Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak

Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak

Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak

Amennyiben fontosnak tartod, hogy cégen belül gyorsan és (költség)hatékonyan kommunikálj, érdemes górcső alá venned, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésedre. 

Az online kommunikáció jelentősége az üzleti életben

A trendeknek, az üzletfeleknek, a versenytársaknak és nem utolsósorban az önmagunknak való megfelelés utáni vágy hívta életre az online kommunikáció mind szélesebb körű használatát. Sok minden befolyásolhatja, hogy valaki milyen online kommunikációs formát fog használni üzleti kommunikációjában. 

Milyen online kommunikációs formák közül válogathatsz? 

Amikor üzletfeleidet, munkatársaidat kívánod megszólítani, nagyon sok tényező gyakorol hatást arra, hogy milyen online kommunikációs formát fogsz bevetni annak érdekében, hogy minél hatékonyabban tudjatok együttműködni. Lássuk először, hogy az online kommunikáció mely formáival érdemes élned, ha produktívan szeretnéd megszólítani üzlettársaidat:

  • Videokonferencia: napjainkban ez az online kommunikáció vezető formája, mivel gyors, hatékony, valós idejű információcserét tesz lehetővé anélkül, hogy kimozdulnál az irodádból. Nagyon költséghatékony kommunikációs forma, hiszen csak egy kamerára és egy mikrofonra van szükséged, és már kezdődhet is a munka!
  • Chat: szintén elterjedt formája az online kommunikációnak. Valójában a chat olyan online szöveges beszélgetés, amely valós időben zajlik a részt vevő felek között. Több fajtája ismert, ezek közül néhány a teljesség igénye nélkül: AOL, MSN vagy a Gmail által bevezetett chatfunkció, a Hangouts. 
  • VOIP, vagyis internetprotokoll feletti hangátvitel: ennek során a beszélgetés az interneten vagy más, szintén IP-alapú adathálózaton keresztül folyik. Ide sorolható a sokak által kedvelt Skype, és a WhatsApp is. Ezen online kommunikációs formák előnye, hogy szintén valós idejű megnyilatkozást tesznek lehetővé az üzletfelek számára anélkül, hogy ténylegesen találkozniuk kellene egymással.
  • E-mail: a legrégebbi online kommunikációs forma, gyakorlatilag kiválóan alkalmas a hivatalos levelezés helyettesítésére, fényképek, videók, fájlok küldésére.

Mire érdemes odafigyelni az online kommunikáció során?

Az online kommunikációs eszközök bármelyike mellett teszed is le a voksodat, az alábbiakra érdemes odafigyelned:

  1. Egy jól megválasztott és következetesen használt szlogen könnyen megmarad az üzletfelek, munkatársak emlékezetében. Fontos tehát, hogy az online kommunikáció során is megtaláld annak a módját, hogy az általad választott szlogen bevésődjön a célközönséged emlékezetébe.
  2. „A stílus maga az ember.” – Ez a megállapítás az online kommunikáció esetében is igaz. Fontos odafigyelni arra, hogy mind szóban, mind írásban tiszta, választékos stílusban fejezd ki magad. 
  3. Lényeges, hogy online kommunikációd során a szöveges üzenetek – legyen szó e-mail-ról vagy chat-ről – helyesírására is gondot fordíts. A nyelvi igényesség az üzleti életben legalább olyan fontos, mint a hétköznapi életben.

Használod a cikkben szereplő online kommunikációs formák valamelyikét? Amennyiben igen, oszd meg velünk tapasztalataidat!

További bejegyzések

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...