Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak

Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak

Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak

Amennyiben fontosnak tartod, hogy cégen belül gyorsan és (költség)hatékonyan kommunikálj, érdemes górcső alá venned, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésedre. 

Az online kommunikáció jelentősége az üzleti életben

A trendeknek, az üzletfeleknek, a versenytársaknak és nem utolsósorban az önmagunknak való megfelelés utáni vágy hívta életre az online kommunikáció mind szélesebb körű használatát. Sok minden befolyásolhatja, hogy valaki milyen online kommunikációs formát fog használni üzleti kommunikációjában. 

Milyen online kommunikációs formák közül válogathatsz? 

Amikor üzletfeleidet, munkatársaidat kívánod megszólítani, nagyon sok tényező gyakorol hatást arra, hogy milyen online kommunikációs formát fogsz bevetni annak érdekében, hogy minél hatékonyabban tudjatok együttműködni. Lássuk először, hogy az online kommunikáció mely formáival érdemes élned, ha produktívan szeretnéd megszólítani üzlettársaidat:

  • Videokonferencia: napjainkban ez az online kommunikáció vezető formája, mivel gyors, hatékony, valós idejű információcserét tesz lehetővé anélkül, hogy kimozdulnál az irodádból. Nagyon költséghatékony kommunikációs forma, hiszen csak egy kamerára és egy mikrofonra van szükséged, és már kezdődhet is a munka!
  • Chat: szintén elterjedt formája az online kommunikációnak. Valójában a chat olyan online szöveges beszélgetés, amely valós időben zajlik a részt vevő felek között. Több fajtája ismert, ezek közül néhány a teljesség igénye nélkül: AOL, MSN vagy a Gmail által bevezetett chatfunkció, a Hangouts. 
  • VOIP, vagyis internetprotokoll feletti hangátvitel: ennek során a beszélgetés az interneten vagy más, szintén IP-alapú adathálózaton keresztül folyik. Ide sorolható a sokak által kedvelt Skype, és a WhatsApp is. Ezen online kommunikációs formák előnye, hogy szintén valós idejű megnyilatkozást tesznek lehetővé az üzletfelek számára anélkül, hogy ténylegesen találkozniuk kellene egymással.
  • E-mail: a legrégebbi online kommunikációs forma, gyakorlatilag kiválóan alkalmas a hivatalos levelezés helyettesítésére, fényképek, videók, fájlok küldésére.

Mire érdemes odafigyelni az online kommunikáció során?

Az online kommunikációs eszközök bármelyike mellett teszed is le a voksodat, az alábbiakra érdemes odafigyelned:

  1. Egy jól megválasztott és következetesen használt szlogen könnyen megmarad az üzletfelek, munkatársak emlékezetében. Fontos tehát, hogy az online kommunikáció során is megtaláld annak a módját, hogy az általad választott szlogen bevésődjön a célközönséged emlékezetébe.
  2. „A stílus maga az ember.” – Ez a megállapítás az online kommunikáció esetében is igaz. Fontos odafigyelni arra, hogy mind szóban, mind írásban tiszta, választékos stílusban fejezd ki magad. 
  3. Lényeges, hogy online kommunikációd során a szöveges üzenetek – legyen szó e-mail-ról vagy chat-ről – helyesírására is gondot fordíts. A nyelvi igényesség az üzleti életben legalább olyan fontos, mint a hétköznapi életben.

Használod a cikkben szereplő online kommunikációs formák valamelyikét? Amennyiben igen, oszd meg velünk tapasztalataidat!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...