Kezdjük az alapoknál! Három szabály a szövegírás sikeréhez

Kezdjük az alapoknál! Három szabály a szövegírás sikeréhez

Kezdjük az alapoknál! Három szabály a szövegírás sikeréhez

10+ év szövegírás tapasztalatát – amennyit a Langmár Kommunikáció magáénak mondhat – aligha lehet néhány percbe besűríteni. Van azonban pár tipp, ami rögtön gyorsítósávra állítja az aloldalaid szövegét.

1. A szövegírás lézerpontos kell legyen ahhoz, hogy hasson

7 másodperced van ahhoz, hogy jó benyomást tegyél az olvasóra, és győzködés nélkül, pusztán a szöveg erejével meggyőzd arról, hogy érdemes tovább olvasnia. 

Ezért fénysebességgel, már az elején rá kell térned a lényegre: meg kell mutatnod, hogy az Olvasónak milyen haszna van az egészből – vagy hajszálpontosan el kell találnod, és érzékletesen le kell írnod a fő problémáját ahhoz, hogy tovább olvasson.

2-3 mondatban eladni valamit nem könnyű, de nem is lehetetlen. A kulcs ehhez nem más, mint a beleérző képesség (empátia), amivel egy másik ember lelkiállapotába tudjuk helyezni magunkat. Ez teszi lehetővé, hogy már az elején rátapintsunk a fő haszonra vagy a problémára, amiért érdemes lesz hallgatnia ránk.

2. ...de a pontosság nem feltétlenül jelent rövidséget

Sokan a nyúlfarknyi szöveget részesítik előnyben, mondván: az emberek gyakran nem olvassák el az egészet az első betűn kezdve és az utolsón végezve. 

Igaz! Tulajdonképpen nem is igazán olvasnak a neten, hanem csak böngésznek.

De ez távolról se jelenti azt, hogy a nyúlfarknyi aloldal jobb lenne. Sőt! Hanem azt jelenti, hogy ha szépen megvannak benne a kövér betűs kiemelések, és szellősek, rövidek a bekezdések, akkor átböngészik, legörgetik szívesen a cikket, amely eleget tesz a fenti 1. szabálynak

Nincs tehát okunk arra, hogy rövidebbre fogjuk! De arra vigyázni kell, hogy a szöveg látványa ne legyen megterhelő, mert akkor senki se fogja venni a fáradságot. Egy tipp ehhez: kezdd kevés szóval, zárj bőbeszédűbben, sokkal!

3. Ne játssz egyenlősdit – hanem rangsorold a gondolatokat

Paul Fitts 1954-ben megalkotott törvénye kimondja, hogy egy cél eléréséhez szükséges idő a cél méretének és közelségének függvényével írható le.

Jó kis szabály! Mit jelent ez magyarul? A logikus vizuális hierarchia (vagyis az ésszerű és könnyen felfogható kinézet, látványbeli rangsor) kialakítását.

Az olvasói szemet a nagyobb betűk és az élénkebb színek segítségével kiválóan lehet terelni. De ezeket nem minden elérhető méretben és a szivárvány összes színében kell alkalmazni. 

Gondolj erre: aki egy mondatban... minden... egyes... szót... hangsúlyoz, olyan eredményt ér el, mint ha semmit se hangsúlyozna, és a beszéde érthetetlenné válik.

Ezért mind a látványban, mind az üzenet szempontjából érvényes: rendezd külön polcokra a mondandód részeit. Ha így jársz el, és mindig azon töröd a fejedet, hogy miként könnyíthetnéd meg az olvasód dolgát, akkor hamarosan nem csupán a követőid, hanem a vásárlóid száma is nőni fog.

Segítséget szeretnél? Kattints a linkre, ha szívese átnézetnéd szakértőnkkel a kommunikációdat a szövegírás alapszabályai szempontjából is!

További bejegyzések

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...