Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Hogyan dobd fel a Facebok oldaladat az ünnepek előtt?

Ha egyszerű „oszd meg”, „lájkold” és hasonló felszólításokkal bombázod a facebookozókat, annak a céged, márkát láthatóbbá tétele szempontjából eltörpül a hatása egy jó kis versenyhez képest. 

Hogy miért? Mert a Facebook igazi haszna: a kölcsönviszony és kölcsönhatás (interakció) kialakítása közted és célközönséged közt. Ez pedig magyarán azt jelenti, hogy akkor használod a közösségi médiát rendeltetésszerűen – úgy, hogy minél több emberhez eljuttassa az üzenetedet –, ha hozzászólásokat és reakciókat, gondolati és érzelmi bevonódást keltő tartalmakat teszel közzé idén. Hogyan csináld? Íme!

A Facebook legegyszerűbb lehetőségként azt kínálja fel a versenyeztetésre, hogy a felhasználók kommentárt fűzzenek hozzá a Te bejegyzésedhez. A valós facebookozóktól származó, eredeti hozzászólások aranyat érnek az oldalad minőségének emelése szempontjából. 

Felkérheted a közönség tagjait például arra, hogy hozzászólásban megosszák a kedvenc receptjüket, röviden leírjanak valamilyen csak náluk létező családi hagyomány, vagy levelet írjanak a karácsonyi angyalnak, hogy miért épp ők érdemelnék meg a nyereményt.

Mi magunk éppen a napokban dobtuk fel egy ügyfelünk oldalának követői számát azzal az egyszerű, de jól működő ötlettel, hogy úgynevezett karácsonyszó-játékot rendeztünk. Arra kértük a versenyzőket, hogy társítsanak gondolatban – majd pedig hozzászólásban is, persze – egy-egy kifejezést az ünnep hangulatához. 

Az oldal tulajdonosa, aki festészettel és rajzterápiával foglalkozik, a szerencsés nyertesnek elkészíti a saját, egyszeri és egyedi karácsonyszavára épülő műalkotását, amely garantáltan megérkezik majd hozzá karácsony estig. A feltétel mindössze az, hogy kövesd az oldalát, és ajánld fel a követését legalább egy ismerősödnek is.
 
Haladóknak javasolt megoldásnak, nagyobb kihívásnak számít, ha nem szöveges reakciót, hanem fényképet kérsz. Vicces és picit szemtelen ötlet megrendezni például a leggiccsesebb karácsonyi pulcsik versenyét, vagy bekérheted a legkreatívabb karácsonyi családi fotókat. Ez esetben már szavaztatni is lehet a résztvevőket, és nem kell a véletlen alapú sorsolásra bízni a nyertes megtalálását.

Annyi mindent kérdezhetsz, javasolhatsz, ami válaszra késztetheti a facebookozókat! Milyen dal vagy film fejezi ki legjobban a karácsonyt lényegét számunkra? Ki hozza náluk az ajándékot:: a kis Jézus vagy az angyal? Na és melyik a legfinomabb karácsonyi süti? De a versenyed alapjául szolgálhat az is, hogy például 3 különleges, karácsonyra javasolt terméked közül kell kiválasszák a kedvencüket.

Megtetszett valamelyik ötlet? Próbáld ki nyugodtan! Ha pedig még többet szeretnél hallani a közösségi marketing témáról, akkor gyere el az idei utolsó Facebook előadásunkra!

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...