Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Hogyan dobd fel a Facebok oldaladat az ünnepek előtt?

Ha egyszerű „oszd meg”, „lájkold” és hasonló felszólításokkal bombázod a facebookozókat, annak a céged, márkát láthatóbbá tétele szempontjából eltörpül a hatása egy jó kis versenyhez képest. 

Hogy miért? Mert a Facebook igazi haszna: a kölcsönviszony és kölcsönhatás (interakció) kialakítása közted és célközönséged közt. Ez pedig magyarán azt jelenti, hogy akkor használod a közösségi médiát rendeltetésszerűen – úgy, hogy minél több emberhez eljuttassa az üzenetedet –, ha hozzászólásokat és reakciókat, gondolati és érzelmi bevonódást keltő tartalmakat teszel közzé idén. Hogyan csináld? Íme!

A Facebook legegyszerűbb lehetőségként azt kínálja fel a versenyeztetésre, hogy a felhasználók kommentárt fűzzenek hozzá a Te bejegyzésedhez. A valós facebookozóktól származó, eredeti hozzászólások aranyat érnek az oldalad minőségének emelése szempontjából. 

Felkérheted a közönség tagjait például arra, hogy hozzászólásban megosszák a kedvenc receptjüket, röviden leírjanak valamilyen csak náluk létező családi hagyomány, vagy levelet írjanak a karácsonyi angyalnak, hogy miért épp ők érdemelnék meg a nyereményt.

Mi magunk éppen a napokban dobtuk fel egy ügyfelünk oldalának követői számát azzal az egyszerű, de jól működő ötlettel, hogy úgynevezett karácsonyszó-játékot rendeztünk. Arra kértük a versenyzőket, hogy társítsanak gondolatban – majd pedig hozzászólásban is, persze – egy-egy kifejezést az ünnep hangulatához. 

Az oldal tulajdonosa, aki festészettel és rajzterápiával foglalkozik, a szerencsés nyertesnek elkészíti a saját, egyszeri és egyedi karácsonyszavára épülő műalkotását, amely garantáltan megérkezik majd hozzá karácsony estig. A feltétel mindössze az, hogy kövesd az oldalát, és ajánld fel a követését legalább egy ismerősödnek is.
 
Haladóknak javasolt megoldásnak, nagyobb kihívásnak számít, ha nem szöveges reakciót, hanem fényképet kérsz. Vicces és picit szemtelen ötlet megrendezni például a leggiccsesebb karácsonyi pulcsik versenyét, vagy bekérheted a legkreatívabb karácsonyi családi fotókat. Ez esetben már szavaztatni is lehet a résztvevőket, és nem kell a véletlen alapú sorsolásra bízni a nyertes megtalálását.

Annyi mindent kérdezhetsz, javasolhatsz, ami válaszra késztetheti a facebookozókat! Milyen dal vagy film fejezi ki legjobban a karácsonyt lényegét számunkra? Ki hozza náluk az ajándékot:: a kis Jézus vagy az angyal? Na és melyik a legfinomabb karácsonyi süti? De a versenyed alapjául szolgálhat az is, hogy például 3 különleges, karácsonyra javasolt terméked közül kell kiválasszák a kedvencüket.

Megtetszett valamelyik ötlet? Próbáld ki nyugodtan! Ha pedig még többet szeretnél hallani a közösségi marketing témáról, akkor gyere el az idei utolsó Facebook előadásunkra!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...