A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól! - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

De mi a sikeres blog titka? Mit érdemes megtanulni a legnagyobbaktól?

Ha tanácstalan vagy a blogírással kapcsolatban, érdemes már nagy sikernek örvendő blogokat felkeresni, melyek segítenek megtalálni a saját utadat. 
 
1. A tavalyi év legsikeresebb blogja a Huffington Post nevű oldal volt, havi 110 millió látogatóval, valamint 14 millió dolláros havi bevétellel. A blog 2005-ben indult, amikor még alig volt látogatója, tehát az első fontos lecke a kitartás; ne várd, hogy az első blogbejegyzés hozza meg az áhított sikert!
 
2. Üzleti téren a legkiemelkedőbb blog a Business Insider, amely üzleti híreket elemez. Amit a legfontosabb tőlük megtanulni: ismerd az olvasóközönséged! Ha tudatosítod, hogy az olvasóidat milyen témák érdeklik a legjobban, hogy milyen hosszúságú cikkeket hajlandók elolvasni, és milyen gyakorisággal, már szinte nyert ügyed van!
 
3. A Mashable erőssége, hogy felismeri a gyorsan változó világ előnyeit. Legyél aktív minél több közösségi oldalon (Facebook, Instagram, Twitter), kövesd a trendeket, és máris rengeteg új követőre tehetsz szert.
 
4. A LifeHacker tippek és trükkök egyszerű megosztóportálja, de amit az üzleti életben is el lehet tőlük lesni, az a tanácsadás fontossága. Az emberek szeretnek olyan cikkeket olvasni, amelyek tanácsokat adnak nekik, hogy miként tudnának fejlődni az élet bármely területén.
 
5. A Verge nevű oldal a gyorsaságával tűnik ki vetélytársai közül, valamint azzal, hogy számításba veszi, hogy miként érdemes megfogalmazni, tálalni egy-egy témát az olvasóknak. Érdemes figyelni arra, hogy ne tűzdeld tele a blogodat érthetetlen szavakkal, ne ezzel próbáld lenyűgözni az olvasókat. Sokkal fontosabb, hogy élvezhető legyen az olvasása. A sebesség pedig a híreknél számít; nagy előny, ha a Te oldaladon olvashatják először az emberek a friss szakmai híreket!
 
6. Végül egy olyan oldaltól is lehet tanulni, mely egyáltalán nem a profizmusáról ismert. Perez Hilton sok támadást kapott, hiszen gyakran hiteltelen pletykákat osztott meg a közönségével. Hírességekről szóltak a sztorik, egyszerű kattintásvadász cikkekkel. Hogy mi az, amit mégis érdemes megjegyezni? Nincs olyan, hogy rossz marketing! Perez Hilton 2005 óta van jelen a blogok közt, mára pedig havi 575 ezer dollárt keres a fent említettek ellenére is. A tanulság azonban nem az, hogy ne csekkold a forrásaidat, és hogy a kattintásért akár hiteltelenné is válhatsz. Hanem arra kell figyelned, hogy hosszú távon csak az etikus út a járható, feltéve, hogy nem akarsz pereskedni, és ha azt is szeretnéd, hogy nyugodtan alhass éjszaka.
 
Ami pedig a legfontosabb, és közös az összes sikeres blogban: kezdd el! Ha kérdésed lenne, keress minket bizalommal, vagy gyere el erre a tréningre, amely érinteni fogja a sikeres blog működtetését is!
 
További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...