Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Nemrég történt itthon Curtissel, az ismert rapperrel, hogy keményen belegázoltak a magánéletébe. Mellesleg megpróbálták az általa választott és dicsért drogrehabprogramot elhitelteleníteni. 
 
A sztorinak azonban nem lett jó vége. És ennek nagyon komoly tanulsága van! Az, hogy hosszú távon csak az etikus út a járható, ezért kutya kötelesség a forrásoknak alaposan utánamenni, és a tényszerűen igazat írni. Az internet által biztosított korlátlan nyilvánosság korában percek alatt lelepleződik minden „kis” csalás és csúsztatás.
 
Curtis esetében az újságíró szenvedélybetegnek adva ki magát, hogy megtévessze a forrást, „oknyomozó riportot” készített a helyszínen. Csakhogy, amint azt Sebestyén Balázs a Rádió 1 műsorában igen szépen kidomborította (a Balázsék című reggeli műsorban): „A valódi oknyomozás ott indult volna, ha bent maradsz egy hetet… Így, hogy bent voltál egy napot, és eljöttél, ez csak nagyon a felszín. Én, mint műsorkészítő, nem tudtam meg semmi újat azonkívül, amit Curtis is elmondott.”
 
De nem csupán a rádiósok hiányolhatták teljes joggal a valódi oknyomozó munkát, a tárgyilagosságot és az előítéletmentességet. Hanem bárki belegondolhat a kérdésbe: ki a megmondhatója, hogy egy módszer működik-e, és használ-e, ha nem éppen az érintett? 
 
Vajon az a fontos, hogy egy drogrehabnak a sajtó általi megítélése jó legyen – vagy sokkal inkább magának az érintettnek, Curtisnek hihetünk, illetve azoknak a százaknak és (világszerte) ezreknek, akik úgy érzik, hogy valami segít rajtuk, és értéket ad számukra?
 
Van egy elméleti álláspont, amit pragmatizmusnak neveznek. Eszerint egy elmélet igazsága  vagy helyessége annak gyakorlati működőképességében és eredményességében nyilvánul meg. Ha ebből a szempontból stimmel a terméked vagy a szolgáltatásod, akkor rá se ránts, hogy mit „oknyomoznak” ki róla, mert az, aki egyedül számít: a gondoskodásodra bízott Ügyfeled jót fog mondani a cégedről.

Ha kíváncsi vagy, mitől működik jól egy céges blog valójában, gyere el április 11-én ingyenes blog írás előadásunkra>> 

További bejegyzések

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...