Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

MESÉL modell alapú értékesítési szöveg

2012-ben kidolgozott, saját képletünk a MESÉL modell az optimális értékesítési szöveg megírására. Ahhoz, hogy minden csínját-bínját megismerd, és alkalmazni is tudd, külön képzés szükséges (vagy legalább ez az értékesítési szöveg tananyagunk), de a lényeg az, ahogy az alábbi öt pontot sorrendben kövesd. Mint látni fogod, a logikai lépéseket adó címszavak kezdőbetűi adják ki a „mesét”.

1. Minősítés

Már a címmel is, de még inkább az első bekezdéssel megnevezed, kinek szól a szöveg, sőt azt is elárulod, miről. Az ideális olvasó megszólításához tehetsz fel kérdést, vagy megfogalmazhatsz egy merész állítást is a problémáról, amit a terméked vagy a szolgáltatásod kezel.
 
Nem gond, ha egyesek itt rögtön elkattintanak, mert nekik valószínűleg úgysem tudnál eladni. Ez a kopasz ember és a hajkefeárus esete. Sebaj! A lényeg az, hogy akiknél viszont megvan az érzékeny pont, azokat emlékeztesd, mert – hacsak nem gyulladásos fogfájásról van szó – nem gondolnak épp erre a nap 24 órájában.

Fel kell kavarnod az érzéseiket ahhoz, hogy figyeljenek Rád és arra, amit mondani fogsz. Ezért kell megpiszkálnod kicsit a problémát – és még véletlenül se holmi „szadizmusból”, hanem csak ha valódi megoldást tudsz nyújtani rá. 

2. Együttérzés

Mintha csak a Tiéd lenne a probléma, együttérzel az olvasóddal, közösséget vállalsz vele, más szóval empatizálsz. Az értékesítési szöveg problémát old meg: ettől izgalmas az Olvasód számára, hiszen pontosan Róla szól – és nem feltétlenül a nyelvi poénoktól vagy a szórakoztató fogásoktól, amikből szerencsére bőven akad a kortárs reklámvilágban, bár a legsikeresebb kampányok nem ezekre épülnek.

Nagyon kell vigyáznod, hogy az előző pont, a Minősítés ne menjen át a jelölt „letolásába”. Erre való az Együttérzés.

3. Segítség

Ezután a szövegírás eljut arra a pontra, ahol elárulhatod, hogy létezik megoldás az égető problémára, mégpedig – micsoda meglepetés! :) – az értékesíteni kívánt szolgáltatás vagy termék az. Ugye tényleg így van? Ha igen, akkor mondd itt el, hogy miért!

Építve az előző lépésben kialakított bizalomra, végre bemutathatod a termék tulajdonságait és főleg az előnyeit: azt, ahogyan az objektív, fizikai valóság a szubjektív szempontból nézett problémamegoldásra tud átmenni az Olvasód számára. Az árról, a rendelésről stb. azonban még nem kell szóljon az értékesítési szöveg ezen a ponton, mert ez mind a jövő zenéje, és az is marad, ha nem építed fel hozzá eléggé az indoklást.  

4. Érzelmek

Közeledik a mese tetőpontja, ahol a helyzet javulásához kötődő pozitív képeket, örömteli érzéseket hangsúlyozod. Mintha az 1. lépés, a Minősítés tükörfordítottját írnád meg. Ott csupa gondról-bajról esett szó, és már-már attól féltünk, hogy magunkra hagy az értékesítési szöveg címzettje a sok gond miatt. Most kárpótoljuk mindezért. 

(Nem) mellesleg azért is tesszük ezt, hogy megalapozottabb legyen az ár, amit kérünk tőle: növeljük az áru észlelt értékét a pozitív érzések felsorakoztatásával, hogy egyenesen kevésnek tűnjön a pénz, amit mindezért a sok jóért kérünk cserébe.

5. Lezárás

Itt szólítunk fel a rendelésre. A jó lezárás rövid, egyszerű, közvetlen és világos. „Parancsolj rá” nyugodtan arra, aki idáig veled jött, mert most sem fog magadra hagyni. Sürgesd meg, hogy ne a teendőlistájára vegye fel a rendelést (mert abból sokszor nem lesz semmi), hanem most cselekedjen, ha már ennyit foglalkozott a problémamegoldással, amiben lépésről lépésre segítettél neki.

Lehet, hogy mindez most egyszerre – még így, vázlatként is – kicsit soknak tűnik. De mindezekre a szempontokra tekintettel kell lenni, ha eredményeket vársz. Sőt, ennél még többre is, mert a felsoroltak az Olvasódat érintik, hanem arról már nem szól a fáma, hogy a Google-en hogyan talál Rád a sok érdeklődő.

Bármilyen szuper is a tartalom, elveszhet az internet sűrűjében. Ezért kattints tovább, és megtudhatod, hogy milyen a keresőmotorok szempontjából is tökéletes értékesítési szöveg!

További bejegyzések

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...