Mik a jó szövegíró ismérvei?

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Milyen kritériumoknak kell megfelelnie egy jó szövegírónak?

A jó szövegíró 

  • folyamatosan tanul, és arra törekszik, hogy mindig naprakész legyen a tudása azzal a témával kapcsolatban, amiről ír;
  • az online marketingben naprakész, folyamatosan tájékozódik;
  • nem veszik el az új információk tömkelegében, tehát képes könnyen és gyorsan kiszűrni, megragadni a lényeget;
  • felkutatja a legfrissebb szakirodalmakat, és magáévá teszi azok tartalmát;
  • a birtokában lévő tudást képes közérthetően, mégis hitelesen megosztani célközönségével.


Melyek a jó szövegíró tulajdonságai?

Van néhány tulajdonság, amely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy valaki szövegíróként megállhassa a helyét. Ezek a következők:

  • kreativitás,
  • precizitás,
  • kíváncsiság,
  • önállóság,
  • logikus gondolkodás.

Fontos még, hogy a szövegíró saját ötletekkel rendelkezzen, melyeket bátran megoszt az ügyfelekkel, kollégákkal. Ha valamit változtatnia vagy javítania kell, azt ne negatívumként élje meg, hanem zokszó nélkül fogadja el és vigye véghez.

Egyedül vagy csapatban?

Szöveget írni általában egyedül szokott az ember, így kijelenthetjük, hogy a szövegírás önálló tevékenység. 
Adódhatnak azonban olyan helyzetek, amikor érvényesül a több szem többet lát esete, és jól jöhet, ha van egy csapat, akihez a szövegíró fordulni tud. 
Ez nemcsak a szövegíró szempontjából hasznos, hanem a megrendelők szempontjából is. Senki sem tökéletes, és bárkivel előfordulhat, hogy hirtelen „alkotói válságba” kerül. Ilyenkor jól jön, ha van egy csapat, melynek tagjaira számíthat. 
Nem minden szövegíró egyformán hatékony minden témában, ezért is fontos, hogy inkább csapatban, és ne egyedül dolgozzon. 
A szövegíró csapat tagjai motiválhatják, kiegészíthetik egymást.

Te vetted már igénybe szövegíró segítségét weboldalad, blogod, bármely online tartalmad szövegének megalkotásához? Milyen tapasztalatokat szereztél a munkájukkal kapcsolatban?

Esetleg gondolkodsz azon, hogy a marketingesed helyett egy komplett online marketinges csapatot foglalkoztass, szem előtt tartva a költséghatékonyságot? Amennyiben igen, úgy igényelj tőlünk személyes tanácsadást!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...