Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Kérdések, amik felpörgetik a közösségi média használatát

Nagyon jó eredmények érhetők el azzal, ha tanácsot kérünk. Az emberek rendszerint szeretnek segíteni, és a tanácsadással ezt különösebb ráfordítás nélkül meg is tehetik. Ráadásul a válaszadás nyomán szakértő színben tűnhetnek fel önmaguk előtt. 

Kérd hát ki a véleményüket a következő képletek használata által:

  • Te mit tennél, ha…
  • Egy olvasónknak kérdése van. Tudnál segíteni?
  • Döntenem kell, és ehhez szeretném a véleményedet.
  • Te milyen tanácsot adnál egy olyan személynek, aki azzal a problémával küzd, hogy...

Rákérdezhetsz azonban nem csupán a közönséged megoldásaira, hanem problémáira is:

  • Mi a legnagyobb kihívás számodra (az adott területen)?
  • Milyen terméket/szolgáltatást látnál szívesen a kínálatunkban?
  • Milyen módszer, eljárás vagy megközelítés működött számodra eddig a legjobban (az adott területen)?
  • Mi okozza számodra a legnagyobb bosszúságot, ha a …-ról van szó?

Végül pedig, mint Hofi mondta, próbálj meg lazítani! A közösségi média nem arra való, hogy nagyon keményen told az eladást, mert visszafelé sül el. Úgyhogy nyugodtan dobj be néha pár „hülye” vagy laza kérdést is, amin jókat lehet filózni, illetve álmodozni, mert kíváncsiságot keltenek, vagy beindítják a képzeletet és a vágyakozást:

  • Ha bárhova utazhatnál, Te hova mennél, és miért? (Akárcsak fentebb, ez a kérdés is hozzáigazítható a területedhez, pl. milyen fürdőszobacsempét vennél, ha az ár nem számítana?, stb.)
  • A buszsofőrt ki viszi haza?
  • Mi lenne, ha 30 percre leállna a Google? (Ilyen naiv fejtörőket olvashattál az e heti hírlevelünkben is.)

Ne feledd azt se, hogy a másik ember iránti figyelem és érdeklődés az, ami rokonszenvessé tesz, és nem önmagad hagyományos „reklámozása”. Kérdezhetsz például ilyen személyeseket is olykor: 

  • Te megtakarítani szeretsz vagy költekezni?
  • Mi az első dolog, amit felkelés után (vagy: az utolsó dolog, amit lefekvés előtt) teszel?

Bónusz tipp: a begyűjtött válaszok – különösen az első kérdéscsoport esetében – nem csak arra jók, hogy a bejegyzésed alatt minél nagyobb számban díszelegve népszerűbbé tegyenek a közösségi média berkeiben. Értékes útmutatást adnak a termékfejlesztéshez. Minimum blogötletekkel szolgálnak. Ne hagyd őket viszontválasz, köszönet nélkül!

Most pedig kattints tovább, ha még több tippet kérsz a közösségi média marketing célú használatához!

További bejegyzések

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Olvasom tovább...

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Olvasom tovább...