Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Egy kis körítéssel jobban csúszik a szövegírás eredménye is! 

Neuromarketing fogások ezek, vagyis a tudatalattinkra hatnak. De hogy ez a neuro… izé pontosan mi is, ezt most hagyjuk – ebben a cikkünkben olvashatsz róla többet. A lényeg, hogy olyan befolyásolási módszerekről van szó, amik az emberi agy működési szabályainál fogva (elvileg) a világ minden táján mindenkire hatnak. Nem biztos, hogy eladnak. De növelik a siker valószínűségét.

1. Szólíts fel egyszerű betűtípussal!

Ezzel a tippel rögtön a végén kezdjük. Van az a pont, amikor minden érvet elmondtál, és nincs más hátra, mint azonnali cselekvésre felszólítani az olvasót. Iratkozzon fel! Vegye meg! 

Ehhez nem csupán a megfogalmazásban kell érvényesítened az „egyszerűen és nagyszerűenˮ elvet. (Tudod, mit mondott Einstein? Amit nem tudsz egyszerűen elmagyarázni, azt nem is érted egészen.) A tartalom mellett a betűtípus is legyen a legegyszerűbb, könnyen olvasható. 

Ugyanez érvényes a rendelési űrlapra. Ezzel is sokan elbonyolítják és megnehezítik a saját életüket. Holott az okos rendelési űrlap is az eccerű. :) Olyan, amit akaratlanul is kitölt az ember, hajnali háromkor, egy át nem pihent (értsd: bulis) éjszaka után...  

Minél nehezebb valamit elolvasni, megtenni stb., annál nagyobb a „súrlódásˮ és a lemorzsolódás az érdeklődők részéről. Logikus. Szóval legyen a mottó (Karinthytől): „Egyszerűen, szabadon, / Mint a pintyőke madárka / Fönt a lombos ágakon.ˮ

2. Emlékeztess bonyolult betűkkel!

Röviden: a fenti szabály fordítottja érvényes, ha célod az, hogy a mondandód jobban bevésődjön. Ha egy-egy érved különösen nagyot üt, és megjegyzésre érdemes, akkor jobb, ha az olvasó nem siklik rajta észrevétlenül át – mondják a szakértők (Roger Dooley: Brainfluence). Mi azért a logódhoz, kapcsolatfelvételi adataid megadásához továbbra sem ajánljuk a túl bonyolult betűket.

3. Tekintetet irányíts tekintettel!

Ha az utcán pár ember egy irányba néz, akkor biztos lehetsz benne, hogy a bámészkodók száma növekedni fog. Akaratlanul is arra nézünk, amire embertársunk, akire rápillantunk. Vajon mi olyan érdekes számára? 

Ezt a hatást a weblapodon úgy használhatod ki, hogy az illusztrációk szereplőinek a tekintetével irányítod a látogató pillantását. A végén például nézhet egy csábos szempár az 1. pontban emlegetett rendelési űrlapra. :)

4. Bizalomért cserébe bizalmat várj!

Egyszerű ez is. Ha megnyílunk, adunk, bizalmat mutatunk a közeledéskor, nagyobb eséllyel lesz a válasz közeledés. Hogyan mutathatsz bizalmat a célpiacod iránt? Ingyenes cuccokkal, kipróbálási lehetőségek felkínálásával, ajándékozással. Átlátszó céges működéssel, becsületességgel és bőséges cserével. Az őszinteség a legjobb politika, mert hosszú távon csak az etikus út a járható.

5. Mosolyogj rájuk!

A stock fotókon mindenki vigyorog, mint a vadalma. Tudat alatt már ez is hat. De ha az előbbi ponttal összekötöd, akkor inkább saját magadról tegyél ki egy szépséges, mosolygó fotót. Nem kell a komoly üzletember/-asszony benyomását keltened ahhoz – akkor is, ha egyébként persze, tudom, az vagy –, hogy „komolyanˮ vegyenek. 

Sőt, ha választanod kellene aközött, hogy nagyon komolyan vegyenek, vagy kedveljenek, akkor legyen inkább az utóbbi – egy szép, mosolygós képpel! (Egy lehetséges kivétel, ami a szabályt erősíti: a nagyon nagy értékű eladás.)
 
...mindez szép és jó, de mi legyen a szövegben?

Kattints a linkre, mert az intenzív, egész napos tréningünkön teljesen képbe jöhetsz a hatékony szövegírás technikájával is!
              

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...