Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Mi a hasonlóság az online marketing és a drogok között?

Nekünk a kommunikáció és az online marketing a szenvedélyünk. Sok fiatalnak viszont még nincs meg az életcélja, és ők a drogok miatt szenvedélybetegek. Elsőre talán úgy tűnhet, hogy ezen túl nem sok köze van a kettőnek egymáshoz. 

Azonban van itt más is. Hiszen előadást tartani, emberek elé kiállni online marketing nélkül is lehet, és drogok nélkül is. De online marketing nélkül nem biztos, hogy érdemes is. Drogokkal viszont életveszélyes. 

Nem mindegy, hogy egy előadáson mennyien vesznek részt. Hiába készülsz fel alaposan, hiába magával ragadó az előadásod, ha nem jut el róla időben az információ a célközönségedhez, azaz nem kommunikálsz, akkor feleslegesen dolgoztál. 

Míg régen plakátok, szórólapok útján tájékozódtunk, ma már minden az interneten zajlik. Meghívókat kapsz, feliratkozhatsz téged érdeklő témákra, regisztrálhatsz ingyenes előadásokra vagy fizetős képzésekre. Akár tetszik, akár nem, az információk bizony döntően az online marketing csatornáin keresztül jutnak el Hozzád.

Hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról?

A téma közel áll hozzám, hiszen szülőként én is tisztában vagyok ennek fontosságával, ezért örömmel fogadtam el a felkérést. 

Azt vallom, hogy a személyes példamutatás, a gyermekünkkel történő őszinte beszélgetések ezen a területen is meghálálják magukat. Ha valaki úgy érzi, hogy veszélyes környezetben él a gyereke, netán már baj van, és esetleg egy környezetünkben élő gyermek már kapcsolatba került a drogokkal, ne rontsunk ajtóstul a házba! Feltételezések és elméletek gyártása helyett sokkal hasznosabb, ha megbizonyosodunk arról, hogy valóban kell-e aggódni a gyerek miatt. 

A bizalom itt is olyan fontos, mint az üzleti életben. 

Ki kell alakítani.

A tudományos érvelések fontosak ugyan, de a belülről jövő, személyes gondolatoknak nincs párja. Ezek azok, amelyekkel igazán hathatsz gyermekekre. Ha Te folyton megerősíted őt abban, hogy mennyire fontos és értékes ember, akkor nagy valószínűséggel fel sem merül benne, hogy bármilyen drogot kipróbáljon. 

Mindemellett fontos a tisztánlátás. Informálódni sosem árt, jó, ha tudjuk, mi fán teremnek a különböző drogok, miért olyan veszélyes a heroin, és miért mondják azt, hogy a „bio herbál” valójában nem is bio… 

Én nem szégyellem, hogy sosem drogoztam, ezért amikor 4-5 évvel ezelőtt először találkoztam a Drogmentes maraton vezetőivel, akkor sok kérdésemre adtak választ az általuk terjesztett ingyenes információs anyagok, füzetek, amikből sok dolgot megtudtam a heroinról, a kokainról, a fűről. Erre azért volt szükségem, mert a gyerekeimet igaz adatokkal akartam ellátni, mielőtt egy drogdíler elültet a fülükbe pár hazugságot.

Jó érzés volt látni, hogy ez a téma sok felelősségteljes szülőt érdekel. És az is klassz, hogy egy ilyen fontos témáról én is megoszthattam a gondolataimat az előadás hallgatóival. Jó volt hallani a résztvevőktől, hogy az általam elmondottak hasznosnak bizonyultak.

Vajon hozzájárul a Drogmentes Magyarországért Maraton sikeréhez az online marketing?

A válasz erre a kérdésre egy nagyon határozott IGEN. Hírlevelek, az esemény különböző internetes fórumokon való népszerűsítése egyértelműen hozzájárulnak a sikeréhez. Évről évre egyre több résztvevővel büszkélkedhetnek, egyre több helyre jutnak el, és ez mind annak köszönhető, hogy jól kidolgozott, hatékony kampányt folytatnak. 

Van olyan barátod, aki nem igazodik el az online marketing kihívásaiban? Nem kell aggódnia, hiszen 30 napos kihívásunk abban nyújt segítséget a feliratkozók számára, hogy a 30 nap alatt elsajátítsák a rendszeres, profi kommunikáció fortélyait. Ajánld online marketing kihívásunkat a barátodnak is, hogy ő is az élmezőnybe kerülhessen!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...