Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Az online marketing friss mesternégyese

 

1. Chatbotok

Engedd át az ügyfélszolgálatot a chatbotoknak! Az online marketing egyik legnagyobb előnye, hogy azonnali visszajelzést biztosít a vásárlók és a cég számára is. Ebben segítenek a chatbotok, amelyek az oldaladon elhelyezve a látogatók leggyakrabban ismételt kérdéseire azonnali választ tudnak adni. 

Ez nagyon fontos, hiszen a folyamatos kommunikáció bizalmat alakíthat ki a vásárlóban, így nagyobb eséllyel marad az oldalon, illetve tér vissza oda. A virtuális ügyfélszolgálat ugyanakkor megspórolja a személyi munkaerő költségeit is, illetve Te is folyamatos visszajelzést kapsz arról, hogy éppen mire kíváncsiak leginkább a látogatóid, ezekre az adatokra pedig alapozhatod az újonnan megjelenő tartalmaidat.

 

2. Omni-channel marketing

Már rég túlvagy az egy felületen keresztül történő hirdetéseken. Elkezdted több csatornán keresztül megjeleníteni a hirdetéseidet. Lehet ezt még fokozni? Bizony, lehet. Ismerkedj meg az omni-channel online marketing stratégiájával, amely ugyanúgy több csatornán keresztül kívánja elérni a vevőket, azonban ezek a csatornák nem egymás mellett, külön-külön működnek, hanem egymással összeköttetésben vannak. 

Tehát az omni-channel marketing integrálja a különböző csatornákat, utalnak egymásra, a vásárló pedig mindig igényeinek megfelelő tartalmat fog kapni. Mivel ez egy viszonylag friss online marketing módszer, még nem olyan népszerű, ezért érdemes még a legelején megcsípni, és meglepni a látogatóinkat ezzel a fajta kommunikációval.

 

3. Virtuális valóság

Bár még mindig nehéz elfogadni, hogy abban a világban élünk, amelyről évekkel ezelőtt még álmodni sem mertünk volna, mégsem érdemes szemet hunyni a modern technológia nyújtotta lehetőségek felett. A virtuális valóság már egyáltalán nem luxus. Saját termékeinkkel már anélkül is interakcióba léphetnek a vásárlók, hogy megvennék azokat. Olyan ez, mint egy kóstolás.

Telefonjaik kameráján keresztül valós térben helyezhetik el termékeinket, tisztában lehetnek konkrét méreteikkel, reális kinézetükkel, mindezt saját otthonuk kényelmében. A virtuális valóságot online marketingként eddig leginkább bútoráruházak, autómárkák alkalmazták, de természetesen a határ a csillagos ég: segíts te is vásárlóidnak, hogy elűzzék az első vásárlás kockázataitól való félelmet, és mutasd meg nekik, milyen fantasztikus is a terméked!

 

4. Felhasználók által generált tartalom

Vond be látogatóidat az online marketing tevékenységeidbe! Indíts játékot, találj ki számukra kihívást, kérj tőlük szívességet, állj ki egy jó ügy mellett, és biztasd őket is erre: a lényeg, hogy különböző csatornákon kreáljanak és megosszanak a cégeddel, kampányoddal kapcsolatos tartalmakat. 

Remek lehetőség ez a #hashtagek megvillantására. Minden felhasználó által megosztott kép, videó, üzenet mellett szerepeljen olyan kattintható szöveg, amely elvezet végül a Te felületedre! 

Nem csak ingyen szerzett új követőkről, megjelenésről, reklámról beszélünk, de a már meglévő követőidben is erősíted így a pozitív véleményt, hiszen bevonod, szórakoztatod őket, erre pedig bizony emlékezni fognak a későbbiekben.
 

Természetesen ez csak egy kis része azoknak az új, online marketinggel kapcsolatos lehetőségeknek, amelyeket kipróbálhatsz, hogy népszerűsítsd oldaladat. 

De ha arra vagy kíváncsi, hogyan teheted marketingkommunikációdat vonzóvá a látogatók szemében, akkor ne feledj meg a legjobban bevált hagyományoklról se: regisztrálj a linken az online marketing klasszikus módszerét ismertető, ingyenes előadásra!

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...