Linképítési technikák, amelyek működnek, és nem büntet értük a Google - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Linképítési technikák, amelyek működnek, és nem büntet értük a Google

Linképítési technikák, amelyek működnek, és nem büntet értük a Google

Az online marketing területén a keresőoptimalizálás az egyik leghatékonyabb eszköz, amivel úgy hozhatsz látogatókat a honlapodra, hogy nem kell értük folyamatos reklámköltséget fizetned. Lássuk, hogy érheted el a célt nulla forintos marketingbüdzséből!

A keresőoptimalizálás három reklám nélküli módja

A keresőoptimalizálásban a fizetőeszköz a weboldalunk minősége. Minél jobb ugyanis a honlapunk, a Google annál nagyobb eséllyel hozza majd előkelő helyen. Ehhez három területre kell koncentrálnunk:
 

  1. A weboldalunk technikai felépítésére (a honlap legyen átlátható a Google számára).
  2. A honlapunk tartalomgazdagságára (legyen sok és jó minőségű írás a honlapon).
  3. A honlapunkra mutató linkekre (sok és jó honlap hivatkozzon az oldalra).

 
Ebben az írásban a harmadik területre összpontosítunk: a hagyományosan linképítésnek vagy linkszerzésnek nevezett tevékenységre.
 

Mik a linkek, és miért fontosak?

Ha az internetet egy hatalmas kastélynak képzeljük el, akkor a benne lévő termek és szobák a weboldalak. Az egyik szobából a másikba vezető ajtók, lépcsők és átjárók a linkek.
 
Ha egy szobába nem vezet link, senki sem találja meg. De ha ugyanide sok-sok ajtó vezet, akkor oda sokan érkeznek meg, és a legtöbben azt fogják gondolni, hogy ez a szoba a kastély legfontosabb terme.
 
A linkek ugyanígy működnek. A Google a honlapunkra mutató linkek minősége és mennyisége alapján dönti el, hogy mennyire fontos a weboldalunk, ezért a linképítés a SEO egyik legfontosabb része.
 

Mi a jó link, és mi a rossz link?

A linkek egy része magasra emeli a honlapunkat, mások kártékonyak.
 
Ha például egy napi egymilliós látogatottságú hírportálról tudsz linket szerezni, az olyan, mintha a kastély fő folyosója vezetne a termedbe. Ugyancsak hasznosak a szakmai weboldalak, tematikus blogok linkjei.
 
Ha egy linkfarmról mutat rád egy link, az viszont olyan, mintha a szennyvízcsatornát vezetnéd be a termedbe. Ezeket a linkeket kerülni kell, mint a mérget.
 
A legjobb az, ha minél nagyobb látogatottságú szakmai oldalakról van minél több linked, és minél kevesebb, vagy lehetőleg nulla linkfarm mutat rád.
 

Linképítés technikák, amiket szeret a Google

Minőségi linkeket csak minőségi tartalommal hozhatsz létre, hiszen egy szakmai blog vagy egy hírportál soha nem fog hivatkozni rád, ha nem adsz egyedi tartalmat.
 
Ezért a szövegírás a keresőoptimalizálás sarokköve, mert ezzel szerezheted meg a legjobb linkeket a weboldaladra. A leghatékonyabb szövegírással ötvözött linkszerző módszerek az alábbiak.
 

1. Vendégblogolás szakmai honlapokra

 A vendégblogolás a minőségi linképítés legegyszerűbb, ugyanakkor munkát igénylő módja. Ilyenkor egy a szakterületedhez kapcsolódó, akár versenytárs weboldal tulajdonosával vesszük fel a kapcsolatot. Felajánljuk nekik, hogy mi írunk egy cikket a honlapjára, cserébe ő ad nekünk egy linket, ami a honlapunkra mutat.
 
A vendégblogolás a legjobb linképítési módszer, mert itt tehetünk szert a legértékesebb linkekre. További előnye, hogy megismerünk más vállalkozókat, hosszú távú ismeretségeket alakíthatunk ki, amiből néha-néha még együttműködés is kisülhet. Ez a cikk, amit most olvasol, épp egy ilyen vendégbejegyzés!
 

2. Magazinoknak, hírportáloknak adott hírek

 Egy szinte teljesen kihasználatlan terület linképítés terén a magazinok világa. Magazinokba, hírportálokba nem csak fizetett hirdetésekkel, hanem minőségi tartalommal is be lehet jutni. Ráadásul az így szerzett linkek aranyat érnek: a népszerű magazinok a Google szemében kitüntetett figyelmet élveznek. Az innen kifelé mutató linkekkel rendelkező weblapok öles léptekkel haladnak felfelé a találati listákon.
 
