Az összes sláger, töltelék nélkül: szövegírás villámtippek

Az összes sláger, töltelék nélkül: szövegírás villámtippek

Az összes sláger, töltelék nélkül: szövegírás villámtippek

Már bevált a válogatás CD-k műfajában és a mi szövegírás blogunkon is. Úgyhogy továbbra is lényegre törően következnek a tanácsok, amiket jó lesz megfogadnod. A játékszabály: csak néhány mondatban. Csapjunk a lecsóba!

Mini szövegírás kalauz türelmetleneknek

1. Minden szavad számít! Sőt aranyat ér. De csak akkor, ha nem pazarolod. Ezért érdemes a szövegszerkesztő programodban ránézned a szavakat számláló menüpontra, miután előre kijelölted az ideális terjedelmi határt. 

Hogyan állapítsd meg, hogy mennyi legyen az annyi? Nyisd meg egy példaképednek tekintett külföldi cég vagy akár egy általad elismert és tisztelt versenytársad weblapját, és másold ki a szövegeit Word dokumentumba! De természetesen csak azért, hogy a szavakat megszámold. Nagyjából ez lehet az ideális felső terjedelmi határ a Te megfelelő aloldalaidon is.

2. Csak szellősen! Ne spórolj a hellyel! A pár soros bekezdéseket sokkal könnyebb olvasni, mint a szemnek elrettentő, kilométeres szövegtömböket. 

Nyomtasd ki néhány aloldalad vagy a közlésre szánt szöveged, és húzz a papíron rikító pirossal függőleges vonalkát minden új gondolat, külön érv, előny vagy tulajdonság után! 

Miután így tagoltad a szöveget, mindezeket külön bekezdésekben érdemes tálalnod. Sőt akár felsorolásszerűen, számozva vagy pontokba szedve is. (Megsúgom: ez még inkább az alapos átgondoltság és a vaslogika benyomását kelti.)

Mini szövegírás kalauz türelmetleneknek3. Hiteles, őszinte és megbízható. Ilyen az az értékesítő, akitől Te is szívesen vásárolnál. Még akkor is, ha a fényképe nem filterrel megdolgozott, retusált, és ha a weblapja nem hemzseg az előre elkészített, illusztrációnak szánt fényképektől (stock fotóktól), amiket bárki letölthet a netről.

Különösen a Rólunk aloldalon gondolj a szabályra: az emberek emberektől vásárolnak. Nem arctalan márkáktól, se nem a tökéletesség fényében csillogó robotoktól. Úgyhogy itt az esélyed rá, hogy – az egyediség érdekében – a versenytársaid stílusától fényévekre távol tartva magad előadd az üzleti etikád elveit vagy a küldetésed, amiért dolgozol. (Nem, itt ne a pénzt említsd! :)) 

Milyen, akár szokatlan vagy merész véleményed van a területedről? Ilyesmiről írj, ami egyedivé tesz – és persze ne a „legszebb, legjobb, legszuperebb” stílusú általánosságokra alapozd az önjellemzésedet, hanem inkább számokra, adatokra (x éve a piacon, y számú elégedett ügyfél stb.)!

4. Írj saját stíluskalauzt, üzleti kommunikációs útmutatót! 

Nem kell persze semmi extrémre gondolnod, csak egy röpke jegyzetre, aminek az a haszna, hogy egységessé teszi a kiáramló üzeneteidet. Ezt akár a fejlécbe be is másolhatod a szövegszerkesztődben, hogy mindig szem előtt legyen írás közben. Ha elakadtál, elég lesz rápillantanod.

Például írhatnál ide 3 olyan eszmei értéket, amit a céged képvisel. Vagy foglald össze egy mondatban a vállalkozásod küldetését! Melyik az az 5 szó, ami a legjobban kifejezi az előnyöket, amiket az ügyfeleidnek nyújtasz? 

Ezek lehetnek a saját stíluskalauzod alapelemei, a gyakrabban (de nem szó szerint) ismételt vezérgondolatok, amikre folyamatosan építhetsz írás közben, szövegről szövegre, hogy az üzeneted összefüggő és egyedi legyen.

5. Hagyd magad hibázni! Na ez a második legjobb tanács bárki számára, aki kreatív feladatra adja a fejét. Az ihletet semmi se bénítja meg jobban, mint az, ha elsőre valami tökéleteset szeretnénk magunkból kihozni. 

Lehetséges egyáltalán emberek számára ilyesmi? Aligha. De a bénító agygörcsöt annál inkább behozza.

Ám ha ez csak a második legjobb tipp, akkor melyik is a legesleg, az első? Az, hogy nyugodtan hibázz – de ne élesben! Vagyis: miután megírtad, hagyd a szöveget egy picit kihűlni, és „kóstold meg”. Aludj egyet rá, hagyd érni a fiókban! Hogy smakkol? Most még van lehetőséged javítani rajta. Sőt, lektorálás szolgáltatásunkkal hamarosan mi is segíteni tudunk.

Ha tetszettek a tippek, de előbb tapasztalt profikkal indítanád be a kommunikációdat, akkor pedig próbáld ki szövegírás szolgáltatásunkat!

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...