Ablak az ügyfeled titkos természetére: keresőoptimalizálás 2019-ben - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Ablak az ügyfeled titkos természetére: keresőoptimalizálás 2019-ben

Ablak az ügyfeled titkos természetére: keresőoptimalizálás 2019-ben

A szlogen szerint: „a Google a barátod”. Ezért is olyan hasznos a keresőoptimalizálás a vállalkozásod számára! Mert ennek a bizalmas, titoktartó(nak vélt) barátunknak mindent kikotyogunk magunkról – négyszemközt. Íme hogyan fordítsd ezt a vállalkozásod hasznára idén.

A Google mutatja meg a rejtett énünket – keresőoptimalizálás által pedig feltárható

Ami az éppen magunk mögött hagyott 2018-at illeti, a Google Trends megmutatja, hogy mire kerestek rá a legtöbben világviszonylatban és országonként is. Globálisan a legkeresettebb személy a hercegnővé lett Meghan Markle volt, úgyhogy jól látszik: az emberek fantáziáját még mindig beindítják a Hamupipőke-mesék meg a romantika. 

Meglepő módon a jó öreg Rocky, Sylvester Stallone volt az év legkeresettebb színésze tavaly. Akár örömre is okot adhatna az immár 72 (!) esztendős izompacsirtának. De az ok enyhén morbid. Nem új sikerfilm, se nem pikáns botrány, hanem – milyen jellemző is a fake news-korra, amiben élünk! – puszta álhír húzódik a keresések mögött: az emberek azt hitték, hogy… meghalt. 

Sötét, de tanulságos. Sőt talán nem is kell ennél szemléletesebb példa az online kommunikáció elnökválasztásokat is befolyásoló (lásd: Trump), történelemalakító hatalmáról.

De hagyjuk is a tavalyi évet, és tekintsünk inkább a jövőre! Igaz ugyan, hogy a Google Trends ingyenesen mutatja meg egy-egy keresőszóra a statisztikákat, és a kutakodás akár hazánkra is korlátozható, de ha a keresőoptimalizálás a cél – vagyis, hogy a weblapod népszerűségét úgy növeld, hogy ezeket a szavakat használod –, akkor tudunk jobbat.

Sőt, írtunk is erről már a tavaly: például a keresőoptimalizálás mítoszairól. Ám az cseppet se mítosz, hanem a kőkemény valóság, hogy a Google Trendsszel még aligha juthatsz a csúcsra, mert ha például fürdőszobacsempét értékesítesz, akkor nehéz lesz 5-6 blogcikket összehoznod a foci vb-ről (ami egy másik tavalyi keresési sláger volt) úgy, hogy hosszú távon füle-farka legyen a dolognak.

Ezért a keresőoptimalizálás úgynevezett kulcsszókutatást igényel. Ki kell derítened a saját szakterületed varázsszavait, amiket a piacon keresgélők a legnagyobb előszeretettel használnak. Ha szövegeket írsz vagy íratsz ezekkel a szavakkal, akkor úgy jöhetsz feljebb a Google-ben, hogy megspórolod a hirdetési költségeket, ráadásul a szakértői státuszodat is építő, mert értékes tájékoztatást adó szövegekkel – és nem unalmas reklámmal – vonzod magadhoz az érdeklődőket.

Hogyan néz ki ez a marketingstratégia a gyakorlatban? Olvasd el itt, amit még tudnod kell a keresőoptimalizálás témájáról!

 

További bejegyzések

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Olvasom tovább...

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Olvasom tovább...