Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Az online marketing friss mesternégyese

 

1. Chatbotok

Engedd át az ügyfélszolgálatot a chatbotoknak! Az online marketing egyik legnagyobb előnye, hogy azonnali visszajelzést biztosít a vásárlók és a cég számára is. Ebben segítenek a chatbotok, amelyek az oldaladon elhelyezve a látogatók leggyakrabban ismételt kérdéseire azonnali választ tudnak adni. 

Ez nagyon fontos, hiszen a folyamatos kommunikáció bizalmat alakíthat ki a vásárlóban, így nagyobb eséllyel marad az oldalon, illetve tér vissza oda. A virtuális ügyfélszolgálat ugyanakkor megspórolja a személyi munkaerő költségeit is, illetve Te is folyamatos visszajelzést kapsz arról, hogy éppen mire kíváncsiak leginkább a látogatóid, ezekre az adatokra pedig alapozhatod az újonnan megjelenő tartalmaidat.

 

2. Omni-channel marketing

Már rég túlvagy az egy felületen keresztül történő hirdetéseken. Elkezdted több csatornán keresztül megjeleníteni a hirdetéseidet. Lehet ezt még fokozni? Bizony, lehet. Ismerkedj meg az omni-channel online marketing stratégiájával, amely ugyanúgy több csatornán keresztül kívánja elérni a vevőket, azonban ezek a csatornák nem egymás mellett, külön-külön működnek, hanem egymással összeköttetésben vannak. 

Tehát az omni-channel marketing integrálja a különböző csatornákat, utalnak egymásra, a vásárló pedig mindig igényeinek megfelelő tartalmat fog kapni. Mivel ez egy viszonylag friss online marketing módszer, még nem olyan népszerű, ezért érdemes még a legelején megcsípni, és meglepni a látogatóinkat ezzel a fajta kommunikációval.

 

3. Virtuális valóság

Bár még mindig nehéz elfogadni, hogy abban a világban élünk, amelyről évekkel ezelőtt még álmodni sem mertünk volna, mégsem érdemes szemet hunyni a modern technológia nyújtotta lehetőségek felett. A virtuális valóság már egyáltalán nem luxus. Saját termékeinkkel már anélkül is interakcióba léphetnek a vásárlók, hogy megvennék azokat. Olyan ez, mint egy kóstolás.

Telefonjaik kameráján keresztül valós térben helyezhetik el termékeinket, tisztában lehetnek konkrét méreteikkel, reális kinézetükkel, mindezt saját otthonuk kényelmében. A virtuális valóságot online marketingként eddig leginkább bútoráruházak, autómárkák alkalmazták, de természetesen a határ a csillagos ég: segíts te is vásárlóidnak, hogy elűzzék az első vásárlás kockázataitól való félelmet, és mutasd meg nekik, milyen fantasztikus is a terméked!

 

4. Felhasználók által generált tartalom

Vond be látogatóidat az online marketing tevékenységeidbe! Indíts játékot, találj ki számukra kihívást, kérj tőlük szívességet, állj ki egy jó ügy mellett, és biztasd őket is erre: a lényeg, hogy különböző csatornákon kreáljanak és megosszanak a cégeddel, kampányoddal kapcsolatos tartalmakat. 

Remek lehetőség ez a #hashtagek megvillantására. Minden felhasználó által megosztott kép, videó, üzenet mellett szerepeljen olyan kattintható szöveg, amely elvezet végül a Te felületedre! 

Nem csak ingyen szerzett új követőkről, megjelenésről, reklámról beszélünk, de a már meglévő követőidben is erősíted így a pozitív véleményt, hiszen bevonod, szórakoztatod őket, erre pedig bizony emlékezni fognak a későbbiekben.
 

Természetesen ez csak egy kis része azoknak az új, online marketinggel kapcsolatos lehetőségeknek, amelyeket kipróbálhatsz, hogy népszerűsítsd oldaladat. 

De ha arra vagy kíváncsi, hogyan teheted marketingkommunikációdat vonzóvá a látogatók szemében, akkor ne feledj meg a legjobban bevált hagyományoklról se: regisztrálj a linken az online marketing klasszikus módszerét ismertető, ingyenes előadásra!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...