Új funkciókkal jön a Facebook (és kevésbé lesz kék :))

Új funkciókkal jön a Facebook (és kevésbé lesz kék :))

Új funkciókkal jön a Facebook (és kevésbé lesz kék :))

A Facebook évente rendezett fejlesztői konferenciájára jócskán hatottak a közösségi oldal körüli botrányok. Zuckerberg egyenesen a „a jövő privát” mottó alatt szólt a csapatához – ha már a múlt a kiszivárgott infók alapján nem teljesen volt az. De lássuk a jó oldalát!

Milyen változásokkal jön a Facebook?

A lényeg a lényeg, éspedig a jelen esetben az, hogy többé nem arra kell gyúrnod, hogy a felhasználók hírfolyamába bekerülj, mert a hírfolyamról általában véve átkerül a hangsúly a kisebb felhasználói csoportokra, az úgynevezett mikroközösségekre.

Középre fog kerülni a csoportok ikonja, és ezzel az új fókuszponttal folyamatosan új csoportokat is ajánlani fog az algoritmus. Újdonság lesz, hogy mostantól akár névtelenül is lehet majd kérdezni bennük, és mindenféle tanácsok iránt lehet érdeklődni. Ez még egy ok arra, hogy tartalommarketinggel foglalkozz, vagyis értékes és díjmentes infókkal lopd be magad a célközönséged szívébe a kemény eladás technikái helyett!

Mivel az új felület kevésbé fog kékben úszni, hanem inkább a letisztultabb fehérrel „pihenteti” a szemet, talán még inkább érvényesül „a nyertes mindent visz” marketinges elv, vagyis érdemes előrejönnöd, jól látszanod, mert kevesebb zavaró részlet viheti félre a figyelmet.

Egyelőre az USÁ-ban lesz elérhető az új lehetőség, de érdemes figyelned rá, mert innen is áramolhat számládra a bevétel: fizetésre is lehet majd használni a WhatsAppot, Instagramot vagy a Facebookot, ami ha világszerte beindul, és Te kellően felkészülve várod, akkor az elsők közt csábíthatod a célcsoportodra a még könnyebb pénzköltésre.

Mivel a felhasználók egyik klasszikus panasza, hogy több a hirdetés, mint az általuk lájkolt oldalak bejegyzései, és ez bizonyára a jövőben se sokat változik majd – hiszen a Facebook számára is elsősorban üzletről van szó –, tippünk az, hogy a drágán fizetett hirdetések helyett/mellet gondolj arra, hogy a megosztott értékes tartalmaid, kommunikációd által szerethetővé legyél a célközönséged számára.
 
Persze cégvezetőként kinek van ideje ezzel a sok aprósággal foglalkozni… De szerencsére nem is szükséges. Hisz ez egy külön szakma. Fordulj hozzánk a linken, és olyan kommunikációs stratégiát állítunk össze Neked, hogy biztosan szeretni fogja céges posztjaidat a megújult Facebook is!

További bejegyzések

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...