Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Tippek az ütős hírlevél megírásához

Hogy miért is kell egyáltalán a hírlevél? Van egy gondosan, profin megszerkesztett honlapod, rendszeresen posztolsz a közösségi oldalakon, netán blogolsz is, azonban a rendszeres látogatók begyűjtése állandó kihívás és feladat a vállalkozásod életében. Ilyenkor ez egy plusz lehetőség és platform nem csak a már meglévő látogatókkal fenntartott kapcsolatod gondozásában, figyelmük megtartásában, hanem az új érdeklődők bevonzásában is.

A következő szempontokra kell figyelned:

1. Tárgymező, tárgysor

Ide ne egyszerűen címet írj, hanem zseniális címet! Gondold végig, hogy mi az, amire Te magad is kattintasz. Frappáns legyen és figyelemfelkeltő, azonban ne ess bele abba a hibába, hogy az olvasó nem azt kapja majd a hírlevél elolvasása után, amit a tárgysorban ígértél neki! Hiteltelenné és szenzációhajhásszá válhatsz. Olyan szófordulatokat is használhatsz, melyek valahonnan ismerősek lehetnek az olvasó számára, pl. népszerű filmekből.

2.  A hírlevél tartalma

A hírlevél szempontjából fontos a rendszeresség. Azonban annak tartalma legyen érdekes, és érezze azt az olvasó, hogy kapott valami újat, és nem csak az idejét raboltad. Gondold végig a témát, és inkább küldj hetente egyszer hírlevelet, de annak jelentősége, eseményjellege legyen, mintsem háromnaponta az elhanyagolható témák a spamban landoljanak. 

3. Weboldalad, közösségi profilod

A hírlevél nem egy zsákutca, ahol leparkol az olvasó, majd dolga végeztével továbbáll. A célja, hogy irányítson valahová, hogy a címzett meglelje általa a felkínált terméket, vagyis megoldást találjon a problémájára. Gondold végig, hogy a honlap/webáruház/profil, ahová eljuttatod a címzettet, eléggé átlátható, felhasználóbarát-e.

4. Kapcsolat

Tudjuk, hogy mindenki rohan. Ezért adj lehetőséget az ügyfeleknek, hogy azonnal el tudjanak érni, ha éppen nincs kedvük, idejük a honlapodon böngészni! Telefonszám, e-mail, facebook, térkép… rádióhullámok :) 

5. Időzítés

Megvan ennek is a pszichológiája. A reggeli órákban a hírlevél mindig nagyobb célcsoportot ér el. A reggeli kávé gőzölgő illata hírlevél olvasásra csábíthat. 

6. Kép, kép, videó, videó, kép

Sajnos vagy nem, a mai ember olvasási kultúrája egészen más, mint őseié. Ha képpel, videotartalommal színesíted közlendődet, sokkal többen érnek el. Mindig a témádnak megfelelő illusztrációt válassz!

7. Legyen okos!

Ma már tilos csak asztali gépben gondolkoznia egy korszerű hírlevél írójának. Legyen az írásod okostelefonfelhasználó-barát!

8. Vezesd az olvasódat!

Ne az orránál fogva persze, de a figyelmét, érdeklődését és a cselekvését mindenképp! Add meg neki az útvonalat, hogy eljusson oda, ahol a megoldást találhatja, továbbá segíts neki, hogy pluszmunka nélkül rátaláljon az általad kínált lehetőségekre.

9. Tesztelj!

Menj végig lépésről lépésre azokon a pontokon, amelyeket az olvasódnak nyújtasz! A több szem többet lát elv itt is barátod lehet. Vond be ismerőseidet, mert visszajelzésük hasznodra lesz a felhasználóbarát élmény elérésében

10. Egérút

Hiába tettél meg mindent, hiába érdekesek az írásaid, és kitűnő a weboldalad, mindenkinek nem tudsz, nem is lehet (sőt nem kell!) megfelelni. A hírlevél alján adj lehetőséget a leiratkozásra, és sose búsulj azon, aki menni akar.

Sok a szempont, persze, de a gyakorlat nem ördöngösség. Ráadásul ezen a díjtalan előadáson további tippeket kaphatsz hírlevél írásához is!

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...