A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Az idei TOP 10 keresőkifejezést az alábbi rangsor szemlélteti:

  1. Választás
  2. Labdarúgó-világbajnokság
  3. Avicii
  4. Való Világ
  5. Black Friday
  6. Stan Lee
  7. Sylvester Stallone
  8. Freddie Mercury
  9. Holdfogyatkozás
  10. Megan Marcle

Látható, hogy a paletta széles, és természetesen a legtöbb téma azért kerülhetett bele a listába, mert a 2018-as évben valamilyen oknál fogva kiemelt figyelmet érdemelt. Például a 3. „helyezett” Avicii, a világhírű svéd DJ fiatalon, mindössze 28 évesen hunyt el idén áprilisban. Vagy a holdfogyatkozás, amelynek idén nyáron lehettünk szemtanúi, nem mindennapi jelenség.
Ezekről a témákról számtalan közéleti és jó néhány szakmai blogbejegyzés is született az év folyamán.

Kategorizált keresőkifejezések a Google-ban

A Google nem csupán egy általános listát tár elénk, az egyes kategóriákon belül is rangsort állított fel a keresőkérdések gyakoriságának tekintetében. Megtudhatjuk tehát, hogy melyek a 2018-as év legkeresettebb sporteseményei, dalszövegei, tv-műsorai, receptjei, filmjei. 

Globális keresési adatok

Természetesen nemcsak Magyarországra, hanem számtalan más országra vonatkozóan is készített a Google népszerűségi listát. Továbbá létezik egy globális lista is, amely szerint az alábbi témák voltak a legnépszerűbb keresőkifejezések:

  1. World Cup
  2. Avicii
  3. Mac Miller
  4. Stan Lee
  5. Black Panther
  6. Meghan Markle
  7. Anthony Bourdain
  8. XXXTentacion
  9. Stephen Hawking
  10. Kate Spade

Mint látható, a két lista között vannak átfedések, például a foci-világbajnokság, Avicii és Stan Lee halála, valamint Meghan Markle bekerülése az angol uralkodócsaládba világszinten is sokakat foglalkoztató téma volt az elmúlt évben.

A népszerű témák helye a céges blogban és a közösségi média posztokban

Ha azt mondom, céges blog, akkor az emberek többsége szakmai tartalmakra gondol. Ez jórészt helytálló is, hiszen a legtöbb céges blog és céges közösségi média poszt olyan dolgokról szól, amelyek az adott cég profiljába tartoznak. 
Mégis, a közéleti témák remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy színesíteni tudd blogbejegyzéseidet, posztjaidat, és még több olvasóra tegyél szert általuk.

Mikor és hogyan érdemes népszerű témákkal színesíteni?

1. Ha épp írói válság gyötör, bátran nyúlj felkapott témákhoz! Ha olyan témát választasz, ami sokakat érdekel, akkor garantált, hogy az a blog témájaként is megállja a helyét. 
Ha például a blog aktuális bejegyzése az egészséges táplálkozásról szól, máris beleveheted a Google népszerűségi listájáról az angol hercegné táplálkozási szokásait.

2. Ha nemcsak azoknak szánod a blog témáját, akik jártasak a szakmában, hanem a hétköznapi embereket is meg szeretnéd szólítani. Az emberek vásárlási szokásaival összefüggésben például megemlíthető, hogy a foci-vb miatt megnövekedett a plazmatévét vásárlók száma, és máris levezethető az ok-okozati összefüggés. Vagy a népszerű Black Friday is remekül kapcsolható a témához.

3. A közösségi médiában megjelenő céges posztok is jól színesíthetők sokakat érdeklő közéleti témákkal. Ha például céged divattal foglalkozik, színesítsd posztjaidat bátran híres modellek, énekesnők, színésznők öltözködési szokásaival! Sokkal többen kattintanak bejegyzéseidre, ha látják, hogy azok a kedvencükről szólnak.

Te is szívesen színesíted blogodat, közösségi posztjaidat sokakat érdeklő, népszerű témákkal, de bizonytalan vagy, hogyan is fogj hozzá? Bízd profikra marketingszövegeid megírását!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...