Facebook vélemények – öröm vagy üröm? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Facebook vélemények – öröm vagy üröm?

Facebook vélemények – öröm vagy üröm?

Miért épp a Facebook vélemények lennének kivétel a szabály alól? Talán tudod, melyikre gondolok... amelyik szerint a vélemény olyasmi, ami mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a máséra!

A Facebook vélemények dilemmái és a válaszok

De az is lehet, hogy csak savanyú a szőlő? Mert néhány barátságos poszt a bejegyzésed alatt meg pár jókor jött lájk nem csupán a hangulatoddal tehet csodákat, hanem a vállalkozásod megítélésével is. Más szemmel néznek rá a „független szemlélők” (célpiacod) által, akiknek nagyobb valószínűséggel jelenik meg a bejegyzés, és persze rokonszenvesebb is, mintha csupán hozzászólások nélkül árválkodna. Feltéve, hogy nem a pofátlan trollok uralták le a terepet… 

Szóval akkor hogy is lenne a leghasznosabb kezelni azokat a hozzászólásokat? Egyszerűen és röviden az alábbi szabályok szerint:

1. Mindent vagy semmit! A véleményeknél vagy az összeset bekapcsolva hagyod, vagy az összeset eltünteted, és így hitelrontás se lesz a dologból. Se nem nyersz, se nem veszítesz vele.

2. Ne csúfítsd el a faladat! Nem vagy köteles a rosszindulatú, kötözködő felhasználók számára, akiknek túl sok a ráérő idejük, hülyegyerek-játszóteret fenntartani a saját oldaladon. Ha a Facebook vélemények túllépik a jóérzés határát, senki se fog hibáztatni, ha „gyomlálod” őket.

Erre való a Törlés gomb. Sőt nemcsak a kommentet törölheted, ha nem jóhiszemű panasz vagy kifogás, hanem az íróját is letilthatod, hogy ne zavarjon többet. Érdemes előtte egy képernyőképet készíteni, hogy igazolni tudd a döntésedet, ha esetleg utólag még ő reklamálna ezért.

3. Billentsd a mérleg nyelvét a saját oldaladra! Nincs benne semmi etikátlan, sőt ésszerűtlen lenne másképpen eljárnod. Ha jó és rossz Facebook vélemények is vannak az oldaladon, de meg akarod tartani a jó véleményeket, akkor kérd meg a legkedvesebb ügyfeleidet, hogy írjanak véleményt. 

Ők úgyis pozitívat fognak kitenni, így több lesz a pozitívum, és nem vétettél semmilyen íratlan szabály ellen. Hiszen az érdeklődők abban az esetben fognak magukra ismerni azokban a kommentekben, ha nekik is hasonló problémáik vannak, és ha valóban a Te céged nyújtja számunkra a megoldást. 

Ezáltal Te is megszűröd az ügyfeleidet, és jobban egymásra találtok azokkal, akikkel a leginkább érdemes foglalkoznod.

4. Viszonozd a jóindulatot! Mit több, nem csupán az értékesítésben, hanem a közösségi marketing terén is bőséges cserét kell nyújtanod, ha azt szeretnéd, hogy híre(d) menjen. 

Mit jelent ez a gyakorlatban? Ha nem trollkodással van dolgod, hanem a repeső szívű köszönetnyilvánítástól az őszinte kritikáig bármilyen egyéb megjegyzéssel, arra válaszolj minél hamarabb. A Facebook vélemények kezelésére külön gondot fordító, külföldi cégeknél általában 1-2 órán belül válasz megy, főként a panaszokra. Legalább a nyugtázás.

Ha pedig pozitívak a visszajelzések, akkor vidd át azonnal privátba a párbeszédet, mert így személyes megbecsülést is tanúsítasz, és a vásárlásra kész, hangulatú „forró jelöltedet” se hagyod kihűlni. A kötelező, nyílt nyugtázás után egyébként jobb a magánbeszélgetés medrébe csatornázni a vitás kérdéseket is.

5. Az őszinteség a legjobb üzletpolitika. Ha sohasem tűnik úgy, hogy a cég képviselőjeként megpróbálsz ködösíteni vagy elmaszatolni valamilyen hibát, akkor a legjobb úton vagy a márkaépítés felé.

 „Csak az hazudjon, akinek jó a memóriája!” Mondják viccesen. De még jobb megjátszás nélkül, hitelesen élni – a marketingben is; mert akkor „memóriádat”, vagyis a figyelmedet  sem kell olyasmivel terhelned, ami nem pozitív, előremutató szándék, hanem csak facebookos tetszelgés.

Hasznos volt, de úgy érzed, hogy mindez még kevés a boldogsághoz? Olvasd hozzá ezt a Facebook vélemények témakörénél tágabb rálátást adó könyvünket!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...