Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Egymondatos szövegírás tippek

– ezzel a címmel találod ezt a régebbi cikkünket a blogon.

Folytatásaképpen most még inkább a távirati stílushoz igazodunk!

1. Egyes szám második személy: a Te. Ha nem is írod be mindegyik mondatodba, a Te szempontja kell vezérelje a kommunikációdat írásban is. Nem magadról, se nem a cégedről-termékedről kell írnod. hanem az Olvasódnak és az Olvasódról!

2. A jól átaludt éjszakát add el! Ne a matracot. (Az áru tulajdonságai helyett az előnyeiről beszélj! Méghozzá a Te/az Olvasó szempontjából.)

3. Mi fáj az Olvasódnak? Miről álmodik? Ha ezt a két választ egymás után leírod, máris megvan a szöveg gerince.

4. Felejtsd el az írást! Inkább fess egy képet arról, szép élénk színekkel, hogy milyen lesz az Olvasód élete, miután a termékedet megvette!

5. Érzékek. Érzelmek. Mielőtt az észérveket felhoznád, az emberi természetnek ezt a könnyebben megközelíthető, nyitottabb oldalát célozd meg. Mit fognak látni, hallani, érzékelni – és hogyan fogják magukat érezni, amikor a terméket kipróbálják?

6. Írj úgy, ahogyan beszélsz, és  azt írd le, amit egy közeli barátodnak a termékről mondanál!

7. Kérdezz! A gyakori kérdezés képzeletbeli párbeszédbe vonja be Veled az Olvasókat, és ezzel jobban leköti a figyelmüket. Ugye? :)

8. Dobd sutba az Idegen szavak szótárát, és soha ne lapozgasd azért, hogy minél választékosabb és magasröptűbb rokon értelmű szavakat találj azok helyett, amik amúgy eszedbe jutnak! 

9. Épp ellenkezőleg: akkor is hétköznapi, rövid és érthető szavakat kell keresned, ha elsőre az idegen kifejezések jutnak eszedbe, mert a területed ismerőjeként már megfertőzött a szakmaiság.

10. Nem csak az őrmester parancsolgat a bakáknak. Ne légy szívbajos! Ha elérkezett az idő, a szöveg végén, akkor szólítsd fel határozottan és egyszerűen az Olvasót arra, hogy mit tegyen!

Szeretnél mélyebb bepillantást a szövegíró szakmába – anélkül, hogy sok pénzt költs képzésekre? Akkor van egy tuti AJÁNDÉK előadásunk számodra. 

Kattints a linkre, és díjmentesen megtudod, hogy néz ki 2018-ban a közösségi médiában toronymagas népszerűséget építő szövegírás!

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...