Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Szövegírás tippek, ha csak a lényegre van időd

1. Ne feledd, hogy az emberek eredményeket vásárolnak! Megoldásokra kíváncsiak és (sértődés ne essék!) nem Rád, se nem a céged hőstörténetére. Sőt, ami már tényleg fura: néha még csak nem is magára a termékre vagy a szolgáltatásra. Hanem arra, hogy mi az, amit az a bizonyos termék vagy szolgáltatás biztosíthat számukra. Érd el a webszövegeddel, hogy ezt a kívánatos állapotot lássák maguk előtt, érezzék át a hangulatát, és máris megvan a vásárlód!

Ez az első és legfontosabb pont, amit a sokszor inkább kreativitásukat kiélni szerető szövegírás szakértők és marketingesek sokszor figyelmen kívül hagynak a termék vagy a vállalat részletes bemutatása kedvéért.

2. Szeresd (és ismerd) az ellenvetéseket! Miért? Mert aki fenntartást fogalmaz meg, az vételi szándékot jelez. Azt mutatja, hogy legalább egy pillanatra elgondolkodott azon, hogy vásároljon. 

Az értékesítési szöveg akkor hiteles és őszinte, ráadásul tartalmasabb is, ha jelzi, hogy a céged tudatában van a lehetséges hátulütőknek és kifogásoknak. Így lehet az ellenvetések vitorlájából kifogni a szelet, és bizalmat építeni. 

Hiszen egyetlen termék se lehet tökéletes! De ha a panaszkezelés módját, a garanciát és az ellenérveket említed, akkor legalább a szövegírás (szinte) tökéletes lehet.

3. Ismerd a varázsszavakat! Pontosan tudnod kell, hogy mire keres az, akit szeretnél, hogy Rád találjon. Kicsit kevésbé romantikusan fogalmazva: statisztikai tény, hogy az online élményeink – akár vásárlásról, akár egyszerű nézelődésről van szó – 93%-a a keresőmotorral kezdődik (legtöbbször a Google-lel).

Ideális az lenne, ha az internetes keresőmotorok minél előkelőbb helyen hoznának ki: lehetőleg a találati lista első oldalán. Hát még az mennyi pénzt hozhatna, ha a Te oldaladat találnák meg elsőként az érdeklődők, amikor arra a problémájukra keresnek, amire Te nyújtod a legjobb megoldást! Nézd meg a linken, hogyan járulhat ez hozzá a szövegírás sikeréhez! 

Szövegírás tippek, ha csak a lényegre van időd

4. Fogalmazz pontosan! Sokkal többet ér számokat és adatokat felsorakoztatnod, mint hatásvadász, bombasztikus jelzőket. Ráadásul így emlékezetesebb és figyelemfelkeltőbb az értékesítési szöveg – és nem a sok felkiáltójeltől meg a nagybetűs FANTASZTIKUS szavaktól.

Észrevetted már, hogyan használják ezt a módszert profik? A Men's Health, a világ vezető egészséges életmóddal foglalkozó (férfi)magazinja például mindig olyasmiről beszél, hogy miként növeld meg a bicepszed 19 nap alatt. 

Honnan ez a szám, amely nem kerek? Miért nem 10 – vagy ha már 1 híján úgyis annyi, akkor 20? Mert a pontos adat felkelti a figyelmet. Arról biztosítja az olvasókat, hogy hajszálra tudják, miről beszélnek, és mit ígérnek.

5. Az eredményes szövegírás titka: az összpontosítás. Ha komolyan csinálják, az írás van komoly, sőt nehezebb munka, mint az ércbányászat (sőt a gyereknevelés). smiley

Eredményekre vágysz? Akkor állj el a saját magad útjából!

Mit jelent ez? Egyszerű. Ne nézd fél szemmel a Facebookot, se a postaládád, de még az okostelefont se. Ne hallgass közben szöveges zenét, se ne keresgélj feleslegesen a neten. (A legjobb lenne külön egy offline gépet tartani csak az írásra, de a szöveghez persze kelleni fognak infók.)

A legendás szövegíró, Eugene Schwartz módszere az volt, hogy 33 percre beállította az órát, hogy a csergésig kizárólag az írásra figyeljen. Ha ez megvolt, akkor 10 perc pihenőt kapott legszigorúbb főnökétől, saját magától.

Az igazság az, hogy az iskolai órák sokszor hiába húzódnak el 50-60 percig, mert jó esetben is csak félórát tud valóban erősen figyelni az ember. A Schwartz-módszer ezt a hatást veszi alapul, aztán rövid szünettel tölti fel újra meg újra a lelki akkut.

Charlie Brooker angol szatíracsászár, a Fekete tükör sorozat alkotója ezzel a módszerrel gyógyította ki magát a kóros figyelemzavar állapotából, amelyben az internet „nem hagytaˮ a forgatókönyvírásra figyelni.

Vajon Te is szoktál néha csak úgy bambulni, szörfölgetni munka közben? Bocsánatos a dolog, de nem érdemes, mert a munkaidődet növeled hiába.

Ha tetszettek a tippek, tudnod kell, hogy ez még nem elég ahhoz, hogy erős legyen az évkezdés. Nézd meg itt, mi kell még a sikerhez a szövegírás mellett!

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...