Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Egymondatos szövegírás tippek

– ezzel a címmel találod ezt a régebbi cikkünket a blogon.

Folytatásaképpen most még inkább a távirati stílushoz igazodunk!

1. Egyes szám második személy: a Te. Ha nem is írod be mindegyik mondatodba, a Te szempontja kell vezérelje a kommunikációdat írásban is. Nem magadról, se nem a cégedről-termékedről kell írnod. hanem az Olvasódnak és az Olvasódról!

2. A jól átaludt éjszakát add el! Ne a matracot. (Az áru tulajdonságai helyett az előnyeiről beszélj! Méghozzá a Te/az Olvasó szempontjából.)

3. Mi fáj az Olvasódnak? Miről álmodik? Ha ezt a két választ egymás után leírod, máris megvan a szöveg gerince.

4. Felejtsd el az írást! Inkább fess egy képet arról, szép élénk színekkel, hogy milyen lesz az Olvasód élete, miután a termékedet megvette!

5. Érzékek. Érzelmek. Mielőtt az észérveket felhoznád, az emberi természetnek ezt a könnyebben megközelíthető, nyitottabb oldalát célozd meg. Mit fognak látni, hallani, érzékelni – és hogyan fogják magukat érezni, amikor a terméket kipróbálják?

6. Írj úgy, ahogyan beszélsz, és  azt írd le, amit egy közeli barátodnak a termékről mondanál!

7. Kérdezz! A gyakori kérdezés képzeletbeli párbeszédbe vonja be Veled az Olvasókat, és ezzel jobban leköti a figyelmüket. Ugye? :)

8. Dobd sutba az Idegen szavak szótárát, és soha ne lapozgasd azért, hogy minél választékosabb és magasröptűbb rokon értelmű szavakat találj azok helyett, amik amúgy eszedbe jutnak! 

9. Épp ellenkezőleg: akkor is hétköznapi, rövid és érthető szavakat kell keresned, ha elsőre az idegen kifejezések jutnak eszedbe, mert a területed ismerőjeként már megfertőzött a szakmaiság.

10. Nem csak az őrmester parancsolgat a bakáknak. Ne légy szívbajos! Ha elérkezett az idő, a szöveg végén, akkor szólítsd fel határozottan és egyszerűen az Olvasót arra, hogy mit tegyen!

Szeretnél mélyebb bepillantást a szövegíró szakmába – anélkül, hogy sok pénzt költs képzésekre? Akkor van egy tuti AJÁNDÉK előadásunk számodra. 

Kattints a linkre, és díjmentesen megtudod, hogy néz ki 2018-ban a közösségi médiában toronymagas népszerűséget építő szövegírás!

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...