Új funkciókkal jön a Facebook (és kevésbé lesz kék :))

Új funkciókkal jön a Facebook (és kevésbé lesz kék :))

Új funkciókkal jön a Facebook (és kevésbé lesz kék :))

A Facebook évente rendezett fejlesztői konferenciájára jócskán hatottak a közösségi oldal körüli botrányok. Zuckerberg egyenesen a „a jövő privát” mottó alatt szólt a csapatához – ha már a múlt a kiszivárgott infók alapján nem teljesen volt az. De lássuk a jó oldalát!

Milyen változásokkal jön a Facebook?

A lényeg a lényeg, éspedig a jelen esetben az, hogy többé nem arra kell gyúrnod, hogy a felhasználók hírfolyamába bekerülj, mert a hírfolyamról általában véve átkerül a hangsúly a kisebb felhasználói csoportokra, az úgynevezett mikroközösségekre.

Középre fog kerülni a csoportok ikonja, és ezzel az új fókuszponttal folyamatosan új csoportokat is ajánlani fog az algoritmus. Újdonság lesz, hogy mostantól akár névtelenül is lehet majd kérdezni bennük, és mindenféle tanácsok iránt lehet érdeklődni. Ez még egy ok arra, hogy tartalommarketinggel foglalkozz, vagyis értékes és díjmentes infókkal lopd be magad a célközönséged szívébe a kemény eladás technikái helyett!

Mivel az új felület kevésbé fog kékben úszni, hanem inkább a letisztultabb fehérrel „pihenteti” a szemet, talán még inkább érvényesül „a nyertes mindent visz” marketinges elv, vagyis érdemes előrejönnöd, jól látszanod, mert kevesebb zavaró részlet viheti félre a figyelmet.

Egyelőre az USÁ-ban lesz elérhető az új lehetőség, de érdemes figyelned rá, mert innen is áramolhat számládra a bevétel: fizetésre is lehet majd használni a WhatsAppot, Instagramot vagy a Facebookot, ami ha világszerte beindul, és Te kellően felkészülve várod, akkor az elsők közt csábíthatod a célcsoportodra a még könnyebb pénzköltésre.

Mivel a felhasználók egyik klasszikus panasza, hogy több a hirdetés, mint az általuk lájkolt oldalak bejegyzései, és ez bizonyára a jövőben se sokat változik majd – hiszen a Facebook számára is elsősorban üzletről van szó –, tippünk az, hogy a drágán fizetett hirdetések helyett/mellet gondolj arra, hogy a megosztott értékes tartalmaid, kommunikációd által szerethetővé legyél a célközönséged számára.
 
Persze cégvezetőként kinek van ideje ezzel a sok aprósággal foglalkozni… De szerencsére nem is szükséges. Hisz ez egy külön szakma. Fordulj hozzánk a linken, és olyan kommunikációs stratégiát állítunk össze Neked, hogy biztosan szeretni fogja céges posztjaidat a megújult Facebook is!

További bejegyzések

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...

Pénzt hozó népszerűség: az online márkaépítés alapjairól

A márkaépítés első számú fóruma az internet, mert sokszor még hirdetnie sem kell annak, aki itt rokonszenves és profi benyomást kelt. A legnépszerűbb márkák kommunikációja ma már nem az egyoldalú, harsogó monológ, mert a legjobbak folyamatosan figyelnek az érdeklődők problémáira, és válaszolnak a célpiac által feltett kérdésekre. De mi kell még ahhoz, hogy pénzt hozó márkád legyen?

Olvasom tovább...

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

A kommunikációs terv azért hasznos, mert aki tervez, az a jövőnek él, és nem csak a pillanatnyi problémamegoldásnak. Mi több, egy tavalyi felmérés szerint azok a kommunikációs tervvel rendelkező cégek, amelyek írott, dokumentált stratégiát követtek, 313%-kal nagyobb valószínűséggel számoltak be a kampányaik sikeréről, mint a csupán menetközben rögtönző társaik. (Forrás: a CoSchedule 100 országban végzett, 3 599 cégre kiterjedő kutatása.)

Olvasom tovább...