Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Egyetlen mondatban ez az alapszabály. Mint bármilyen kapcsolat, a tartalommarketing által létrehozott viszony is időben épül ki, és közös történetként alakul. Ez nem a kemény eladás terepe – habár annak is megvan a maga helyes és szerepe, amit ebben a cikkben taglaltunk.

Ha jól akarod csinálni, akkor ne ronts ajtóstul a házba! Hanem inkább kövesd az alábbi lépéseket:

1. Ismerkedj!

Vannak egyrészt azok a sikerületlen randik, amiken az egyik fél végig arról beszél, hogy ő mennyire csodálatos. És vannak másrészt a sikeres ismerkedések, amik a kérdezés erejére, az őszinte érdeklődésre épülnek.

Ez a tartalommarketing esetében is így van. A kapcsolatépítés feltételezi, hogy meg akarod ismerni a másik embert: mit szeret, mi készteti mosolygásra, és vajon milyen izgalmas élményt tapasztalt meg legutóbb? 

Miután (pl. a közösségi média használatával) eléred, hogy a szíve megnyíljon, a pénztárcája se maradhat sokáig csukva – fogalmazhatna valaki kicsit cinikusan. De vigyázat! Ez a megközelítés csak akkor működik, ha őszinte. Napjaink fogyasztói pillanatok alatt kiszagolják a tettetést.

Ha a kérdezés, szóra bírás jól ment, akkor:

2. Tégy vallomást!

Nem azért mondom ezt így, hogy megmaradjon a kapcsolatépítéssel vont párhuzam. Hanem mert a vallomásos jelleg eleve kizárja az érthetetlen szakszavakat és a mindenhol unalomig emlegetett közhelyeket. 

„Fiatal, dinamikus csapat”, „garantált eredmények”, „kiváló minőség”: mindannyian túl sokszor hallottuk már ezeket ahhoz, hogy megdobbantsa a szívünket. Ne a tökéletesség látszatát próbáld kelteni, hanem mesélj a célközönségednek olyan sztorikat, amik emberileg közelebb hozhatnak.

Remek példa erre a tengerentúli Muncherry étterem, amely házhoz szállítja az online rendelést. Blogján többek között a séfek és az ínyencek vallanak önmagukról, ételekhez fűződő viszonyukról és gasztronómiai ars poeticájukról. Csak ezután jöhetnek szóba maguk a kaják meg a vásárlás.

3. Gyűjts közös emlékeket!

Mindannyian tudjuk: az internet és a közösségi média teljesen felforgatta azt a módot, ahogyan a márkákhoz viszonyulunk. Konkrétabban, Jonah Sachs, a  Winning the story wars (Hogyan nyerd meg a sztorik háborúját) című könyv szerzője szavaival: mostantól kezdve csak azok a márkák lesznek sikeresek, amelyek megértették, hogy a történetük főhőse a fogyasztó.

Ehhez meg kell osztanod az általad képviselt brandet (márkát) a közönségeddel. Márkád többé nemcsak a Tied, hanem közös, a fogyasztóiddal együtt épített valóság. Mindaz, ami bevonódást, részvételt tesz lehetővé, kincset ér ebben a megváltozott, (interaktív) tartalommarketing által uralt közegben.
 
Kíváncsi vagy rá, hogyan néz ki mindez a gyakorlatban? Regisztrálj ingyenes előadásunkra a linken, és kiderül, hogyan lesz több ügyfeled a meggyőzőbb Facebook-jelenlét és tartalommarketing által!

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...