Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Hogyan dobd fel a Facebok oldaladat az ünnepek előtt?

Ha egyszerű „oszd meg”, „lájkold” és hasonló felszólításokkal bombázod a facebookozókat, annak a céged, márkát láthatóbbá tétele szempontjából eltörpül a hatása egy jó kis versenyhez képest. 

Hogy miért? Mert a Facebook igazi haszna: a kölcsönviszony és kölcsönhatás (interakció) kialakítása közted és célközönséged közt. Ez pedig magyarán azt jelenti, hogy akkor használod a közösségi médiát rendeltetésszerűen – úgy, hogy minél több emberhez eljuttassa az üzenetedet –, ha hozzászólásokat és reakciókat, gondolati és érzelmi bevonódást keltő tartalmakat teszel közzé idén. Hogyan csináld? Íme!

A Facebook legegyszerűbb lehetőségként azt kínálja fel a versenyeztetésre, hogy a felhasználók kommentárt fűzzenek hozzá a Te bejegyzésedhez. A valós facebookozóktól származó, eredeti hozzászólások aranyat érnek az oldalad minőségének emelése szempontjából. 

Felkérheted a közönség tagjait például arra, hogy hozzászólásban megosszák a kedvenc receptjüket, röviden leírjanak valamilyen csak náluk létező családi hagyomány, vagy levelet írjanak a karácsonyi angyalnak, hogy miért épp ők érdemelnék meg a nyereményt.

Mi magunk éppen a napokban dobtuk fel egy ügyfelünk oldalának követői számát azzal az egyszerű, de jól működő ötlettel, hogy úgynevezett karácsonyszó-játékot rendeztünk. Arra kértük a versenyzőket, hogy társítsanak gondolatban – majd pedig hozzászólásban is, persze – egy-egy kifejezést az ünnep hangulatához. 

Az oldal tulajdonosa, aki festészettel és rajzterápiával foglalkozik, a szerencsés nyertesnek elkészíti a saját, egyszeri és egyedi karácsonyszavára épülő műalkotását, amely garantáltan megérkezik majd hozzá karácsony estig. A feltétel mindössze az, hogy kövesd az oldalát, és ajánld fel a követését legalább egy ismerősödnek is.
 
Haladóknak javasolt megoldásnak, nagyobb kihívásnak számít, ha nem szöveges reakciót, hanem fényképet kérsz. Vicces és picit szemtelen ötlet megrendezni például a leggiccsesebb karácsonyi pulcsik versenyét, vagy bekérheted a legkreatívabb karácsonyi családi fotókat. Ez esetben már szavaztatni is lehet a résztvevőket, és nem kell a véletlen alapú sorsolásra bízni a nyertes megtalálását.

Annyi mindent kérdezhetsz, javasolhatsz, ami válaszra késztetheti a facebookozókat! Milyen dal vagy film fejezi ki legjobban a karácsonyt lényegét számunkra? Ki hozza náluk az ajándékot:: a kis Jézus vagy az angyal? Na és melyik a legfinomabb karácsonyi süti? De a versenyed alapjául szolgálhat az is, hogy például 3 különleges, karácsonyra javasolt terméked közül kell kiválasszák a kedvencüket.

Megtetszett valamelyik ötlet? Próbáld ki nyugodtan! Ha pedig még többet szeretnél hallani a közösségi marketing témáról, akkor gyere el az idei utolsó Facebook előadásunkra!

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.10.13.

Online Percek a Mex Rádióban: Te készen állsz a karácsonyra?

Hogyan lehet meglovagolni már októberben a karácsonyi hullámot? Ahhoz, hogy az emberek egyáltalán tudomást szerezzenek a termékedről, időben el kell kezdeni a kommunikációt - méghozzá egy jól meghatározott stratégia mentén. Ennek első lépése a cég erősségeinek feltérképezése. Zsuzsa ismét jelentkezik az Online Percekkel a Mex Rádióban. Mikor kell a rádió elé ülnöd?

Olvasom tovább...

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

Olvasom tovább...

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Aranyszabály, hogy a közösségi média kampányok nagy nyertese az a cég, amely párbeszédet tud indítani a célközönséggel – és ez a közelgő ajándékszezonban, karácsony táján is érvényes lesz. 

Csakhogy könnyű ezt mondani, de nehezebb elérni! Sokszor senki sem szól hozzá egy sima bejegyzéshez csak azért, mert erre felszólítják. Íme, hogyan lehetséges mégis:

Olvasom tovább...