Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Hogyan dobd fel a Facebok oldaladat az ünnepek előtt?

Ha egyszerű „oszd meg”, „lájkold” és hasonló felszólításokkal bombázod a facebookozókat, annak a céged, márkát láthatóbbá tétele szempontjából eltörpül a hatása egy jó kis versenyhez képest. 

Hogy miért? Mert a Facebook igazi haszna: a kölcsönviszony és kölcsönhatás (interakció) kialakítása közted és célközönséged közt. Ez pedig magyarán azt jelenti, hogy akkor használod a közösségi médiát rendeltetésszerűen – úgy, hogy minél több emberhez eljuttassa az üzenetedet –, ha hozzászólásokat és reakciókat, gondolati és érzelmi bevonódást keltő tartalmakat teszel közzé idén. Hogyan csináld? Íme!

A Facebook legegyszerűbb lehetőségként azt kínálja fel a versenyeztetésre, hogy a felhasználók kommentárt fűzzenek hozzá a Te bejegyzésedhez. A valós facebookozóktól származó, eredeti hozzászólások aranyat érnek az oldalad minőségének emelése szempontjából. 

Felkérheted a közönség tagjait például arra, hogy hozzászólásban megosszák a kedvenc receptjüket, röviden leírjanak valamilyen csak náluk létező családi hagyomány, vagy levelet írjanak a karácsonyi angyalnak, hogy miért épp ők érdemelnék meg a nyereményt.

Mi magunk éppen a napokban dobtuk fel egy ügyfelünk oldalának követői számát azzal az egyszerű, de jól működő ötlettel, hogy úgynevezett karácsonyszó-játékot rendeztünk. Arra kértük a versenyzőket, hogy társítsanak gondolatban – majd pedig hozzászólásban is, persze – egy-egy kifejezést az ünnep hangulatához. 

Az oldal tulajdonosa, aki festészettel és rajzterápiával foglalkozik, a szerencsés nyertesnek elkészíti a saját, egyszeri és egyedi karácsonyszavára épülő műalkotását, amely garantáltan megérkezik majd hozzá karácsony estig. A feltétel mindössze az, hogy kövesd az oldalát, és ajánld fel a követését legalább egy ismerősödnek is.
 
Haladóknak javasolt megoldásnak, nagyobb kihívásnak számít, ha nem szöveges reakciót, hanem fényképet kérsz. Vicces és picit szemtelen ötlet megrendezni például a leggiccsesebb karácsonyi pulcsik versenyét, vagy bekérheted a legkreatívabb karácsonyi családi fotókat. Ez esetben már szavaztatni is lehet a résztvevőket, és nem kell a véletlen alapú sorsolásra bízni a nyertes megtalálását.

Annyi mindent kérdezhetsz, javasolhatsz, ami válaszra késztetheti a facebookozókat! Milyen dal vagy film fejezi ki legjobban a karácsonyt lényegét számunkra? Ki hozza náluk az ajándékot:: a kis Jézus vagy az angyal? Na és melyik a legfinomabb karácsonyi süti? De a versenyed alapjául szolgálhat az is, hogy például 3 különleges, karácsonyra javasolt terméked közül kell kiválasszák a kedvencüket.

Megtetszett valamelyik ötlet? Próbáld ki nyugodtan! Ha pedig még többet szeretnél hallani a közösségi marketing témáról, akkor gyere el az idei utolsó Facebook előadásunkra!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...