Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Szövegírás tippek, ha csak a lényegre van időd

1. Ne feledd, hogy az emberek eredményeket vásárolnak! Megoldásokra kíváncsiak és (sértődés ne essék!) nem Rád, se nem a céged hőstörténetére. Sőt, ami már tényleg fura: néha még csak nem is magára a termékre vagy a szolgáltatásra. Hanem arra, hogy mi az, amit az a bizonyos termék vagy szolgáltatás biztosíthat számukra. Érd el a webszövegeddel, hogy ezt a kívánatos állapotot lássák maguk előtt, érezzék át a hangulatát, és máris megvan a vásárlód!

Ez az első és legfontosabb pont, amit a sokszor inkább kreativitásukat kiélni szerető szövegírás szakértők és marketingesek sokszor figyelmen kívül hagynak a termék vagy a vállalat részletes bemutatása kedvéért.

2. Szeresd (és ismerd) az ellenvetéseket! Miért? Mert aki fenntartást fogalmaz meg, az vételi szándékot jelez. Azt mutatja, hogy legalább egy pillanatra elgondolkodott azon, hogy vásároljon. 

Az értékesítési szöveg akkor hiteles és őszinte, ráadásul tartalmasabb is, ha jelzi, hogy a céged tudatában van a lehetséges hátulütőknek és kifogásoknak. Így lehet az ellenvetések vitorlájából kifogni a szelet, és bizalmat építeni. 

Hiszen egyetlen termék se lehet tökéletes! De ha a panaszkezelés módját, a garanciát és az ellenérveket említed, akkor legalább a szövegírás (szinte) tökéletes lehet.

3. Ismerd a varázsszavakat! Pontosan tudnod kell, hogy mire keres az, akit szeretnél, hogy Rád találjon. Kicsit kevésbé romantikusan fogalmazva: statisztikai tény, hogy az online élményeink – akár vásárlásról, akár egyszerű nézelődésről van szó – 93%-a a keresőmotorral kezdődik (legtöbbször a Google-lel).

Ideális az lenne, ha az internetes keresőmotorok minél előkelőbb helyen hoznának ki: lehetőleg a találati lista első oldalán. Hát még az mennyi pénzt hozhatna, ha a Te oldaladat találnák meg elsőként az érdeklődők, amikor arra a problémájukra keresnek, amire Te nyújtod a legjobb megoldást! Nézd meg a linken, hogyan járulhat ez hozzá a szövegírás sikeréhez! 

Szövegírás tippek, ha csak a lényegre van időd

4. Fogalmazz pontosan! Sokkal többet ér számokat és adatokat felsorakoztatnod, mint hatásvadász, bombasztikus jelzőket. Ráadásul így emlékezetesebb és figyelemfelkeltőbb az értékesítési szöveg – és nem a sok felkiáltójeltől meg a nagybetűs FANTASZTIKUS szavaktól.

Észrevetted már, hogyan használják ezt a módszert profik? A Men's Health, a világ vezető egészséges életmóddal foglalkozó (férfi)magazinja például mindig olyasmiről beszél, hogy miként növeld meg a bicepszed 19 nap alatt. 

Honnan ez a szám, amely nem kerek? Miért nem 10 – vagy ha már 1 híján úgyis annyi, akkor 20? Mert a pontos adat felkelti a figyelmet. Arról biztosítja az olvasókat, hogy hajszálra tudják, miről beszélnek, és mit ígérnek.

5. Az eredményes szövegírás titka: az összpontosítás. Ha komolyan csinálják, az írás van komoly, sőt nehezebb munka, mint az ércbányászat (sőt a gyereknevelés). smiley

Eredményekre vágysz? Akkor állj el a saját magad útjából!

Mit jelent ez? Egyszerű. Ne nézd fél szemmel a Facebookot, se a postaládád, de még az okostelefont se. Ne hallgass közben szöveges zenét, se ne keresgélj feleslegesen a neten. (A legjobb lenne külön egy offline gépet tartani csak az írásra, de a szöveghez persze kelleni fognak infók.)

A legendás szövegíró, Eugene Schwartz módszere az volt, hogy 33 percre beállította az órát, hogy a csergésig kizárólag az írásra figyeljen. Ha ez megvolt, akkor 10 perc pihenőt kapott legszigorúbb főnökétől, saját magától.

Az igazság az, hogy az iskolai órák sokszor hiába húzódnak el 50-60 percig, mert jó esetben is csak félórát tud valóban erősen figyelni az ember. A Schwartz-módszer ezt a hatást veszi alapul, aztán rövid szünettel tölti fel újra meg újra a lelki akkut.

Charlie Brooker angol szatíracsászár, a Fekete tükör sorozat alkotója ezzel a módszerrel gyógyította ki magát a kóros figyelemzavar állapotából, amelyben az internet „nem hagytaˮ a forgatókönyvírásra figyelni.

Vajon Te is szoktál néha csak úgy bambulni, szörfölgetni munka közben? Bocsánatos a dolog, de nem érdemes, mert a munkaidődet növeled hiába.

Ha tetszettek a tippek, tudnod kell, hogy ez még nem elég ahhoz, hogy erős legyen az évkezdés. Nézd meg itt, mi kell még a sikerhez a szövegírás mellett!

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...