Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Rendszeres tartalommarketing-stratégia nélkül nem fog menni a SEO, ha csak arra számítasz, hogy majd a metaadatok közé becsempészed a kulcsszót, lehetőleg minél többször. Sőt, ha ezzel az eszközzel játszol, akár még visszafele is elsülhet a dolog. Az egyetlen releváns metaadat-kategória a leírás, ahol a vevővonzó „varázsigédnek” a műfaj szabályai szerint kell szerepelnie.

Súlyos tévedés az is, ha úgy mész neki, hogy „a több: az több”, és teletöltöd kulcsszóval a leírásokat. Ma már nemigen számít a kulcsszó sűrűsége, kivéve azt az alapkövetelményt persze, hogy egyáltalán szerepeljen az értékesítési szövegedben. Sőt: a túl sűrű használat egyenesen hiba. 

Már nem vagyunk 1997-ben, amikor a „kinek van több betű a honlapján” számított. Ehelyett a természetes, mindennapi beszélt nyelv szempontjai szerinti szövegírás ajánlott. 

A gyakorlatban: írj úgy, ahogy beszélsz, ettől lesz laza a szöveg! Humor és szókimondás, csak pofátlanul és bátran! (De persze mértékkel.)
 
Képzeld magadat tolmácsnak, amikor alkotói műhelyedben a termékleírás vagy az értékesítési szöveg készül! Írj meg minden objektív tulajdonságot a termékről, de tedd hozzá a tapasztalati világ másik felét, a szubjektív féltekét is, ahol az érdeklődők vágyairól, problémáiról és a Te megoldásaidról esik szó. A jó értékesítési szöveg: párbeszéd.

Ezt a legkönnyebben gyakorlati példák, konkrét alkalmazási lehetőségek leírásával valósíthatod meg. A lényegi terméktulajdonsághoz, száraz műszaki leírásokhoz fűzz hozzá mindig néhány mindennapi problémaszitut, két-három olyan praktikus élethelyzetet, amiben a műszaki adat (emberi) jelentéssé válik, és a tény élményszerű, tapasztalati értelmet is kap! 

Egyszerűbben szólva: használd a mesélős szövegírás módszereit, és be fogja hozni a kereséseket! Az alapszabály ugyanis az, hog az Olvasó számára élvezhető tartalom nélkül ma már nincs SEO. Optimalizálj emberekre, és csak utána gondolj a robotokra! Ha így teszel, meglátod, hogy szeretni fognak azok a bizonyos robotok is. 

Kíváncsi vagy rá, hogy még miként hozhatod feljebb honlapodat a keresőben akár önállóan is? Kattints tovább, és sajátítsd el a keresőoptimalizált szövegírás fortélyait!

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...