Gondod át, hogy milyen közéleti, a szélesebb közönséget érdeklő témákról írhatnál egy-egy magazinba, és vedd fel a kapcsolatot a szerkesztőségekkel. Mivel a magazinok folyamatos hírhiányban szenvednek, tapasztalatom szerint sokszor örömmel fogadják az ilyen megkereséseket.
 

3. Sajtóközlemények

 Vállalkozóként miért ne lehetne olyan mondanivalód, ami a széles nyilvánosság figyelmére is méltó? Hiszen a te szakterületednek is van közéleti, közérdekű vetülete. Például figyelheted a törvényhozást, és ha a témádba vágó jogszabályról készül előterjesztés, írd meg róla a véleményed a saját blogodra.
 
Készíts erről egy egyoldalas sajtóközleményt, és küldd ki több száz újságírónak. Ez egy nagyon hatékony módszer, amivel egyetlen nap alatt több linket is szerezhetsz.
 

4. Említésekből szerzett linkek

 Néha valaki az interneten megemlíti a céged, vállalkozásod nevét. Ilyenkor érdemes írni neki egy kedves levelet, és megkérni, hogy a céged nevére illessze rá a linkedet. Ezt 10 esetből 9-szer meg fogják neked tenni.
 
Már csak meg kell találni ezeket az említéseket. A Google Értesítő ingyenes szolgáltatásban add meg a céged nevét és a saját, illetve munkatársaid neveit. Ha bárhol az interneten említést tesznek rólatok, a Google küldd róla egy értesítést neked. Ezt követően már csak egy levelet kell írnod a honlap tulajdonosának.
 

5. Konferenciajelentkezések, konferenciaelőadások

 A konferenciák offline események, de nagyon sokszor készül hozzájuk weboldal. Kérdezzünk rá jelentkezés előtt, hogy a konferencia programja felkerül-e a weboldalra. És ha igen, akkor figyeljünk oda, hogy kitegyék a linkünket.
 
Az egyetemekről, főiskolákról érkező linkeket a Google nagyon magasra értékeli. Ezért ha egyetemi, főiskolai előadás megtartására nyílik lehetőségünk, mindenképpen érdeklődjünk, hogy lesz-e az eseménynek az egyetem honlapján külön oldala, ahonnan elérhető a program. Ha a válasz igen, gondoskodjunk róla, hogy a linket megfelelően helyezzék el a programban.
 

6. Saját másik honlapok indítása

Rengeteg vállalkozó nem egy, hanem kettő vagy akár huszonkettő weboldalt üzemeltet, amelyek mind-mind a témájával, szakterületével foglalkoznak. Ha ezekre a weboldalakra tudsz tartalmat tenni, akkor idővel értékessé válhatnak, és használhatod őket arra, hogy linkeket adj magadnak.
 
A javaslat talán elsőre meglepőnek tűnik, pedig egy létező módszerről van szó. Nem kell tőle megijedni, és nem kell azonnal 20 honlapot indítani.
 
Egy-egy új üzleti ötlethez tegyél fel egy-egy új weboldalt, és írj rá néhány cikket. Ha évente csak egy-két új weboldalt indítasz, néhány év múlva értékes hálózatod lehet. Ez nagyon hatékony módszer, de csak akkor van értelme, ha ezeken a honlapon tényleg értékes tartalmat hozol létre.
 

Linképítés: merre megy a Google?

2018. augusztus 1-jén a Google hatalmas algoritmus-frissítést jelentett be. Magyarországon és a világon főleg az orvosi témájú weboldalak között rázták meg a fát, ezért Medic-update névre keresztelték a frissítést.
 
Nagyon leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy azok az oldalak kerültek hátra, amelyekre sok linkfarmos hivatkozás mutatott. És azok jöttek előre, akik minél több szakmai oldalról gyűjtöttek linkeket.
 
Magyarországon még mindig lehet előre menni linkfarmos hivatkozásokkal és tömegesen vásárolt linkekkel. Ez a magyar piac sajátossága: világszinten picikék vagyunk, és rengetegen játszanak nálunk szabálytalanul vagy a szabályokat nem ismerve, ezért a Google elnézőbb itt, mint az angolszász piacon. De egyre kevésbé elnéző!
 
Ebből két dolog következik.
 
Az egyik az, hogy a silány linkekre épített siker hamar semmivé válhat, hiszen a Google bármikor beinthet itt is. A másik következmény ennél is fontosabb: mivel a konkurenseid legtöbbje linkfarmokra és linkkatalógusokra építi a hivatkozásait, gyorsan haladhatsz előre akár már néhány szakmai link megszerzésével.
 
 
Verdes Tamás
ZETRA

 

 

További bejegyzések

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Olvasom tovább...

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Olvasom tovább...