Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Hozd ki a Pinterestből a maximumot!

Mivel a Pinterest egyszerre tölt be közösségi média és keresőmotor szerepet, ezért kész aranybánya mindazoknak, akik ezen az oldalon szeretnének hirdetni, és ezáltal követőket, látogatókat, vásárlókat szerezni saját tartalmukhoz. Azonban, hogy megfelelően használjuk ki a Pinterest nyújtotta lehetőségeket, érdemes tudnunk, mi alapján és hol jeleníti meg a különböző tartalmakat a látogatók főoldalán. Ha ismerjük ezeket a tényezőket, úgy alakíthatjuk saját táblánkat és pinjeinket, hogy azok a maximális megjelenést és kattintást hozzák számunkra.
 

A Pinterest-algoritmus lépésről lépésre

A Pinterest algoritmusa négy fő szemponton alapszik. Ha a felhasználó minden szempontnak megfelel, a legideálisabb helyzetben találhatja magát. Ez az eljárási szabály minden kis tényező minőségét figyeli, ez alapján sorolja be a tartalmakat.
 

1. A domain minősége: Az algoritmus elsősorban arra figyel oda, hogy a pinjeidhez kötött weboldalad milyen népszerűségnek örvend. Minél népszerűbbek ezek a pinek, annál jobb minőségűnek titulálja majd az oldalt. Hogy ezt elérd, első lépésként mindenképp nyiss egy business fiókot, hiszen innen látszik majd, hogy üzleti céllal csatlakoztál. Ezután add hozzá a fiókodhoz az oldalad, majd engedélyezd a „rich pinek” használatát a weboldaladon, ahonnan ezáltal bárki kitűzheti tartalmaidat a Pinterestre. Ezután már csak arra kell ügyelned, hogy sűrűn ossz meg jó minőségű tartalmakat, hiszen ezek vonzzák majd a követőket.
 
2. A pinek minősége: Ez a pillér talán a legegyszerűbben leírható: minél több reakció érkezik a pinre a felhasználóktól, annál jobb minőségűnek látja az algoritmus. Próbáld meg a lehető legvonzóbbá tenni a tartalmad megnyerő címekkel, releváns kulcsszavakkal, minőségi, érdekes képekkel!
 
3. A pinner minősége: Hogy ki az a pinner? Te magad. Igen, a Pinterest még erre is figyel. Milyen gyakran osztasz meg pineket? Milyen népszerűek ezek? Hogyan viszonyulsz a többi pinnerhez? Mennyire vagy aktív? Ezekre a tényezőkre kíváncsi leginkább az algoritmus, ezeknek a szempontoknak kell megfelelned, hogy megkaphasd a „minőségi pinner kitüntetést” a Pinteresttől.
 
4. Relevancia: Végül, de nem utolsósorban figyelj oda arra, hogy a közönségednek megfelelő kulcsszavakat használd a képleírásaidban! A rendszer a követők leggyakoribb kereséseihez, keresési előzményeihez, érdeklődéséhez hasonlítja a tartalmaidat, ha pedig közel állnak a kulcsszavak, témák ezekhez a tényezőkhöz, akkor nyert ügyed van. Fontos odafigyelned ezért a követőidre: mindig naprakésznek kell lenned azzal kapcsolatban, hogy mi számukra a legrelevánsabb tartalom.
 
Gondolj ezekre az egyszerű alapszabályokra a mindennapokban, és biztos lehetsz benne, hogy a Pinterest algoritmusa kegyes lesz hozzád, és minél több emberhez eljuttatja a tartalmaidat!
 
Szeretnél többet megtudni az alternatív közösségi médiumok használatáról? Pont van erről egy remek könyvünk ezen a linken! 
További bejegyzések

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...

Pénzt hozó népszerűség: az online márkaépítés alapjairól

A márkaépítés első számú fóruma az internet, mert sokszor még hirdetnie sem kell annak, aki itt rokonszenves és profi benyomást kelt. A legnépszerűbb márkák kommunikációja ma már nem az egyoldalú, harsogó monológ, mert a legjobbak folyamatosan figyelnek az érdeklődők problémáira, és válaszolnak a célpiac által feltett kérdésekre. De mi kell még ahhoz, hogy pénzt hozó márkád legyen?

Olvasom tovább...

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

A kommunikációs terv azért hasznos, mert aki tervez, az a jövőnek él, és nem csak a pillanatnyi problémamegoldásnak. Mi több, egy tavalyi felmérés szerint azok a kommunikációs tervvel rendelkező cégek, amelyek írott, dokumentált stratégiát követtek, 313%-kal nagyobb valószínűséggel számoltak be a kampányaik sikeréről, mint a csupán menetközben rögtönző társaik. (Forrás: a CoSchedule 100 országban végzett, 3 599 cégre kiterjedő kutatása.)

Olvasom tovább...