Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Hozd ki a Pinterestből a maximumot!

Mivel a Pinterest egyszerre tölt be közösségi média és keresőmotor szerepet, ezért kész aranybánya mindazoknak, akik ezen az oldalon szeretnének hirdetni, és ezáltal követőket, látogatókat, vásárlókat szerezni saját tartalmukhoz. Azonban, hogy megfelelően használjuk ki a Pinterest nyújtotta lehetőségeket, érdemes tudnunk, mi alapján és hol jeleníti meg a különböző tartalmakat a látogatók főoldalán. Ha ismerjük ezeket a tényezőket, úgy alakíthatjuk saját táblánkat és pinjeinket, hogy azok a maximális megjelenést és kattintást hozzák számunkra.
 

A Pinterest-algoritmus lépésről lépésre

A Pinterest algoritmusa négy fő szemponton alapszik. Ha a felhasználó minden szempontnak megfelel, a legideálisabb helyzetben találhatja magát. Ez az eljárási szabály minden kis tényező minőségét figyeli, ez alapján sorolja be a tartalmakat.
 

1. A domain minősége: Az algoritmus elsősorban arra figyel oda, hogy a pinjeidhez kötött weboldalad milyen népszerűségnek örvend. Minél népszerűbbek ezek a pinek, annál jobb minőségűnek titulálja majd az oldalt. Hogy ezt elérd, első lépésként mindenképp nyiss egy business fiókot, hiszen innen látszik majd, hogy üzleti céllal csatlakoztál. Ezután add hozzá a fiókodhoz az oldalad, majd engedélyezd a „rich pinek” használatát a weboldaladon, ahonnan ezáltal bárki kitűzheti tartalmaidat a Pinterestre. Ezután már csak arra kell ügyelned, hogy sűrűn ossz meg jó minőségű tartalmakat, hiszen ezek vonzzák majd a követőket.
 
2. A pinek minősége: Ez a pillér talán a legegyszerűbben leírható: minél több reakció érkezik a pinre a felhasználóktól, annál jobb minőségűnek látja az algoritmus. Próbáld meg a lehető legvonzóbbá tenni a tartalmad megnyerő címekkel, releváns kulcsszavakkal, minőségi, érdekes képekkel!
 
3. A pinner minősége: Hogy ki az a pinner? Te magad. Igen, a Pinterest még erre is figyel. Milyen gyakran osztasz meg pineket? Milyen népszerűek ezek? Hogyan viszonyulsz a többi pinnerhez? Mennyire vagy aktív? Ezekre a tényezőkre kíváncsi leginkább az algoritmus, ezeknek a szempontoknak kell megfelelned, hogy megkaphasd a „minőségi pinner kitüntetést” a Pinteresttől.
 
4. Relevancia: Végül, de nem utolsósorban figyelj oda arra, hogy a közönségednek megfelelő kulcsszavakat használd a képleírásaidban! A rendszer a követők leggyakoribb kereséseihez, keresési előzményeihez, érdeklődéséhez hasonlítja a tartalmaidat, ha pedig közel állnak a kulcsszavak, témák ezekhez a tényezőkhöz, akkor nyert ügyed van. Fontos odafigyelned ezért a követőidre: mindig naprakésznek kell lenned azzal kapcsolatban, hogy mi számukra a legrelevánsabb tartalom.
 
Gondolj ezekre az egyszerű alapszabályokra a mindennapokban, és biztos lehetsz benne, hogy a Pinterest algoritmusa kegyes lesz hozzád, és minél több emberhez eljuttatja a tartalmaidat!
 
Szeretnél többet megtudni az alternatív közösségi médiumok használatáról? Pont van erről egy remek könyvünk ezen a linken! 
További bejegyzések

Egyik hozza a másikat: ügyfélkörépítés üzleti kommunikáció által

Nehéz megszerezni, de elveszteni egy pillanat műve! Profi üzleti kommunikáció nélkül könnyen máshoz pártol át az ügyfeled. Mit kell tenned, hogy még a legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyesmi veled? És hogyan érhetnéd el, hogy a régi ügyfeleid újabbaknak ajánljanak, úgy, hogy hirdetésekre szinte ne is kelljen költened?

Olvasom tovább...

A szövegírás csúcsa: tippek a pénzt hozó érkezőoldalhoz

Egy online hirdetési kampány legfontosabb részeként és profi szövegírás erőpróbájaként az érkezőoldal (a landing page vagy landing oldal) az a weboldal, amelyre egy linken keresztül érkezik az internetező. A link egy rövid hirdetés részeként jelent meg, és sikeresen elhozta az érdeklődőt arra az oldalra, ahol kiderül: lesz-e folytatás, konverzió (értsd: az érdeklődő ügyféllé történő átalakítása), azaz vásárlás és haszon. Ahhoz, hogy elérd a további kattintásokat, felhívjuk a figyelmed pár fontos szempontra az érkezőoldal megtervezésénél.

Olvasom tovább...