Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

A Facebook hirdetés még mindig megkerülhetetlen eszköz, ha hatékony és pontos online kommunikációról beszélünk. Lehet, hogy már sokat hallottál arról, hogyan teheted még profibbá és ütősebbé a sajátodat, de vajon tisztában vagy a legnagyobb szarvashibákkal is?

Facebook hirdetés lépésről lépésre

Az egyre hangosabb digitális zajban érdemes időnként átfésülni, mik azok az alapvető szempontok, amiket figyelembe kell venned ahhoz, hogy a Facebook hirdetés valóban megérje az árát!

Legyen világos a cél!

Nem lehet eleget hangsúlyozni. Még mindig sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem tudják pontosan eldönteni, mit akarnak elérni a hirdetésükkel: aktivitást generálni (pl. beszélgetést indítani), erősíteni a konverziót (rögtön ügyféllé tenni az érdeklődőt) vagy forgalmat terelni a weboldalra? A három egyszerre nem megy.

Lehet bármilyen szép a fotód, ütős a videód, az ajánlatod a siker kulcsa!

Sokan hajlamosak elveszni a részletekben. Igaz, hogy a jó videó, a szép felbontású kép ragadja meg vevőid figyelmét, de pontosan belőtt ajánlat nélkül ez a figyelem gyorsan elveszhet. Érdemes az ajánlatot saját magadnak is leírni egy papírra és leellenőrizni, mielőtt beleágyazod a szövegbe: legyen konkrét, de ne túl hosszú, 2-3 adatnál ne tartalmazzon többet.

Helyezd kontextusba a szöveged, de csak röviden!

Az ütős ajánlat a szép szövegkontextusban mutat igazán, ami minél több aktualitást tartalmaz, annál jobb. Beszélhetsz akár az időjárásról is, a közelgő ünnepekről vagy a szezonális érdekességekről – de csak röviden! A kevesebb itt is több, a hirdetésed legyen logikus, szépen felépített és lényegre törő.

Határozd meg, Neked mi a siker, és mennyit vagy hajlandó adni érte!

A sikert nemcsak pénzben mérheted. Persze ez sem utolsó szempont, sőt. DE a Facebook hirdetés típusától függően gondold át, mennyi pénzt szeretnél költeni rá, és meddig akarod futtatni. Maradj határozott, de legyen B és C terved is, hogy ne legyen kapkodás, ha mégis változtatni kell. Bizonyos szintet azonban sose lépj át, mert könnyen és észrevétlenül szaladhat meg a költségvetés.

Tesztelj, tesztelj, tesztelj!

Ezen sose spórolj pénzt és időt, mert ahhoz túl értékes! Hegyezd ki a szöveged többféle változatra, és nézd meg, milyen stílus és nyelvhasználat az, ami a kulcsot jelenti a célcsoportjaid felé. Nemcsak szövegvariációkat, ajánlatokat is megversenyeztethetsz egymással. Ha így teszel, hamarosan látod majd, mi működik, hogy még testreszabottabb hirdetéseket készíthess.

Monitorozz, de ne vidd túlzásba!

Nem kell fél szemed folyamatosan a hirdetésen tartani, mert az könnyen állandó változtatási kényszerhez vezet, aztán meg nem tudsz hosszú távú következtetéseket levonni. Határozd meg előre, milyen gyakran fogod monitorozni a hirdetésed, és tartsd ehhez magad! Naponta 2 alkalom az elején biztosan szükséges, de ez attól is függ, milyen célcsoportoknak hirdetsz, és ők mikor a legaktívabbak. A statisztikákra viszont fektess komoly hangsúlyt, sok kérdésre ott fogod megtalálni a válaszokat.

Ebből a könyvünkből még többet tudhatsz meg, ha Téged nem csupán a Facebook hirdetés érdekel!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...