Minek Neked a keresőoptimalizálás? Néhány friss adat a SEO hasznáról

Minek Neked a keresőoptimalizálás? Néhány friss adat a SEO hasznáról

Minek Neked a keresőoptimalizálás? Néhány friss adat a SEO hasznáról

Keresőoptimalizálás vagy fizetett hirdetés: ez itt a kérdés. Vajon az a hasznosabb a weblapod látogatottsága szempontjából, ha a Google keresősávjába beírt szavak alapján bukkannak Rád az internetezők, vagy inkább fizess a Google-nak (pl. Google Adsért)? Általában az unalmas, de megbízható válaszok úgy hangzanak: is-is. Ennél azonban többet tudunk mondani.

Keresőoptimalizálás adatok, amiket látnod kell!

A londoni Richman SEO Training statisztikai felmérése alapján érdemes döntened, hogy a keresőoptimalizálás vagy a fizetett hirdetés mennyire válik be. Előrebocsátva a saját következtetésünket: sose hanyagold el a SEÓ-t!

Ha információt, vagyis kérdéseikre választ keresnek, akkor az emberek 75%-a az úgynevezett organikus találatokra kattint: a keresősávba beírt szavak alapján javasolt weblapokra. De azért hirdethetsz is: 6% a hirdetésekre harap rá. Egészen számottevő, 8%-ot tesz ki azok csoportja, akik mindkettőt figyelembe veszik. De mi van a maradékkal? Ők a reklámokat letiltó böngészőkiegészítőt, úgynevezett Adblockert használnak, tehát eleve nem jutnak el hozzájuk a reklámok, hanem csak a keresőoptimalizált weblapok.

Az internetezők jóval több mint fele gondolja úgy, hogy a „természetes” keresési találatok relevánsabbak, vagyis pontosabban válaszolnak a kérdéseikre, mint a reklámok. Nagyrészt több bizalmat érzünk a keresőben megjelenő cégek iránt, mint akik hirdetik magukat, mert ebben a helyzetben a weblapok úgy jelennek meg, mintha külső tekintély (maga a Google) ajánlaná őket.

Ezzel szemben a böngészés közben minden lépésüket végigkövető, túlságosan is személyre szabott hirdetések 5 személyből mintegy 4 számára kimondottan taszítóak, sőt kicsit ijesztőek. Alig van valaki (3%), aki kedveli ezt a megoldást, amely érezteti vele, hogy a Nagy Testvér figyeli, és hirdet neki.

Indiszkrét a kíváncsiság, de hasznos. Lehet, hogy Te is szeretnél többet megtudni a célközönséged észjárásáról. Mint arról ebben a cikkünkben írtunk nemrég, ha jól csinálják, a SEO kezdőlépéseként végzett kulcsszókutatás elsőosztályú információforrás e tekintetben.

Mire jó ez a kutatás? Ha többet szeretnél értékesíteni, akkor ki kell derítened a saját szakterületed varázsszavait, amiket a piacon keresgélők a legnagyobb előszeretettel használnak. Ha szövegeket írsz vagy íratsz ezekkel a szavakkal, akkor úgy jöhetsz feljebb a Google-ben, hogy megspórolod a hirdetési költségeket, ráadásul a szakértői státuszodat is építő, mert értékes tájékoztatást adó szövegekkel – és nem unalmas reklámmal – vonzod magadhoz az érdeklődőket.

Neked is meghozták kedvedet egy kis elegáns SEÓ-ra ezek az adatok? Szeretnél feljebb kerülni a Google találati listáján anélkül, hogy hirdetésekre kellene költened? Kattints tovább a sikeres keresőoptimalizálás irányába!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...