Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak

Cégen belüli online kommunikációs tippek – nem csak haladóknak

Amennyiben fontosnak tartod, hogy cégen belül gyorsan és (költség)hatékonyan kommunikálj, érdemes górcső alá venned, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésedre. 

Az online kommunikáció jelentősége az üzleti életben

A trendeknek, az üzletfeleknek, a versenytársaknak és nem utolsósorban az önmagunknak való megfelelés utáni vágy hívta életre az online kommunikáció mind szélesebb körű használatát. Sok minden befolyásolhatja, hogy valaki milyen online kommunikációs formát fog használni üzleti kommunikációjában. 

Milyen online kommunikációs formák közül válogathatsz? 

Amikor üzletfeleidet, munkatársaidat kívánod megszólítani, nagyon sok tényező gyakorol hatást arra, hogy milyen online kommunikációs formát fogsz bevetni annak érdekében, hogy minél hatékonyabban tudjatok együttműködni. Lássuk először, hogy az online kommunikáció mely formáival érdemes élned, ha produktívan szeretnéd megszólítani üzlettársaidat:

  • Videokonferencia: napjainkban ez az online kommunikáció vezető formája, mivel gyors, hatékony, valós idejű információcserét tesz lehetővé anélkül, hogy kimozdulnál az irodádból. Nagyon költséghatékony kommunikációs forma, hiszen csak egy kamerára és egy mikrofonra van szükséged, és már kezdődhet is a munka!
  • Chat: szintén elterjedt formája az online kommunikációnak. Valójában a chat olyan online szöveges beszélgetés, amely valós időben zajlik a részt vevő felek között. Több fajtája ismert, ezek közül néhány a teljesség igénye nélkül: AOL, MSN vagy a Gmail által bevezetett chatfunkció, a Hangouts. 
  • VOIP, vagyis internetprotokoll feletti hangátvitel: ennek során a beszélgetés az interneten vagy más, szintén IP-alapú adathálózaton keresztül folyik. Ide sorolható a sokak által kedvelt Skype, és a WhatsApp is. Ezen online kommunikációs formák előnye, hogy szintén valós idejű megnyilatkozást tesznek lehetővé az üzletfelek számára anélkül, hogy ténylegesen találkozniuk kellene egymással.
  • E-mail: a legrégebbi online kommunikációs forma, gyakorlatilag kiválóan alkalmas a hivatalos levelezés helyettesítésére, fényképek, videók, fájlok küldésére.

Mire érdemes odafigyelni az online kommunikáció során?

Az online kommunikációs eszközök bármelyike mellett teszed is le a voksodat, az alábbiakra érdemes odafigyelned:

  1. Egy jól megválasztott és következetesen használt szlogen könnyen megmarad az üzletfelek, munkatársak emlékezetében. Fontos tehát, hogy az online kommunikáció során is megtaláld annak a módját, hogy az általad választott szlogen bevésődjön a célközönséged emlékezetébe.
  2. „A stílus maga az ember.” – Ez a megállapítás az online kommunikáció esetében is igaz. Fontos odafigyelni arra, hogy mind szóban, mind írásban tiszta, választékos stílusban fejezd ki magad. 
  3. Lényeges, hogy online kommunikációd során a szöveges üzenetek – legyen szó e-mail-ról vagy chat-ről – helyesírására is gondot fordíts. A nyelvi igényesség az üzleti életben legalább olyan fontos, mint a hétköznapi életben.

Használod a cikkben szereplő online kommunikációs formák valamelyikét? Amennyiben igen, oszd meg velünk tapasztalataidat!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...