Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

A Facebook hirdetés még mindig megkerülhetetlen eszköz, ha hatékony és pontos online kommunikációról beszélünk. Lehet, hogy már sokat hallottál arról, hogyan teheted még profibbá és ütősebbé a sajátodat, de vajon tisztában vagy a legnagyobb szarvashibákkal is?

Facebook hirdetés lépésről lépésre

Az egyre hangosabb digitális zajban érdemes időnként átfésülni, mik azok az alapvető szempontok, amiket figyelembe kell venned ahhoz, hogy a Facebook hirdetés valóban megérje az árát!

Legyen világos a cél!

Nem lehet eleget hangsúlyozni. Még mindig sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem tudják pontosan eldönteni, mit akarnak elérni a hirdetésükkel: aktivitást generálni (pl. beszélgetést indítani), erősíteni a konverziót (rögtön ügyféllé tenni az érdeklődőt) vagy forgalmat terelni a weboldalra? A három egyszerre nem megy.

Lehet bármilyen szép a fotód, ütős a videód, az ajánlatod a siker kulcsa!

Sokan hajlamosak elveszni a részletekben. Igaz, hogy a jó videó, a szép felbontású kép ragadja meg vevőid figyelmét, de pontosan belőtt ajánlat nélkül ez a figyelem gyorsan elveszhet. Érdemes az ajánlatot saját magadnak is leírni egy papírra és leellenőrizni, mielőtt beleágyazod a szövegbe: legyen konkrét, de ne túl hosszú, 2-3 adatnál ne tartalmazzon többet.

Helyezd kontextusba a szöveged, de csak röviden!

Az ütős ajánlat a szép szövegkontextusban mutat igazán, ami minél több aktualitást tartalmaz, annál jobb. Beszélhetsz akár az időjárásról is, a közelgő ünnepekről vagy a szezonális érdekességekről – de csak röviden! A kevesebb itt is több, a hirdetésed legyen logikus, szépen felépített és lényegre törő.

Határozd meg, Neked mi a siker, és mennyit vagy hajlandó adni érte!

A sikert nemcsak pénzben mérheted. Persze ez sem utolsó szempont, sőt. DE a Facebook hirdetés típusától függően gondold át, mennyi pénzt szeretnél költeni rá, és meddig akarod futtatni. Maradj határozott, de legyen B és C terved is, hogy ne legyen kapkodás, ha mégis változtatni kell. Bizonyos szintet azonban sose lépj át, mert könnyen és észrevétlenül szaladhat meg a költségvetés.

Tesztelj, tesztelj, tesztelj!

Ezen sose spórolj pénzt és időt, mert ahhoz túl értékes! Hegyezd ki a szöveged többféle változatra, és nézd meg, milyen stílus és nyelvhasználat az, ami a kulcsot jelenti a célcsoportjaid felé. Nemcsak szövegvariációkat, ajánlatokat is megversenyeztethetsz egymással. Ha így teszel, hamarosan látod majd, mi működik, hogy még testreszabottabb hirdetéseket készíthess.

Monitorozz, de ne vidd túlzásba!

Nem kell fél szemed folyamatosan a hirdetésen tartani, mert az könnyen állandó változtatási kényszerhez vezet, aztán meg nem tudsz hosszú távú következtetéseket levonni. Határozd meg előre, milyen gyakran fogod monitorozni a hirdetésed, és tartsd ehhez magad! Naponta 2 alkalom az elején biztosan szükséges, de ez attól is függ, milyen célcsoportoknak hirdetsz, és ők mikor a legaktívabbak. A statisztikákra viszont fektess komoly hangsúlyt, sok kérdésre ott fogod megtalálni a válaszokat.

Ebből a könyvünkből még többet tudhatsz meg, ha Téged nem csupán a Facebook hirdetés érdekel!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...