Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

MESÉL modell alapú értékesítési szöveg

2012-ben kidolgozott, saját képletünk a MESÉL modell az optimális értékesítési szöveg megírására. Ahhoz, hogy minden csínját-bínját megismerd, és alkalmazni is tudd, külön képzés szükséges (vagy legalább ez az értékesítési szöveg tananyagunk), de a lényeg az, ahogy az alábbi öt pontot sorrendben kövesd. Mint látni fogod, a logikai lépéseket adó címszavak kezdőbetűi adják ki a „mesét”.

1. Minősítés

Már a címmel is, de még inkább az első bekezdéssel megnevezed, kinek szól a szöveg, sőt azt is elárulod, miről. Az ideális olvasó megszólításához tehetsz fel kérdést, vagy megfogalmazhatsz egy merész állítást is a problémáról, amit a terméked vagy a szolgáltatásod kezel.
 
Nem gond, ha egyesek itt rögtön elkattintanak, mert nekik valószínűleg úgysem tudnál eladni. Ez a kopasz ember és a hajkefeárus esete. Sebaj! A lényeg az, hogy akiknél viszont megvan az érzékeny pont, azokat emlékeztesd, mert – hacsak nem gyulladásos fogfájásról van szó – nem gondolnak épp erre a nap 24 órájában.

Fel kell kavarnod az érzéseiket ahhoz, hogy figyeljenek Rád és arra, amit mondani fogsz. Ezért kell megpiszkálnod kicsit a problémát – és még véletlenül se holmi „szadizmusból”, hanem csak ha valódi megoldást tudsz nyújtani rá. 

2. Együttérzés

Mintha csak a Tiéd lenne a probléma, együttérzel az olvasóddal, közösséget vállalsz vele, más szóval empatizálsz. Az értékesítési szöveg problémát old meg: ettől izgalmas az Olvasód számára, hiszen pontosan Róla szól – és nem feltétlenül a nyelvi poénoktól vagy a szórakoztató fogásoktól, amikből szerencsére bőven akad a kortárs reklámvilágban, bár a legsikeresebb kampányok nem ezekre épülnek.

Nagyon kell vigyáznod, hogy az előző pont, a Minősítés ne menjen át a jelölt „letolásába”. Erre való az Együttérzés.

3. Segítség

Ezután a szövegírás eljut arra a pontra, ahol elárulhatod, hogy létezik megoldás az égető problémára, mégpedig – micsoda meglepetés! :) – az értékesíteni kívánt szolgáltatás vagy termék az. Ugye tényleg így van? Ha igen, akkor mondd itt el, hogy miért!

Építve az előző lépésben kialakított bizalomra, végre bemutathatod a termék tulajdonságait és főleg az előnyeit: azt, ahogyan az objektív, fizikai valóság a szubjektív szempontból nézett problémamegoldásra tud átmenni az Olvasód számára. Az árról, a rendelésről stb. azonban még nem kell szóljon az értékesítési szöveg ezen a ponton, mert ez mind a jövő zenéje, és az is marad, ha nem építed fel hozzá eléggé az indoklást.  

4. Érzelmek

Közeledik a mese tetőpontja, ahol a helyzet javulásához kötődő pozitív képeket, örömteli érzéseket hangsúlyozod. Mintha az 1. lépés, a Minősítés tükörfordítottját írnád meg. Ott csupa gondról-bajról esett szó, és már-már attól féltünk, hogy magunkra hagy az értékesítési szöveg címzettje a sok gond miatt. Most kárpótoljuk mindezért. 

(Nem) mellesleg azért is tesszük ezt, hogy megalapozottabb legyen az ár, amit kérünk tőle: növeljük az áru észlelt értékét a pozitív érzések felsorakoztatásával, hogy egyenesen kevésnek tűnjön a pénz, amit mindezért a sok jóért kérünk cserébe.

5. Lezárás

Itt szólítunk fel a rendelésre. A jó lezárás rövid, egyszerű, közvetlen és világos. „Parancsolj rá” nyugodtan arra, aki idáig veled jött, mert most sem fog magadra hagyni. Sürgesd meg, hogy ne a teendőlistájára vegye fel a rendelést (mert abból sokszor nem lesz semmi), hanem most cselekedjen, ha már ennyit foglalkozott a problémamegoldással, amiben lépésről lépésre segítettél neki.

Lehet, hogy mindez most egyszerre – még így, vázlatként is – kicsit soknak tűnik. De mindezekre a szempontokra tekintettel kell lenni, ha eredményeket vársz. Sőt, ennél még többre is, mert a felsoroltak az Olvasódat érintik, hanem arról már nem szól a fáma, hogy a Google-en hogyan talál Rád a sok érdeklődő.

Bármilyen szuper is a tartalom, elveszhet az internet sűrűjében. Ezért kattints tovább, és megtudhatod, hogy milyen a keresőmotorok szempontjából is tökéletes értékesítési szöveg!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...