Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Rendszeres tartalommarketing-stratégia nélkül nem fog menni a SEO, ha csak arra számítasz, hogy majd a metaadatok közé becsempészed a kulcsszót, lehetőleg minél többször. Sőt, ha ezzel az eszközzel játszol, akár még visszafele is elsülhet a dolog. Az egyetlen releváns metaadat-kategória a leírás, ahol a vevővonzó „varázsigédnek” a műfaj szabályai szerint kell szerepelnie.

Súlyos tévedés az is, ha úgy mész neki, hogy „a több: az több”, és teletöltöd kulcsszóval a leírásokat. Ma már nemigen számít a kulcsszó sűrűsége, kivéve azt az alapkövetelményt persze, hogy egyáltalán szerepeljen az értékesítési szövegedben. Sőt: a túl sűrű használat egyenesen hiba. 

Már nem vagyunk 1997-ben, amikor a „kinek van több betű a honlapján” számított. Ehelyett a természetes, mindennapi beszélt nyelv szempontjai szerinti szövegírás ajánlott. 

A gyakorlatban: írj úgy, ahogy beszélsz, ettől lesz laza a szöveg! Humor és szókimondás, csak pofátlanul és bátran! (De persze mértékkel.)
 
Képzeld magadat tolmácsnak, amikor alkotói műhelyedben a termékleírás vagy az értékesítési szöveg készül! Írj meg minden objektív tulajdonságot a termékről, de tedd hozzá a tapasztalati világ másik felét, a szubjektív féltekét is, ahol az érdeklődők vágyairól, problémáiról és a Te megoldásaidról esik szó. A jó értékesítési szöveg: párbeszéd.

Ezt a legkönnyebben gyakorlati példák, konkrét alkalmazási lehetőségek leírásával valósíthatod meg. A lényegi terméktulajdonsághoz, száraz műszaki leírásokhoz fűzz hozzá mindig néhány mindennapi problémaszitut, két-három olyan praktikus élethelyzetet, amiben a műszaki adat (emberi) jelentéssé válik, és a tény élményszerű, tapasztalati értelmet is kap! 

Egyszerűbben szólva: használd a mesélős szövegírás módszereit, és be fogja hozni a kereséseket! Az alapszabály ugyanis az, hog az Olvasó számára élvezhető tartalom nélkül ma már nincs SEO. Optimalizálj emberekre, és csak utána gondolj a robotokra! Ha így teszel, meglátod, hogy szeretni fognak azok a bizonyos robotok is. 

Kíváncsi vagy rá, hogy még miként hozhatod feljebb honlapodat a keresőben akár önállóan is? Kattints tovább, és sajátítsd el a keresőoptimalizált szövegírás fortélyait!

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...