Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Hogyan dobd fel a Facebok oldaladat az ünnepek előtt?

Ha egyszerű „oszd meg”, „lájkold” és hasonló felszólításokkal bombázod a facebookozókat, annak a céged, márkát láthatóbbá tétele szempontjából eltörpül a hatása egy jó kis versenyhez képest. 

Hogy miért? Mert a Facebook igazi haszna: a kölcsönviszony és kölcsönhatás (interakció) kialakítása közted és célközönséged közt. Ez pedig magyarán azt jelenti, hogy akkor használod a közösségi médiát rendeltetésszerűen – úgy, hogy minél több emberhez eljuttassa az üzenetedet –, ha hozzászólásokat és reakciókat, gondolati és érzelmi bevonódást keltő tartalmakat teszel közzé idén. Hogyan csináld? Íme!

A Facebook legegyszerűbb lehetőségként azt kínálja fel a versenyeztetésre, hogy a felhasználók kommentárt fűzzenek hozzá a Te bejegyzésedhez. A valós facebookozóktól származó, eredeti hozzászólások aranyat érnek az oldalad minőségének emelése szempontjából. 

Felkérheted a közönség tagjait például arra, hogy hozzászólásban megosszák a kedvenc receptjüket, röviden leírjanak valamilyen csak náluk létező családi hagyomány, vagy levelet írjanak a karácsonyi angyalnak, hogy miért épp ők érdemelnék meg a nyereményt.

Mi magunk éppen a napokban dobtuk fel egy ügyfelünk oldalának követői számát azzal az egyszerű, de jól működő ötlettel, hogy úgynevezett karácsonyszó-játékot rendeztünk. Arra kértük a versenyzőket, hogy társítsanak gondolatban – majd pedig hozzászólásban is, persze – egy-egy kifejezést az ünnep hangulatához. 

Az oldal tulajdonosa, aki festészettel és rajzterápiával foglalkozik, a szerencsés nyertesnek elkészíti a saját, egyszeri és egyedi karácsonyszavára épülő műalkotását, amely garantáltan megérkezik majd hozzá karácsony estig. A feltétel mindössze az, hogy kövesd az oldalát, és ajánld fel a követését legalább egy ismerősödnek is.
 
Haladóknak javasolt megoldásnak, nagyobb kihívásnak számít, ha nem szöveges reakciót, hanem fényképet kérsz. Vicces és picit szemtelen ötlet megrendezni például a leggiccsesebb karácsonyi pulcsik versenyét, vagy bekérheted a legkreatívabb karácsonyi családi fotókat. Ez esetben már szavaztatni is lehet a résztvevőket, és nem kell a véletlen alapú sorsolásra bízni a nyertes megtalálását.

Annyi mindent kérdezhetsz, javasolhatsz, ami válaszra késztetheti a facebookozókat! Milyen dal vagy film fejezi ki legjobban a karácsonyt lényegét számunkra? Ki hozza náluk az ajándékot:: a kis Jézus vagy az angyal? Na és melyik a legfinomabb karácsonyi süti? De a versenyed alapjául szolgálhat az is, hogy például 3 különleges, karácsonyra javasolt terméked közül kell kiválasszák a kedvencüket.

Megtetszett valamelyik ötlet? Próbáld ki nyugodtan! Ha pedig még többet szeretnél hallani a közösségi marketing témáról, akkor gyere el az idei utolsó Facebook előadásunkra!

További bejegyzések

Tisza-tavi Fesztivál PR-cikk sikersztori: 24 óra alatt 40 megjelenés!

Hogy mi egy PR-cikk lényege? A válasz igen összetett. Egy ilyen cikk ugyanis megszülethet pl. azért, hogy megismertesse a közönséggel egy adott szervezet, illetve cég tevékenységét és eredményeit, vagy épp pozitív irányba terelje a szervezetről kialakított képet, de kiválóan alkalmas arra is, hogy felkeltse az érdeklődést az adott vállalkozás, termék vagy akár egy esemény iránt.

Olvasom tovább...

Inbound marketing, a profik marketingstratégiája

Az inbound marketinget a XXI. század reklámzajába belefásult és a milliós költségekkel rendelkező nagyvállalatok reklámzaját túlszárnyalni képtelen vállalkozások marketingszakemberei hívták életre. De mi az, ami képes túlmutatni egy dömpingszerű, lehengerlő marketingkampányon? Milyen stratégia teheti szorosabbá a közted és az ügyfeled között kialakult üzleti kapcsolatot? Ideje lerántani erről a leplet!

Olvasom tovább...

Eladás mesterfokon: marketing szöveg ütős címsorokkal

Célod a hatékonyabb marketing szöveg? Akkor ütős címsorokra lesz szükséged! Tudnod kell: az internetezők nem sorról sorra, mondatról mondatra olvasgatnak, egyenes vonalban (lineárisan). Valójában inkább csak végigpásztázzák szemükkel a szöveget, és a kiemelt kifejezéseken, szavakon akad fenn a tekintetük. Íme, hogyan használhatod ki ezt a hatást az értékesítési szövegeidben!

Olvasom tovább...

Facebook hirdetés képméretek 2020 – Így hirdess, ha jó eredményt akarsz!

Lehet, hogy a botrányok megingatták. Lehet, hogy tinédzserek tömegei fordítottak neki hátat, hogy megszabaduljanak szüleik árgus szemeitől. A Facebook azonban a mai napig a legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi oldal, aminek kifejezetten jót tett a koronavírus-járvány: három hónap alatt 77 millióval lettek többen a világon azok, akik naponta használják. Ebből pedig egyenesen következik, hogy a Facebook hirdetés az aranykorát éli. Jöjjenek a Facebook hirdetés képméretek aktuális, 2020-as változatai!

Olvasom tovább...

Most is a folyamatos kommunikáció hozott túlélést - Online Percek

Sok vállalkozóban a koronavírus válság kapcsolta fel a lámpát, és ha történetesen eddig nem kommunikált rendszeresen, akkor most elkezdte. Aki az elmúlt hetekben nem frissítette a kommunikációs csatornáit, nem figyelt arra, hogy a legutolsó infók legyenek fent a weboldalán, ahhoz el sem indultak. Mert nem elég jónak lenni...

Olvasom tovább...