Ezt érdemes ellesned Andy Vajnától – a szakértői státuszépítés titka

Ezt érdemes ellesned Andy Vajnától – a szakértői státuszépítés titka

Ezt érdemes ellesned Andy Vajnától – a szakértői státuszépítés titka

Nem akármilyen szaktekintélytől búcsúztunk nemrég, aki a szakértői státuszépítés terén olyan leckével szolgálhat, amit érdemes elsajátítatni. Mert függetlenül attól, hogy egyébként ki hogyan látja a néhai Andy Vajnát, egy dolog biztos: a Rambo és a Terminátor atyja igazi szakértő volt a maga területén.

Miért szükséges számodra is a szakértői státuszépítés?

Nagy előnyöd a mai piacon: a kortárs kommunikáció szinte parttalanná vált. És a legnagyobb hátrányod? Ugyanez! Ugyanis olyan világban élünk, amelyben az ügyfélnek egyre nehezebb felismerni a valódi minőséget. Hiszen mindenki ott tolong körülötte a maga ajánlatával.

Nekünk a kommunikáció épp azért a szenvedélyünk, mert nem tartjuk méltányosnak, hogy az ügyfél esetleg mást válasszon helyetted, ha Te vagy a jobb, csak azért, mert a hírveréssel többet foglalkozik, mint a termékével. Ezért abban segítünk ügyfeleinknek, hogy meggyőzőbben kommunikálják erősségeiket a célpiacunknak. Ahogyan Andy a filmkészítésben, mi ebben vagyunk profik.

És megvan a lehetőség arra, hogy Te is az lehess. Ezt a szakértői státuszépítés nevű kommunikációs terület alaposabb megismerésével érheted el, amiről többek között itt írtunk. 

A lényeg dióhéjban és a szakértői státuszépítés logikájának alapja: azok a jól fizető, komoly ügyfelek, akikről minden vállalkozó álmodik, nem a költségeiken igyekeznek spórolni, hanem elsősorban minőséget várnak el

Hogyan győzhetjük meg a célpiac szereplőit bizalomépítési és tekintélynövelő technikákkal arról, hogy a pénzükkel érdemes ránk szavazniuk? Miként lehet bizalmat ébreszteni és szakértői tekintélyt tükrözően kommunikálni úgy, hogy ebből nagyobb bevétel legyen? Ezek a kérdések vezetnek rá a válaszra. Egy meglepő megoldás:

„Pazarolj” minél többet a tudásodból!

Két oka van annak, amiért az internet elterjedésével az információs tartalmak ingyenes megosztása, az „adok, hogy adj” marketinges szabály követése divatossá vált.

Az egyik a viszonzás reakciójának kiváltása. Ez a kölcsönösség arra épül, hogy az emberek általában viszonozzák a szívességeket, nem szeretnek sokáig adósok maradni a kapott ajándékért. A gyakorlatban: ha a kapcsolatfelvétel első lépéseként valamilyen szimbolikus vagy reális értéket kapnak tőlünk, az megalapozhatja a későbbi vásárlást, legalábbis azoknak a tisztességes, bizonyos kulturális és pénzügyi színvonal feletti érdeklődők esetében, akikkel üzletelni törekszünk.

Mert a szakértői státuszépítés és a reális, engedmények nélküli árszabás feltétele épp ez: hogy elkerüljük az „ügyfelet, de mindenáron!” típusú, olcsó hozzáállást.

A másik ok, amiért érdemes a tudással pazarlóan bánni, még szorosabban kapcsolódik a státuszépítéshez. Miről van szó? Arról az elvről, mely szerint semmi sem győz meg jobban, mint a nagyvonalúság, ami azt üzeni: „hadd vigye, van honnan! Marad elég érték a tarsolyomban még úgy is, hogy ajándékba adom azt, amiért más pénzt kérne.”

Alacsony árú belépőtermékek, párezer forintos csalik helyett/mellett adj ajándékokat (tanácsot, értékes tippet vagy útmutatást), mert a minőségi ügyfelek, akikért valóban érdemes dolgoznod, ezt messziről meglátják, értékelni és viszonozni fogják bőkezűségedet.

Ennek a hozzáállásnak jelentős köze van ahhoz is, ahogyan azok a néhai Andy Vajnát látták azok, akik nagyra becsülték őt.

Kíváncsi vagy rá, hogy milyen módszereket használhatsz arra, hogy minél meggyőzőbben kommunikáld az erősségeidet? Kattints a linkre, ha szeretnéd átnézetni a kommunikációdat a szakértői státuszépítés szempontjából is!

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...