Ezt érdemes ellesned Andy Vajnától – a szakértői státuszépítés titka

Ezt érdemes ellesned Andy Vajnától – a szakértői státuszépítés titka

Ezt érdemes ellesned Andy Vajnától – a szakértői státuszépítés titka

Nem akármilyen szaktekintélytől búcsúztunk nemrég, aki a szakértői státuszépítés terén olyan leckével szolgálhat, amit érdemes elsajátítatni. Mert függetlenül attól, hogy egyébként ki hogyan látja a néhai Andy Vajnát, egy dolog biztos: a Rambo és a Terminátor atyja igazi szakértő volt a maga területén.

Miért szükséges számodra is a szakértői státuszépítés?

Nagy előnyöd a mai piacon: a kortárs kommunikáció szinte parttalanná vált. És a legnagyobb hátrányod? Ugyanez! Ugyanis olyan világban élünk, amelyben az ügyfélnek egyre nehezebb felismerni a valódi minőséget. Hiszen mindenki ott tolong körülötte a maga ajánlatával.

Nekünk a kommunikáció épp azért a szenvedélyünk, mert nem tartjuk méltányosnak, hogy az ügyfél esetleg mást válasszon helyetted, ha Te vagy a jobb, csak azért, mert a hírveréssel többet foglalkozik, mint a termékével. Ezért abban segítünk ügyfeleinknek, hogy meggyőzőbben kommunikálják erősségeiket a célpiacunknak. Ahogyan Andy a filmkészítésben, mi ebben vagyunk profik.

És megvan a lehetőség arra, hogy Te is az lehess. Ezt a szakértői státuszépítés nevű kommunikációs terület alaposabb megismerésével érheted el, amiről többek között itt írtunk. 

A lényeg dióhéjban és a szakértői státuszépítés logikájának alapja: azok a jól fizető, komoly ügyfelek, akikről minden vállalkozó álmodik, nem a költségeiken igyekeznek spórolni, hanem elsősorban minőséget várnak el

Hogyan győzhetjük meg a célpiac szereplőit bizalomépítési és tekintélynövelő technikákkal arról, hogy a pénzükkel érdemes ránk szavazniuk? Miként lehet bizalmat ébreszteni és szakértői tekintélyt tükrözően kommunikálni úgy, hogy ebből nagyobb bevétel legyen? Ezek a kérdések vezetnek rá a válaszra. Egy meglepő megoldás:

„Pazarolj” minél többet a tudásodból!

Két oka van annak, amiért az internet elterjedésével az információs tartalmak ingyenes megosztása, az „adok, hogy adj” marketinges szabály követése divatossá vált.

Az egyik a viszonzás reakciójának kiváltása. Ez a kölcsönösség arra épül, hogy az emberek általában viszonozzák a szívességeket, nem szeretnek sokáig adósok maradni a kapott ajándékért. A gyakorlatban: ha a kapcsolatfelvétel első lépéseként valamilyen szimbolikus vagy reális értéket kapnak tőlünk, az megalapozhatja a későbbi vásárlást, legalábbis azoknak a tisztességes, bizonyos kulturális és pénzügyi színvonal feletti érdeklődők esetében, akikkel üzletelni törekszünk.

Mert a szakértői státuszépítés és a reális, engedmények nélküli árszabás feltétele épp ez: hogy elkerüljük az „ügyfelet, de mindenáron!” típusú, olcsó hozzáállást.

A másik ok, amiért érdemes a tudással pazarlóan bánni, még szorosabban kapcsolódik a státuszépítéshez. Miről van szó? Arról az elvről, mely szerint semmi sem győz meg jobban, mint a nagyvonalúság, ami azt üzeni: „hadd vigye, van honnan! Marad elég érték a tarsolyomban még úgy is, hogy ajándékba adom azt, amiért más pénzt kérne.”

Alacsony árú belépőtermékek, párezer forintos csalik helyett/mellett adj ajándékokat (tanácsot, értékes tippet vagy útmutatást), mert a minőségi ügyfelek, akikért valóban érdemes dolgoznod, ezt messziről meglátják, értékelni és viszonozni fogják bőkezűségedet.

Ennek a hozzáállásnak jelentős köze van ahhoz is, ahogyan azok a néhai Andy Vajnát látták azok, akik nagyra becsülték őt.

Kíváncsi vagy rá, hogy milyen módszereket használhatsz arra, hogy minél meggyőzőbben kommunikáld az erősségeidet? Kattints a linkre, ha szeretnéd átnézetni a kommunikációdat a szakértői státuszépítés szempontjából is!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...