Marketing mindenáron? Avagy: mikor felesleges a szövegíró

Marketing mindenáron? Avagy: mikor felesleges a szövegíró

Marketing mindenáron? Avagy: mikor felesleges a szövegíró

Provokatív a cím, pedig nem viccelünk. smiley Nem mindenkinek és nem mindenáron kell a szövegíró. Vagy mégis?

Kinek éri meg igazán tartalommarketinges, szövegíró alkalmazása?

Az első nagy kivétel a „jó bornak is kell cégér” (avagy: nem elég jónak lenni – jónak is kell látszani!) szabály alól az az eset, amikor a tartalommarketing nehézfegyverzete helyett még egy kis alapozásra van szüksége egy vállalkozásnak.

Na persze, már ez is marketing. Mégpedig a termékpiramis módszere. Bővebben: a szövegíró által megírt tartalom legeslegelső sorban abban segít, hogy felébressze a vásárló érdeklődését, és megszilárdítsa a bizalmát. Ezért, ha a termék egyszerűen túl drága, vagyis egy milliós termék eladását várnánk startból a szövegíró szolgálataitól, akkor csalódni fogunk. Mert ilyenkor stratégiai tanácsadásba, márkaépítésbe kell előbb befektetni ahhoz, hogy ne légvárakat építsünk.

Ha azonban az úgynevezett csalik (az érdeklődőket díjmentesen vonzó ajándékok, infoanyagok) és a bevezető termékek (vagyis az olcsóbb, veszélytelen kipróbálási lehetőséget biztosító áruk) megfelelően el vannak helyezve a piramisunkban, akkor jöhet az értékesítési szöveg, sőt: akár egy jó szlogen is eladhatja a legújabb Rolls Royce-ot. Csak az a feltétel, hogy ezt fel kell építeni!

Ha az ügyfél csak egy rántottát szeretne sütni, akkor neki nem a tyúkot kell eladni: ez egyik elvünk. Magyarán: habár a szövegírás a fő profilunk, azok számára, akik a maguk szakterületén kiválóak, de az értékesítési stratégiájuk nincs eléggé megalapozva, csalitermékekről, belépő termékekről és egyéb, az érdeklődést megalapozó stratégiákról szoktunk beszélni a személyes tanácsadáson, ami a milliós eladások megcélzását egyáltalán lehetővé és előre tervezhetővé teszi.

A felesleges szövegíró esetének második alfaját az előbbiek ismeretében könnyebb megérteni. Ha a termék túl olcsó, akkor is felesleges befektetés lehet a szövegíró. Mert ő feltornázhatja ugyan a statisztikát, hogy ne havi 10, hanem havi 50 db 300 Ft-os kulcstartót vegyenek az emberek a sarkon... na de erre a célra tízezreket kiadni?! Ilyen esetben abban tudunk segíteni ötleteinkkel, hogy tovább építjük azt a bizonyos piramist, és a remek belépő termékre további fejlesztéseket alapozhatunk.

Egyszóval: kinek való a kiváló szövegíró? Annak, aki fentiekkel nagyjából tisztában van, és hosszabb távon szeretne együttműködni egy olyan kommunikációs partnerrel, aki biztosítja számára, hogy az ügyfelek hajkurászásával neki többé már ne, hanem csak a kiszolgálásukkal, vagyis a saját szakterületével kelljen foglalkoznia: azzal, amiben a legprofibb! 

Magadra ismertél ebben a leírásban? Ha igen, akkor nézd meg azt is, hogy mit tehet érted a képzett szövegíró!

 

További bejegyzések

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...