Marketing mindenáron? Avagy: mikor felesleges a szövegíró

Marketing mindenáron? Avagy: mikor felesleges a szövegíró

Marketing mindenáron? Avagy: mikor felesleges a szövegíró

Provokatív a cím, pedig nem viccelünk. smiley Nem mindenkinek és nem mindenáron kell a szövegíró. Vagy mégis?

Kinek éri meg igazán tartalommarketinges, szövegíró alkalmazása?

Az első nagy kivétel a „jó bornak is kell cégér” (avagy: nem elég jónak lenni – jónak is kell látszani!) szabály alól az az eset, amikor a tartalommarketing nehézfegyverzete helyett még egy kis alapozásra van szüksége egy vállalkozásnak.

Na persze, már ez is marketing. Mégpedig a termékpiramis módszere. Bővebben: a szövegíró által megírt tartalom legeslegelső sorban abban segít, hogy felébressze a vásárló érdeklődését, és megszilárdítsa a bizalmát. Ezért, ha a termék egyszerűen túl drága, vagyis egy milliós termék eladását várnánk startból a szövegíró szolgálataitól, akkor csalódni fogunk. Mert ilyenkor stratégiai tanácsadásba, márkaépítésbe kell előbb befektetni ahhoz, hogy ne légvárakat építsünk.

Ha azonban az úgynevezett csalik (az érdeklődőket díjmentesen vonzó ajándékok, infoanyagok) és a bevezető termékek (vagyis az olcsóbb, veszélytelen kipróbálási lehetőséget biztosító áruk) megfelelően el vannak helyezve a piramisunkban, akkor jöhet az értékesítési szöveg, sőt: akár egy jó szlogen is eladhatja a legújabb Rolls Royce-ot. Csak az a feltétel, hogy ezt fel kell építeni!

Ha az ügyfél csak egy rántottát szeretne sütni, akkor neki nem a tyúkot kell eladni: ez egyik elvünk. Magyarán: habár a szövegírás a fő profilunk, azok számára, akik a maguk szakterületén kiválóak, de az értékesítési stratégiájuk nincs eléggé megalapozva, csalitermékekről, belépő termékekről és egyéb, az érdeklődést megalapozó stratégiákról szoktunk beszélni a személyes tanácsadáson, ami a milliós eladások megcélzását egyáltalán lehetővé és előre tervezhetővé teszi.

A felesleges szövegíró esetének második alfaját az előbbiek ismeretében könnyebb megérteni. Ha a termék túl olcsó, akkor is felesleges befektetés lehet a szövegíró. Mert ő feltornázhatja ugyan a statisztikát, hogy ne havi 10, hanem havi 50 db 300 Ft-os kulcstartót vegyenek az emberek a sarkon... na de erre a célra tízezreket kiadni?! Ilyen esetben abban tudunk segíteni ötleteinkkel, hogy tovább építjük azt a bizonyos piramist, és a remek belépő termékre további fejlesztéseket alapozhatunk.

Egyszóval: kinek való a kiváló szövegíró? Annak, aki fentiekkel nagyjából tisztában van, és hosszabb távon szeretne együttműködni egy olyan kommunikációs partnerrel, aki biztosítja számára, hogy az ügyfelek hajkurászásával neki többé már ne, hanem csak a kiszolgálásukkal, vagyis a saját szakterületével kelljen foglalkoznia: azzal, amiben a legprofibb! 

Magadra ismertél ebben a leírásban? Ha igen, akkor nézd meg azt is, hogy mit tehet érted a képzett szövegíró!

 

További bejegyzések

Újratervezés után így indítsd újra az üzleti kommunikációdat

Az elmúlt hetekben gyötrelmes időszakon ment keresztül minden vállalkozó, de szerencsére már érezhető, hogy újraindul az üzleti élet, újraindul az üzleti kommunikáció sok cégnél. Vannak, akik elvesztették mindenüket, mert rossz szektorban voltak, rossz helyen. A legnagyobb vesztesei ennek az őrületnek azok, akik az idegenforgalomban dolgoztak, vagy a turizmusban, esetleg kiállításokat szerveztek. Szívszorító látni, hogy jól prosperáló cégek szűntek meg. Ők most az újratervezésen dolgoznak. Azok, akiknek nem kellett lehúzniuk a rolót, most reménykedve várják, hogy mikor jönnek már végre elő a régi ügyfelek, és mikor tudják újra megközelíteni a tavalyi bevételi számokat.

Olvasom tovább...

Hogyan erősíti az értékesítést a szövegírás?

A szövegírás, a tartalmak rendszeres megjelentetése a weblapodon az eladást megalapozó legfontosabb tényező. Tudnod kell, hogy azok az érdeklődők, akiket bármilyen módszerrel (például hirdetéssel vagy Facebook-posztokkal) a weblapodra tudsz vonzani, csak akkor fognak eléggé megbízni benned ahhoz, hogy vásároljanak, ha valódi szakértőként tekintenek Rád, aki tudását akár díjmentesen is a rendelkezésükre bocsátja, vagyis előbb ad nekik valamit, mielőtt kapni szeretne.

Olvasom tovább...

Most is a folyamatos kommunikáció hozott túlélést - Online Percek

Sok vállalkozában a koronavírus válság kapcsolta fel a lámpát, és ha történetesen eddig nem kommunikált rendszeresen, akkor most elkezdte. Aki az elmúlt hetekben nem frissítette a kommunikációs csatornáit, nem figyelt arra, hogy a legutolsó infók legyenek fent a weboldalán, ahhoz el sem indultak. Mert nem elég jónak lenni...

Olvasom tovább...

Hogyan csinálják a Nagyok? Brand építés tippek az óriásmárkáktól

A brand építés folyamata hosszú, elkötelezett munka. Több, mint egy szerelem, hiszen az csupán fellángolás, múló pillanat. A brand építés inkább egy házasság: folyamatosan kell dolgozni azon, hogy minden nap a lehető legtökéletesebben alakuljon. Hogy hogyan kapaszkodott fel a Nike és a Starbucks versenytársaik fölé? Megmutatjuk!

Olvasom tovább...

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...