Mik a jó szövegíró ismérvei?

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Milyen kritériumoknak kell megfelelnie egy jó szövegírónak?

A jó szövegíró 

  • folyamatosan tanul, és arra törekszik, hogy mindig naprakész legyen a tudása azzal a témával kapcsolatban, amiről ír;
  • az online marketingben naprakész, folyamatosan tájékozódik;
  • nem veszik el az új információk tömkelegében, tehát képes könnyen és gyorsan kiszűrni, megragadni a lényeget;
  • felkutatja a legfrissebb szakirodalmakat, és magáévá teszi azok tartalmát;
  • a birtokában lévő tudást képes közérthetően, mégis hitelesen megosztani célközönségével.


Melyek a jó szövegíró tulajdonságai?

Van néhány tulajdonság, amely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy valaki szövegíróként megállhassa a helyét. Ezek a következők:

  • kreativitás,
  • precizitás,
  • kíváncsiság,
  • önállóság,
  • logikus gondolkodás.

Fontos még, hogy a szövegíró saját ötletekkel rendelkezzen, melyeket bátran megoszt az ügyfelekkel, kollégákkal. Ha valamit változtatnia vagy javítania kell, azt ne negatívumként élje meg, hanem zokszó nélkül fogadja el és vigye véghez.

Egyedül vagy csapatban?

Szöveget írni általában egyedül szokott az ember, így kijelenthetjük, hogy a szövegírás önálló tevékenység. 
Adódhatnak azonban olyan helyzetek, amikor érvényesül a több szem többet lát esete, és jól jöhet, ha van egy csapat, akihez a szövegíró fordulni tud. 
Ez nemcsak a szövegíró szempontjából hasznos, hanem a megrendelők szempontjából is. Senki sem tökéletes, és bárkivel előfordulhat, hogy hirtelen „alkotói válságba” kerül. Ilyenkor jól jön, ha van egy csapat, melynek tagjaira számíthat. 
Nem minden szövegíró egyformán hatékony minden témában, ezért is fontos, hogy inkább csapatban, és ne egyedül dolgozzon. 
A szövegíró csapat tagjai motiválhatják, kiegészíthetik egymást.

Te vetted már igénybe szövegíró segítségét weboldalad, blogod, bármely online tartalmad szövegének megalkotásához? Milyen tapasztalatokat szereztél a munkájukkal kapcsolatban?

Esetleg gondolkodsz azon, hogy a marketingesed helyett egy komplett online marketinges csapatot foglalkoztass, szem előtt tartva a költséghatékonyságot? Amennyiben igen, úgy igényelj tőlünk személyes tanácsadást!

További bejegyzések

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...