8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Min gondolkodj el, mielőtt leülsz a hírlevél írásának

Tudod, az embereknek egyre kevesebb idejük van, és egyre nehezebben áldoznak belőle akár perceket is. Érd el, hogy a te hírleveled legyen a kivétel!

Fontos, hogy mielőtt nekiállsz megírni – vagy megíratni – a hírleveled, az alábbiakat gondold végig. Még jobb, ha leírod ezeket magadnak sorvezetőként.

1. Kihez beszélek?

Biztosan sokszor hallottad már, hogy mennyire fontos a megfelelő célcsoport kiválasztása, a szegmentálás. Mielőtt legyintenél, gondolj bele, hogy hányféleképpen tudsz szegmentálni, a variációk sora ugyanis meglepően hosszú. Nőknek kommunikálod a terméked? Fiataloknak, időseknek, középkorúaknak? Anyáknak, szingliknek, kapcsolatban élőknek, elváltaknak? Vidéken élnek vagy a fővárosban, esetleg külföldön? Friss diplomások, dolgoznak? Még tanulnak, vagy épp gyeden vannak? Bringával közlekednek, buszoznak, vagy ki nem szállnának az autójukból? Bizony, mindenki számára lehet személyre szabott üzeneted.

2. Biztos, hogy ismerem a célcsoportomat?

Az első lépésből logikusan következik, hogy ha nem tudsz egyértelmű válaszokat adni a fenti kérdésekre, tegyél ellene! Küldj ki vevőkutatást, kérdezd meg célcsoportod tagjait a szokásaikról, a vágyaikról, az elvárásaikról! A válaszokért pedig légy hálás! Minden válaszadónak adj ajándékot, sőt, sorsolj ki köztük egy vagy több nagyobb értékű nyereményt is! 

3. Miről beszélek?

A téma nyilvánvalóan adja magát, hiszen nem véletlenül szeretnél hírlevelet küldeni a vevőidnek. Akár blogajánlót írsz nekik, akár az év legjobban felépített, legjobb ajánlatokkal bombázó kampányának szeretnél megágyazni, gondold végig, pontosan mi a fő üzeneted. A fő üzenet a hírlevél lényege, amit talán már a tárgymezőben elcsöppentesz, a bevezetőben utalsz rá, a szöveg közepén pedig hangsúlyozod (mint én is itt wink). Bármi is a körítés, a fő üzenetnek egyetlen mondatban megfogalmazhatónak kell lennie. Egy olyan mondatban, ami jól érthető és ösztönző.

4. Hogyan beszélek?

Természetesen lényegretörően, lehetőleg röviden és hatásosan. Itt is nagyon fontos, hogy úgy ismerd a célcsoportodat, mint a tenyeredet. Tudd meg, rájuk milyen szavakkal lehet hatni, mi az a megfogalmazás, ami megadja a kulcsot ahhoz, hogy elérd őket! Beszélj úgy hozzájuk, mintha képzeletben kinyújtanád a kezed feléjük!

5. Mi a célom?

Evidensnek tűnik, ugye? Pedig nem biztos, hogy az. Gondold át, és fogalmazd meg magadnak egyetlen mondatban, hogy pontosan mit szeretnél, mit tegyenek a vevőid. Ismerjenek meg? Kövessenek be Instán és Facebookon? (Vagy Pinteresten pinneljenek?) Látogassanak el a weboldaladra, a blogodra? Vagy vásároljanak és vásároljanak? Mindegyik fontos, de egy hírlevélben koncentrálj egy célra, és tereld őket afelé! 

6. Engem mi érdekel?

Beszélj és írj úgy, ahogyan te szeretnél hallgatni és olvasni! Ha te magad is a rövid, lényegretörő üzeneteket részesíted előnyben, ne írj hosszú, egybefüggő bekezdéseket! Tipp: idézd fel, milyen jellegű és felépítésű újságcikkeket, híreket szoktál nemcsak elkezdeni, hanem végig is olvasni. Megvan? Próbáld meg ezt a stílust, témamegközelítést és terjedelmet visszaadni!

7. Mi az aktualitása a mondandómnak?

Lehet, hogy csak a heti blogcikkedet akarod megmutatni a vevőidnek, mégis törekedj arra, hogy legyen valamilyen aktuális színezete a dolognak! Nem muszáj feltétlenül ünnephez vagy az évszakhoz kötni. Kezdheted személyes aktualitással, vagy olyan, mindenkit érintő – és (lehetőleg) senki érzékenységét sem sértő – kérdés vagy probléma megfogalmazásával is, mint pl.: A minap, amikor végre belevágtam a fürdőszobám felújításába, szemet szúrt, hogy… Vagy: Te is olvastad a legújabb híreket a klímaváltozásról? 
Így teheted élőbbé a hírleved. 

8. Ugye nem túl hosszú, és elég színes?

Ez az a kérdés, ami manapság egyre fontosabb lesz. Mint említettem, az embereknek egyre kevesebb idejük van, így el kell érned, hogy ne csak megnyissák a hírleveledet az ütős és kihagyhatatlan tárgysornak köszönhetően. Fontos, hogy végig is olvassák, majd kattintsanak róla oda, ahova tereled a figyelmüket. Épp ezért kiemelten törekedj rá, hogy a hírleveled ne legyen túl hosszú, és tartalmazhat valami olyat is, ami színes, és még jobb, ha mozog. Szép felbontású képek, mini videók, GIF-ek, minden jöhet – de csak az, amit te is szívesen megnéznél.

 

Te milyen kérdéseket szoktál végiggondolni, mielőtt leülsz hírlevelet írni a vevőidnek? Gondolkodjunk együtt! Kérj személyes konzultációt (nem csak) a hírlevél írásáról itt! 

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...