Marketing mindenáron? Avagy: mikor felesleges a szövegíró

Marketing mindenáron? Avagy: mikor felesleges a szövegíró

Marketing mindenáron? Avagy: mikor felesleges a szövegíró

Provokatív a cím, pedig nem viccelünk. smiley Nem mindenkinek és nem mindenáron kell a szövegíró. Vagy mégis?

Kinek éri meg igazán tartalommarketinges, szövegíró alkalmazása?

Az első nagy kivétel a „jó bornak is kell cégér” (avagy: nem elég jónak lenni – jónak is kell látszani!) szabály alól az az eset, amikor a tartalommarketing nehézfegyverzete helyett még egy kis alapozásra van szüksége egy vállalkozásnak.

Na persze, már ez is marketing. Mégpedig a termékpiramis módszere. Bővebben: a szövegíró által megírt tartalom legeslegelső sorban abban segít, hogy felébressze a vásárló érdeklődését, és megszilárdítsa a bizalmát. Ezért, ha a termék egyszerűen túl drága, vagyis egy milliós termék eladását várnánk startból a szövegíró szolgálataitól, akkor csalódni fogunk. Mert ilyenkor stratégiai tanácsadásba, márkaépítésbe kell előbb befektetni ahhoz, hogy ne légvárakat építsünk.

Ha azonban az úgynevezett csalik (az érdeklődőket díjmentesen vonzó ajándékok, infoanyagok) és a bevezető termékek (vagyis az olcsóbb, veszélytelen kipróbálási lehetőséget biztosító áruk) megfelelően el vannak helyezve a piramisunkban, akkor jöhet az értékesítési szöveg, sőt: akár egy jó szlogen is eladhatja a legújabb Rolls Royce-ot. Csak az a feltétel, hogy ezt fel kell építeni!

Ha az ügyfél csak egy rántottát szeretne sütni, akkor neki nem a tyúkot kell eladni: ez egyik elvünk. Magyarán: habár a szövegírás a fő profilunk, azok számára, akik a maguk szakterületén kiválóak, de az értékesítési stratégiájuk nincs eléggé megalapozva, csalitermékekről, belépő termékekről és egyéb, az érdeklődést megalapozó stratégiákról szoktunk beszélni a személyes tanácsadáson, ami a milliós eladások megcélzását egyáltalán lehetővé és előre tervezhetővé teszi.

A felesleges szövegíró esetének második alfaját az előbbiek ismeretében könnyebb megérteni. Ha a termék túl olcsó, akkor is felesleges befektetés lehet a szövegíró. Mert ő feltornázhatja ugyan a statisztikát, hogy ne havi 10, hanem havi 50 db 300 Ft-os kulcstartót vegyenek az emberek a sarkon... na de erre a célra tízezreket kiadni?! Ilyen esetben abban tudunk segíteni ötleteinkkel, hogy tovább építjük azt a bizonyos piramist, és a remek belépő termékre további fejlesztéseket alapozhatunk.

Egyszóval: kinek való a kiváló szövegíró? Annak, aki fentiekkel nagyjából tisztában van, és hosszabb távon szeretne együttműködni egy olyan kommunikációs partnerrel, aki biztosítja számára, hogy az ügyfelek hajkurászásával neki többé már ne, hanem csak a kiszolgálásukkal, vagyis a saját szakterületével kelljen foglalkoznia: azzal, amiben a legprofibb! 

Magadra ismertél ebben a leírásban? Ha igen, akkor nézd meg azt is, hogy mit tehet érted a képzett szövegíró!

 

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...