Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Az alapoktól a célig – tartalommarketing lépésről lépésre 

Először is: ne varrj a nyakába többet, mint amennyit elbír. A tartalommarketing célja nem az, hogy eladjon, hanem hogy megszűrje, és odavigye Neked az érdeklődőket a kassza környékére. De ha az olvasódból (esetleg: néződből, hallgatódból) rögtön ügyfelet akarsz csinálni, attól mindenki úgy fog menekülni, mint a nyúl a róka elől. 

Szóval az aranyszabály: a legjobb marketing az, ami nem is tűnik marketingnek, hanem hasznos tartalommal ajándékozza meg a célközönséged. 

Nem kell bombasztikus és hatásvadász, túl sokat ígérő címsorokat használnod, hogy ez messziről is meglátsszon a cikkeden. A rövidebb, egyszerű, kulcsszóra optimalizált címsor, ami pontosan eltalálja az olvasó problémáját: ez az igazán nyerő. (Ha vonzó címsorokkal szeretnéd támogatni a tartalommarketing stratégiákat, ezekről itt olvashatsz bővebben.)

Sikeres tartalommarketing beindítását tervezet? Akkor nem sprintre, hanem maratoni futásra kell gondolnod. Nem, most nem a hosszú távú marketingterv fontosságára hívom fel a figyelmed. Hanem arra, hogy miután néhány önálló cikkel vagy videóval letesztelted a terepet, a legnépszerűbb témádból érdemes akár sorozatot is indítanod. 

Ne feledd: nem mindenhez értő Mekk mester kell legyél. Hanem ami a Te közönségednél a legjobban működik, azt kell erősítened. Ehhez persze a statisztikai mérőszámokat kell figyelned és követned. Akkor is, ha ezek alapján éppen a legszívesebben tárgyalt kérdéseidről, vesszőparipádról kell lemondanod.

Végül: sose spórolj az értékes tartalommal! Az internetet nem arra találták ki, hogy fényévekkel messzebbről indítsd a mondanivalódat, mint ahova el szeretnél jutni. Kezdd az üzeneted legütősebb, legerősebb részével, rögtön az elején! A bevezetőt pedig hagyhatod későbbre, amikor már felkeltetted a figyelmet. 

Általánosabban: a kevesebb tartalom többet érhet, ha nem veszíted el közben az érdeklődést. De ha a célközönséged számára fontos dolgokról beszélsz, akkor nem kell félned attól, hogy terjengős leszel.

A lényeg tehát nem a centire vagy rőfre mért hosszúság vagy rövidség önmagában véve. Hanem az, hogy a közlendő tartalomhoz képest ne legyen viszonylag hosszú (szószátyár) a szöveg, és ne hagyjon ki egyetlen olyan érvet sem, ami átlendíthette volna az olvasót a vásárláshoz, vagy legalábbis hasznos infót adhatott hozzá.

Mindez pedig nemcsak a blogírásra, hanem akár a podcastok vagy a vlog világára is érvényes. Kattints, és még többet tudhatsz meg díjmentes előadásomon a tartalommarketing videós válfajáról!

További bejegyzések

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...