Facebook vélemények – öröm vagy üröm?

Facebook vélemények – öröm vagy üröm?

Facebook vélemények – öröm vagy üröm?

Miért épp a Facebook vélemények lennének kivétel a szabály alól? Talán tudod, melyikre gondolok... amelyik szerint a vélemény olyasmi, ami mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a máséra!

A Facebook vélemények dilemmái és a válaszok

De az is lehet, hogy csak savanyú a szőlő? Mert néhány barátságos poszt a bejegyzésed alatt meg pár jókor jött lájk nem csupán a hangulatoddal tehet csodákat, hanem a vállalkozásod megítélésével is. Más szemmel néznek rá a „független szemlélők” (célpiacod) által, akiknek nagyobb valószínűséggel jelenik meg a bejegyzés, és persze rokonszenvesebb is, mintha csupán hozzászólások nélkül árválkodna. Feltéve, hogy nem a pofátlan trollok uralták le a terepet… 

Szóval akkor hogy is lenne a leghasznosabb kezelni azokat a hozzászólásokat? Egyszerűen és röviden az alábbi szabályok szerint:

1. Mindent vagy semmit! A véleményeknél vagy az összeset bekapcsolva hagyod, vagy az összeset eltünteted, és így hitelrontás se lesz a dologból. Se nem nyersz, se nem veszítesz vele.

2. Ne csúfítsd el a faladat! Nem vagy köteles a rosszindulatú, kötözködő felhasználók számára, akiknek túl sok a ráérő idejük, hülyegyerek-játszóteret fenntartani a saját oldaladon. Ha a Facebook vélemények túllépik a jóérzés határát, senki se fog hibáztatni, ha „gyomlálod” őket.

Erre való a Törlés gomb. Sőt nemcsak a kommentet törölheted, ha nem jóhiszemű panasz vagy kifogás, hanem az íróját is letilthatod, hogy ne zavarjon többet. Érdemes előtte egy képernyőképet készíteni, hogy igazolni tudd a döntésedet, ha esetleg utólag még ő reklamálna ezért.

3. Billentsd a mérleg nyelvét a saját oldaladra! Nincs benne semmi etikátlan, sőt ésszerűtlen lenne másképpen eljárnod. Ha jó és rossz Facebook vélemények is vannak az oldaladon, de meg akarod tartani a jó véleményeket, akkor kérd meg a legkedvesebb ügyfeleidet, hogy írjanak véleményt. 

Ők úgyis pozitívat fognak kitenni, így több lesz a pozitívum, és nem vétettél semmilyen íratlan szabály ellen. Hiszen az érdeklődők abban az esetben fognak magukra ismerni azokban a kommentekben, ha nekik is hasonló problémáik vannak, és ha valóban a Te céged nyújtja számunkra a megoldást. 

Ezáltal Te is megszűröd az ügyfeleidet, és jobban egymásra találtok azokkal, akikkel a leginkább érdemes foglalkoznod.

4. Viszonozd a jóindulatot! Mit több, nem csupán az értékesítésben, hanem a közösségi marketing terén is bőséges cserét kell nyújtanod, ha azt szeretnéd, hogy híre(d) menjen. 

Mit jelent ez a gyakorlatban? Ha nem trollkodással van dolgod, hanem a repeső szívű köszönetnyilvánítástól az őszinte kritikáig bármilyen egyéb megjegyzéssel, arra válaszolj minél hamarabb. A Facebook vélemények kezelésére külön gondot fordító, külföldi cégeknél általában 1-2 órán belül válasz megy, főként a panaszokra. Legalább a nyugtázás.

Ha pedig pozitívak a visszajelzések, akkor vidd át azonnal privátba a párbeszédet, mert így személyes megbecsülést is tanúsítasz, és a vásárlásra kész, hangulatú „forró jelöltedet” se hagyod kihűlni. A kötelező, nyílt nyugtázás után egyébként jobb a magánbeszélgetés medrébe csatornázni a vitás kérdéseket is.

5. Az őszinteség a legjobb üzletpolitika. Ha sohasem tűnik úgy, hogy a cég képviselőjeként megpróbálsz ködösíteni vagy elmaszatolni valamilyen hibát, akkor a legjobb úton vagy a márkaépítés felé.

 „Csak az hazudjon, akinek jó a memóriája!” Mondják viccesen. De még jobb megjátszás nélkül, hitelesen élni – a marketingben is; mert akkor „memóriádat”, vagyis a figyelmedet  sem kell olyasmivel terhelned, ami nem pozitív, előremutató szándék, hanem csak facebookos tetszelgés.

Hasznos volt, de úgy érzed, hogy mindez még kevés a boldogsághoz? Olvasd hozzá ezt a Facebook vélemények témakörénél tágabb rálátást adó könyvünket!

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...