Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással” - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

MESÉL modell alapú értékesítési szöveg

2012-ben kidolgozott, saját képletünk a MESÉL modell az optimális értékesítési szöveg megírására. Ahhoz, hogy minden csínját-bínját megismerd, és alkalmazni is tudd, külön képzés szükséges (vagy legalább ez az értékesítési szöveg tananyagunk), de a lényeg az, ahogy az alábbi öt pontot sorrendben kövesd. Mint látni fogod, a logikai lépéseket adó címszavak kezdőbetűi adják ki a „mesét”.

1. Minősítés

Már a címmel is, de még inkább az első bekezdéssel megnevezed, kinek szól a szöveg, sőt azt is elárulod, miről. Az ideális olvasó megszólításához tehetsz fel kérdést, vagy megfogalmazhatsz egy merész állítást is a problémáról, amit a terméked vagy a szolgáltatásod kezel.
 
Nem gond, ha egyesek itt rögtön elkattintanak, mert nekik valószínűleg úgysem tudnál eladni. Ez a kopasz ember és a hajkefeárus esete. Sebaj! A lényeg az, hogy akiknél viszont megvan az érzékeny pont, azokat emlékeztesd, mert – hacsak nem gyulladásos fogfájásról van szó – nem gondolnak épp erre a nap 24 órájában.

Fel kell kavarnod az érzéseiket ahhoz, hogy figyeljenek Rád és arra, amit mondani fogsz. Ezért kell megpiszkálnod kicsit a problémát – és még véletlenül se holmi „szadizmusból”, hanem csak ha valódi megoldást tudsz nyújtani rá. 

2. Együttérzés

Mintha csak a Tiéd lenne a probléma, együttérzel az olvasóddal, közösséget vállalsz vele, más szóval empatizálsz. Az értékesítési szöveg problémát old meg: ettől izgalmas az Olvasód számára, hiszen pontosan Róla szól – és nem feltétlenül a nyelvi poénoktól vagy a szórakoztató fogásoktól, amikből szerencsére bőven akad a kortárs reklámvilágban, bár a legsikeresebb kampányok nem ezekre épülnek.

Nagyon kell vigyáznod, hogy az előző pont, a Minősítés ne menjen át a jelölt „letolásába”. Erre való az Együttérzés.

3. Segítség

Ezután a szövegírás eljut arra a pontra, ahol elárulhatod, hogy létezik megoldás az égető problémára, mégpedig – micsoda meglepetés! :) – az értékesíteni kívánt szolgáltatás vagy termék az. Ugye tényleg így van? Ha igen, akkor mondd itt el, hogy miért!

Építve az előző lépésben kialakított bizalomra, végre bemutathatod a termék tulajdonságait és főleg az előnyeit: azt, ahogyan az objektív, fizikai valóság a szubjektív szempontból nézett problémamegoldásra tud átmenni az Olvasód számára. Az árról, a rendelésről stb. azonban még nem kell szóljon az értékesítési szöveg ezen a ponton, mert ez mind a jövő zenéje, és az is marad, ha nem építed fel hozzá eléggé az indoklást.  

4. Érzelmek

Közeledik a mese tetőpontja, ahol a helyzet javulásához kötődő pozitív képeket, örömteli érzéseket hangsúlyozod. Mintha az 1. lépés, a Minősítés tükörfordítottját írnád meg. Ott csupa gondról-bajról esett szó, és már-már attól féltünk, hogy magunkra hagy az értékesítési szöveg címzettje a sok gond miatt. Most kárpótoljuk mindezért. 

(Nem) mellesleg azért is tesszük ezt, hogy megalapozottabb legyen az ár, amit kérünk tőle: növeljük az áru észlelt értékét a pozitív érzések felsorakoztatásával, hogy egyenesen kevésnek tűnjön a pénz, amit mindezért a sok jóért kérünk cserébe.

5. Lezárás

Itt szólítunk fel a rendelésre. A jó lezárás rövid, egyszerű, közvetlen és világos. „Parancsolj rá” nyugodtan arra, aki idáig veled jött, mert most sem fog magadra hagyni. Sürgesd meg, hogy ne a teendőlistájára vegye fel a rendelést (mert abból sokszor nem lesz semmi), hanem most cselekedjen, ha már ennyit foglalkozott a problémamegoldással, amiben lépésről lépésre segítettél neki.

Lehet, hogy mindez most egyszerre – még így, vázlatként is – kicsit soknak tűnik. De mindezekre a szempontokra tekintettel kell lenni, ha eredményeket vársz. Sőt, ennél még többre is, mert a felsoroltak az Olvasódat érintik, hanem arról már nem szól a fáma, hogy a Google-en hogyan talál Rád a sok érdeklődő.

Bármilyen szuper is a tartalom, elveszhet az internet sűrűjében. Ezért kattints tovább, és megtudhatod, hogy milyen a keresőmotorok szempontjából is tökéletes értékesítési szöveg!

További bejegyzések

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...