A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

De mi a sikeres blog titka? Mit érdemes megtanulni a legnagyobbaktól?

Ha tanácstalan vagy a blogírással kapcsolatban, érdemes már nagy sikernek örvendő blogokat felkeresni, melyek segítenek megtalálni a saját utadat. 
 
1. A tavalyi év legsikeresebb blogja a Huffington Post nevű oldal volt, havi 110 millió látogatóval, valamint 14 millió dolláros havi bevétellel. A blog 2005-ben indult, amikor még alig volt látogatója, tehát az első fontos lecke a kitartás; ne várd, hogy az első blogbejegyzés hozza meg az áhított sikert!
 
2. Üzleti téren a legkiemelkedőbb blog a Business Insider, amely üzleti híreket elemez. Amit a legfontosabb tőlük megtanulni: ismerd az olvasóközönséged! Ha tudatosítod, hogy az olvasóidat milyen témák érdeklik a legjobban, hogy milyen hosszúságú cikkeket hajlandók elolvasni, és milyen gyakorisággal, már szinte nyert ügyed van!
 
3. A Mashable erőssége, hogy felismeri a gyorsan változó világ előnyeit. Legyél aktív minél több közösségi oldalon (Facebook, Instagram, Twitter), kövesd a trendeket, és máris rengeteg új követőre tehetsz szert.
 
4. A LifeHacker tippek és trükkök egyszerű megosztóportálja, de amit az üzleti életben is el lehet tőlük lesni, az a tanácsadás fontossága. Az emberek szeretnek olyan cikkeket olvasni, amelyek tanácsokat adnak nekik, hogy miként tudnának fejlődni az élet bármely területén.
 
5. A Verge nevű oldal a gyorsaságával tűnik ki vetélytársai közül, valamint azzal, hogy számításba veszi, hogy miként érdemes megfogalmazni, tálalni egy-egy témát az olvasóknak. Érdemes figyelni arra, hogy ne tűzdeld tele a blogodat érthetetlen szavakkal, ne ezzel próbáld lenyűgözni az olvasókat. Sokkal fontosabb, hogy élvezhető legyen az olvasása. A sebesség pedig a híreknél számít; nagy előny, ha a Te oldaladon olvashatják először az emberek a friss szakmai híreket!
 
6. Végül egy olyan oldaltól is lehet tanulni, mely egyáltalán nem a profizmusáról ismert. Perez Hilton sok támadást kapott, hiszen gyakran hiteltelen pletykákat osztott meg a közönségével. Hírességekről szóltak a sztorik, egyszerű kattintásvadász cikkekkel. Hogy mi az, amit mégis érdemes megjegyezni? Nincs olyan, hogy rossz marketing! Perez Hilton 2005 óta van jelen a blogok közt, mára pedig havi 575 ezer dollárt keres a fent említettek ellenére is. A tanulság azonban nem az, hogy ne csekkold a forrásaidat, és hogy a kattintásért akár hiteltelenné is válhatsz. Hanem arra kell figyelned, hogy hosszú távon csak az etikus út a járható, feltéve, hogy nem akarsz pereskedni, és ha azt is szeretnéd, hogy nyugodtan alhass éjszaka.
 
Ami pedig a legfontosabb, és közös az összes sikeres blogban: kezdd el! Ha kérdésed lenne, keress minket bizalommal, vagy gyere el erre a tréningre, amely érinteni fogja a sikeres blog működtetését is!
 
További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...