Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Egyetlen mondatban ez az alapszabály. Mint bármilyen kapcsolat, a tartalommarketing által létrehozott viszony is időben épül ki, és közös történetként alakul. Ez nem a kemény eladás terepe – habár annak is megvan a maga helyes és szerepe, amit ebben a cikkben taglaltunk.

Ha jól akarod csinálni, akkor ne ronts ajtóstul a házba! Hanem inkább kövesd az alábbi lépéseket:

1. Ismerkedj!

Vannak egyrészt azok a sikerületlen randik, amiken az egyik fél végig arról beszél, hogy ő mennyire csodálatos. És vannak másrészt a sikeres ismerkedések, amik a kérdezés erejére, az őszinte érdeklődésre épülnek.

Ez a tartalommarketing esetében is így van. A kapcsolatépítés feltételezi, hogy meg akarod ismerni a másik embert: mit szeret, mi készteti mosolygásra, és vajon milyen izgalmas élményt tapasztalt meg legutóbb? 

Miután (pl. a közösségi média használatával) eléred, hogy a szíve megnyíljon, a pénztárcája se maradhat sokáig csukva – fogalmazhatna valaki kicsit cinikusan. De vigyázat! Ez a megközelítés csak akkor működik, ha őszinte. Napjaink fogyasztói pillanatok alatt kiszagolják a tettetést.

Ha a kérdezés, szóra bírás jól ment, akkor:

2. Tégy vallomást!

Nem azért mondom ezt így, hogy megmaradjon a kapcsolatépítéssel vont párhuzam. Hanem mert a vallomásos jelleg eleve kizárja az érthetetlen szakszavakat és a mindenhol unalomig emlegetett közhelyeket. 

„Fiatal, dinamikus csapat”, „garantált eredmények”, „kiváló minőség”: mindannyian túl sokszor hallottuk már ezeket ahhoz, hogy megdobbantsa a szívünket. Ne a tökéletesség látszatát próbáld kelteni, hanem mesélj a célközönségednek olyan sztorikat, amik emberileg közelebb hozhatnak.

Remek példa erre a tengerentúli Muncherry étterem, amely házhoz szállítja az online rendelést. Blogján többek között a séfek és az ínyencek vallanak önmagukról, ételekhez fűződő viszonyukról és gasztronómiai ars poeticájukról. Csak ezután jöhetnek szóba maguk a kaják meg a vásárlás.

3. Gyűjts közös emlékeket!

Mindannyian tudjuk: az internet és a közösségi média teljesen felforgatta azt a módot, ahogyan a márkákhoz viszonyulunk. Konkrétabban, Jonah Sachs, a  Winning the story wars (Hogyan nyerd meg a sztorik háborúját) című könyv szerzője szavaival: mostantól kezdve csak azok a márkák lesznek sikeresek, amelyek megértették, hogy a történetük főhőse a fogyasztó.

Ehhez meg kell osztanod az általad képviselt brandet (márkát) a közönségeddel. Márkád többé nemcsak a Tied, hanem közös, a fogyasztóiddal együtt épített valóság. Mindaz, ami bevonódást, részvételt tesz lehetővé, kincset ér ebben a megváltozott, (interaktív) tartalommarketing által uralt közegben.
 
Kíváncsi vagy rá, hogyan néz ki mindez a gyakorlatban? Regisztrálj ingyenes előadásunkra a linken, és kiderül, hogyan lesz több ügyfeled a meggyőzőbb Facebook-jelenlét és tartalommarketing által!

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...