Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Marketingterv tippek az ünnepi szezonra

1. Sokak számára stressz-szezon az ünnep, mert annyira szeretnének valami csodálatosan szépet és jót a szeretteik számára; még szebbet, még jobbat, mint bármikor máskor!

Nekik sokat segíthetsz azzal, ha leporolod a YouTube-csatornádat, videoblogodat, és néhány „hogyan csináld” klippel segítesz – legyen szó akár ajándékcsomagolási technikákról, ünnepi tehermentesítő taktikákról vagy egyszerűen csak ízletes receptekről. 

Milyen gondokat oldhat meg terméked kimondottan az év végi időszakban? Ez itt a kérdés. Válaszolj rá videóval! Ha telibe találod a klasszikus ünnepi problémák valamelyikét – mint amilyen pl. a lótás-futás, a magány, a nőkre háruló plusz háziasszonyi terhek, a szűkös családi büdzsé és sok más dolog lehet –, jó eséllyel egy kis gerillamarketing, digitális „szájreklám” vagy legalább néhány plusz megosztás, továbbküldés is benne van számodra a buliban.  

2. Akár online, akár offline boltod van, most úgy kell bemutatnod, mint a „kötelező” ünnepi bevásárlás (shoppingolás) eszményi helyszínét. De sürgesd is meg az érdeklődőket: visszaszámlálással! Ilyenkor mindenki számára az a nagyon fontos, hogy időben meglegyen az ajándék vagy a bevásárlás. 

December 24-e magától adja a határidőt, ezért a kampányzárást nem kell mesterkélten kitalálni, erőltetni. Könnyen társíthatsz hozzá pl. egy olyan „utolsó” vásárlási napot, ameddig még garantáltan ki tudod szállítani Szenteste előtt a rendelést.

3. E-mail kampányt építhetsz az ünnepi szezonra. Választhatod ehhez követendő modellnek az adventi kalendárium műfaját, amely 25 kényeztető meglepetéssel szolgálja a készülődést és a karácsonyvárást 1 hónapon át. 

A karácsony tizenkét napja című angolszász dalt nálunk is sokan ismerik. Veheted ezt is mintául a kampányodhoz, mert jól ellesheted belőle az apró örömök adagolását, a várakoztatás és a fokozás technikáit. 

Milyen terméket állíts a középpontba? Ha kkv-d van, emeld ki a meghittség és az egyediség varázsát, a különlegességet a mindenhol elérhető tucatáruval szemben.

Sokak számára vonzó lehet az is, ha a plázabeli tolongástól megszabadítod őket. Csak arra vigyázz, hogy valóban jó sok legyen az akciós áru(id)ból raktáron!

4. Jutalmazd meg a követőidet! Hiszen ez az időszak a kötődések erejéről is szól. Itt az idő, hogy a közösségi médiában az oldaladat, bejegyzéseidet „tetszik”-előket, az appodat letöltőket és rednszeresen használókat, a hírleveleidet olvasókat stb. kedvezményekben részesítsd. 

Egyrészt azért, mert ezt ilyenkor (joggal) el is várják Tőled. Másrészt pedig azért, mert – mint tudjuk – a már egyszer megszerzett ügyfélnek sokkal könnyebben lehet többet, többször eladni, mint új vevők után futkosni és a megszerzésükre költeni. A már meglevő kapcsolatok felmelegítésére, szorosabbra vonására nincs jobb alkalom a karácsonynál – a marketingben sem.

5. Adj lehetőséget a jótékonykodásra! Mert a karácsony tényleg nem az „üzletek ünnepe”, és nem minden csak a pénzről és az eladásról kell szóljon. 

Hosszú távon csak az etikus út a járható, mert igazán sikeres vállalkozó csak akkor lehetsz, ha ügyfeleidnek mindig bőséges cserét biztosítasz: valami különlegesebbet, többet, jobbat is adsz nekik, mint ami/amennyi a pénzükért elvárható. Ennek hatására fognak személyesen is ajánlani másoknak, és ez – marketinges létünkre legyen mondva – erősebb tud lenni bármilyen marketingnél.

A karácsony az ajándékozás ideje: kedvezmények, akciók és egyéb, a vásárlói hűséget jutalmazó formákban adunk valamit a piacnak. De a piacon túl is van élet! 

A helyi és a tágabb közösségedet támogató jótékonysági akciókhoz csatlakozva, ügyfeleidnek az adakozás lehetőségét biztosítva (pl. ha ruha-, étel- vagy játékgyűjtést szervezel) jó PR-t szerezhetsz magadnak – tisztességesen és megérdemelten.

Tetszett egy-két támpont, de kevésnek érzed? Ötleteket kaptál, de kérdéseid vannak? Ezen a linken személyes tanácsadást is kaphatsz a sikeres marketingterv összerakásához!

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.10.13.

Online Percek a Mex Rádióban: Te készen állsz a karácsonyra?

Hogyan lehet meglovagolni már októberben a karácsonyi hullámot? Ahhoz, hogy az emberek egyáltalán tudomást szerezzenek a termékedről, időben el kell kezdeni a kommunikációt - méghozzá egy jól meghatározott stratégia mentén. Ennek első lépése a cég erősségeinek feltérképezése. Zsuzsa ismét jelentkezik az Online Percekkel a Mex Rádióban. Mikor kell a rádió elé ülnöd?

Olvasom tovább...

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

Olvasom tovább...

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Aranyszabály, hogy a közösségi média kampányok nagy nyertese az a cég, amely párbeszédet tud indítani a célközönséggel – és ez a közelgő ajándékszezonban, karácsony táján is érvényes lesz. 

Csakhogy könnyű ezt mondani, de nehezebb elérni! Sokszor senki sem szól hozzá egy sima bejegyzéshez csak azért, mert erre felszólítják. Íme, hogyan lehetséges mégis:

Olvasom tovább...