Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

Így NE rontsd el a Facebook hirdetés írását

A Facebook hirdetés még mindig megkerülhetetlen eszköz, ha hatékony és pontos online kommunikációról beszélünk. Lehet, hogy már sokat hallottál arról, hogyan teheted még profibbá és ütősebbé a sajátodat, de vajon tisztában vagy a legnagyobb szarvashibákkal is?

Facebook hirdetés lépésről lépésre

Az egyre hangosabb digitális zajban érdemes időnként átfésülni, mik azok az alapvető szempontok, amiket figyelembe kell venned ahhoz, hogy a Facebook hirdetés valóban megérje az árát!

Legyen világos a cél!

Nem lehet eleget hangsúlyozni. Még mindig sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem tudják pontosan eldönteni, mit akarnak elérni a hirdetésükkel: aktivitást generálni (pl. beszélgetést indítani), erősíteni a konverziót (rögtön ügyféllé tenni az érdeklődőt) vagy forgalmat terelni a weboldalra? A három egyszerre nem megy.

Lehet bármilyen szép a fotód, ütős a videód, az ajánlatod a siker kulcsa!

Sokan hajlamosak elveszni a részletekben. Igaz, hogy a jó videó, a szép felbontású kép ragadja meg vevőid figyelmét, de pontosan belőtt ajánlat nélkül ez a figyelem gyorsan elveszhet. Érdemes az ajánlatot saját magadnak is leírni egy papírra és leellenőrizni, mielőtt beleágyazod a szövegbe: legyen konkrét, de ne túl hosszú, 2-3 adatnál ne tartalmazzon többet.

Helyezd kontextusba a szöveged, de csak röviden!

Az ütős ajánlat a szép szövegkontextusban mutat igazán, ami minél több aktualitást tartalmaz, annál jobb. Beszélhetsz akár az időjárásról is, a közelgő ünnepekről vagy a szezonális érdekességekről – de csak röviden! A kevesebb itt is több, a hirdetésed legyen logikus, szépen felépített és lényegre törő.

Határozd meg, Neked mi a siker, és mennyit vagy hajlandó adni érte!

A sikert nemcsak pénzben mérheted. Persze ez sem utolsó szempont, sőt. DE a Facebook hirdetés típusától függően gondold át, mennyi pénzt szeretnél költeni rá, és meddig akarod futtatni. Maradj határozott, de legyen B és C terved is, hogy ne legyen kapkodás, ha mégis változtatni kell. Bizonyos szintet azonban sose lépj át, mert könnyen és észrevétlenül szaladhat meg a költségvetés.

Tesztelj, tesztelj, tesztelj!

Ezen sose spórolj pénzt és időt, mert ahhoz túl értékes! Hegyezd ki a szöveged többféle változatra, és nézd meg, milyen stílus és nyelvhasználat az, ami a kulcsot jelenti a célcsoportjaid felé. Nemcsak szövegvariációkat, ajánlatokat is megversenyeztethetsz egymással. Ha így teszel, hamarosan látod majd, mi működik, hogy még testreszabottabb hirdetéseket készíthess.

Monitorozz, de ne vidd túlzásba!

Nem kell fél szemed folyamatosan a hirdetésen tartani, mert az könnyen állandó változtatási kényszerhez vezet, aztán meg nem tudsz hosszú távú következtetéseket levonni. Határozd meg előre, milyen gyakran fogod monitorozni a hirdetésed, és tartsd ehhez magad! Naponta 2 alkalom az elején biztosan szükséges, de ez attól is függ, milyen célcsoportoknak hirdetsz, és ők mikor a legaktívabbak. A statisztikákra viszont fektess komoly hangsúlyt, sok kérdésre ott fogod megtalálni a válaszokat.

Ebből a könyvünkből még többet tudhatsz meg, ha Téged nem csupán a Facebook hirdetés érdekel!

További bejegyzések

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...

Pénzt hozó népszerűség: az online márkaépítés alapjairól

A márkaépítés első számú fóruma az internet, mert sokszor még hirdetnie sem kell annak, aki itt rokonszenves és profi benyomást kelt. A legnépszerűbb márkák kommunikációja ma már nem az egyoldalú, harsogó monológ, mert a legjobbak folyamatosan figyelnek az érdeklődők problémáira, és válaszolnak a célpiac által feltett kérdésekre. De mi kell még ahhoz, hogy pénzt hozó márkád legyen?

Olvasom tovább...

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

A kommunikációs terv azért hasznos, mert aki tervez, az a jövőnek él, és nem csak a pillanatnyi problémamegoldásnak. Mi több, egy tavalyi felmérés szerint azok a kommunikációs tervvel rendelkező cégek, amelyek írott, dokumentált stratégiát követtek, 313%-kal nagyobb valószínűséggel számoltak be a kampányaik sikeréről, mint a csupán menetközben rögtönző társaik. (Forrás: a CoSchedule 100 országban végzett, 3 599 cégre kiterjedő kutatása.)

Olvasom tovább...