Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Mi a hasonlóság az online marketing és a drogok között?

Nekünk a kommunikáció és az online marketing a szenvedélyünk. Sok fiatalnak viszont még nincs meg az életcélja, és ők a drogok miatt szenvedélybetegek. Elsőre talán úgy tűnhet, hogy ezen túl nem sok köze van a kettőnek egymáshoz. 

Azonban van itt más is. Hiszen előadást tartani, emberek elé kiállni online marketing nélkül is lehet, és drogok nélkül is. De online marketing nélkül nem biztos, hogy érdemes is. Drogokkal viszont életveszélyes. 

Nem mindegy, hogy egy előadáson mennyien vesznek részt. Hiába készülsz fel alaposan, hiába magával ragadó az előadásod, ha nem jut el róla időben az információ a célközönségedhez, azaz nem kommunikálsz, akkor feleslegesen dolgoztál. 

Míg régen plakátok, szórólapok útján tájékozódtunk, ma már minden az interneten zajlik. Meghívókat kapsz, feliratkozhatsz téged érdeklő témákra, regisztrálhatsz ingyenes előadásokra vagy fizetős képzésekre. Akár tetszik, akár nem, az információk bizony döntően az online marketing csatornáin keresztül jutnak el Hozzád.

Hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról?

A téma közel áll hozzám, hiszen szülőként én is tisztában vagyok ennek fontosságával, ezért örömmel fogadtam el a felkérést. 

Azt vallom, hogy a személyes példamutatás, a gyermekünkkel történő őszinte beszélgetések ezen a területen is meghálálják magukat. Ha valaki úgy érzi, hogy veszélyes környezetben él a gyereke, netán már baj van, és esetleg egy környezetünkben élő gyermek már kapcsolatba került a drogokkal, ne rontsunk ajtóstul a házba! Feltételezések és elméletek gyártása helyett sokkal hasznosabb, ha megbizonyosodunk arról, hogy valóban kell-e aggódni a gyerek miatt. 

A bizalom itt is olyan fontos, mint az üzleti életben. 

Ki kell alakítani.

A tudományos érvelések fontosak ugyan, de a belülről jövő, személyes gondolatoknak nincs párja. Ezek azok, amelyekkel igazán hathatsz gyermekekre. Ha Te folyton megerősíted őt abban, hogy mennyire fontos és értékes ember, akkor nagy valószínűséggel fel sem merül benne, hogy bármilyen drogot kipróbáljon. 

Mindemellett fontos a tisztánlátás. Informálódni sosem árt, jó, ha tudjuk, mi fán teremnek a különböző drogok, miért olyan veszélyes a heroin, és miért mondják azt, hogy a „bio herbál” valójában nem is bio… 

Én nem szégyellem, hogy sosem drogoztam, ezért amikor 4-5 évvel ezelőtt először találkoztam a Drogmentes maraton vezetőivel, akkor sok kérdésemre adtak választ az általuk terjesztett ingyenes információs anyagok, füzetek, amikből sok dolgot megtudtam a heroinról, a kokainról, a fűről. Erre azért volt szükségem, mert a gyerekeimet igaz adatokkal akartam ellátni, mielőtt egy drogdíler elültet a fülükbe pár hazugságot.

Jó érzés volt látni, hogy ez a téma sok felelősségteljes szülőt érdekel. És az is klassz, hogy egy ilyen fontos témáról én is megoszthattam a gondolataimat az előadás hallgatóival. Jó volt hallani a résztvevőktől, hogy az általam elmondottak hasznosnak bizonyultak.

Vajon hozzájárul a Drogmentes Magyarországért Maraton sikeréhez az online marketing?

A válasz erre a kérdésre egy nagyon határozott IGEN. Hírlevelek, az esemény különböző internetes fórumokon való népszerűsítése egyértelműen hozzájárulnak a sikeréhez. Évről évre egyre több résztvevővel büszkélkedhetnek, egyre több helyre jutnak el, és ez mind annak köszönhető, hogy jól kidolgozott, hatékony kampányt folytatnak. 

Van olyan barátod, aki nem igazodik el az online marketing kihívásaiban? Nem kell aggódnia, hiszen 30 napos kihívásunk abban nyújt segítséget a feliratkozók számára, hogy a 30 nap alatt elsajátítsák a rendszeres, profi kommunikáció fortélyait. Ajánld online marketing kihívásunkat a barátodnak is, hogy ő is az élmezőnybe kerülhessen!

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.10.13.

Online Percek a Mex Rádióban: Te készen állsz a karácsonyra?

Hogyan lehet meglovagolni már októberben a karácsonyi hullámot? Ahhoz, hogy az emberek egyáltalán tudomást szerezzenek a termékedről, időben el kell kezdeni a kommunikációt - méghozzá egy jól meghatározott stratégia mentén. Ennek első lépése a cég erősségeinek feltérképezése. Zsuzsa ismét jelentkezik az Online Percekkel a Mex Rádióban. Mikor kell a rádió elé ülnöd?

Olvasom tovább...

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

Olvasom tovább...

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Aranyszabály, hogy a közösségi média kampányok nagy nyertese az a cég, amely párbeszédet tud indítani a célközönséggel – és ez a közelgő ajándékszezonban, karácsony táján is érvényes lesz. 

Csakhogy könnyű ezt mondani, de nehezebb elérni! Sokszor senki sem szól hozzá egy sima bejegyzéshez csak azért, mert erre felszólítják. Íme, hogyan lehetséges mégis:

Olvasom tovább...