Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Az alapoktól a célig – tartalommarketing lépésről lépésre 

Először is: ne varrj a nyakába többet, mint amennyit elbír. A tartalommarketing célja nem az, hogy eladjon, hanem hogy megszűrje, és odavigye Neked az érdeklődőket a kassza környékére. De ha az olvasódból (esetleg: néződből, hallgatódból) rögtön ügyfelet akarsz csinálni, attól mindenki úgy fog menekülni, mint a nyúl a róka elől. 

Szóval az aranyszabály: a legjobb marketing az, ami nem is tűnik marketingnek, hanem hasznos tartalommal ajándékozza meg a célközönséged. 

Nem kell bombasztikus és hatásvadász, túl sokat ígérő címsorokat használnod, hogy ez messziről is meglátsszon a cikkeden. A rövidebb, egyszerű, kulcsszóra optimalizált címsor, ami pontosan eltalálja az olvasó problémáját: ez az igazán nyerő. (Ha vonzó címsorokkal szeretnéd támogatni a tartalommarketing stratégiákat, ezekről itt olvashatsz bővebben.)

Sikeres tartalommarketing beindítását tervezet? Akkor nem sprintre, hanem maratoni futásra kell gondolnod. Nem, most nem a hosszú távú marketingterv fontosságára hívom fel a figyelmed. Hanem arra, hogy miután néhány önálló cikkel vagy videóval letesztelted a terepet, a legnépszerűbb témádból érdemes akár sorozatot is indítanod. 

Ne feledd: nem mindenhez értő Mekk mester kell legyél. Hanem ami a Te közönségednél a legjobban működik, azt kell erősítened. Ehhez persze a statisztikai mérőszámokat kell figyelned és követned. Akkor is, ha ezek alapján éppen a legszívesebben tárgyalt kérdéseidről, vesszőparipádról kell lemondanod.

Végül: sose spórolj az értékes tartalommal! Az internetet nem arra találták ki, hogy fényévekkel messzebbről indítsd a mondanivalódat, mint ahova el szeretnél jutni. Kezdd az üzeneted legütősebb, legerősebb részével, rögtön az elején! A bevezetőt pedig hagyhatod későbbre, amikor már felkeltetted a figyelmet. 

Általánosabban: a kevesebb tartalom többet érhet, ha nem veszíted el közben az érdeklődést. De ha a célközönséged számára fontos dolgokról beszélsz, akkor nem kell félned attól, hogy terjengős leszel.

A lényeg tehát nem a centire vagy rőfre mért hosszúság vagy rövidség önmagában véve. Hanem az, hogy a közlendő tartalomhoz képest ne legyen viszonylag hosszú (szószátyár) a szöveg, és ne hagyjon ki egyetlen olyan érvet sem, ami átlendíthette volna az olvasót a vásárláshoz, vagy legalábbis hasznos infót adhatott hozzá.

Mindez pedig nemcsak a blogírásra, hanem akár a podcastok vagy a vlog világára is érvényes. Kattints, és még többet tudhatsz meg díjmentes előadásomon a tartalommarketing videós válfajáról!

További bejegyzések

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...