Az összes sláger, töltelék nélkül: szövegírás villámtippek

Az összes sláger, töltelék nélkül: szövegírás villámtippek

Az összes sláger, töltelék nélkül: szövegírás villámtippek

Már bevált a válogatás CD-k műfajában és a mi szövegírás blogunkon is. Úgyhogy továbbra is lényegre törően következnek a tanácsok, amiket jó lesz megfogadnod. A játékszabály: csak néhány mondatban. Csapjunk a lecsóba!

Mini szövegírás kalauz türelmetleneknek

1. Minden szavad számít! Sőt aranyat ér. De csak akkor, ha nem pazarolod. Ezért érdemes a szövegszerkesztő programodban ránézned a szavakat számláló menüpontra, miután előre kijelölted az ideális terjedelmi határt. 

Hogyan állapítsd meg, hogy mennyi legyen az annyi? Nyisd meg egy példaképednek tekintett külföldi cég vagy akár egy általad elismert és tisztelt versenytársad weblapját, és másold ki a szövegeit Word dokumentumba! De természetesen csak azért, hogy a szavakat megszámold. Nagyjából ez lehet az ideális felső terjedelmi határ a Te megfelelő aloldalaidon is.

2. Csak szellősen! Ne spórolj a hellyel! A pár soros bekezdéseket sokkal könnyebb olvasni, mint a szemnek elrettentő, kilométeres szövegtömböket. 

Nyomtasd ki néhány aloldalad vagy a közlésre szánt szöveged, és húzz a papíron rikító pirossal függőleges vonalkát minden új gondolat, külön érv, előny vagy tulajdonság után! 

Miután így tagoltad a szöveget, mindezeket külön bekezdésekben érdemes tálalnod. Sőt akár felsorolásszerűen, számozva vagy pontokba szedve is. (Megsúgom: ez még inkább az alapos átgondoltság és a vaslogika benyomását kelti.)

Mini szövegírás kalauz türelmetleneknek3. Hiteles, őszinte és megbízható. Ilyen az az értékesítő, akitől Te is szívesen vásárolnál. Még akkor is, ha a fényképe nem filterrel megdolgozott, retusált, és ha a weblapja nem hemzseg az előre elkészített, illusztrációnak szánt fényképektől (stock fotóktól), amiket bárki letölthet a netről.

Különösen a Rólunk aloldalon gondolj a szabályra: az emberek emberektől vásárolnak. Nem arctalan márkáktól, se nem a tökéletesség fényében csillogó robotoktól. Úgyhogy itt az esélyed rá, hogy – az egyediség érdekében – a versenytársaid stílusától fényévekre távol tartva magad előadd az üzleti etikád elveit vagy a küldetésed, amiért dolgozol. (Nem, itt ne a pénzt említsd! :)) 

Milyen, akár szokatlan vagy merész véleményed van a területedről? Ilyesmiről írj, ami egyedivé tesz – és persze ne a „legszebb, legjobb, legszuperebb” stílusú általánosságokra alapozd az önjellemzésedet, hanem inkább számokra, adatokra (x éve a piacon, y számú elégedett ügyfél stb.)!

4. Írj saját stíluskalauzt, üzleti kommunikációs útmutatót! 

Nem kell persze semmi extrémre gondolnod, csak egy röpke jegyzetre, aminek az a haszna, hogy egységessé teszi a kiáramló üzeneteidet. Ezt akár a fejlécbe be is másolhatod a szövegszerkesztődben, hogy mindig szem előtt legyen írás közben. Ha elakadtál, elég lesz rápillantanod.

Például írhatnál ide 3 olyan eszmei értéket, amit a céged képvisel. Vagy foglald össze egy mondatban a vállalkozásod küldetését! Melyik az az 5 szó, ami a legjobban kifejezi az előnyöket, amiket az ügyfeleidnek nyújtasz? 

Ezek lehetnek a saját stíluskalauzod alapelemei, a gyakrabban (de nem szó szerint) ismételt vezérgondolatok, amikre folyamatosan építhetsz írás közben, szövegről szövegre, hogy az üzeneted összefüggő és egyedi legyen.

5. Hagyd magad hibázni! Na ez a második legjobb tanács bárki számára, aki kreatív feladatra adja a fejét. Az ihletet semmi se bénítja meg jobban, mint az, ha elsőre valami tökéleteset szeretnénk magunkból kihozni. 

Lehetséges egyáltalán emberek számára ilyesmi? Aligha. De a bénító agygörcsöt annál inkább behozza.

Ám ha ez csak a második legjobb tipp, akkor melyik is a legesleg, az első? Az, hogy nyugodtan hibázz – de ne élesben! Vagyis: miután megírtad, hagyd a szöveget egy picit kihűlni, és „kóstold meg”. Aludj egyet rá, hagyd érni a fiókban! Hogy smakkol? Most még van lehetőséged javítani rajta. Sőt, lektorálás szolgáltatásunkkal hamarosan mi is segíteni tudunk.

Ha tetszettek a tippek, de előbb tapasztalt profikkal indítanád be a kommunikációdat, akkor pedig próbáld ki szövegírás szolgáltatásunkat!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...