Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Egymondatos szövegírás tippek

– ezzel a címmel találod ezt a régebbi cikkünket a blogon.

Folytatásaképpen most még inkább a távirati stílushoz igazodunk!

1. Egyes szám második személy: a Te. Ha nem is írod be mindegyik mondatodba, a Te szempontja kell vezérelje a kommunikációdat írásban is. Nem magadról, se nem a cégedről-termékedről kell írnod. hanem az Olvasódnak és az Olvasódról!

2. A jól átaludt éjszakát add el! Ne a matracot. (Az áru tulajdonságai helyett az előnyeiről beszélj! Méghozzá a Te/az Olvasó szempontjából.)

3. Mi fáj az Olvasódnak? Miről álmodik? Ha ezt a két választ egymás után leírod, máris megvan a szöveg gerince.

4. Felejtsd el az írást! Inkább fess egy képet arról, szép élénk színekkel, hogy milyen lesz az Olvasód élete, miután a termékedet megvette!

5. Érzékek. Érzelmek. Mielőtt az észérveket felhoznád, az emberi természetnek ezt a könnyebben megközelíthető, nyitottabb oldalát célozd meg. Mit fognak látni, hallani, érzékelni – és hogyan fogják magukat érezni, amikor a terméket kipróbálják?

6. Írj úgy, ahogyan beszélsz, és  azt írd le, amit egy közeli barátodnak a termékről mondanál!

7. Kérdezz! A gyakori kérdezés képzeletbeli párbeszédbe vonja be Veled az Olvasókat, és ezzel jobban leköti a figyelmüket. Ugye? :)

8. Dobd sutba az Idegen szavak szótárát, és soha ne lapozgasd azért, hogy minél választékosabb és magasröptűbb rokon értelmű szavakat találj azok helyett, amik amúgy eszedbe jutnak! 

9. Épp ellenkezőleg: akkor is hétköznapi, rövid és érthető szavakat kell keresned, ha elsőre az idegen kifejezések jutnak eszedbe, mert a területed ismerőjeként már megfertőzött a szakmaiság.

10. Nem csak az őrmester parancsolgat a bakáknak. Ne légy szívbajos! Ha elérkezett az idő, a szöveg végén, akkor szólítsd fel határozottan és egyszerűen az Olvasót arra, hogy mit tegyen!

Szeretnél mélyebb bepillantást a szövegíró szakmába – anélkül, hogy sok pénzt költs képzésekre? Akkor van egy tuti AJÁNDÉK előadásunk számodra. 

Kattints a linkre, és díjmentesen megtudod, hogy néz ki 2018-ban a közösségi médiában toronymagas népszerűséget építő szövegírás!

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...