és etikus. Tehát nem „az a tyúk”, vagy „aki már megint értetlenkedik”. Ha tiszteljük az ügyfeleinket annyira, hogy a belső levelezésben sem értékeljük le őket, akkor nem fordulhat elő velünk kellemetlen helyzet.

4. Ne kérdezz! Javasolj. Ha a hírlevélre, promódra érdeklődés a válasz, máris menj át a gyorsító sávra a lezárás felé.  Az „A vagy B csomagot szeretné?” helyett mennyivel vonzóbb az, hogy „Kedves N, Önnek az A csomagot ajánljuk, mert…” Ne várj pontosításra, ne várj utasításra, finoman és segítőkészen tedd meg nem csak az első lépést, hanem a „mattlépést” is. Ha Te nem vagy határozott, akkor ott nem egy értékesítő fél meg egy ügyfél, hanem két ügyfél találkozott, aki egymástól várja a megoldást.

5. Kivétel erősíti? Lehet, hogy ez nem épp logikus, de mindenképp van kivétel is a fenti szabályok alól. Ha jól felhúzott egy üzenet, akkor nehogy azonnal kezeld. De ilyenkor is érdemes piszkozatba leírnod választ, aztán aludj rá egyet, hagyd kihűlni! A cégen belüli írásos kommunikáció egyik nagy előnye (néhány hátránya mellett) épp ez: nem szakítjuk félbe egymást, és nem „fertőzzük meg” kollégáinkat a saját érzelmi állapotainkkal, mert az írás tárgyilagosabbá, észszerűbbé teszi az üzenetünket. 

A másik dolog pedig, ha egyértelművé szeretnéd tenni, hogy választ vársz, vagy szorosabbra vonnád a kapcsolatot valakivel, akkor igenis ajánlott kérdést feltenni a végén, ráadásul a nevét emlegetve. Zárd le például úgy, hogy: „Megfelel így, Anna?” Kezdj egy javaslatot úgy, hogy „Károly, neked azt tanácsolom, hogy...”! Nem is hinnéd, mennyit számít az online kommunikációban egy kis személyesség

Mert tudnod kell: a legkedvesebb szó bármely nyelven mindenki számára a saját neve. Ezért az emlegetése bónusz szimpátiapontokat hoz számodra a levelezésben. De egyetlen feltétellel: ha most megígéred magadnak, hogy kétszer is lecsekkolod. Mert ezt könnyebb elrontani, mint a point-to-point kábelezést forrasztásnál. És főleg könnyebb, mint aztán helyrehozni, ha egyszer benéztük a nevet.

Ha azonban ezekre a szempontokra figyelsz, akkor máris sokkal eredményesebben fognak pörögni nálatok is az üzenetek. Itt a recept arra is, hogy miként lehet szuper a hírlevél!

További bejegyzések

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...

Pénzt hozó népszerűség: az online márkaépítés alapjairól

A márkaépítés első számú fóruma az internet, mert sokszor még hirdetnie sem kell annak, aki itt rokonszenves és profi benyomást kelt. A legnépszerűbb márkák kommunikációja ma már nem az egyoldalú, harsogó monológ, mert a legjobbak folyamatosan figyelnek az érdeklődők problémáira, és válaszolnak a célpiac által feltett kérdésekre. De mi kell még ahhoz, hogy pénzt hozó márkád legyen?

Olvasom tovább...

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

A kommunikációs terv azért hasznos, mert aki tervez, az a jövőnek él, és nem csak a pillanatnyi problémamegoldásnak. Mi több, egy tavalyi felmérés szerint azok a kommunikációs tervvel rendelkező cégek, amelyek írott, dokumentált stratégiát követtek, 313%-kal nagyobb valószínűséggel számoltak be a kampányaik sikeréről, mint a csupán menetközben rögtönző társaik. (Forrás: a CoSchedule 100 országban végzett, 3 599 cégre kiterjedő kutatása.)

Olvasom tovább...