Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Rendszeres tartalommarketing-stratégia nélkül nem fog menni a SEO, ha csak arra számítasz, hogy majd a metaadatok közé becsempészed a kulcsszót, lehetőleg minél többször. Sőt, ha ezzel az eszközzel játszol, akár még visszafele is elsülhet a dolog. Az egyetlen releváns metaadat-kategória a leírás, ahol a vevővonzó „varázsigédnek” a műfaj szabályai szerint kell szerepelnie.

Súlyos tévedés az is, ha úgy mész neki, hogy „a több: az több”, és teletöltöd kulcsszóval a leírásokat. Ma már nemigen számít a kulcsszó sűrűsége, kivéve azt az alapkövetelményt persze, hogy egyáltalán szerepeljen az értékesítési szövegedben. Sőt: a túl sűrű használat egyenesen hiba. 

Már nem vagyunk 1997-ben, amikor a „kinek van több betű a honlapján” számított. Ehelyett a természetes, mindennapi beszélt nyelv szempontjai szerinti szövegírás ajánlott. 

A gyakorlatban: írj úgy, ahogy beszélsz, ettől lesz laza a szöveg! Humor és szókimondás, csak pofátlanul és bátran! (De persze mértékkel.)
 
Képzeld magadat tolmácsnak, amikor alkotói műhelyedben a termékleírás vagy az értékesítési szöveg készül! Írj meg minden objektív tulajdonságot a termékről, de tedd hozzá a tapasztalati világ másik felét, a szubjektív féltekét is, ahol az érdeklődők vágyairól, problémáiról és a Te megoldásaidról esik szó. A jó értékesítési szöveg: párbeszéd.

Ezt a legkönnyebben gyakorlati példák, konkrét alkalmazási lehetőségek leírásával valósíthatod meg. A lényegi terméktulajdonsághoz, száraz műszaki leírásokhoz fűzz hozzá mindig néhány mindennapi problémaszitut, két-három olyan praktikus élethelyzetet, amiben a műszaki adat (emberi) jelentéssé válik, és a tény élményszerű, tapasztalati értelmet is kap! 

Egyszerűbben szólva: használd a mesélős szövegírás módszereit, és be fogja hozni a kereséseket! Az alapszabály ugyanis az, hog az Olvasó számára élvezhető tartalom nélkül ma már nincs SEO. Optimalizálj emberekre, és csak utána gondolj a robotokra! Ha így teszel, meglátod, hogy szeretni fognak azok a bizonyos robotok is. 

Kíváncsi vagy rá, hogy még miként hozhatod feljebb honlapodat a keresőben akár önállóan is? Kattints tovább, és sajátítsd el a keresőoptimalizált szövegírás fortélyait!

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...