Volt egyszer egy: sztorizós szövegíró modell a könnyed eladásért

Volt egyszer egy: sztorizós szövegíró modell a könnyed eladásért

Volt egyszer egy: sztorizós szövegíró modell a könnyed eladásért

Szövegíró képességed fejlesztésére kihez is lenne érdemesebb fordulnod, mint az írás népszerű mestereihez, a történetmondókhoz? Gyerekéveinktől a nagyszülő korig státuszig igaz: sztorikat hallgatunk, és mesélünk egymásnak – sőt önmagunknak is a saját életünkről.

Szövegíró modell a történetek szerelmeseinek

Most csak vázlatosan mutatjuk be a 2012-ben született MESÉL modellünket. Ha kedvet kapsz a használatára, akkor szövegíró képzéseinken lehet úgy begyakorolni, hogy ne csak érdekes legyen, hanem garantáltan hasznot is hozzon Neked a gyakorlatban. Addig is lássuk azonban a betűszó feloldását!

1. Minősítés

Nem magaddal kezded, hanem a címzettet, a szöveg olvasóját nevezed meg már az elején, a címmel és az első bekezdéssel. Ha tudsz néhány fontos részletet az ideális olvasódról (férfi vagy nő? tini vagy harmincas? stb.), akkor fogalmazd bele, hadd érezze rögtön találva magát, mintha csak személyesen neki szóló üzenetet olvasna. Megfogalmazhatsz egy merész állítást is arról a problémáról, amit a vásárlás megold.

2. Együttérzés

Mivel sebbe nyúltunk, vagyis megpiszkáltuk az ideális olvasó problémáját, a szövegíró eljárás következő pontjában azt kell megmutatnunk, hogy nem a leendő ügyfelet hibáztatjuk a bajért. Ellenkezőleg: közösséget vállalunk, és együtt érzünk vele. A bajokat, veszélyeket, sötét kilátásokat csak úgy és akkor szabad ecsetelni, ha megvan ez a lelki támasz a címzett számára.

3. Segítség

Ha mindez megvolt, most elárulhatod, hogy bizony létezik megoldás az égető problémára, mégpedig Nálad van, és az értékesíteni kívánt termék az. Építve az előző lépésben kialakított bizalomra, bemutatod a vásárlás előnyeit. De figyelem!  A varázslat csak akkor működik, ha tényleg jó minőségű, elérhető válaszod van, mert hosszú távon csak az etikus út járható mind az üzleti életben, mind a marketingben.

4. Érzelmek

Fess egy képet! Tudod, az ember nem (csak) racionális lény, hanem érzelmi alapon dönt, és a választásait utólag támasztja alá észérvekkel. Ezért érdemes azon a bizonyos képen szemléletesen, az Olvasó 5 érzékéből minél többet bevona mesélnek arról, hogy milyen ideális állapotot élvezhet majd, ha Rád hallgat. Hangsúlyozd a helyzete javulásához köthető pozitív képeket és érzéseket!

5. Lezárás

Az életben van egy alapszabály: „az kap csokit, aki kér”. Ne légy szívbajos! Ha elérkezett az idő, a szöveg végén, akkor szólítsd fel határozottan és egyszerűen az Olvasót arra, hogy mit tegyen! Iratkozzon fel? Vagy rendeljen most?  Mondd ki bátran! Ha sikeresen végigvitted az érdeklődőt a „meséden”, és ha valóban Nálad van a jó megoldás a problémájára (lásd a 3. pontot!), akkor minden jogod megvan rá, hogy most felszólítsd a cselekvésre.

Tetszett a cikk, de többre vagy kíváncsi? Fejlődni szeretnél? Csak kattints a linkre: ezzel a díjmentes képzéssel lehetsz jobb szövegíró!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...