A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Az idei TOP 10 keresőkifejezést az alábbi rangsor szemlélteti:

  1. Választás
  2. Labdarúgó-világbajnokság
  3. Avicii
  4. Való Világ
  5. Black Friday
  6. Stan Lee
  7. Sylvester Stallone
  8. Freddie Mercury
  9. Holdfogyatkozás
  10. Megan Marcle

Látható, hogy a paletta széles, és természetesen a legtöbb téma azért kerülhetett bele a listába, mert a 2018-as évben valamilyen oknál fogva kiemelt figyelmet érdemelt. Például a 3. „helyezett” Avicii, a világhírű svéd DJ fiatalon, mindössze 28 évesen hunyt el idén áprilisban. Vagy a holdfogyatkozás, amelynek idén nyáron lehettünk szemtanúi, nem mindennapi jelenség.
Ezekről a témákról számtalan közéleti és jó néhány szakmai blogbejegyzés is született az év folyamán.

Kategorizált keresőkifejezések a Google-ban

A Google nem csupán egy általános listát tár elénk, az egyes kategóriákon belül is rangsort állított fel a keresőkérdések gyakoriságának tekintetében. Megtudhatjuk tehát, hogy melyek a 2018-as év legkeresettebb sporteseményei, dalszövegei, tv-műsorai, receptjei, filmjei. 

Globális keresési adatok

Természetesen nemcsak Magyarországra, hanem számtalan más országra vonatkozóan is készített a Google népszerűségi listát. Továbbá létezik egy globális lista is, amely szerint az alábbi témák voltak a legnépszerűbb keresőkifejezések:

  1. World Cup
  2. Avicii
  3. Mac Miller
  4. Stan Lee
  5. Black Panther
  6. Meghan Markle
  7. Anthony Bourdain
  8. XXXTentacion
  9. Stephen Hawking
  10. Kate Spade

Mint látható, a két lista között vannak átfedések, például a foci-világbajnokság, Avicii és Stan Lee halála, valamint Meghan Markle bekerülése az angol uralkodócsaládba világszinten is sokakat foglalkoztató téma volt az elmúlt évben.

A népszerű témák helye a céges blogban és a közösségi média posztokban

Ha azt mondom, céges blog, akkor az emberek többsége szakmai tartalmakra gondol. Ez jórészt helytálló is, hiszen a legtöbb céges blog és céges közösségi média poszt olyan dolgokról szól, amelyek az adott cég profiljába tartoznak. 
Mégis, a közéleti témák remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy színesíteni tudd blogbejegyzéseidet, posztjaidat, és még több olvasóra tegyél szert általuk.

Mikor és hogyan érdemes népszerű témákkal színesíteni?

1. Ha épp írói válság gyötör, bátran nyúlj felkapott témákhoz! Ha olyan témát választasz, ami sokakat érdekel, akkor garantált, hogy az a blog témájaként is megállja a helyét. 
Ha például a blog aktuális bejegyzése az egészséges táplálkozásról szól, máris beleveheted a Google népszerűségi listájáról az angol hercegné táplálkozási szokásait.

2. Ha nemcsak azoknak szánod a blog témáját, akik jártasak a szakmában, hanem a hétköznapi embereket is meg szeretnéd szólítani. Az emberek vásárlási szokásaival összefüggésben például megemlíthető, hogy a foci-vb miatt megnövekedett a plazmatévét vásárlók száma, és máris levezethető az ok-okozati összefüggés. Vagy a népszerű Black Friday is remekül kapcsolható a témához.

3. A közösségi médiában megjelenő céges posztok is jól színesíthetők sokakat érdeklő közéleti témákkal. Ha például céged divattal foglalkozik, színesítsd posztjaidat bátran híres modellek, énekesnők, színésznők öltözködési szokásaival! Sokkal többen kattintanak bejegyzéseidre, ha látják, hogy azok a kedvencükről szólnak.

Te is szívesen színesíted blogodat, közösségi posztjaidat sokakat érdeklő, népszerű témákkal, de bizonytalan vagy, hogyan is fogj hozzá? Bízd profikra marketingszövegeid megírását!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...

Minek Neked a keresőoptimalizálás? Néhány friss adat a SEO hasznáról

Keresőoptimalizálás vagy fizetett hirdetés: ez itt a kérdés. Vajon az a hasznosabb a weblapod látogatottsága szempontjából, ha a Google keresősávjába beírt szavak alapján bukkannak Rád az internetezők, vagy inkább fizess a Google-nak (pl. Google Adsért)? Általában az unalmas, de megbízható válaszok úgy hangzanak: is-is. Ennél azonban többet tudunk mondani.

Olvasom tovább...