Az összes sláger, töltelék nélkül: szövegírás villámtippek - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az összes sláger, töltelék nélkül: szövegírás villámtippek

Az összes sláger, töltelék nélkül: szövegírás villámtippek

Már bevált a válogatás CD-k műfajában és a mi szövegírás blogunkon is. Úgyhogy továbbra is lényegre törően következnek a tanácsok, amiket jó lesz megfogadnod. A játékszabály: csak néhány mondatban. Csapjunk a lecsóba!

Mini szövegírás kalauz türelmetleneknek

1. Minden szavad számít! Sőt aranyat ér. De csak akkor, ha nem pazarolod. Ezért érdemes a szövegszerkesztő programodban ránézned a szavakat számláló menüpontra, miután előre kijelölted az ideális terjedelmi határt. 

Hogyan állapítsd meg, hogy mennyi legyen az annyi? Nyisd meg egy példaképednek tekintett külföldi cég vagy akár egy általad elismert és tisztelt versenytársad weblapját, és másold ki a szövegeit Word dokumentumba! De természetesen csak azért, hogy a szavakat megszámold. Nagyjából ez lehet az ideális felső terjedelmi határ a Te megfelelő aloldalaidon is.

2. Csak szellősen! Ne spórolj a hellyel! A pár soros bekezdéseket sokkal könnyebb olvasni, mint a szemnek elrettentő, kilométeres szövegtömböket. 

Nyomtasd ki néhány aloldalad vagy a közlésre szánt szöveged, és húzz a papíron rikító pirossal függőleges vonalkát minden új gondolat, külön érv, előny vagy tulajdonság után! 

Miután így tagoltad a szöveget, mindezeket külön bekezdésekben érdemes tálalnod. Sőt akár felsorolásszerűen, számozva vagy pontokba szedve is. (Megsúgom: ez még inkább az alapos átgondoltság és a vaslogika benyomását kelti.)

Mini szövegírás kalauz türelmetleneknek3. Hiteles, őszinte és megbízható. Ilyen az az értékesítő, akitől Te is szívesen vásárolnál. Még akkor is, ha a fényképe nem filterrel megdolgozott, retusált, és ha a weblapja nem hemzseg az előre elkészített, illusztrációnak szánt fényképektől (stock fotóktól), amiket bárki letölthet a netről.

Különösen a Rólunk aloldalon gondolj a szabályra: az emberek emberektől vásárolnak. Nem arctalan márkáktól, se nem a tökéletesség fényében csillogó robotoktól. Úgyhogy itt az esélyed rá, hogy – az egyediség érdekében – a versenytársaid stílusától fényévekre távol tartva magad előadd az üzleti etikád elveit vagy a küldetésed, amiért dolgozol. (Nem, itt ne a pénzt említsd! :)) 

Milyen, akár szokatlan vagy merész véleményed van a területedről? Ilyesmiről írj, ami egyedivé tesz – és persze ne a „legszebb, legjobb, legszuperebb” stílusú általánosságokra alapozd az önjellemzésedet, hanem inkább számokra, adatokra (x éve a piacon, y számú elégedett ügyfél stb.)!

4. Írj saját stíluskalauzt, üzleti kommunikációs útmutatót! 

Nem kell persze semmi extrémre gondolnod, csak egy röpke jegyzetre, aminek az a haszna, hogy egységessé teszi a kiáramló üzeneteidet. Ezt akár a fejlécbe be is másolhatod a szövegszerkesztődben, hogy mindig szem előtt legyen írás közben. Ha elakadtál, elég lesz rápillantanod.

Például írhatnál ide 3 olyan eszmei értéket, amit a céged képvisel. Vagy foglald össze egy mondatban a vállalkozásod küldetését! Melyik az az 5 szó, ami a legjobban kifejezi az előnyöket, amiket az ügyfeleidnek nyújtasz? 

Ezek lehetnek a saját stíluskalauzod alapelemei, a gyakrabban (de nem szó szerint) ismételt vezérgondolatok, amikre folyamatosan építhetsz írás közben, szövegről szövegre, hogy az üzeneted összefüggő és egyedi legyen.

5. Hagyd magad hibázni! Na ez a második legjobb tanács bárki számára, aki kreatív feladatra adja a fejét. Az ihletet semmi se bénítja meg jobban, mint az, ha elsőre valami tökéleteset szeretnénk magunkból kihozni. 

Lehetséges egyáltalán emberek számára ilyesmi? Aligha. De a bénító agygörcsöt annál inkább behozza.

Ám ha ez csak a második legjobb tipp, akkor melyik is a legesleg, az első? Az, hogy nyugodtan hibázz – de ne élesben! Vagyis: miután megírtad, hagyd a szöveget egy picit kihűlni, és „kóstold meg”. Aludj egyet rá, hagyd érni a fiókban! Hogy smakkol? Most még van lehetőséged javítani rajta. Sőt, lektorálás szolgáltatásunkkal hamarosan mi is segíteni tudunk.

Ha tetszettek a tippek, de előbb tapasztalt profikkal indítanád be a kommunikációdat, akkor pedig próbáld ki szövegírás szolgáltatásunkat!

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...