B2B marketing – hogyan legyél még hatékonyabb?

B2B marketing – hogyan legyél még hatékonyabb?

B2B marketing – hogyan legyél még hatékonyabb?

A B2B marketing esetében kulcsfontosságú, hogy tudd, kit, mikor és mivel lehet megkörnyékezni. Hiába tökéletes a terméked, ha rosszkor vagy rossz helyen, ha nem tudod, hogyan kerülj közelebb a kiszemelt üzlettárshoz.

Mennyi idő alatt lesz eredménye a B2B marketing tevékenységnek?

A B2B marketing nem egyik napról a másikra hoz eredményt, hanem viszonylag hosszú idő után – legalább fél év, de nem ritkán ennél több idő – lehet érezni áldásos hatásait. Ezt a tényt a felmerülő költségek szempontjából mindenképpen fontos bekalkulálni. 
A költségeket tekintve nem az a legfontosabb, hogy minél több pénzed legyen, sokkal inkább lényeges az, hogy a felmerülő költségekre mindig tudj reagálni, elkerülve ezáltal a patthelyzetet, amit az esetleges anyagi krízis okozna. 

Mit tehetsz a sikeres B2B marketing érdekében?

Ahhoz, hogy B2B marketing tevékenységed sikeres legyen, elengedhetetlenül fontos a megfelelő kommunikáció. Lehetsz te a legjobb a piacon, ha ezt semmilyen formában, de legalábbis nem a megfelelő módon adod üzlettársaid tudtára. 
Ügyelj arra, hogy B2B kommunikációd során körültekintően járj el! Az alábbi kommunikációs eszközök segítenek abban, hogy még hatékonyabb legyen a B2B marketing tevékenységed:

  • céges weboldal,
  • vállalati blog,
  • arculat.

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy bár cégek közötti üzletkötés a cél, azonban ezek mögött a cégek mögött is emberek állnak. Tehát marketing tevékenységed során fontos, hogy eszedbe jusson, hogy – annak ellenére, hogy üzletet kötsz – valójában egy másik embert szólítasz meg.
Lényeges, hogy a cégedről általad szolgáltatott tartalmak megfelelő minőségűek legyenek. Fontos, hogy a weblapod informatív és naprakész legyen, ahogyan az is elsődleges, hogy az érdeklődő üzletfelek számára rendelkezésre álljon minden fontos információ a cégedet, illetve a terméke(i)det illetően.

Az üzlet megköttetik...

A B2C-ben egyszerű a képlet: a vásárló kiszemeli a megvásárolni kívánt terméket, majd viszonylag rövid idő alatt elhatározza magát annak beszerzésére.
A B2B-ben ez kicsit másként működik, az esetek csupán elenyésző hányadában elegendő egyetlen találkozás ahhoz, hogy az üzlet létrejöjjön – ehhez az esetek túlnyomó többségében alaposabb „ismerkedésre” van szükség.

A B2B marketing jelentősége

  • A B2B marketing során fontos a leadek, vagyis a lehetséges vásárlók kezelési módja. Az SQL/MQL – vagyis a Sales Qualified Lead/Marketing Qualified Lead – (a minősített értékesítési vezetők és a határozott érdeklődők) arányát célszerű folyamatosan mérni. Meg kell tenni mindent ennek az aránynak a növelése érdekében.
  • Mérni szükséges az engagementet – vagyis azt, hogy az egyes B2B kommunikációs csatornák (pl. e-mail, videó, Facebook) milyen arányban eredményeztek valamilyen reakciót a célközönség körében.
  • A SEO használata szintén szükséges ahhoz, hogy eredményes legyen a B2B marketing. 
  • Bár üzletről van szó, nem szabad megfeledkezni a kreativitásról sem. Az oktató, értékesítő tartalmak mellett helyet kell kapniuk a szórakoztató tartalmi elemeknek is. 
  • A marketing szerepe sikeres üzletkötés után nem veszít jelentőségéből, sőt, éppen ellenkezőleg: felértékelődik a termékértékesítést követően.

Keveselled a meglévő vevőid számát? Szeretnéd a rendelkezésedre álló marketingeszközöket bővíteni? Ingyenes előadásunk a segítségedre lesz.

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...