Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Egy kis körítéssel jobban csúszik a szövegírás eredménye is! 

Neuromarketing fogások ezek, vagyis a tudatalattinkra hatnak. De hogy ez a neuro… izé pontosan mi is, ezt most hagyjuk – ebben a cikkünkben olvashatsz róla többet. A lényeg, hogy olyan befolyásolási módszerekről van szó, amik az emberi agy működési szabályainál fogva (elvileg) a világ minden táján mindenkire hatnak. Nem biztos, hogy eladnak. De növelik a siker valószínűségét.

1. Szólíts fel egyszerű betűtípussal!

Ezzel a tippel rögtön a végén kezdjük. Van az a pont, amikor minden érvet elmondtál, és nincs más hátra, mint azonnali cselekvésre felszólítani az olvasót. Iratkozzon fel! Vegye meg! 

Ehhez nem csupán a megfogalmazásban kell érvényesítened az „egyszerűen és nagyszerűenˮ elvet. (Tudod, mit mondott Einstein? Amit nem tudsz egyszerűen elmagyarázni, azt nem is érted egészen.) A tartalom mellett a betűtípus is legyen a legegyszerűbb, könnyen olvasható. 

Ugyanez érvényes a rendelési űrlapra. Ezzel is sokan elbonyolítják és megnehezítik a saját életüket. Holott az okos rendelési űrlap is az eccerű. :) Olyan, amit akaratlanul is kitölt az ember, hajnali háromkor, egy át nem pihent (értsd: bulis) éjszaka után...  

Minél nehezebb valamit elolvasni, megtenni stb., annál nagyobb a „súrlódásˮ és a lemorzsolódás az érdeklődők részéről. Logikus. Szóval legyen a mottó (Karinthytől): „Egyszerűen, szabadon, / Mint a pintyőke madárka / Fönt a lombos ágakon.ˮ

2. Emlékeztess bonyolult betűkkel!

Röviden: a fenti szabály fordítottja érvényes, ha célod az, hogy a mondandód jobban bevésődjön. Ha egy-egy érved különösen nagyot üt, és megjegyzésre érdemes, akkor jobb, ha az olvasó nem siklik rajta észrevétlenül át – mondják a szakértők (Roger Dooley: Brainfluence). Mi azért a logódhoz, kapcsolatfelvételi adataid megadásához továbbra sem ajánljuk a túl bonyolult betűket.

3. Tekintetet irányíts tekintettel!

Ha az utcán pár ember egy irányba néz, akkor biztos lehetsz benne, hogy a bámészkodók száma növekedni fog. Akaratlanul is arra nézünk, amire embertársunk, akire rápillantunk. Vajon mi olyan érdekes számára? 

Ezt a hatást a weblapodon úgy használhatod ki, hogy az illusztrációk szereplőinek a tekintetével irányítod a látogató pillantását. A végén például nézhet egy csábos szempár az 1. pontban emlegetett rendelési űrlapra. :)

4. Bizalomért cserébe bizalmat várj!

Egyszerű ez is. Ha megnyílunk, adunk, bizalmat mutatunk a közeledéskor, nagyobb eséllyel lesz a válasz közeledés. Hogyan mutathatsz bizalmat a célpiacod iránt? Ingyenes cuccokkal, kipróbálási lehetőségek felkínálásával, ajándékozással. Átlátszó céges működéssel, becsületességgel és bőséges cserével. Az őszinteség a legjobb politika, mert hosszú távon csak az etikus út a járható.

5. Mosolyogj rájuk!

A stock fotókon mindenki vigyorog, mint a vadalma. Tudat alatt már ez is hat. De ha az előbbi ponttal összekötöd, akkor inkább saját magadról tegyél ki egy szépséges, mosolygó fotót. Nem kell a komoly üzletember/-asszony benyomását keltened ahhoz – akkor is, ha egyébként persze, tudom, az vagy –, hogy „komolyanˮ vegyenek. 

Sőt, ha választanod kellene aközött, hogy nagyon komolyan vegyenek, vagy kedveljenek, akkor legyen inkább az utóbbi – egy szép, mosolygós képpel! (Egy lehetséges kivétel, ami a szabályt erősíti: a nagyon nagy értékű eladás.)
 
...mindez szép és jó, de mi legyen a szövegben?

Kattints a linkre, mert az intenzív, egész napos tréningünkön teljesen képbe jöhetsz a hatékony szövegírás technikájával is!
              

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...