Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Marketingterv tippek az ünnepi szezonra

1. Sokak számára stressz-szezon az ünnep, mert annyira szeretnének valami csodálatosan szépet és jót a szeretteik számára; még szebbet, még jobbat, mint bármikor máskor!

Nekik sokat segíthetsz azzal, ha leporolod a YouTube-csatornádat, videoblogodat, és néhány „hogyan csináld” klippel segítesz – legyen szó akár ajándékcsomagolási technikákról, ünnepi tehermentesítő taktikákról vagy egyszerűen csak ízletes receptekről. 

Milyen gondokat oldhat meg terméked kimondottan az év végi időszakban? Ez itt a kérdés. Válaszolj rá videóval! Ha telibe találod a klasszikus ünnepi problémák valamelyikét – mint amilyen pl. a lótás-futás, a magány, a nőkre háruló plusz háziasszonyi terhek, a szűkös családi büdzsé és sok más dolog lehet –, jó eséllyel egy kis gerillamarketing, digitális „szájreklám” vagy legalább néhány plusz megosztás, továbbküldés is benne van számodra a buliban.  

2. Akár online, akár offline boltod van, most úgy kell bemutatnod, mint a „kötelező” ünnepi bevásárlás (shoppingolás) eszményi helyszínét. De sürgesd is meg az érdeklődőket: visszaszámlálással! Ilyenkor mindenki számára az a nagyon fontos, hogy időben meglegyen az ajándék vagy a bevásárlás. 

December 24-e magától adja a határidőt, ezért a kampányzárást nem kell mesterkélten kitalálni, erőltetni. Könnyen társíthatsz hozzá pl. egy olyan „utolsó” vásárlási napot, ameddig még garantáltan ki tudod szállítani Szenteste előtt a rendelést.

3. E-mail kampányt építhetsz az ünnepi szezonra. Választhatod ehhez követendő modellnek az adventi kalendárium műfaját, amely 25 kényeztető meglepetéssel szolgálja a készülődést és a karácsonyvárást 1 hónapon át. 

A karácsony tizenkét napja című angolszász dalt nálunk is sokan ismerik. Veheted ezt is mintául a kampányodhoz, mert jól ellesheted belőle az apró örömök adagolását, a várakoztatás és a fokozás technikáit. 

Milyen terméket állíts a középpontba? Ha kkv-d van, emeld ki a meghittség és az egyediség varázsát, a különlegességet a mindenhol elérhető tucatáruval szemben.

Sokak számára vonzó lehet az is, ha a plázabeli tolongástól megszabadítod őket. Csak arra vigyázz, hogy valóban jó sok legyen az akciós áru(id)ból raktáron!

4. Jutalmazd meg a követőidet! Hiszen ez az időszak a kötődések erejéről is szól. Itt az idő, hogy a közösségi médiában az oldaladat, bejegyzéseidet „tetszik”-előket, az appodat letöltőket és rednszeresen használókat, a hírleveleidet olvasókat stb. kedvezményekben részesítsd. 

Egyrészt azért, mert ezt ilyenkor (joggal) el is várják Tőled. Másrészt pedig azért, mert – mint tudjuk – a már egyszer megszerzett ügyfélnek sokkal könnyebben lehet többet, többször eladni, mint új vevők után futkosni és a megszerzésükre költeni. A már meglevő kapcsolatok felmelegítésére, szorosabbra vonására nincs jobb alkalom a karácsonynál – a marketingben sem.

5. Adj lehetőséget a jótékonykodásra! Mert a karácsony tényleg nem az „üzletek ünnepe”, és nem minden csak a pénzről és az eladásról kell szóljon. 

Hosszú távon csak az etikus út a járható, mert igazán sikeres vállalkozó csak akkor lehetsz, ha ügyfeleidnek mindig bőséges cserét biztosítasz: valami különlegesebbet, többet, jobbat is adsz nekik, mint ami/amennyi a pénzükért elvárható. Ennek hatására fognak személyesen is ajánlani másoknak, és ez – marketinges létünkre legyen mondva – erősebb tud lenni bármilyen marketingnél.

A karácsony az ajándékozás ideje: kedvezmények, akciók és egyéb, a vásárlói hűséget jutalmazó formákban adunk valamit a piacnak. De a piacon túl is van élet! 

A helyi és a tágabb közösségedet támogató jótékonysági akciókhoz csatlakozva, ügyfeleidnek az adakozás lehetőségét biztosítva (pl. ha ruha-, étel- vagy játékgyűjtést szervezel) jó PR-t szerezhetsz magadnak – tisztességesen és megérdemelten.

Tetszett egy-két támpont, de kevésnek érzed? Ötleteket kaptál, de kérdéseid vannak? Ezen a linken személyes tanácsadást is kaphatsz a sikeres marketingterv összerakásához!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...