Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Marketingterv tippek az ünnepi szezonra

1. Sokak számára stressz-szezon az ünnep, mert annyira szeretnének valami csodálatosan szépet és jót a szeretteik számára; még szebbet, még jobbat, mint bármikor máskor!

Nekik sokat segíthetsz azzal, ha leporolod a YouTube-csatornádat, videoblogodat, és néhány „hogyan csináld” klippel segítesz – legyen szó akár ajándékcsomagolási technikákról, ünnepi tehermentesítő taktikákról vagy egyszerűen csak ízletes receptekről. 

Milyen gondokat oldhat meg terméked kimondottan az év végi időszakban? Ez itt a kérdés. Válaszolj rá videóval! Ha telibe találod a klasszikus ünnepi problémák valamelyikét – mint amilyen pl. a lótás-futás, a magány, a nőkre háruló plusz háziasszonyi terhek, a szűkös családi büdzsé és sok más dolog lehet –, jó eséllyel egy kis gerillamarketing, digitális „szájreklám” vagy legalább néhány plusz megosztás, továbbküldés is benne van számodra a buliban.  

2. Akár online, akár offline boltod van, most úgy kell bemutatnod, mint a „kötelező” ünnepi bevásárlás (shoppingolás) eszményi helyszínét. De sürgesd is meg az érdeklődőket: visszaszámlálással! Ilyenkor mindenki számára az a nagyon fontos, hogy időben meglegyen az ajándék vagy a bevásárlás. 

December 24-e magától adja a határidőt, ezért a kampányzárást nem kell mesterkélten kitalálni, erőltetni. Könnyen társíthatsz hozzá pl. egy olyan „utolsó” vásárlási napot, ameddig még garantáltan ki tudod szállítani Szenteste előtt a rendelést.

3. E-mail kampányt építhetsz az ünnepi szezonra. Választhatod ehhez követendő modellnek az adventi kalendárium műfaját, amely 25 kényeztető meglepetéssel szolgálja a készülődést és a karácsonyvárást 1 hónapon át. 

A karácsony tizenkét napja című angolszász dalt nálunk is sokan ismerik. Veheted ezt is mintául a kampányodhoz, mert jól ellesheted belőle az apró örömök adagolását, a várakoztatás és a fokozás technikáit. 

Milyen terméket állíts a középpontba? Ha kkv-d van, emeld ki a meghittség és az egyediség varázsát, a különlegességet a mindenhol elérhető tucatáruval szemben.

Sokak számára vonzó lehet az is, ha a plázabeli tolongástól megszabadítod őket. Csak arra vigyázz, hogy valóban jó sok legyen az akciós áru(id)ból raktáron!

4. Jutalmazd meg a követőidet! Hiszen ez az időszak a kötődések erejéről is szól. Itt az idő, hogy a közösségi médiában az oldaladat, bejegyzéseidet „tetszik”-előket, az appodat letöltőket és rednszeresen használókat, a hírleveleidet olvasókat stb. kedvezményekben részesítsd. 

Egyrészt azért, mert ezt ilyenkor (joggal) el is várják Tőled. Másrészt pedig azért, mert – mint tudjuk – a már egyszer megszerzett ügyfélnek sokkal könnyebben lehet többet, többször eladni, mint új vevők után futkosni és a megszerzésükre költeni. A már meglevő kapcsolatok felmelegítésére, szorosabbra vonására nincs jobb alkalom a karácsonynál – a marketingben sem.

5. Adj lehetőséget a jótékonykodásra! Mert a karácsony tényleg nem az „üzletek ünnepe”, és nem minden csak a pénzről és az eladásról kell szóljon. 

Hosszú távon csak az etikus út a járható, mert igazán sikeres vállalkozó csak akkor lehetsz, ha ügyfeleidnek mindig bőséges cserét biztosítasz: valami különlegesebbet, többet, jobbat is adsz nekik, mint ami/amennyi a pénzükért elvárható. Ennek hatására fognak személyesen is ajánlani másoknak, és ez – marketinges létünkre legyen mondva – erősebb tud lenni bármilyen marketingnél.

A karácsony az ajándékozás ideje: kedvezmények, akciók és egyéb, a vásárlói hűséget jutalmazó formákban adunk valamit a piacnak. De a piacon túl is van élet! 

A helyi és a tágabb közösségedet támogató jótékonysági akciókhoz csatlakozva, ügyfeleidnek az adakozás lehetőségét biztosítva (pl. ha ruha-, étel- vagy játékgyűjtést szervezel) jó PR-t szerezhetsz magadnak – tisztességesen és megérdemelten.

Tetszett egy-két támpont, de kevésnek érzed? Ötleteket kaptál, de kérdéseid vannak? Ezen a linken személyes tanácsadást is kaphatsz a sikeres marketingterv összerakásához!

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...