A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Az idei TOP 10 keresőkifejezést az alábbi rangsor szemlélteti:

  1. Választás
  2. Labdarúgó-világbajnokság
  3. Avicii
  4. Való Világ
  5. Black Friday
  6. Stan Lee
  7. Sylvester Stallone
  8. Freddie Mercury
  9. Holdfogyatkozás
  10. Megan Marcle

Látható, hogy a paletta széles, és természetesen a legtöbb téma azért kerülhetett bele a listába, mert a 2018-as évben valamilyen oknál fogva kiemelt figyelmet érdemelt. Például a 3. „helyezett” Avicii, a világhírű svéd DJ fiatalon, mindössze 28 évesen hunyt el idén áprilisban. Vagy a holdfogyatkozás, amelynek idén nyáron lehettünk szemtanúi, nem mindennapi jelenség.
Ezekről a témákról számtalan közéleti és jó néhány szakmai blogbejegyzés is született az év folyamán.

Kategorizált keresőkifejezések a Google-ban

A Google nem csupán egy általános listát tár elénk, az egyes kategóriákon belül is rangsort állított fel a keresőkérdések gyakoriságának tekintetében. Megtudhatjuk tehát, hogy melyek a 2018-as év legkeresettebb sporteseményei, dalszövegei, tv-műsorai, receptjei, filmjei. 

Globális keresési adatok

Természetesen nemcsak Magyarországra, hanem számtalan más országra vonatkozóan is készített a Google népszerűségi listát. Továbbá létezik egy globális lista is, amely szerint az alábbi témák voltak a legnépszerűbb keresőkifejezések:

  1. World Cup
  2. Avicii
  3. Mac Miller
  4. Stan Lee
  5. Black Panther
  6. Meghan Markle
  7. Anthony Bourdain
  8. XXXTentacion
  9. Stephen Hawking
  10. Kate Spade

Mint látható, a két lista között vannak átfedések, például a foci-világbajnokság, Avicii és Stan Lee halála, valamint Meghan Markle bekerülése az angol uralkodócsaládba világszinten is sokakat foglalkoztató téma volt az elmúlt évben.

A népszerű témák helye a céges blogban és a közösségi média posztokban

Ha azt mondom, céges blog, akkor az emberek többsége szakmai tartalmakra gondol. Ez jórészt helytálló is, hiszen a legtöbb céges blog és céges közösségi média poszt olyan dolgokról szól, amelyek az adott cég profiljába tartoznak. 
Mégis, a közéleti témák remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy színesíteni tudd blogbejegyzéseidet, posztjaidat, és még több olvasóra tegyél szert általuk.

Mikor és hogyan érdemes népszerű témákkal színesíteni?

1. Ha épp írói válság gyötör, bátran nyúlj felkapott témákhoz! Ha olyan témát választasz, ami sokakat érdekel, akkor garantált, hogy az a blog témájaként is megállja a helyét. 
Ha például a blog aktuális bejegyzése az egészséges táplálkozásról szól, máris beleveheted a Google népszerűségi listájáról az angol hercegné táplálkozási szokásait.

2. Ha nemcsak azoknak szánod a blog témáját, akik jártasak a szakmában, hanem a hétköznapi embereket is meg szeretnéd szólítani. Az emberek vásárlási szokásaival összefüggésben például megemlíthető, hogy a foci-vb miatt megnövekedett a plazmatévét vásárlók száma, és máris levezethető az ok-okozati összefüggés. Vagy a népszerű Black Friday is remekül kapcsolható a témához.

3. A közösségi médiában megjelenő céges posztok is jól színesíthetők sokakat érdeklő közéleti témákkal. Ha például céged divattal foglalkozik, színesítsd posztjaidat bátran híres modellek, énekesnők, színésznők öltözködési szokásaival! Sokkal többen kattintanak bejegyzéseidre, ha látják, hogy azok a kedvencükről szólnak.

Te is szívesen színesíted blogodat, közösségi posztjaidat sokakat érdeklő, népszerű témákkal, de bizonytalan vagy, hogyan is fogj hozzá? Bízd profikra marketingszövegeid megírását!

További bejegyzések

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...