Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Hozd ki a Pinterestből a maximumot!

Mivel a Pinterest egyszerre tölt be közösségi média és keresőmotor szerepet, ezért kész aranybánya mindazoknak, akik ezen az oldalon szeretnének hirdetni, és ezáltal követőket, látogatókat, vásárlókat szerezni saját tartalmukhoz. Azonban, hogy megfelelően használjuk ki a Pinterest nyújtotta lehetőségeket, érdemes tudnunk, mi alapján és hol jeleníti meg a különböző tartalmakat a látogatók főoldalán. Ha ismerjük ezeket a tényezőket, úgy alakíthatjuk saját táblánkat és pinjeinket, hogy azok a maximális megjelenést és kattintást hozzák számunkra.
 

A Pinterest-algoritmus lépésről lépésre

A Pinterest algoritmusa négy fő szemponton alapszik. Ha a felhasználó minden szempontnak megfelel, a legideálisabb helyzetben találhatja magát. Ez az eljárási szabály minden kis tényező minőségét figyeli, ez alapján sorolja be a tartalmakat.
 

1. A domain minősége: Az algoritmus elsősorban arra figyel oda, hogy a pinjeidhez kötött weboldalad milyen népszerűségnek örvend. Minél népszerűbbek ezek a pinek, annál jobb minőségűnek titulálja majd az oldalt. Hogy ezt elérd, első lépésként mindenképp nyiss egy business fiókot, hiszen innen látszik majd, hogy üzleti céllal csatlakoztál. Ezután add hozzá a fiókodhoz az oldalad, majd engedélyezd a „rich pinek” használatát a weboldaladon, ahonnan ezáltal bárki kitűzheti tartalmaidat a Pinterestre. Ezután már csak arra kell ügyelned, hogy sűrűn ossz meg jó minőségű tartalmakat, hiszen ezek vonzzák majd a követőket.
 
2. A pinek minősége: Ez a pillér talán a legegyszerűbben leírható: minél több reakció érkezik a pinre a felhasználóktól, annál jobb minőségűnek látja az algoritmus. Próbáld meg a lehető legvonzóbbá tenni a tartalmad megnyerő címekkel, releváns kulcsszavakkal, minőségi, érdekes képekkel!
 
3. A pinner minősége: Hogy ki az a pinner? Te magad. Igen, a Pinterest még erre is figyel. Milyen gyakran osztasz meg pineket? Milyen népszerűek ezek? Hogyan viszonyulsz a többi pinnerhez? Mennyire vagy aktív? Ezekre a tényezőkre kíváncsi leginkább az algoritmus, ezeknek a szempontoknak kell megfelelned, hogy megkaphasd a „minőségi pinner kitüntetést” a Pinteresttől.
 
4. Relevancia: Végül, de nem utolsósorban figyelj oda arra, hogy a közönségednek megfelelő kulcsszavakat használd a képleírásaidban! A rendszer a követők leggyakoribb kereséseihez, keresési előzményeihez, érdeklődéséhez hasonlítja a tartalmaidat, ha pedig közel állnak a kulcsszavak, témák ezekhez a tényezőkhöz, akkor nyert ügyed van. Fontos odafigyelned ezért a követőidre: mindig naprakésznek kell lenned azzal kapcsolatban, hogy mi számukra a legrelevánsabb tartalom.
 
Gondolj ezekre az egyszerű alapszabályokra a mindennapokban, és biztos lehetsz benne, hogy a Pinterest algoritmusa kegyes lesz hozzád, és minél több emberhez eljuttatja a tartalmaidat!
 
Szeretnél többet megtudni az alternatív közösségi médiumok használatáról? Pont van erről egy remek könyvünk ezen a linken! 
További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...