Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Nemrég történt itthon Curtissel, az ismert rapperrel, hogy keményen belegázoltak a magánéletébe. Mellesleg megpróbálták az általa választott és dicsért drogrehabprogramot elhitelteleníteni. 
 
A sztorinak azonban nem lett jó vége. És ennek nagyon komoly tanulsága van! Az, hogy hosszú távon csak az etikus út a járható, ezért kutya kötelesség a forrásoknak alaposan utánamenni, és a tényszerűen igazat írni. Az internet által biztosított korlátlan nyilvánosság korában percek alatt lelepleződik minden „kis” csalás és csúsztatás.
 
Curtis esetében az újságíró szenvedélybetegnek adva ki magát, hogy megtévessze a forrást, „oknyomozó riportot” készített a helyszínen. Csakhogy, amint azt Sebestyén Balázs a Rádió 1 műsorában igen szépen kidomborította (a Balázsék című reggeli műsorban): „A valódi oknyomozás ott indult volna, ha bent maradsz egy hetet… Így, hogy bent voltál egy napot, és eljöttél, ez csak nagyon a felszín. Én, mint műsorkészítő, nem tudtam meg semmi újat azonkívül, amit Curtis is elmondott.”
 
De nem csupán a rádiósok hiányolhatták teljes joggal a valódi oknyomozó munkát, a tárgyilagosságot és az előítéletmentességet. Hanem bárki belegondolhat a kérdésbe: ki a megmondhatója, hogy egy módszer működik-e, és használ-e, ha nem éppen az érintett? 
 
Vajon az a fontos, hogy egy drogrehabnak a sajtó általi megítélése jó legyen – vagy sokkal inkább magának az érintettnek, Curtisnek hihetünk, illetve azoknak a százaknak és (világszerte) ezreknek, akik úgy érzik, hogy valami segít rajtuk, és értéket ad számukra?
 
Van egy elméleti álláspont, amit pragmatizmusnak neveznek. Eszerint egy elmélet igazsága  vagy helyessége annak gyakorlati működőképességében és eredményességében nyilvánul meg. Ha ebből a szempontból stimmel a terméked vagy a szolgáltatásod, akkor rá se ránts, hogy mit „oknyomoznak” ki róla, mert az, aki egyedül számít: a gondoskodásodra bízott Ügyfeled jót fog mondani a cégedről.

Ha kíváncsi vagy, mitől működik jól egy céges blog valójában, gyere el április 11-én ingyenes blog írás előadásunkra>> 

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...