Volt egyszer egy: sztorizós szövegíró modell a könnyed eladásért

Volt egyszer egy: sztorizós szövegíró modell a könnyed eladásért

Volt egyszer egy: sztorizós szövegíró modell a könnyed eladásért

Szövegíró képességed fejlesztésére kihez is lenne érdemesebb fordulnod, mint az írás népszerű mestereihez, a történetmondókhoz? Gyerekéveinktől a nagyszülő korig státuszig igaz: sztorikat hallgatunk, és mesélünk egymásnak – sőt önmagunknak is a saját életünkről.

Szövegíró modell a történetek szerelmeseinek

Most csak vázlatosan mutatjuk be a 2012-ben született MESÉL modellünket. Ha kedvet kapsz a használatára, akkor szövegíró képzéseinken lehet úgy begyakorolni, hogy ne csak érdekes legyen, hanem garantáltan hasznot is hozzon Neked a gyakorlatban. Addig is lássuk azonban a betűszó feloldását!

1. Minősítés

Nem magaddal kezded, hanem a címzettet, a szöveg olvasóját nevezed meg már az elején, a címmel és az első bekezdéssel. Ha tudsz néhány fontos részletet az ideális olvasódról (férfi vagy nő? tini vagy harmincas? stb.), akkor fogalmazd bele, hadd érezze rögtön találva magát, mintha csak személyesen neki szóló üzenetet olvasna. Megfogalmazhatsz egy merész állítást is arról a problémáról, amit a vásárlás megold.

2. Együttérzés

Mivel sebbe nyúltunk, vagyis megpiszkáltuk az ideális olvasó problémáját, a szövegíró eljárás következő pontjában azt kell megmutatnunk, hogy nem a leendő ügyfelet hibáztatjuk a bajért. Ellenkezőleg: közösséget vállalunk, és együtt érzünk vele. A bajokat, veszélyeket, sötét kilátásokat csak úgy és akkor szabad ecsetelni, ha megvan ez a lelki támasz a címzett számára.

3. Segítség

Ha mindez megvolt, most elárulhatod, hogy bizony létezik megoldás az égető problémára, mégpedig Nálad van, és az értékesíteni kívánt termék az. Építve az előző lépésben kialakított bizalomra, bemutatod a vásárlás előnyeit. De figyelem!  A varázslat csak akkor működik, ha tényleg jó minőségű, elérhető válaszod van, mert hosszú távon csak az etikus út járható mind az üzleti életben, mind a marketingben.

4. Érzelmek

Fess egy képet! Tudod, az ember nem (csak) racionális lény, hanem érzelmi alapon dönt, és a választásait utólag támasztja alá észérvekkel. Ezért érdemes azon a bizonyos képen szemléletesen, az Olvasó 5 érzékéből minél többet bevona mesélnek arról, hogy milyen ideális állapotot élvezhet majd, ha Rád hallgat. Hangsúlyozd a helyzete javulásához köthető pozitív képeket és érzéseket!

5. Lezárás

Az életben van egy alapszabály: „az kap csokit, aki kér”. Ne légy szívbajos! Ha elérkezett az idő, a szöveg végén, akkor szólítsd fel határozottan és egyszerűen az Olvasót arra, hogy mit tegyen! Iratkozzon fel? Vagy rendeljen most?  Mondd ki bátran! Ha sikeresen végigvitted az érdeklődőt a „meséden”, és ha valóban Nálad van a jó megoldás a problémájára (lásd a 3. pontot!), akkor minden jogod megvan rá, hogy most felszólítsd a cselekvésre.

Tetszett a cikk, de többre vagy kíváncsi? Fejlődni szeretnél? Csak kattints a linkre: ezzel a díjmentes képzéssel lehetsz jobb szövegíró!

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...