Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Kérdések, amik felpörgetik a közösségi média használatát

Nagyon jó eredmények érhetők el azzal, ha tanácsot kérünk. Az emberek rendszerint szeretnek segíteni, és a tanácsadással ezt különösebb ráfordítás nélkül meg is tehetik. Ráadásul a válaszadás nyomán szakértő színben tűnhetnek fel önmaguk előtt. 

Kérd hát ki a véleményüket a következő képletek használata által:

  • Te mit tennél, ha…
  • Egy olvasónknak kérdése van. Tudnál segíteni?
  • Döntenem kell, és ehhez szeretném a véleményedet.
  • Te milyen tanácsot adnál egy olyan személynek, aki azzal a problémával küzd, hogy...

Rákérdezhetsz azonban nem csupán a közönséged megoldásaira, hanem problémáira is:

  • Mi a legnagyobb kihívás számodra (az adott területen)?
  • Milyen terméket/szolgáltatást látnál szívesen a kínálatunkban?
  • Milyen módszer, eljárás vagy megközelítés működött számodra eddig a legjobban (az adott területen)?
  • Mi okozza számodra a legnagyobb bosszúságot, ha a …-ról van szó?

Végül pedig, mint Hofi mondta, próbálj meg lazítani! A közösségi média nem arra való, hogy nagyon keményen told az eladást, mert visszafelé sül el. Úgyhogy nyugodtan dobj be néha pár „hülye” vagy laza kérdést is, amin jókat lehet filózni, illetve álmodozni, mert kíváncsiságot keltenek, vagy beindítják a képzeletet és a vágyakozást:

  • Ha bárhova utazhatnál, Te hova mennél, és miért? (Akárcsak fentebb, ez a kérdés is hozzáigazítható a területedhez, pl. milyen fürdőszobacsempét vennél, ha az ár nem számítana?, stb.)
  • A buszsofőrt ki viszi haza?
  • Mi lenne, ha 30 percre leállna a Google? (Ilyen naiv fejtörőket olvashattál az e heti hírlevelünkben is.)

Ne feledd azt se, hogy a másik ember iránti figyelem és érdeklődés az, ami rokonszenvessé tesz, és nem önmagad hagyományos „reklámozása”. Kérdezhetsz például ilyen személyeseket is olykor: 

  • Te megtakarítani szeretsz vagy költekezni?
  • Mi az első dolog, amit felkelés után (vagy: az utolsó dolog, amit lefekvés előtt) teszel?

Bónusz tipp: a begyűjtött válaszok – különösen az első kérdéscsoport esetében – nem csak arra jók, hogy a bejegyzésed alatt minél nagyobb számban díszelegve népszerűbbé tegyenek a közösségi média berkeiben. Értékes útmutatást adnak a termékfejlesztéshez. Minimum blogötletekkel szolgálnak. Ne hagyd őket viszontválasz, köszönet nélkül!

Most pedig kattints tovább, ha még több tippet kérsz a közösségi média marketing célú használatához!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...