Ezt érdemes ellesned Andy Vajnától – a szakértői státuszépítés titka - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Ezt érdemes ellesned Andy Vajnától – a szakértői státuszépítés titka

Ezt érdemes ellesned Andy Vajnától – a szakértői státuszépítés titka

Nem akármilyen szaktekintélytől búcsúztunk nemrég, aki a szakértői státuszépítés terén olyan leckével szolgálhat, amit érdemes elsajátítatni. Mert függetlenül attól, hogy egyébként ki hogyan látja a néhai Andy Vajnát, egy dolog biztos: a Rambo és a Terminátor atyja igazi szakértő volt a maga területén.

Miért szükséges számodra is a szakértői státuszépítés?

Nagy előnyöd a mai piacon: a kortárs kommunikáció szinte parttalanná vált. És a legnagyobb hátrányod? Ugyanez! Ugyanis olyan világban élünk, amelyben az ügyfélnek egyre nehezebb felismerni a valódi minőséget. Hiszen mindenki ott tolong körülötte a maga ajánlatával.

Nekünk a kommunikáció épp azért a szenvedélyünk, mert nem tartjuk méltányosnak, hogy az ügyfél esetleg mást válasszon helyetted, ha Te vagy a jobb, csak azért, mert a hírveréssel többet foglalkozik, mint a termékével. Ezért abban segítünk ügyfeleinknek, hogy meggyőzőbben kommunikálják erősségeiket a célpiacunknak. Ahogyan Andy a filmkészítésben, mi ebben vagyunk profik.

És megvan a lehetőség arra, hogy Te is az lehess. Ezt a szakértői státuszépítés nevű kommunikációs terület alaposabb megismerésével érheted el, amiről többek között itt írtunk. 

A lényeg dióhéjban és a szakértői státuszépítés logikájának alapja: azok a jól fizető, komoly ügyfelek, akikről minden vállalkozó álmodik, nem a költségeiken igyekeznek spórolni, hanem elsősorban minőséget várnak el

Hogyan győzhetjük meg a célpiac szereplőit bizalomépítési és tekintélynövelő technikákkal arról, hogy a pénzükkel érdemes ránk szavazniuk? Miként lehet bizalmat ébreszteni és szakértői tekintélyt tükrözően kommunikálni úgy, hogy ebből nagyobb bevétel legyen? Ezek a kérdések vezetnek rá a válaszra. Egy meglepő megoldás:

„Pazarolj” minél többet a tudásodból!

Két oka van annak, amiért az internet elterjedésével az információs tartalmak ingyenes megosztása, az „adok, hogy adj” marketinges szabály követése divatossá vált.

Az egyik a viszonzás reakciójának kiváltása. Ez a kölcsönösség arra épül, hogy az emberek általában viszonozzák a szívességeket, nem szeretnek sokáig adósok maradni a kapott ajándékért. A gyakorlatban: ha a kapcsolatfelvétel első lépéseként valamilyen szimbolikus vagy reális értéket kapnak tőlünk, az megalapozhatja a későbbi vásárlást, legalábbis azoknak a tisztességes, bizonyos kulturális és pénzügyi színvonal feletti érdeklődők esetében, akikkel üzletelni törekszünk.

Mert a szakértői státuszépítés és a reális, engedmények nélküli árszabás feltétele épp ez: hogy elkerüljük az „ügyfelet, de mindenáron!” típusú, olcsó hozzáállást.

A másik ok, amiért érdemes a tudással pazarlóan bánni, még szorosabban kapcsolódik a státuszépítéshez. Miről van szó? Arról az elvről, mely szerint semmi sem győz meg jobban, mint a nagyvonalúság, ami azt üzeni: „hadd vigye, van honnan! Marad elég érték a tarsolyomban még úgy is, hogy ajándékba adom azt, amiért más pénzt kérne.”

Alacsony árú belépőtermékek, párezer forintos csalik helyett/mellett adj ajándékokat (tanácsot, értékes tippet vagy útmutatást), mert a minőségi ügyfelek, akikért valóban érdemes dolgoznod, ezt messziről meglátják, értékelni és viszonozni fogják bőkezűségedet.

Ennek a hozzáállásnak jelentős köze van ahhoz is, ahogyan azok a néhai Andy Vajnát látták azok, akik nagyra becsülték őt.

Kíváncsi vagy rá, hogy milyen módszereket használhatsz arra, hogy minél meggyőzőbben kommunikáld az erősségeidet? Kattints a linkre, ha szeretnéd átnézetni a kommunikációdat a szakértői státuszépítés szempontjából is!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...