Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Rendszeres tartalommarketing-stratégia nélkül nem fog menni a SEO, ha csak arra számítasz, hogy majd a metaadatok közé becsempészed a kulcsszót, lehetőleg minél többször. Sőt, ha ezzel az eszközzel játszol, akár még visszafele is elsülhet a dolog. Az egyetlen releváns metaadat-kategória a leírás, ahol a vevővonzó „varázsigédnek” a műfaj szabályai szerint kell szerepelnie.

Súlyos tévedés az is, ha úgy mész neki, hogy „a több: az több”, és teletöltöd kulcsszóval a leírásokat. Ma már nemigen számít a kulcsszó sűrűsége, kivéve azt az alapkövetelményt persze, hogy egyáltalán szerepeljen az értékesítési szövegedben. Sőt: a túl sűrű használat egyenesen hiba. 

Már nem vagyunk 1997-ben, amikor a „kinek van több betű a honlapján” számított. Ehelyett a természetes, mindennapi beszélt nyelv szempontjai szerinti szövegírás ajánlott. 

A gyakorlatban: írj úgy, ahogy beszélsz, ettől lesz laza a szöveg! Humor és szókimondás, csak pofátlanul és bátran! (De persze mértékkel.)
 
Képzeld magadat tolmácsnak, amikor alkotói műhelyedben a termékleírás vagy az értékesítési szöveg készül! Írj meg minden objektív tulajdonságot a termékről, de tedd hozzá a tapasztalati világ másik felét, a szubjektív féltekét is, ahol az érdeklődők vágyairól, problémáiról és a Te megoldásaidról esik szó. A jó értékesítési szöveg: párbeszéd.

Ezt a legkönnyebben gyakorlati példák, konkrét alkalmazási lehetőségek leírásával valósíthatod meg. A lényegi terméktulajdonsághoz, száraz műszaki leírásokhoz fűzz hozzá mindig néhány mindennapi problémaszitut, két-három olyan praktikus élethelyzetet, amiben a műszaki adat (emberi) jelentéssé válik, és a tény élményszerű, tapasztalati értelmet is kap! 

Egyszerűbben szólva: használd a mesélős szövegírás módszereit, és be fogja hozni a kereséseket! Az alapszabály ugyanis az, hog az Olvasó számára élvezhető tartalom nélkül ma már nincs SEO. Optimalizálj emberekre, és csak utána gondolj a robotokra! Ha így teszel, meglátod, hogy szeretni fognak azok a bizonyos robotok is. 

Kíváncsi vagy rá, hogy még miként hozhatod feljebb honlapodat a keresőben akár önállóan is? Kattints tovább, és sajátítsd el a keresőoptimalizált szövegírás fortélyait!

További bejegyzések

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Olvasom tovább...

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Olvasom tovább...