Ablak az ügyfeled titkos természetére: keresőoptimalizálás 2019-ben

Ablak az ügyfeled titkos természetére: keresőoptimalizálás 2019-ben

Ablak az ügyfeled titkos természetére: keresőoptimalizálás 2019-ben

A szlogen szerint: „a Google a barátod”. Ezért is olyan hasznos a keresőoptimalizálás a vállalkozásod számára! Mert ennek a bizalmas, titoktartó(nak vélt) barátunknak mindent kikotyogunk magunkról – négyszemközt. Íme hogyan fordítsd ezt a vállalkozásod hasznára idén.

A Google mutatja meg a rejtett énünket – keresőoptimalizálás által pedig feltárható

Ami az éppen magunk mögött hagyott 2018-at illeti, a Google Trends megmutatja, hogy mire kerestek rá a legtöbben világviszonylatban és országonként is. Globálisan a legkeresettebb személy a hercegnővé lett Meghan Markle volt, úgyhogy jól látszik: az emberek fantáziáját még mindig beindítják a Hamupipőke-mesék meg a romantika. 

Meglepő módon a jó öreg Rocky, Sylvester Stallone volt az év legkeresettebb színésze tavaly. Akár örömre is okot adhatna az immár 72 (!) esztendős izompacsirtának. De az ok enyhén morbid. Nem új sikerfilm, se nem pikáns botrány, hanem – milyen jellemző is a fake news-korra, amiben élünk! – puszta álhír húzódik a keresések mögött: az emberek azt hitték, hogy… meghalt. 

Sötét, de tanulságos. Sőt talán nem is kell ennél szemléletesebb példa az online kommunikáció elnökválasztásokat is befolyásoló (lásd: Trump), történelemalakító hatalmáról.

De hagyjuk is a tavalyi évet, és tekintsünk inkább a jövőre! Igaz ugyan, hogy a Google Trends ingyenesen mutatja meg egy-egy keresőszóra a statisztikákat, és a kutakodás akár hazánkra is korlátozható, de ha a keresőoptimalizálás a cél – vagyis, hogy a weblapod népszerűségét úgy növeld, hogy ezeket a szavakat használod –, akkor tudunk jobbat.

Sőt, írtunk is erről már a tavaly: például a keresőoptimalizálás mítoszairól. Ám az cseppet se mítosz, hanem a kőkemény valóság, hogy a Google Trendsszel még aligha juthatsz a csúcsra, mert ha például fürdőszobacsempét értékesítesz, akkor nehéz lesz 5-6 blogcikket összehoznod a foci vb-ről (ami egy másik tavalyi keresési sláger volt) úgy, hogy hosszú távon füle-farka legyen a dolognak.

Ezért a keresőoptimalizálás úgynevezett kulcsszókutatást igényel. Ki kell derítened a saját szakterületed varázsszavait, amiket a piacon keresgélők a legnagyobb előszeretettel használnak. Ha szövegeket írsz vagy íratsz ezekkel a szavakkal, akkor úgy jöhetsz feljebb a Google-ben, hogy megspórolod a hirdetési költségeket, ráadásul a szakértői státuszodat is építő, mert értékes tájékoztatást adó szövegekkel – és nem unalmas reklámmal – vonzod magadhoz az érdeklődőket.

Hogyan néz ki ez a marketingstratégia a gyakorlatban? Olvasd el itt, amit még tudnod kell a keresőoptimalizálás témájáról!

 

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...