42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

A Drogmentes Maraton csapatával akkor találkoztam először, amikor a fiam 13, a lányom 10 éves volt. Öt éve semmit nem tudtam a drogokról, és ez komoly aggodalommal töltött el, mert így semmilyen tudással nem tudtam felvértezni a csibéimet. Tapasztalatlan voltam. Amikor Krisztus előtt főiskolára, majd egyetemre jártam, akkor az én baráti körömben nem volt divat drogozni, így nem ismertem fel a drogozás következményeit, tüneteit. 

 

Rémálmaim voltak a gyerekeim jövőjéről

Féltem attól, hogy a gyerekeim osztályában lesznek drogosok. Rettegtem attól, hogy majd egyszer egy diszkóban beledobnak valamit a lányom üdítőjébe. Gyomorgörcsöm volt a gondolattól, hogy amikor tinik lesznek, akkor kíváncsiságból kipróbáltatnak velük egy dizájner drogot, amibe rendszeresen belehalnak az áldozatok.

Ekkor ismerkedtem meg Németh Gergővel és a párjával, Lagzi Szilvivel, akik azóta is példaképeim. Ők havi szinten 100+ órát adnak az életükből azért, hogy a gyerekek tőlük halljanak igaz történeteket arról, hogy mi történik azokkal, akik a kábítószerek csapdájába kerülnek. Ezer meg egy sikertörténetük van arról, hogy az iskoláskorú gyerekek és a nagyobbacska fiatalok miként reagálnak, amikor felismerik, hogy miként tudják elkerülni, hogy a drogdílerek befolyásolják őket. Megértik, hogy nem menő drogozni. Megtanulnak kiállni magukért, és elhiszik, hogy akkor is lehet az ember vidám, ha nem füvezik vagy drogozik.

A Drogmentes Magyarországért Mozgalom és a Drogmentes Maraton nem csak engem ejt ámulatba. A pedagógusok, akik a gyerekekkel együtt évről évre meghallgatják a felvilágosító előadásokat, szintén mellszélességgel támogatják a fiatalok munkáját, és elismerik az eredményeiket.

 

A hősök köztünk élnek

Tisztelem a Drogmentes Maraton csillogó szemű fiataljait, akik idén is 2300 km-t tesznek meg azért, hogy 320 települést érintve előadásokat tartsanak. Az én szememben ők az igazi hősök, nem a mozivásznon látható kitalált figurák. A mozgalmukkal arra inspiráltak, hogy a következő hetekben én is melléjük álljak.

Általában hetente 3-4 alkalommal futok. Most, a hatásukra, belekezdek egy új kihívásba, és minden nap sportolok, hiszen a Drogmentes Maraton egyik üzenete, hogy élj egészséges életet, kerüld a drogokat és sportolj.

 

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A kihívásom egyik része, hogy minden nap legalább egy embernek beszélek a Drogmentes Világért Alapítványról és a maratonról, amit 2019. április 27. – június 9. között futnak.
A 18. Drogmentes Magyarországért Maraton útvonalát itt tudod megnézni.

A kihívás másik része, hogy minden nap sportolok. A következő hetekben nemcsak háromszor futok, hanem minden áldott nap, hiszen ez a maroknyi fiatal ugyanúgy felveszi a futócipőt esőben, szélben, mint a 37 fokos napsütésben. Igazi példaképek, akik a kitartásra, épelméjűségre inspirálnak gyereket és felnőttet egyaránt.

Rengeteg olyan barátom van, aki tudja, hogy fontos a sport, ha egészséges életet akarunk élni. A tested a lelked temploma. Igazán megérdemli, hogy foglalkozz vele kicsit.

 

Játszótársakat keresek!

Ha szeretnéd támogatni ezeknek a fiataloknak a munkáját, akkor segíts abban, hogy minél több emberhez eljusson a híre, hogy ők tudnak segíteni a drogmegelőzésben. Játssz velem! Mesélj minden nap egy embernek arról, hogy van egy weboldal, ahol rengeteg információ van a drogokról.

