Facebook vélemények – öröm vagy üröm? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Facebook vélemények – öröm vagy üröm?

Facebook vélemények – öröm vagy üröm?

Miért épp a Facebook vélemények lennének kivétel a szabály alól? Talán tudod, melyikre gondolok... amelyik szerint a vélemény olyasmi, ami mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a máséra!

A Facebook vélemények dilemmái és a válaszok

De az is lehet, hogy csak savanyú a szőlő? Mert néhány barátságos poszt a bejegyzésed alatt meg pár jókor jött lájk nem csupán a hangulatoddal tehet csodákat, hanem a vállalkozásod megítélésével is. Más szemmel néznek rá a „független szemlélők” (célpiacod) által, akiknek nagyobb valószínűséggel jelenik meg a bejegyzés, és persze rokonszenvesebb is, mintha csupán hozzászólások nélkül árválkodna. Feltéve, hogy nem a pofátlan trollok uralták le a terepet… 

Szóval akkor hogy is lenne a leghasznosabb kezelni azokat a hozzászólásokat? Egyszerűen és röviden az alábbi szabályok szerint:

1. Mindent vagy semmit! A véleményeknél vagy az összeset bekapcsolva hagyod, vagy az összeset eltünteted, és így hitelrontás se lesz a dologból. Se nem nyersz, se nem veszítesz vele.

2. Ne csúfítsd el a faladat! Nem vagy köteles a rosszindulatú, kötözködő felhasználók számára, akiknek túl sok a ráérő idejük, hülyegyerek-játszóteret fenntartani a saját oldaladon. Ha a Facebook vélemények túllépik a jóérzés határát, senki se fog hibáztatni, ha „gyomlálod” őket.

Erre való a Törlés gomb. Sőt nemcsak a kommentet törölheted, ha nem jóhiszemű panasz vagy kifogás, hanem az íróját is letilthatod, hogy ne zavarjon többet. Érdemes előtte egy képernyőképet készíteni, hogy igazolni tudd a döntésedet, ha esetleg utólag még ő reklamálna ezért.

3. Billentsd a mérleg nyelvét a saját oldaladra! Nincs benne semmi etikátlan, sőt ésszerűtlen lenne másképpen eljárnod. Ha jó és rossz Facebook vélemények is vannak az oldaladon, de meg akarod tartani a jó véleményeket, akkor kérd meg a legkedvesebb ügyfeleidet, hogy írjanak véleményt. 

Ők úgyis pozitívat fognak kitenni, így több lesz a pozitívum, és nem vétettél semmilyen íratlan szabály ellen. Hiszen az érdeklődők abban az esetben fognak magukra ismerni azokban a kommentekben, ha nekik is hasonló problémáik vannak, és ha valóban a Te céged nyújtja számunkra a megoldást. 

Ezáltal Te is megszűröd az ügyfeleidet, és jobban egymásra találtok azokkal, akikkel a leginkább érdemes foglalkoznod.

4. Viszonozd a jóindulatot! Mit több, nem csupán az értékesítésben, hanem a közösségi marketing terén is bőséges cserét kell nyújtanod, ha azt szeretnéd, hogy híre(d) menjen. 

Mit jelent ez a gyakorlatban? Ha nem trollkodással van dolgod, hanem a repeső szívű köszönetnyilvánítástól az őszinte kritikáig bármilyen egyéb megjegyzéssel, arra válaszolj minél hamarabb. A Facebook vélemények kezelésére külön gondot fordító, külföldi cégeknél általában 1-2 órán belül válasz megy, főként a panaszokra. Legalább a nyugtázás.

Ha pedig pozitívak a visszajelzések, akkor vidd át azonnal privátba a párbeszédet, mert így személyes megbecsülést is tanúsítasz, és a vásárlásra kész, hangulatú „forró jelöltedet” se hagyod kihűlni. A kötelező, nyílt nyugtázás után egyébként jobb a magánbeszélgetés medrébe csatornázni a vitás kérdéseket is.

5. Az őszinteség a legjobb üzletpolitika. Ha sohasem tűnik úgy, hogy a cég képviselőjeként megpróbálsz ködösíteni vagy elmaszatolni valamilyen hibát, akkor a legjobb úton vagy a márkaépítés felé.

 „Csak az hazudjon, akinek jó a memóriája!” Mondják viccesen. De még jobb megjátszás nélkül, hitelesen élni – a marketingben is; mert akkor „memóriádat”, vagyis a figyelmedet  sem kell olyasmivel terhelned, ami nem pozitív, előremutató szándék, hanem csak facebookos tetszelgés.

Hasznos volt, de úgy érzed, hogy mindez még kevés a boldogsághoz? Olvasd hozzá ezt a Facebook vélemények témakörénél tágabb rálátást adó könyvünket!

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...