Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Az alapoktól a célig – tartalommarketing lépésről lépésre 

Először is: ne varrj a nyakába többet, mint amennyit elbír. A tartalommarketing célja nem az, hogy eladjon, hanem hogy megszűrje, és odavigye Neked az érdeklődőket a kassza környékére. De ha az olvasódból (esetleg: néződből, hallgatódból) rögtön ügyfelet akarsz csinálni, attól mindenki úgy fog menekülni, mint a nyúl a róka elől. 

Szóval az aranyszabály: a legjobb marketing az, ami nem is tűnik marketingnek, hanem hasznos tartalommal ajándékozza meg a célközönséged. 

Nem kell bombasztikus és hatásvadász, túl sokat ígérő címsorokat használnod, hogy ez messziről is meglátsszon a cikkeden. A rövidebb, egyszerű, kulcsszóra optimalizált címsor, ami pontosan eltalálja az olvasó problémáját: ez az igazán nyerő. (Ha vonzó címsorokkal szeretnéd támogatni a tartalommarketing stratégiákat, ezekről itt olvashatsz bővebben.)

Sikeres tartalommarketing beindítását tervezet? Akkor nem sprintre, hanem maratoni futásra kell gondolnod. Nem, most nem a hosszú távú marketingterv fontosságára hívom fel a figyelmed. Hanem arra, hogy miután néhány önálló cikkel vagy videóval letesztelted a terepet, a legnépszerűbb témádból érdemes akár sorozatot is indítanod. 

Ne feledd: nem mindenhez értő Mekk mester kell legyél. Hanem ami a Te közönségednél a legjobban működik, azt kell erősítened. Ehhez persze a statisztikai mérőszámokat kell figyelned és követned. Akkor is, ha ezek alapján éppen a legszívesebben tárgyalt kérdéseidről, vesszőparipádról kell lemondanod.

Végül: sose spórolj az értékes tartalommal! Az internetet nem arra találták ki, hogy fényévekkel messzebbről indítsd a mondanivalódat, mint ahova el szeretnél jutni. Kezdd az üzeneted legütősebb, legerősebb részével, rögtön az elején! A bevezetőt pedig hagyhatod későbbre, amikor már felkeltetted a figyelmet. 

Általánosabban: a kevesebb tartalom többet érhet, ha nem veszíted el közben az érdeklődést. De ha a célközönséged számára fontos dolgokról beszélsz, akkor nem kell félned attól, hogy terjengős leszel.

A lényeg tehát nem a centire vagy rőfre mért hosszúság vagy rövidség önmagában véve. Hanem az, hogy a közlendő tartalomhoz képest ne legyen viszonylag hosszú (szószátyár) a szöveg, és ne hagyjon ki egyetlen olyan érvet sem, ami átlendíthette volna az olvasót a vásárláshoz, vagy legalábbis hasznos infót adhatott hozzá.

Mindez pedig nemcsak a blogírásra, hanem akár a podcastok vagy a vlog világára is érvényes. Kattints, és még többet tudhatsz meg díjmentes előadásomon a tartalommarketing videós válfajáról!

További bejegyzések

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Olvasom tovább...

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Olvasom tovább...