Vagy mesélj nekik a maratonról, hátha be tudnak csatlakozni valamelyik városban egy lendületes, vidám hangulatú felvilágosító előadásba.

Az már csak hab a tortán, ha a kihívás annyira inspirál téged is, hogy a következő 42 napban minden nap sportolsz egy jót. Hidd el, rengeteg embert fogsz ezzel Te is motiválni. Én évek óta kéthetente posztolok a Facebook-oldalamon egy sportos képet, és az a statisztikám, hogy legalább három ismerősöm köszöni meg, hogy miattam elment sportolni. Az is fontos, hogy a gyerekeidnek milyen példát mutatsz, amikor az egészségről beszélgetsz velük.

 

Papolás vagy példamutatás?

Én büszke vagyok arra, hogy nemcsak papolok a gyerekeimnek arról, hogy éljenek egészséges életet, hanem példát is mutatok azzal, hogy heti 15 órát tanulok, heti 3 órát sportolok és egészséges ételeket eszem, nem drogozok, nem iszom alkoholt és nem dohányzom. Tudom, hogy ezt a gyerekeim hétről hétre látják, és 10-20-30-40 év múlva ők is így fognak élni.

A kihívásba úgy is be lehet szállni, ha neked csak a kommunikáció része reális, és nem tudsz minden nap sportolni. Tudom, hogy ahhoz kicsit őrültnek kell lenni – de azt is tudom, hogy nagyon sok „nem normális”, őrült barátom van, aki olyan dilis, mint én, és szívesen játszik velem (főleg a fürdőruhaszezon előtt). 

Idén a kockás has a divat, úgyhogy hiszek abban, hogy van 42 olyan barátom, aki a kommunikáció mellett a sportolást is bevállalja.

Gandhi is megmondta: 
„Te magad légy az a változás, amit a világban látni szeretnél!”

Ha szülőként meg akarod óvni a gyerekeidet a drogdílerektől, akkor játssz velem!
Amennyiben vállalkozóként szeretnéd, hogy 20 év múlva is találj épelméjű munkatársakat, akik még nem drogozták el az eszüket, akkor csatlakozz a kihíváshoz!
Ha felelősséget vállalsz a jövő generációjáért, akkor legyél a játszótársam!

 

Itt a segítség a kommunikációban, ha elakadnál

Amennyiben a kommunikáció kihívást jelent számodra, akkor tippeket és ötleteket meríthetsz a weboldalunkon található 1000+ cikkből, amiket az elmúlt 11 évben írtunk üzleti kommunikáció és szövegírás témájában. Jó szívvel ajánlom az egyik legnépszerűbb, ingyenes, 30 napos online marketing kihívásunkat is!

Kövess minket a Facebookon, ott létrehoztunk ennek a kihívásnak egy csoportot, ahol megoszthatjuk egymással a sikereinket!

További bejegyzések

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...

Pénzt hozó népszerűség: az online márkaépítés alapjairól

A márkaépítés első számú fóruma az internet, mert sokszor még hirdetnie sem kell annak, aki itt rokonszenves és profi benyomást kelt. A legnépszerűbb márkák kommunikációja ma már nem az egyoldalú, harsogó monológ, mert a legjobbak folyamatosan figyelnek az érdeklődők problémáira, és válaszolnak a célpiac által feltett kérdésekre. De mi kell még ahhoz, hogy pénzt hozó márkád legyen?

Olvasom tovább...

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

A kommunikációs terv azért hasznos, mert aki tervez, az a jövőnek él, és nem csak a pillanatnyi problémamegoldásnak. Mi több, egy tavalyi felmérés szerint azok a kommunikációs tervvel rendelkező cégek, amelyek írott, dokumentált stratégiát követtek, 313%-kal nagyobb valószínűséggel számoltak be a kampányaik sikeréről, mint a csupán menetközben rögtönző társaik. (Forrás: a CoSchedule 100 országban végzett, 3 599 cégre kiterjedő kutatása.)

Olvasom tovább...