Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Egy kis körítéssel jobban csúszik a szövegírás eredménye is! 

Neuromarketing fogások ezek, vagyis a tudatalattinkra hatnak. De hogy ez a neuro… izé pontosan mi is, ezt most hagyjuk – ebben a cikkünkben olvashatsz róla többet. A lényeg, hogy olyan befolyásolási módszerekről van szó, amik az emberi agy működési szabályainál fogva (elvileg) a világ minden táján mindenkire hatnak. Nem biztos, hogy eladnak. De növelik a siker valószínűségét.

1. Szólíts fel egyszerű betűtípussal!

Ezzel a tippel rögtön a végén kezdjük. Van az a pont, amikor minden érvet elmondtál, és nincs más hátra, mint azonnali cselekvésre felszólítani az olvasót. Iratkozzon fel! Vegye meg! 

Ehhez nem csupán a megfogalmazásban kell érvényesítened az „egyszerűen és nagyszerűenˮ elvet. (Tudod, mit mondott Einstein? Amit nem tudsz egyszerűen elmagyarázni, azt nem is érted egészen.) A tartalom mellett a betűtípus is legyen a legegyszerűbb, könnyen olvasható. 

Ugyanez érvényes a rendelési űrlapra. Ezzel is sokan elbonyolítják és megnehezítik a saját életüket. Holott az okos rendelési űrlap is az eccerű. :) Olyan, amit akaratlanul is kitölt az ember, hajnali háromkor, egy át nem pihent (értsd: bulis) éjszaka után...  

Minél nehezebb valamit elolvasni, megtenni stb., annál nagyobb a „súrlódásˮ és a lemorzsolódás az érdeklődők részéről. Logikus. Szóval legyen a mottó (Karinthytől): „Egyszerűen, szabadon, / Mint a pintyőke madárka / Fönt a lombos ágakon.ˮ

2. Emlékeztess bonyolult betűkkel!

Röviden: a fenti szabály fordítottja érvényes, ha célod az, hogy a mondandód jobban bevésődjön. Ha egy-egy érved különösen nagyot üt, és megjegyzésre érdemes, akkor jobb, ha az olvasó nem siklik rajta észrevétlenül át – mondják a szakértők (Roger Dooley: Brainfluence). Mi azért a logódhoz, kapcsolatfelvételi adataid megadásához továbbra sem ajánljuk a túl bonyolult betűket.

3. Tekintetet irányíts tekintettel!

Ha az utcán pár ember egy irányba néz, akkor biztos lehetsz benne, hogy a bámészkodók száma növekedni fog. Akaratlanul is arra nézünk, amire embertársunk, akire rápillantunk. Vajon mi olyan érdekes számára? 

Ezt a hatást a weblapodon úgy használhatod ki, hogy az illusztrációk szereplőinek a tekintetével irányítod a látogató pillantását. A végén például nézhet egy csábos szempár az 1. pontban emlegetett rendelési űrlapra. :)

4. Bizalomért cserébe bizalmat várj!

Egyszerű ez is. Ha megnyílunk, adunk, bizalmat mutatunk a közeledéskor, nagyobb eséllyel lesz a válasz közeledés. Hogyan mutathatsz bizalmat a célpiacod iránt? Ingyenes cuccokkal, kipróbálási lehetőségek felkínálásával, ajándékozással. Átlátszó céges működéssel, becsületességgel és bőséges cserével. Az őszinteség a legjobb politika, mert hosszú távon csak az etikus út a járható.

5. Mosolyogj rájuk!

A stock fotókon mindenki vigyorog, mint a vadalma. Tudat alatt már ez is hat. De ha az előbbi ponttal összekötöd, akkor inkább saját magadról tegyél ki egy szépséges, mosolygó fotót. Nem kell a komoly üzletember/-asszony benyomását keltened ahhoz – akkor is, ha egyébként persze, tudom, az vagy –, hogy „komolyanˮ vegyenek. 

Sőt, ha választanod kellene aközött, hogy nagyon komolyan vegyenek, vagy kedveljenek, akkor legyen inkább az utóbbi – egy szép, mosolygós képpel! (Egy lehetséges kivétel, ami a szabályt erősíti: a nagyon nagy értékű eladás.)
 
...mindez szép és jó, de mi legyen a szövegben?

Kattints a linkre, mert az intenzív, egész napos tréningünkön teljesen képbe jöhetsz a hatékony szövegírás technikájával is!
              

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...