Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Az alapoktól a célig – tartalommarketing lépésről lépésre 

Először is: ne varrj a nyakába többet, mint amennyit elbír. A tartalommarketing célja nem az, hogy eladjon, hanem hogy megszűrje, és odavigye Neked az érdeklődőket a kassza környékére. De ha az olvasódból (esetleg: néződből, hallgatódból) rögtön ügyfelet akarsz csinálni, attól mindenki úgy fog menekülni, mint a nyúl a róka elől. 

Szóval az aranyszabály: a legjobb marketing az, ami nem is tűnik marketingnek, hanem hasznos tartalommal ajándékozza meg a célközönséged. 

Nem kell bombasztikus és hatásvadász, túl sokat ígérő címsorokat használnod, hogy ez messziről is meglátsszon a cikkeden. A rövidebb, egyszerű, kulcsszóra optimalizált címsor, ami pontosan eltalálja az olvasó problémáját: ez az igazán nyerő. (Ha vonzó címsorokkal szeretnéd támogatni a tartalommarketing stratégiákat, ezekről itt olvashatsz bővebben.)

Sikeres tartalommarketing beindítását tervezet? Akkor nem sprintre, hanem maratoni futásra kell gondolnod. Nem, most nem a hosszú távú marketingterv fontosságára hívom fel a figyelmed. Hanem arra, hogy miután néhány önálló cikkel vagy videóval letesztelted a terepet, a legnépszerűbb témádból érdemes akár sorozatot is indítanod. 

Ne feledd: nem mindenhez értő Mekk mester kell legyél. Hanem ami a Te közönségednél a legjobban működik, azt kell erősítened. Ehhez persze a statisztikai mérőszámokat kell figyelned és követned. Akkor is, ha ezek alapján éppen a legszívesebben tárgyalt kérdéseidről, vesszőparipádról kell lemondanod.

Végül: sose spórolj az értékes tartalommal! Az internetet nem arra találták ki, hogy fényévekkel messzebbről indítsd a mondanivalódat, mint ahova el szeretnél jutni. Kezdd az üzeneted legütősebb, legerősebb részével, rögtön az elején! A bevezetőt pedig hagyhatod későbbre, amikor már felkeltetted a figyelmet. 

Általánosabban: a kevesebb tartalom többet érhet, ha nem veszíted el közben az érdeklődést. De ha a célközönséged számára fontos dolgokról beszélsz, akkor nem kell félned attól, hogy terjengős leszel.

A lényeg tehát nem a centire vagy rőfre mért hosszúság vagy rövidség önmagában véve. Hanem az, hogy a közlendő tartalomhoz képest ne legyen viszonylag hosszú (szószátyár) a szöveg, és ne hagyjon ki egyetlen olyan érvet sem, ami átlendíthette volna az olvasót a vásárláshoz, vagy legalábbis hasznos infót adhatott hozzá.

Mindez pedig nemcsak a blogírásra, hanem akár a podcastok vagy a vlog világára is érvényes. Kattints, és még többet tudhatsz meg díjmentes előadásomon a tartalommarketing videós válfajáról!

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...