42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

A Drogmentes Maraton csapatával akkor találkoztam először, amikor a fiam 13, a lányom 10 éves volt. Öt éve semmit nem tudtam a drogokról, és ez komoly aggodalommal töltött el, mert így semmilyen tudással nem tudtam felvértezni a csibéimet. Tapasztalatlan voltam. Amikor Krisztus előtt főiskolára, majd egyetemre jártam, akkor az én baráti körömben nem volt divat drogozni, így nem ismertem fel a drogozás következményeit, tüneteit. 

 

Rémálmaim voltak a gyerekeim jövőjéről

Féltem attól, hogy a gyerekeim osztályában lesznek drogosok. Rettegtem attól, hogy majd egyszer egy diszkóban beledobnak valamit a lányom üdítőjébe. Gyomorgörcsöm volt a gondolattól, hogy amikor tinik lesznek, akkor kíváncsiságból kipróbáltatnak velük egy dizájner drogot, amibe rendszeresen belehalnak az áldozatok.

Ekkor ismerkedtem meg Németh Gergővel és a párjával, Lagzi Szilvivel, akik azóta is példaképeim. Ők havi szinten 100+ órát adnak az életükből azért, hogy a gyerekek tőlük halljanak igaz történeteket arról, hogy mi történik azokkal, akik a kábítószerek csapdájába kerülnek. Ezer meg egy sikertörténetük van arról, hogy az iskoláskorú gyerekek és a nagyobbacska fiatalok miként reagálnak, amikor felismerik, hogy miként tudják elkerülni, hogy a drogdílerek befolyásolják őket. Megértik, hogy nem menő drogozni. Megtanulnak kiállni magukért, és elhiszik, hogy akkor is lehet az ember vidám, ha nem füvezik vagy drogozik.

A Drogmentes Magyarországért Mozgalom és a Drogmentes Maraton nem csak engem ejt ámulatba. A pedagógusok, akik a gyerekekkel együtt évről évre meghallgatják a felvilágosító előadásokat, szintén mellszélességgel támogatják a fiatalok munkáját, és elismerik az eredményeiket.

 

A hősök köztünk élnek

Tisztelem a Drogmentes Maraton csillogó szemű fiataljait, akik idén is 2300 km-t tesznek meg azért, hogy 320 települést érintve előadásokat tartsanak. Az én szememben ők az igazi hősök, nem a mozivásznon látható kitalált figurák. A mozgalmukkal arra inspiráltak, hogy a következő hetekben én is melléjük álljak.

Általában hetente 3-4 alkalommal futok. Most, a hatásukra, belekezdek egy új kihívásba, és minden nap sportolok, hiszen a Drogmentes Maraton egyik üzenete, hogy élj egészséges életet, kerüld a drogokat és sportolj.

 

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A kihívásom egyik része, hogy minden nap legalább egy embernek beszélek a Drogmentes Világért Alapítványról és a maratonról, amit 2019. április 27. – június 9. között futnak.
A 18. Drogmentes Magyarországért Maraton útvonalát itt tudod megnézni.

A kihívás másik része, hogy minden nap sportolok. A következő hetekben nemcsak háromszor futok, hanem minden áldott nap, hiszen ez a maroknyi fiatal ugyanúgy felveszi a futócipőt esőben, szélben, mint a 37 fokos napsütésben. Igazi példaképek, akik a kitartásra, épelméjűségre inspirálnak gyereket és felnőttet egyaránt.

Rengeteg olyan barátom van, aki tudja, hogy fontos a sport, ha egészséges életet akarunk élni. A tested a lelked temploma. Igazán megérdemli, hogy foglalkozz vele kicsit.

 

Játszótársakat keresek!

Ha szeretnéd támogatni ezeknek a fiataloknak a munkáját, akkor segíts abban, hogy minél több emberhez eljusson a híre, hogy ők tudnak segíteni a drogmegelőzésben. Játssz velem! Mesélj minden nap egy embernek arról, hogy van egy weboldal, ahol rengeteg információ van a drogokról.

Vagy mesélj nekik a maratonról, hátha be tudnak csatlakozni valamelyik városban egy lendületes, vidám hangulatú felvilágosító előadásba.

Az már csak hab a tortán, ha a kihívás annyira inspirál téged is, hogy a következő 42 napban minden nap sportolsz egy jót. Hidd el, rengeteg embert fogsz ezzel Te is motiválni. Én évek óta kéthetente posztolok a Facebook-oldalamon egy sportos képet, és az a statisztikám, hogy legalább három ismerősöm köszöni meg, hogy miattam elment sportolni. Az is fontos, hogy a gyerekeidnek milyen példát mutatsz, amikor az egészségről beszélgetsz velük.

 

Papolás vagy példamutatás?

Én büszke vagyok arra, hogy nemcsak papolok a gyerekeimnek arról, hogy éljenek egészséges életet, hanem példát is mutatok azzal, hogy heti 15 órát tanulok, heti 3 órát sportolok és egészséges ételeket eszem, nem drogozok, nem iszom alkoholt és nem dohányzom. Tudom, hogy ezt a gyerekeim hétről hétre látják, és 10-20-30-40 év múlva ők is így fognak élni.

A kihívásba úgy is be lehet szállni, ha neked csak a kommunikáció része reális, és nem tudsz minden nap sportolni. Tudom, hogy ahhoz kicsit őrültnek kell lenni – de azt is tudom, hogy nagyon sok „nem normális”, őrült barátom van, aki olyan dilis, mint én, és szívesen játszik velem (főleg a fürdőruhaszezon előtt). 

Idén a kockás has a divat, úgyhogy hiszek abban, hogy van 42 olyan barátom, aki a kommunikáció mellett a sportolást is bevállalja.

Gandhi is megmondta: 
„Te magad légy az a változás, amit a világban látni szeretnél!”

Ha szülőként meg akarod óvni a gyerekeidet a drogdílerektől, akkor játssz velem!
Amennyiben vállalkozóként szeretnéd, hogy 20 év múlva is találj épelméjű munkatársakat, akik még nem drogozták el az eszüket, akkor csatlakozz a kihíváshoz!
Ha felelősséget vállalsz a jövő generációjáért, akkor legyél a játszótársam!

 

Itt a segítség a kommunikációban, ha elakadnál

Amennyiben a kommunikáció kihívást jelent számodra, akkor tippeket és ötleteket meríthetsz a weboldalunkon található 1000+ cikkből, amiket az elmúlt 11 évben írtunk üzleti kommunikáció és szövegírás témájában. Jó szívvel ajánlom az egyik legnépszerűbb, ingyenes, 30 napos online marketing kihívásunkat is!

Kövess minket a Facebookon, ott létrehoztunk ennek a kihívásnak egy csoportot, ahol megoszthatjuk egymással a sikereinket!

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...