Kezdjük az alapoknál! Három szabály a szövegírás sikeréhez

Kezdjük az alapoknál! Három szabály a szövegírás sikeréhez

Kezdjük az alapoknál! Három szabály a szövegírás sikeréhez

10+ év szövegírás tapasztalatát – amennyit a Langmár Kommunikáció magáénak mondhat – aligha lehet néhány percbe besűríteni. Van azonban pár tipp, ami rögtön gyorsítósávra állítja az aloldalaid szövegét.

1. A szövegírás lézerpontos kell legyen ahhoz, hogy hasson

7 másodperced van ahhoz, hogy jó benyomást tegyél az olvasóra, és győzködés nélkül, pusztán a szöveg erejével meggyőzd arról, hogy érdemes tovább olvasnia. 

Ezért fénysebességgel, már az elején rá kell térned a lényegre: meg kell mutatnod, hogy az Olvasónak milyen haszna van az egészből – vagy hajszálpontosan el kell találnod, és érzékletesen le kell írnod a fő problémáját ahhoz, hogy tovább olvasson.

2-3 mondatban eladni valamit nem könnyű, de nem is lehetetlen. A kulcs ehhez nem más, mint a beleérző képesség (empátia), amivel egy másik ember lelkiállapotába tudjuk helyezni magunkat. Ez teszi lehetővé, hogy már az elején rátapintsunk a fő haszonra vagy a problémára, amiért érdemes lesz hallgatnia ránk.

2. ...de a pontosság nem feltétlenül jelent rövidséget

Sokan a nyúlfarknyi szöveget részesítik előnyben, mondván: az emberek gyakran nem olvassák el az egészet az első betűn kezdve és az utolsón végezve. 

Igaz! Tulajdonképpen nem is igazán olvasnak a neten, hanem csak böngésznek.

De ez távolról se jelenti azt, hogy a nyúlfarknyi aloldal jobb lenne. Sőt! Hanem azt jelenti, hogy ha szépen megvannak benne a kövér betűs kiemelések, és szellősek, rövidek a bekezdések, akkor átböngészik, legörgetik szívesen a cikket, amely eleget tesz a fenti 1. szabálynak

Nincs tehát okunk arra, hogy rövidebbre fogjuk! De arra vigyázni kell, hogy a szöveg látványa ne legyen megterhelő, mert akkor senki se fogja venni a fáradságot. Egy tipp ehhez: kezdd kevés szóval, zárj bőbeszédűbben, sokkal!

3. Ne játssz egyenlősdit – hanem rangsorold a gondolatokat

Paul Fitts 1954-ben megalkotott törvénye kimondja, hogy egy cél eléréséhez szükséges idő a cél méretének és közelségének függvényével írható le.

Jó kis szabály! Mit jelent ez magyarul? A logikus vizuális hierarchia (vagyis az ésszerű és könnyen felfogható kinézet, látványbeli rangsor) kialakítását.

Az olvasói szemet a nagyobb betűk és az élénkebb színek segítségével kiválóan lehet terelni. De ezeket nem minden elérhető méretben és a szivárvány összes színében kell alkalmazni. 

Gondolj erre: aki egy mondatban... minden... egyes... szót... hangsúlyoz, olyan eredményt ér el, mint ha semmit se hangsúlyozna, és a beszéde érthetetlenné válik.

Ezért mind a látványban, mind az üzenet szempontjából érvényes: rendezd külön polcokra a mondandód részeit. Ha így jársz el, és mindig azon töröd a fejedet, hogy miként könnyíthetnéd meg az olvasód dolgát, akkor hamarosan nem csupán a követőid, hanem a vásárlóid száma is nőni fog.

Segítséget szeretnél? Kattints a linkre, ha szívese átnézetnéd szakértőnkkel a kommunikációdat a szövegírás alapszabályai szempontjából is!

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...