Ablak az ügyfeled titkos természetére: keresőoptimalizálás 2019-ben - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Ablak az ügyfeled titkos természetére: keresőoptimalizálás 2019-ben

Ablak az ügyfeled titkos természetére: keresőoptimalizálás 2019-ben

A szlogen szerint: „a Google a barátod”. Ezért is olyan hasznos a keresőoptimalizálás a vállalkozásod számára! Mert ennek a bizalmas, titoktartó(nak vélt) barátunknak mindent kikotyogunk magunkról – négyszemközt. Íme hogyan fordítsd ezt a vállalkozásod hasznára idén.

A Google mutatja meg a rejtett énünket – keresőoptimalizálás által pedig feltárható

Ami az éppen magunk mögött hagyott 2018-at illeti, a Google Trends megmutatja, hogy mire kerestek rá a legtöbben világviszonylatban és országonként is. Globálisan a legkeresettebb személy a hercegnővé lett Meghan Markle volt, úgyhogy jól látszik: az emberek fantáziáját még mindig beindítják a Hamupipőke-mesék meg a romantika. 

Meglepő módon a jó öreg Rocky, Sylvester Stallone volt az év legkeresettebb színésze tavaly. Akár örömre is okot adhatna az immár 72 (!) esztendős izompacsirtának. De az ok enyhén morbid. Nem új sikerfilm, se nem pikáns botrány, hanem – milyen jellemző is a fake news-korra, amiben élünk! – puszta álhír húzódik a keresések mögött: az emberek azt hitték, hogy… meghalt. 

Sötét, de tanulságos. Sőt talán nem is kell ennél szemléletesebb példa az online kommunikáció elnökválasztásokat is befolyásoló (lásd: Trump), történelemalakító hatalmáról.

De hagyjuk is a tavalyi évet, és tekintsünk inkább a jövőre! Igaz ugyan, hogy a Google Trends ingyenesen mutatja meg egy-egy keresőszóra a statisztikákat, és a kutakodás akár hazánkra is korlátozható, de ha a keresőoptimalizálás a cél – vagyis, hogy a weblapod népszerűségét úgy növeld, hogy ezeket a szavakat használod –, akkor tudunk jobbat.

Sőt, írtunk is erről már a tavaly: például a keresőoptimalizálás mítoszairól. Ám az cseppet se mítosz, hanem a kőkemény valóság, hogy a Google Trendsszel még aligha juthatsz a csúcsra, mert ha például fürdőszobacsempét értékesítesz, akkor nehéz lesz 5-6 blogcikket összehoznod a foci vb-ről (ami egy másik tavalyi keresési sláger volt) úgy, hogy hosszú távon füle-farka legyen a dolognak.

Ezért a keresőoptimalizálás úgynevezett kulcsszókutatást igényel. Ki kell derítened a saját szakterületed varázsszavait, amiket a piacon keresgélők a legnagyobb előszeretettel használnak. Ha szövegeket írsz vagy íratsz ezekkel a szavakkal, akkor úgy jöhetsz feljebb a Google-ben, hogy megspórolod a hirdetési költségeket, ráadásul a szakértői státuszodat is építő, mert értékes tájékoztatást adó szövegekkel – és nem unalmas reklámmal – vonzod magadhoz az érdeklődőket.

Hogyan néz ki ez a marketingstratégia a gyakorlatban? Olvasd el itt, amit még tudnod kell a keresőoptimalizálás témájáról!

 

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...