Minek Neked a keresőoptimalizálás? Néhány friss adat a SEO hasznáról - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Minek Neked a keresőoptimalizálás? Néhány friss adat a SEO hasznáról

Minek Neked a keresőoptimalizálás? Néhány friss adat a SEO hasznáról

Keresőoptimalizálás vagy fizetett hirdetés: ez itt a kérdés. Vajon az a hasznosabb a weblapod látogatottsága szempontjából, ha a Google keresősávjába beírt szavak alapján bukkannak Rád az internetezők, vagy inkább fizess a Google-nak (pl. Google Adsért)? Általában az unalmas, de megbízható válaszok úgy hangzanak: is-is. Ennél azonban többet tudunk mondani.

Keresőoptimalizálás adatok, amiket látnod kell!

A londoni Richman SEO Training statisztikai felmérése alapján érdemes döntened, hogy a keresőoptimalizálás vagy a fizetett hirdetés mennyire válik be. Előrebocsátva a saját következtetésünket: sose hanyagold el a SEÓ-t!

Ha információt, vagyis kérdéseikre választ keresnek, akkor az emberek 75%-a az úgynevezett organikus találatokra kattint: a keresősávba beírt szavak alapján javasolt weblapokra. De azért hirdethetsz is: 6% a hirdetésekre harap rá. Egészen számottevő, 8%-ot tesz ki azok csoportja, akik mindkettőt figyelembe veszik. De mi van a maradékkal? Ők a reklámokat letiltó böngészőkiegészítőt, úgynevezett Adblockert használnak, tehát eleve nem jutnak el hozzájuk a reklámok, hanem csak a keresőoptimalizált weblapok.

Az internetezők jóval több mint fele gondolja úgy, hogy a „természetes” keresési találatok relevánsabbak, vagyis pontosabban válaszolnak a kérdéseikre, mint a reklámok. Nagyrészt több bizalmat érzünk a keresőben megjelenő cégek iránt, mint akik hirdetik magukat, mert ebben a helyzetben a weblapok úgy jelennek meg, mintha külső tekintély (maga a Google) ajánlaná őket.

Ezzel szemben a böngészés közben minden lépésüket végigkövető, túlságosan is személyre szabott hirdetések 5 személyből mintegy 4 számára kimondottan taszítóak, sőt kicsit ijesztőek. Alig van valaki (3%), aki kedveli ezt a megoldást, amely érezteti vele, hogy a Nagy Testvér figyeli, és hirdet neki.

Indiszkrét a kíváncsiság, de hasznos. Lehet, hogy Te is szeretnél többet megtudni a célközönséged észjárásáról. Mint arról ebben a cikkünkben írtunk nemrég, ha jól csinálják, a SEO kezdőlépéseként végzett kulcsszókutatás elsőosztályú információforrás e tekintetben.

Mire jó ez a kutatás? Ha többet szeretnél értékesíteni, akkor ki kell derítened a saját szakterületed varázsszavait, amiket a piacon keresgélők a legnagyobb előszeretettel használnak. Ha szövegeket írsz vagy íratsz ezekkel a szavakkal, akkor úgy jöhetsz feljebb a Google-ben, hogy megspórolod a hirdetési költségeket, ráadásul a szakértői státuszodat is építő, mert értékes tájékoztatást adó szövegekkel – és nem unalmas reklámmal – vonzod magadhoz az érdeklődőket.

Neked is meghozták kedvedet egy kis elegáns SEÓ-ra ezek az adatok? Szeretnél feljebb kerülni a Google találati listáján anélkül, hogy hirdetésekre kellene költened? Kattints tovább a sikeres keresőoptimalizálás irányába!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...