Új funkciókkal jön a Facebook (és kevésbé lesz kék :))

Új funkciókkal jön a Facebook (és kevésbé lesz kék :))

Új funkciókkal jön a Facebook (és kevésbé lesz kék :))

A Facebook évente rendezett fejlesztői konferenciájára jócskán hatottak a közösségi oldal körüli botrányok. Zuckerberg egyenesen a „a jövő privát” mottó alatt szólt a csapatához – ha már a múlt a kiszivárgott infók alapján nem teljesen volt az. De lássuk a jó oldalát!

Milyen változásokkal jön a Facebook?

A lényeg a lényeg, éspedig a jelen esetben az, hogy többé nem arra kell gyúrnod, hogy a felhasználók hírfolyamába bekerülj, mert a hírfolyamról általában véve átkerül a hangsúly a kisebb felhasználói csoportokra, az úgynevezett mikroközösségekre.

Középre fog kerülni a csoportok ikonja, és ezzel az új fókuszponttal folyamatosan új csoportokat is ajánlani fog az algoritmus. Újdonság lesz, hogy mostantól akár névtelenül is lehet majd kérdezni bennük, és mindenféle tanácsok iránt lehet érdeklődni. Ez még egy ok arra, hogy tartalommarketinggel foglalkozz, vagyis értékes és díjmentes infókkal lopd be magad a célközönséged szívébe a kemény eladás technikái helyett!

Mivel az új felület kevésbé fog kékben úszni, hanem inkább a letisztultabb fehérrel „pihenteti” a szemet, talán még inkább érvényesül „a nyertes mindent visz” marketinges elv, vagyis érdemes előrejönnöd, jól látszanod, mert kevesebb zavaró részlet viheti félre a figyelmet.

Egyelőre az USÁ-ban lesz elérhető az új lehetőség, de érdemes figyelned rá, mert innen is áramolhat számládra a bevétel: fizetésre is lehet majd használni a WhatsAppot, Instagramot vagy a Facebookot, ami ha világszerte beindul, és Te kellően felkészülve várod, akkor az elsők közt csábíthatod a célcsoportodra a még könnyebb pénzköltésre.

Mivel a felhasználók egyik klasszikus panasza, hogy több a hirdetés, mint az általuk lájkolt oldalak bejegyzései, és ez bizonyára a jövőben se sokat változik majd – hiszen a Facebook számára is elsősorban üzletről van szó –, tippünk az, hogy a drágán fizetett hirdetések helyett/mellet gondolj arra, hogy a megosztott értékes tartalmaid, kommunikációd által szerethetővé legyél a célközönséged számára.
 
Persze cégvezetőként kinek van ideje ezzel a sok aprósággal foglalkozni… De szerencsére nem is szükséges. Hisz ez egy külön szakma. Fordulj hozzánk a linken, és olyan kommunikációs stratégiát állítunk össze Neked, hogy biztosan szeretni fogja céges posztjaidat a megújult Facebook is!

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...