Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Mi a hasonlóság az online marketing és a drogok között?

Nekünk a kommunikáció és az online marketing a szenvedélyünk. Sok fiatalnak viszont még nincs meg az életcélja, és ők a drogok miatt szenvedélybetegek. Elsőre talán úgy tűnhet, hogy ezen túl nem sok köze van a kettőnek egymáshoz. 

Azonban van itt más is. Hiszen előadást tartani, emberek elé kiállni online marketing nélkül is lehet, és drogok nélkül is. De online marketing nélkül nem biztos, hogy érdemes is. Drogokkal viszont életveszélyes. 

Nem mindegy, hogy egy előadáson mennyien vesznek részt. Hiába készülsz fel alaposan, hiába magával ragadó az előadásod, ha nem jut el róla időben az információ a célközönségedhez, azaz nem kommunikálsz, akkor feleslegesen dolgoztál. 

Míg régen plakátok, szórólapok útján tájékozódtunk, ma már minden az interneten zajlik. Meghívókat kapsz, feliratkozhatsz téged érdeklő témákra, regisztrálhatsz ingyenes előadásokra vagy fizetős képzésekre. Akár tetszik, akár nem, az információk bizony döntően az online marketing csatornáin keresztül jutnak el Hozzád.

Hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról?

A téma közel áll hozzám, hiszen szülőként én is tisztában vagyok ennek fontosságával, ezért örömmel fogadtam el a felkérést. 

Azt vallom, hogy a személyes példamutatás, a gyermekünkkel történő őszinte beszélgetések ezen a területen is meghálálják magukat. Ha valaki úgy érzi, hogy veszélyes környezetben él a gyereke, netán már baj van, és esetleg egy környezetünkben élő gyermek már kapcsolatba került a drogokkal, ne rontsunk ajtóstul a házba! Feltételezések és elméletek gyártása helyett sokkal hasznosabb, ha megbizonyosodunk arról, hogy valóban kell-e aggódni a gyerek miatt. 

A bizalom itt is olyan fontos, mint az üzleti életben. 

Ki kell alakítani.

A tudományos érvelések fontosak ugyan, de a belülről jövő, személyes gondolatoknak nincs párja. Ezek azok, amelyekkel igazán hathatsz gyermekekre. Ha Te folyton megerősíted őt abban, hogy mennyire fontos és értékes ember, akkor nagy valószínűséggel fel sem merül benne, hogy bármilyen drogot kipróbáljon. 

Mindemellett fontos a tisztánlátás. Informálódni sosem árt, jó, ha tudjuk, mi fán teremnek a különböző drogok, miért olyan veszélyes a heroin, és miért mondják azt, hogy a „bio herbál” valójában nem is bio… 

Én nem szégyellem, hogy sosem drogoztam, ezért amikor 4-5 évvel ezelőtt először találkoztam a Drogmentes maraton vezetőivel, akkor sok kérdésemre adtak választ az általuk terjesztett ingyenes információs anyagok, füzetek, amikből sok dolgot megtudtam a heroinról, a kokainról, a fűről. Erre azért volt szükségem, mert a gyerekeimet igaz adatokkal akartam ellátni, mielőtt egy drogdíler elültet a fülükbe pár hazugságot.

Jó érzés volt látni, hogy ez a téma sok felelősségteljes szülőt érdekel. És az is klassz, hogy egy ilyen fontos témáról én is megoszthattam a gondolataimat az előadás hallgatóival. Jó volt hallani a résztvevőktől, hogy az általam elmondottak hasznosnak bizonyultak.

Vajon hozzájárul a Drogmentes Magyarországért Maraton sikeréhez az online marketing?

A válasz erre a kérdésre egy nagyon határozott IGEN. Hírlevelek, az esemény különböző internetes fórumokon való népszerűsítése egyértelműen hozzájárulnak a sikeréhez. Évről évre egyre több résztvevővel büszkélkedhetnek, egyre több helyre jutnak el, és ez mind annak köszönhető, hogy jól kidolgozott, hatékony kampányt folytatnak. 

Van olyan barátod, aki nem igazodik el az online marketing kihívásaiban? Nem kell aggódnia, hiszen 30 napos kihívásunk abban nyújt segítséget a feliratkozók számára, hogy a 30 nap alatt elsajátítsák a rendszeres, profi kommunikáció fortélyait. Ajánld online marketing kihívásunkat a barátodnak is, hogy ő is az élmezőnybe kerülhessen!

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...