Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Hozd ki a Pinterestből a maximumot!

Mivel a Pinterest egyszerre tölt be közösségi média és keresőmotor szerepet, ezért kész aranybánya mindazoknak, akik ezen az oldalon szeretnének hirdetni, és ezáltal követőket, látogatókat, vásárlókat szerezni saját tartalmukhoz. Azonban, hogy megfelelően használjuk ki a Pinterest nyújtotta lehetőségeket, érdemes tudnunk, mi alapján és hol jeleníti meg a különböző tartalmakat a látogatók főoldalán. Ha ismerjük ezeket a tényezőket, úgy alakíthatjuk saját táblánkat és pinjeinket, hogy azok a maximális megjelenést és kattintást hozzák számunkra.
 

A Pinterest-algoritmus lépésről lépésre

A Pinterest algoritmusa négy fő szemponton alapszik. Ha a felhasználó minden szempontnak megfelel, a legideálisabb helyzetben találhatja magát. Ez az eljárási szabály minden kis tényező minőségét figyeli, ez alapján sorolja be a tartalmakat.
 

1. A domain minősége: Az algoritmus elsősorban arra figyel oda, hogy a pinjeidhez kötött weboldalad milyen népszerűségnek örvend. Minél népszerűbbek ezek a pinek, annál jobb minőségűnek titulálja majd az oldalt. Hogy ezt elérd, első lépésként mindenképp nyiss egy business fiókot, hiszen innen látszik majd, hogy üzleti céllal csatlakoztál. Ezután add hozzá a fiókodhoz az oldalad, majd engedélyezd a „rich pinek” használatát a weboldaladon, ahonnan ezáltal bárki kitűzheti tartalmaidat a Pinterestre. Ezután már csak arra kell ügyelned, hogy sűrűn ossz meg jó minőségű tartalmakat, hiszen ezek vonzzák majd a követőket.
 
2. A pinek minősége: Ez a pillér talán a legegyszerűbben leírható: minél több reakció érkezik a pinre a felhasználóktól, annál jobb minőségűnek látja az algoritmus. Próbáld meg a lehető legvonzóbbá tenni a tartalmad megnyerő címekkel, releváns kulcsszavakkal, minőségi, érdekes képekkel!
 
3. A pinner minősége: Hogy ki az a pinner? Te magad. Igen, a Pinterest még erre is figyel. Milyen gyakran osztasz meg pineket? Milyen népszerűek ezek? Hogyan viszonyulsz a többi pinnerhez? Mennyire vagy aktív? Ezekre a tényezőkre kíváncsi leginkább az algoritmus, ezeknek a szempontoknak kell megfelelned, hogy megkaphasd a „minőségi pinner kitüntetést” a Pinteresttől.
 
4. Relevancia: Végül, de nem utolsósorban figyelj oda arra, hogy a közönségednek megfelelő kulcsszavakat használd a képleírásaidban! A rendszer a követők leggyakoribb kereséseihez, keresési előzményeihez, érdeklődéséhez hasonlítja a tartalmaidat, ha pedig közel állnak a kulcsszavak, témák ezekhez a tényezőkhöz, akkor nyert ügyed van. Fontos odafigyelned ezért a követőidre: mindig naprakésznek kell lenned azzal kapcsolatban, hogy mi számukra a legrelevánsabb tartalom.
 
Gondolj ezekre az egyszerű alapszabályokra a mindennapokban, és biztos lehetsz benne, hogy a Pinterest algoritmusa kegyes lesz hozzád, és minél több emberhez eljuttatja a tartalmaidat!
 
Szeretnél többet megtudni az alternatív közösségi médiumok használatáról? Pont van erről egy remek könyvünk ezen a linken! 
További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...