Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak

Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak

Amennyiben fontosnak tartod, hogy cégen belül gyorsan és (költség)hatékonyan kommunikálj, érdemes górcső alá venned, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésedre. 

Az online kommunikáció jelentősége az üzleti életben

A trendeknek, az üzletfeleknek, a versenytársaknak és nem utolsósorban az önmagunknak való megfelelés utáni vágy hívta életre az online kommunikáció mind szélesebb körű használatát. Sok minden befolyásolhatja, hogy valaki milyen online kommunikációs formát fog használni üzleti kommunikációjában. 

Milyen online kommunikációs formák közül válogathatsz? 

Amikor üzletfeleidet, munkatársaidat kívánod megszólítani, nagyon sok tényező gyakorol hatást arra, hogy milyen online kommunikációs formát fogsz bevetni annak érdekében, hogy minél hatékonyabban tudjatok együttműködni. Lássuk először, hogy az online kommunikáció mely formáival érdemes élned, ha produktívan szeretnéd megszólítani üzlettársaidat:

  • Videokonferencia: napjainkban ez az online kommunikáció vezető formája, mivel gyors, hatékony, valós idejű információcserét tesz lehetővé anélkül, hogy kimozdulnál az irodádból. Nagyon költséghatékony kommunikációs forma, hiszen csak egy kamerára és egy mikrofonra van szükséged, és már kezdődhet is a munka!
  • Chat: szintén elterjedt formája az online kommunikációnak. Valójában a chat olyan online szöveges beszélgetés, amely valós időben zajlik a részt vevő felek között. Több fajtája ismert, ezek közül néhány a teljesség igénye nélkül: AOL, MSN vagy a Gmail által bevezetett chatfunkció, a Hangouts. 
  • VOIP, vagyis internetprotokoll feletti hangátvitel: ennek során a beszélgetés az interneten vagy más, szintén IP-alapú adathálózaton keresztül folyik. Ide sorolható a sokak által kedvelt Skype, és a WhatsApp is. Ezen online kommunikációs formák előnye, hogy szintén valós idejű megnyilatkozást tesznek lehetővé az üzletfelek számára anélkül, hogy ténylegesen találkozniuk kellene egymással.
  • E-mail: a legrégebbi online kommunikációs forma, gyakorlatilag kiválóan alkalmas a hivatalos levelezés helyettesítésére, fényképek, videók, fájlok küldésére.

Mire érdemes odafigyelni az online kommunikáció során?

Az online kommunikációs eszközök bármelyike mellett teszed is le a voksodat, az alábbiakra érdemes odafigyelned:

  1. Egy jól megválasztott és következetesen használt szlogen könnyen megmarad az üzletfelek, munkatársak emlékezetében. Fontos tehát, hogy az online kommunikáció során is megtaláld annak a módját, hogy az általad választott szlogen bevésődjön a célközönséged emlékezetébe.
  2. „A stílus maga az ember.” – Ez a megállapítás az online kommunikáció esetében is igaz. Fontos odafigyelni arra, hogy mind szóban, mind írásban tiszta, választékos stílusban fejezd ki magad. 
  3. Lényeges, hogy online kommunikációd során a szöveges üzenetek – legyen szó e-mail-ról vagy chat-ről – helyesírására is gondot fordíts. A nyelvi igényesség az üzleti életben legalább olyan fontos, mint a hétköznapi életben.

Használod a cikkben szereplő online kommunikációs formák valamelyikét? Amennyiben igen, oszd meg velünk tapasztalataidat!

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...