Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Kérdések, amik felpörgetik a közösségi média használatát

Nagyon jó eredmények érhetők el azzal, ha tanácsot kérünk. Az emberek rendszerint szeretnek segíteni, és a tanácsadással ezt különösebb ráfordítás nélkül meg is tehetik. Ráadásul a válaszadás nyomán szakértő színben tűnhetnek fel önmaguk előtt. 

Kérd hát ki a véleményüket a következő képletek használata által:

  • Te mit tennél, ha…
  • Egy olvasónknak kérdése van. Tudnál segíteni?
  • Döntenem kell, és ehhez szeretném a véleményedet.
  • Te milyen tanácsot adnál egy olyan személynek, aki azzal a problémával küzd, hogy...

Rákérdezhetsz azonban nem csupán a közönséged megoldásaira, hanem problémáira is:

  • Mi a legnagyobb kihívás számodra (az adott területen)?
  • Milyen terméket/szolgáltatást látnál szívesen a kínálatunkban?
  • Milyen módszer, eljárás vagy megközelítés működött számodra eddig a legjobban (az adott területen)?
  • Mi okozza számodra a legnagyobb bosszúságot, ha a …-ról van szó?

Végül pedig, mint Hofi mondta, próbálj meg lazítani! A közösségi média nem arra való, hogy nagyon keményen told az eladást, mert visszafelé sül el. Úgyhogy nyugodtan dobj be néha pár „hülye” vagy laza kérdést is, amin jókat lehet filózni, illetve álmodozni, mert kíváncsiságot keltenek, vagy beindítják a képzeletet és a vágyakozást:

  • Ha bárhova utazhatnál, Te hova mennél, és miért? (Akárcsak fentebb, ez a kérdés is hozzáigazítható a területedhez, pl. milyen fürdőszobacsempét vennél, ha az ár nem számítana?, stb.)
  • A buszsofőrt ki viszi haza?
  • Mi lenne, ha 30 percre leállna a Google? (Ilyen naiv fejtörőket olvashattál az e heti hírlevelünkben is.)

Ne feledd azt se, hogy a másik ember iránti figyelem és érdeklődés az, ami rokonszenvessé tesz, és nem önmagad hagyományos „reklámozása”. Kérdezhetsz például ilyen személyeseket is olykor: 

  • Te megtakarítani szeretsz vagy költekezni?
  • Mi az első dolog, amit felkelés után (vagy: az utolsó dolog, amit lefekvés előtt) teszel?

Bónusz tipp: a begyűjtött válaszok – különösen az első kérdéscsoport esetében – nem csak arra jók, hogy a bejegyzésed alatt minél nagyobb számban díszelegve népszerűbbé tegyenek a közösségi média berkeiben. Értékes útmutatást adnak a termékfejlesztéshez. Minimum blogötletekkel szolgálnak. Ne hagyd őket viszontválasz, köszönet nélkül!

Most pedig kattints tovább, ha még több tippet kérsz a közösségi média marketing célú használatához!

További bejegyzések

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...