Minek Neked a keresőoptimalizálás? Néhány friss adat a SEO hasznáról

Minek Neked a keresőoptimalizálás? Néhány friss adat a SEO hasznáról

Minek Neked a keresőoptimalizálás? Néhány friss adat a SEO hasznáról

Keresőoptimalizálás vagy fizetett hirdetés: ez itt a kérdés. Vajon az a hasznosabb a weblapod látogatottsága szempontjából, ha a Google keresősávjába beírt szavak alapján bukkannak Rád az internetezők, vagy inkább fizess a Google-nak (pl. Google Adsért)? Általában az unalmas, de megbízható válaszok úgy hangzanak: is-is. Ennél azonban többet tudunk mondani.

Keresőoptimalizálás adatok, amiket látnod kell!

A londoni Richman SEO Training statisztikai felmérése alapján érdemes döntened, hogy a keresőoptimalizálás vagy a fizetett hirdetés mennyire válik be. Előrebocsátva a saját következtetésünket: sose hanyagold el a SEÓ-t!

Ha információt, vagyis kérdéseikre választ keresnek, akkor az emberek 75%-a az úgynevezett organikus találatokra kattint: a keresősávba beírt szavak alapján javasolt weblapokra. De azért hirdethetsz is: 6% a hirdetésekre harap rá. Egészen számottevő, 8%-ot tesz ki azok csoportja, akik mindkettőt figyelembe veszik. De mi van a maradékkal? Ők a reklámokat letiltó böngészőkiegészítőt, úgynevezett Adblockert használnak, tehát eleve nem jutnak el hozzájuk a reklámok, hanem csak a keresőoptimalizált weblapok.

Az internetezők jóval több mint fele gondolja úgy, hogy a „természetes” keresési találatok relevánsabbak, vagyis pontosabban válaszolnak a kérdéseikre, mint a reklámok. Nagyrészt több bizalmat érzünk a keresőben megjelenő cégek iránt, mint akik hirdetik magukat, mert ebben a helyzetben a weblapok úgy jelennek meg, mintha külső tekintély (maga a Google) ajánlaná őket.

Ezzel szemben a böngészés közben minden lépésüket végigkövető, túlságosan is személyre szabott hirdetések 5 személyből mintegy 4 számára kimondottan taszítóak, sőt kicsit ijesztőek. Alig van valaki (3%), aki kedveli ezt a megoldást, amely érezteti vele, hogy a Nagy Testvér figyeli, és hirdet neki.

Indiszkrét a kíváncsiság, de hasznos. Lehet, hogy Te is szeretnél többet megtudni a célközönséged észjárásáról. Mint arról ebben a cikkünkben írtunk nemrég, ha jól csinálják, a SEO kezdőlépéseként végzett kulcsszókutatás elsőosztályú információforrás e tekintetben.

Mire jó ez a kutatás? Ha többet szeretnél értékesíteni, akkor ki kell derítened a saját szakterületed varázsszavait, amiket a piacon keresgélők a legnagyobb előszeretettel használnak. Ha szövegeket írsz vagy íratsz ezekkel a szavakkal, akkor úgy jöhetsz feljebb a Google-ben, hogy megspórolod a hirdetési költségeket, ráadásul a szakértői státuszodat is építő, mert értékes tájékoztatást adó szövegekkel – és nem unalmas reklámmal – vonzod magadhoz az érdeklődőket.

Neked is meghozták kedvedet egy kis elegáns SEÓ-ra ezek az adatok? Szeretnél feljebb kerülni a Google találati listáján anélkül, hogy hirdetésekre kellene költened? Kattints tovább a sikeres keresőoptimalizálás irányába!

További bejegyzések

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...