Kezdjük az alapoknál! Három szabály a szövegírás sikeréhez

Kezdjük az alapoknál! Három szabály a szövegírás sikeréhez

Kezdjük az alapoknál! Három szabály a szövegírás sikeréhez

10+ év szövegírás tapasztalatát – amennyit a Langmár Kommunikáció magáénak mondhat – aligha lehet néhány percbe besűríteni. Van azonban pár tipp, ami rögtön gyorsítósávra állítja az aloldalaid szövegét.

1. A szövegírás lézerpontos kell legyen ahhoz, hogy hasson

7 másodperced van ahhoz, hogy jó benyomást tegyél az olvasóra, és győzködés nélkül, pusztán a szöveg erejével meggyőzd arról, hogy érdemes tovább olvasnia. 

Ezért fénysebességgel, már az elején rá kell térned a lényegre: meg kell mutatnod, hogy az Olvasónak milyen haszna van az egészből – vagy hajszálpontosan el kell találnod, és érzékletesen le kell írnod a fő problémáját ahhoz, hogy tovább olvasson.

2-3 mondatban eladni valamit nem könnyű, de nem is lehetetlen. A kulcs ehhez nem más, mint a beleérző képesség (empátia), amivel egy másik ember lelkiállapotába tudjuk helyezni magunkat. Ez teszi lehetővé, hogy már az elején rátapintsunk a fő haszonra vagy a problémára, amiért érdemes lesz hallgatnia ránk.

2. ...de a pontosság nem feltétlenül jelent rövidséget

Sokan a nyúlfarknyi szöveget részesítik előnyben, mondván: az emberek gyakran nem olvassák el az egészet az első betűn kezdve és az utolsón végezve. 

Igaz! Tulajdonképpen nem is igazán olvasnak a neten, hanem csak böngésznek.

De ez távolról se jelenti azt, hogy a nyúlfarknyi aloldal jobb lenne. Sőt! Hanem azt jelenti, hogy ha szépen megvannak benne a kövér betűs kiemelések, és szellősek, rövidek a bekezdések, akkor átböngészik, legörgetik szívesen a cikket, amely eleget tesz a fenti 1. szabálynak

Nincs tehát okunk arra, hogy rövidebbre fogjuk! De arra vigyázni kell, hogy a szöveg látványa ne legyen megterhelő, mert akkor senki se fogja venni a fáradságot. Egy tipp ehhez: kezdd kevés szóval, zárj bőbeszédűbben, sokkal!

3. Ne játssz egyenlősdit – hanem rangsorold a gondolatokat

Paul Fitts 1954-ben megalkotott törvénye kimondja, hogy egy cél eléréséhez szükséges idő a cél méretének és közelségének függvényével írható le.

Jó kis szabály! Mit jelent ez magyarul? A logikus vizuális hierarchia (vagyis az ésszerű és könnyen felfogható kinézet, látványbeli rangsor) kialakítását.

Az olvasói szemet a nagyobb betűk és az élénkebb színek segítségével kiválóan lehet terelni. De ezeket nem minden elérhető méretben és a szivárvány összes színében kell alkalmazni. 

Gondolj erre: aki egy mondatban... minden... egyes... szót... hangsúlyoz, olyan eredményt ér el, mint ha semmit se hangsúlyozna, és a beszéde érthetetlenné válik.

Ezért mind a látványban, mind az üzenet szempontjából érvényes: rendezd külön polcokra a mondandód részeit. Ha így jársz el, és mindig azon töröd a fejedet, hogy miként könnyíthetnéd meg az olvasód dolgát, akkor hamarosan nem csupán a követőid, hanem a vásárlóid száma is nőni fog.

Segítséget szeretnél? Kattints a linkre, ha szívese átnézetnéd szakértőnkkel a kommunikációdat a szövegírás alapszabályai szempontjából is!

További bejegyzések

Újratervezés után így indítsd újra az üzleti kommunikációdat

Az elmúlt hetekben gyötrelmes időszakon ment keresztül minden vállalkozó, de szerencsére már érezhető, hogy újraindul az üzleti élet, újraindul az üzleti kommunikáció sok cégnél. Vannak, akik elvesztették mindenüket, mert rossz szektorban voltak, rossz helyen. A legnagyobb vesztesei ennek az őrületnek azok, akik az idegenforgalomban dolgoztak, vagy a turizmusban, esetleg kiállításokat szerveztek. Szívszorító látni, hogy jól prosperáló cégek szűntek meg. Ők most az újratervezésen dolgoznak. Azok, akiknek nem kellett lehúzniuk a rolót, most reménykedve várják, hogy mikor jönnek már végre elő a régi ügyfelek, és mikor tudják újra megközelíteni a tavalyi bevételi számokat.

Olvasom tovább...

Hogyan erősíti az értékesítést a szövegírás?

A szövegírás, a tartalmak rendszeres megjelentetése a weblapodon az eladást megalapozó legfontosabb tényező. Tudnod kell, hogy azok az érdeklődők, akiket bármilyen módszerrel (például hirdetéssel vagy Facebook-posztokkal) a weblapodra tudsz vonzani, csak akkor fognak eléggé megbízni benned ahhoz, hogy vásároljanak, ha valódi szakértőként tekintenek Rád, aki tudását akár díjmentesen is a rendelkezésükre bocsátja, vagyis előbb ad nekik valamit, mielőtt kapni szeretne.

Olvasom tovább...

Most is a folyamatos kommunikáció hozott túlélést - Online Percek

Sok vállalkozában a koronavírus válság kapcsolta fel a lámpát, és ha történetesen eddig nem kommunikált rendszeresen, akkor most elkezdte. Aki az elmúlt hetekben nem frissítette a kommunikációs csatornáit, nem figyelt arra, hogy a legutolsó infók legyenek fent a weboldalán, ahhoz el sem indultak. Mert nem elég jónak lenni...

Olvasom tovább...

Hogyan csinálják a Nagyok? Brand építés tippek az óriásmárkáktól

A brand építés folyamata hosszú, elkötelezett munka. Több, mint egy szerelem, hiszen az csupán fellángolás, múló pillanat. A brand építés inkább egy házasság: folyamatosan kell dolgozni azon, hogy minden nap a lehető legtökéletesebben alakuljon. Hogy hogyan kapaszkodott fel a Nike és a Starbucks versenytársaik fölé? Megmutatjuk!

Olvasom tovább...

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...