Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Egyetlen mondatban ez az alapszabály. Mint bármilyen kapcsolat, a tartalommarketing által létrehozott viszony is időben épül ki, és közös történetként alakul. Ez nem a kemény eladás terepe – habár annak is megvan a maga helyes és szerepe, amit ebben a cikkben taglaltunk.

Ha jól akarod csinálni, akkor ne ronts ajtóstul a házba! Hanem inkább kövesd az alábbi lépéseket:

1. Ismerkedj!

Vannak egyrészt azok a sikerületlen randik, amiken az egyik fél végig arról beszél, hogy ő mennyire csodálatos. És vannak másrészt a sikeres ismerkedések, amik a kérdezés erejére, az őszinte érdeklődésre épülnek.

Ez a tartalommarketing esetében is így van. A kapcsolatépítés feltételezi, hogy meg akarod ismerni a másik embert: mit szeret, mi készteti mosolygásra, és vajon milyen izgalmas élményt tapasztalt meg legutóbb? 

Miután (pl. a közösségi média használatával) eléred, hogy a szíve megnyíljon, a pénztárcája se maradhat sokáig csukva – fogalmazhatna valaki kicsit cinikusan. De vigyázat! Ez a megközelítés csak akkor működik, ha őszinte. Napjaink fogyasztói pillanatok alatt kiszagolják a tettetést.

Ha a kérdezés, szóra bírás jól ment, akkor:

2. Tégy vallomást!

Nem azért mondom ezt így, hogy megmaradjon a kapcsolatépítéssel vont párhuzam. Hanem mert a vallomásos jelleg eleve kizárja az érthetetlen szakszavakat és a mindenhol unalomig emlegetett közhelyeket. 

„Fiatal, dinamikus csapat”, „garantált eredmények”, „kiváló minőség”: mindannyian túl sokszor hallottuk már ezeket ahhoz, hogy megdobbantsa a szívünket. Ne a tökéletesség látszatát próbáld kelteni, hanem mesélj a célközönségednek olyan sztorikat, amik emberileg közelebb hozhatnak.

Remek példa erre a tengerentúli Muncherry étterem, amely házhoz szállítja az online rendelést. Blogján többek között a séfek és az ínyencek vallanak önmagukról, ételekhez fűződő viszonyukról és gasztronómiai ars poeticájukról. Csak ezután jöhetnek szóba maguk a kaják meg a vásárlás.

3. Gyűjts közös emlékeket!

Mindannyian tudjuk: az internet és a közösségi média teljesen felforgatta azt a módot, ahogyan a márkákhoz viszonyulunk. Konkrétabban, Jonah Sachs, a  Winning the story wars (Hogyan nyerd meg a sztorik háborúját) című könyv szerzője szavaival: mostantól kezdve csak azok a márkák lesznek sikeresek, amelyek megértették, hogy a történetük főhőse a fogyasztó.

Ehhez meg kell osztanod az általad képviselt brandet (márkát) a közönségeddel. Márkád többé nemcsak a Tied, hanem közös, a fogyasztóiddal együtt épített valóság. Mindaz, ami bevonódást, részvételt tesz lehetővé, kincset ér ebben a megváltozott, (interaktív) tartalommarketing által uralt közegben.
 
Kíváncsi vagy rá, hogyan néz ki mindez a gyakorlatban? Regisztrálj ingyenes előadásunkra a linken, és kiderül, hogyan lesz több ügyfeled a meggyőzőbb Facebook-jelenlét és tartalommarketing által!

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...