B2B marketing – hogyan legyél még hatékonyabb? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

B2B marketing – hogyan legyél még hatékonyabb?

B2B marketing – hogyan legyél még hatékonyabb?

A B2B marketing esetében kulcsfontosságú, hogy tudd, kit, mikor és mivel lehet megkörnyékezni. Hiába tökéletes a terméked, ha rosszkor vagy rossz helyen, ha nem tudod, hogyan kerülj közelebb a kiszemelt üzlettárshoz.

Mennyi idő alatt lesz eredménye a B2B marketing tevékenységnek?

A B2B marketing nem egyik napról a másikra hoz eredményt, hanem viszonylag hosszú idő után – legalább fél év, de nem ritkán ennél több idő – lehet érezni áldásos hatásait. Ezt a tényt a felmerülő költségek szempontjából mindenképpen fontos bekalkulálni. 
A költségeket tekintve nem az a legfontosabb, hogy minél több pénzed legyen, sokkal inkább lényeges az, hogy a felmerülő költségekre mindig tudj reagálni, elkerülve ezáltal a patthelyzetet, amit az esetleges anyagi krízis okozna. 

Mit tehetsz a sikeres B2B marketing érdekében?

Ahhoz, hogy B2B marketing tevékenységed sikeres legyen, elengedhetetlenül fontos a megfelelő kommunikáció. Lehetsz te a legjobb a piacon, ha ezt semmilyen formában, de legalábbis nem a megfelelő módon adod üzlettársaid tudtára. 
Ügyelj arra, hogy B2B kommunikációd során körültekintően járj el! Az alábbi kommunikációs eszközök segítenek abban, hogy még hatékonyabb legyen a B2B marketing tevékenységed:

  • céges weboldal,
  • vállalati blog,
  • arculat.

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy bár cégek közötti üzletkötés a cél, azonban ezek mögött a cégek mögött is emberek állnak. Tehát marketing tevékenységed során fontos, hogy eszedbe jusson, hogy – annak ellenére, hogy üzletet kötsz – valójában egy másik embert szólítasz meg.
Lényeges, hogy a cégedről általad szolgáltatott tartalmak megfelelő minőségűek legyenek. Fontos, hogy a weblapod informatív és naprakész legyen, ahogyan az is elsődleges, hogy az érdeklődő üzletfelek számára rendelkezésre álljon minden fontos információ a cégedet, illetve a terméke(i)det illetően.

Az üzlet megköttetik...

A B2C-ben egyszerű a képlet: a vásárló kiszemeli a megvásárolni kívánt terméket, majd viszonylag rövid idő alatt elhatározza magát annak beszerzésére.
A B2B-ben ez kicsit másként működik, az esetek csupán elenyésző hányadában elegendő egyetlen találkozás ahhoz, hogy az üzlet létrejöjjön – ehhez az esetek túlnyomó többségében alaposabb „ismerkedésre” van szükség.

A B2B marketing jelentősége

  • A B2B marketing során fontos a leadek, vagyis a lehetséges vásárlók kezelési módja. Az SQL/MQL – vagyis a Sales Qualified Lead/Marketing Qualified Lead – (a minősített értékesítési vezetők és a határozott érdeklődők) arányát célszerű folyamatosan mérni. Meg kell tenni mindent ennek az aránynak a növelése érdekében.
  • Mérni szükséges az engagementet – vagyis azt, hogy az egyes B2B kommunikációs csatornák (pl. e-mail, videó, Facebook) milyen arányban eredményeztek valamilyen reakciót a célközönség körében.
  • A SEO használata szintén szükséges ahhoz, hogy eredményes legyen a B2B marketing. 
  • Bár üzletről van szó, nem szabad megfeledkezni a kreativitásról sem. Az oktató, értékesítő tartalmak mellett helyet kell kapniuk a szórakoztató tartalmi elemeknek is. 
  • A marketing szerepe sikeres üzletkötés után nem veszít jelentőségéből, sőt, éppen ellenkezőleg: felértékelődik a termékértékesítést követően.

Keveselled a meglévő vevőid számát? Szeretnéd a rendelkezésedre álló marketingeszközöket bővíteni? Ingyenes előadásunk a segítségedre lesz.

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...