Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Miért lényeges a hírlevél lista karbantartása?

Habár jó érzéssel tölthet el, ha látod, hogy milyen sok ember iratkozott már fel hírleveledre, nem árt megvizsgálni, hogy ezek közül az emberek közül mennyi azoknak a száma, akik valóban rá is kattintanak a Tőled érkező levélre, és nem ítélik halálra anélkül, hogy akár csak egy pillantást is vetnének rá. 

Hogy miért szükséges tudnod azt, hogy kik az aktív tagok? Erre a kérdésre egyszerű a válasz. A célközönségedet nem azok alkotják, akiket hidegen hagy az a tartalom, ami az általad kiküldött hírlevelekben olvasható. Nem rájuk kell tehát fókuszálnod, az ő e-mail címük feleslegesen van ott a címjegyzékben. 

Hogyan szűrheted ki az inaktív feliratkozókat?

Nagyon egyszerűen: nézd meg a levelezőrendszeredben, hogy a listád mekkora részét teszik ki a teljesen inaktív felhasználók. Ők azok, akiket az imént emlegettem: kapnak ugyan levelet, de nem nyitják meg. Velük kapcsolatban azt érdemes eldönteni, hogy mi az az időhatár, ami után törlöd az adott személyt a listádról. Tehát, mekkora időtartamot határozol meg magadban limitként, hogy ha azon túl nem nyit meg egyetlen tőled érkező hírlevelet sem, akkor törölni fogod a listáról. 

Abban az esetben, ha valaki hetek óta, esetleg egy-két hónapja nem nyitott meg egyetlen tőled érkező levelet sem, még nincs veszve minden. Ilyenkor érdemes lehet kiküldeni valamilyen kedvezményt, kupont, hátha ezekre rákattint az illető, és ismét a hírlevélolvasóid táborát gyarapítja.

Más a helyzet akkor, ha valaki már több, mint egy éve nem nyitott meg egyetlen hírlevelet sem. Érdemes ugyan nála is kedvezménnyel vagy kuponnal próbálkozni, de ha ez sem válik be, akkor jobban jársz, ha törlöd a listádról.

Mit tegyünk, ha a hírlevél listán elhunytak is szerepelnek?

Sajnos óhatatlan, hogy belefuss olyan helyzetbe, amikor a levelezőlistádra feliratkozott személyek közül időközben egy vagy több személy is meghalt. Ilyenkor elsődleges szempont a diszkréció, hiszen a családtagokat akár rosszul is érinthetik a Tőled érkező kéretlen levelek, szerencsétlenebb esetben postai küldemények. 

Azért, hogy az ilyen kellemetlenségeket elkerüld, fontos, hogy odafigyelj, nem érkezett-e válaszlevél a családtagoktól, miszerint a címzetted nem él már. Ha ilyen levelet kapsz, akkor mindenhonnan töröld az érintett tagot, és figyelj oda arra is, hogy később se kerüljön vissza az aktív feliratkozottjaid közé!

Mire számíthatsz, ha rendszeresen karbantartod hírlevél listádat? 

Ha a rendszeres karbantartás mellett teszed le a voksodat, akkor egy jól átlátható, valótlan tagoktól mentes hírlevél listát tudhatsz magadénak. 

Egy naprakész hírlevél lista segítségével pedig bármikor reális statisztikát tudsz készíteni a hírlevélolvasóid számát illetően.

A rendszeres karbantartás nem mellesleg pénztárcabarát is, hiszen a levélküldés és a tárhely is plusz költséget jelentenek számodra. Ha listádon csak a tényleges olvasóid szerepelnek, akkor pénzt tudsz megspórolni.

Teremts lehetőséget a leiratkozásra!

Amennyiben minél kevesebb időt szeretnél tölteni a listád karbantartásával, úgy érdemes a „Leiratkozás” lehetőséget jól látható helyre tenni. Ezzel lehetőséget teremtesz olvasóidnak arra, hogy ha valami miatt már nem érdeklődnek az általad szolgáltatott tartalmak iránt, akkor önként és dalolva tehessék meg azt, amit vélhetően te egy-két hónapon belül megtennél: törölhessék magukat a listádról.

Te milyen gyakran ellenőrzöd, hogy feliratkozóid közül ki az, aki aktív, és ki az, aki már nem? 

Régen találkoztunk, vagy még soha? Gyere el a következő ingyenes előadásunkra! 
Itt megtalálod, mi lesz az aktuális téma. 
 

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.12.03.

Csak semmi pánik! Kifogáskezelés alapú marketing eszközök

A marketing eszközök legtöbbje arra összpontosít, hogy kiemelje a termék vagy a szolgáltatás előnyeit. Nem is rossz stratégia! De az ügyféljelöltnek csakhamar az az érzése támad, hogy mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, és innentől máris jönnek a kifogások. Mihez kezdünk velük? Nem kell megijedni!

Olvasom tovább...

Hogyan szórakoztassuk az ügyfeleinket? Online Percek a Mex Rádióban

Még van néhány hét karácsonyig, egyre nagyobb a reklámzaj, egyre nehezebb kitűnni belőle. Lehet, hogy másképp kellene az érdeklődők figyelmét felkeltsük? Ma már sokkal inkább a szórakoztatásról, informálásról szól a közösségi média, mint a konkrét eladásösztönzésről. A felhasználók ugyanis már nem szeretnének reklámokat látni! Sokkal hatékonyabb itt az olyan kommunikáció, amely önmagában is értéket képvisel:  így a megosztásokkal úgy érhetjük el célközönségünket, vásárlóinkat, hogy ők nem érzik ezt reklámnak – így nem is utasítják el!

Olvasom tovább...