Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

A Facebook hirdetés még mindig megkerülhetetlen eszköz, ha hatékony és pontos online kommunikációról beszélünk. Lehet, hogy már sokat hallottál arról, hogyan teheted még profibbá és ütősebbé a sajátodat, de vajon tisztában vagy a legnagyobb szarvashibákkal is?

Facebook hirdetés lépésről lépésre

Az egyre hangosabb digitális zajban érdemes időnként átfésülni, mik azok az alapvető szempontok, amiket figyelembe kell venned ahhoz, hogy a Facebook hirdetés valóban megérje az árát!

Legyen világos a cél!

Nem lehet eleget hangsúlyozni. Még mindig sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem tudják pontosan eldönteni, mit akarnak elérni a hirdetésükkel: aktivitást generálni (pl. beszélgetést indítani), erősíteni a konverziót (rögtön ügyféllé tenni az érdeklődőt) vagy forgalmat terelni a weboldalra? A három egyszerre nem megy.

Lehet bármilyen szép a fotód, ütős a videód, az ajánlatod a siker kulcsa!

Sokan hajlamosak elveszni a részletekben. Igaz, hogy a jó videó, a szép felbontású kép ragadja meg vevőid figyelmét, de pontosan belőtt ajánlat nélkül ez a figyelem gyorsan elveszhet. Érdemes az ajánlatot saját magadnak is leírni egy papírra és leellenőrizni, mielőtt beleágyazod a szövegbe: legyen konkrét, de ne túl hosszú, 2-3 adatnál ne tartalmazzon többet.

Helyezd kontextusba a szöveged, de csak röviden!

Az ütős ajánlat a szép szövegkontextusban mutat igazán, ami minél több aktualitást tartalmaz, annál jobb. Beszélhetsz akár az időjárásról is, a közelgő ünnepekről vagy a szezonális érdekességekről – de csak röviden! A kevesebb itt is több, a hirdetésed legyen logikus, szépen felépített és lényegre törő.

Határozd meg, Neked mi a siker, és mennyit vagy hajlandó adni érte!

A sikert nemcsak pénzben mérheted. Persze ez sem utolsó szempont, sőt. DE a Facebook hirdetés típusától függően gondold át, mennyi pénzt szeretnél költeni rá, és meddig akarod futtatni. Maradj határozott, de legyen B és C terved is, hogy ne legyen kapkodás, ha mégis változtatni kell. Bizonyos szintet azonban sose lépj át, mert könnyen és észrevétlenül szaladhat meg a költségvetés.

Tesztelj, tesztelj, tesztelj!

Ezen sose spórolj pénzt és időt, mert ahhoz túl értékes! Hegyezd ki a szöveged többféle változatra, és nézd meg, milyen stílus és nyelvhasználat az, ami a kulcsot jelenti a célcsoportjaid felé. Nemcsak szövegvariációkat, ajánlatokat is megversenyeztethetsz egymással. Ha így teszel, hamarosan látod majd, mi működik, hogy még testreszabottabb hirdetéseket készíthess.

Monitorozz, de ne vidd túlzásba!

Nem kell fél szemed folyamatosan a hirdetésen tartani, mert az könnyen állandó változtatási kényszerhez vezet, aztán meg nem tudsz hosszú távú következtetéseket levonni. Határozd meg előre, milyen gyakran fogod monitorozni a hirdetésed, és tartsd ehhez magad! Naponta 2 alkalom az elején biztosan szükséges, de ez attól is függ, milyen célcsoportoknak hirdetsz, és ők mikor a legaktívabbak. A statisztikákra viszont fektess komoly hangsúlyt, sok kérdésre ott fogod megtalálni a válaszokat.

Ebből a könyvünkből még többet tudhatsz meg, ha Téged nem csupán a Facebook hirdetés érdekel!

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...